Miehen asenne lasten uusia kokemuksia kohtaan suututtaa
Suututtaa ja turhauttaa. Mies on aivan älytön pikkuvauva, pelkää altistaa lapsia uusille kokemuksille, eikä muutenkaan ylipäätään osaa rohkaista lapsia yhtään mihinkään. Nyt kuulemma häntä uhkiltiin lastensuojelulla (saattaa olla miehen omakin kuvitelma), ellei lähetä lapsia sellaiselle leirille. Leiri on lapsia varten, jotka mm. odottavat tukiperhettä.
Lapset eivät haluaisi leirille lähteä, mutta minusta tuossa iässä on jo syytä aloittaa kokemusten keräily. Viimeistään. Lapset ovat siis 9 ja 11v.
Lapsia tietenkin jännittää, kun ei ole heitä aikaisemmin minnekään pistetty, jos eivät ole itse hinkuen halunneet (lapsetko, nuo konservatiivit, haluaisivat, jos se ei ole juuri sitä varmasti etukäteen mieluisimaksi tiedettyä hommaa, not).
En saa siis mieheltä mitään tukea ja ajatusta siitä, että tämä on lasten hyväksi, eikä tämä minun ideani olekaan, mieshän olisi niin mahdoton vauva jos mä oisin idean takana, nyt ei onneksi voi hehe syyttää minua :)
Minusta se on hyvä asia, että lapset näkevät vähän uusia ympyröitä ja muita aikuisia j muita lapsiakin.
Kommentit (86)
Mä en tajua tätä, että lasten annetaan arvioida ihan kaikki asiat, mistä mä pidän ja mistä en ja sit mä suostun vain niihin kivoihin asioihin. Ei se niin mene. Ainakaan elämässä.
Ap
Miten mä sitten kos tan miehelle pahan oloni, jos lapset saadaan bussiin ja mies ei ole taaskaan auttanut yhdessäkään vaikeassa paikassa, eikä tullut kertaakaan mun tuekseni sanomaan lapselle järkeä päähän? Että leirille mennään, koska vanhemmat ovat niin päättäneet ja asiasta ei vinguta eikä kiukutella? Mulle tulee ihn horveä olo kun lapset kohtelevat minua noin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miten mä sitten kos tan miehelle pahan oloni, jos lapset saadaan bussiin ja mies ei ole taaskaan auttanut yhdessäkään vaikeassa paikassa, eikä tullut kertaakaan mun tuekseni sanomaan lapselle järkeä päähän? Että leirille mennään, koska vanhemmat ovat niin päättäneet ja asiasta ei vinguta eikä kiukutella? Mulle tulee ihn horveä olo kun lapset kohtelevat minua noin.
Ap
Ja vielä muiden ihmisten edessä, jotka voivat sitten arvostella minua, kun mulla on noin huonostikäyttäytyvät uhittelevat lapset? Mä tiedän, että mulle tulee siitä aivan hirveä olo. Ja lapsia ei taaskaan saa vastuuttaa mistään! Ne saa kyllä käyttäytyä miten huonoati tahansa, eikä mieskä.n tee mitään! Siis jotenkin sen huonon käytöksen sietäisi, jos mies tai joku edes tukisi minua, eikä vain arvostelisi!!!
Ap
Mies ei myöskään sanonut minulle ennen kuin teimme päätöksen, että lapset menevät leirille, että hän suostuu vain siksi muka, ettei tulisi lasua. Joten onko hän keksinyt syyttää perhetyötä myöhemmin ratkaisustaan, vai pimittikö hän minulta tuollaisen aika olennaisen syyn valintaansa?
Koska sairaalalla, jossa asiaa myös puitiin ja lääkärikin kannusti ottamn tämän leirin, sanottiin, että siihen pitää sitten sitoutua. Eli tarkoittaa sitä, että kannustaa ja tukea lasta pääsemään sinne leirille. Niin siellä mies antoi ymmärtää, ettei hän sellaista hlu tehdä, mikä on minusta jotenkin aivan käsittämätöntä. Varsinkin jos kuitenkin oma jaksaminen on toisessa vaakakupissa. Että menevätkö ne lapset siitä todellakin rikki, jos kaikki ei ole niin nannaa, mitä eteen tulee?
Minä luulin, että mies aikoo sitoutua päätökseen. Koska hän ei sanonut, että syy onkin nyt muka perhetyön lasu-puheissa. Silloin oisin sanonut, että häh, eihän toi ole hyvä syy suostua. Ja että ethän sä siis ole tässä mukana. Minäkö se taas yksin sitten olen, tuollatavalla hän huijaa olevansa muka mukana? Ja muka tukena? Ei ole, takuulla.
Ap
Eikö mies tajua, että lapset sopeutuvat siihen, mitä saavat? Kun hän ei ikinä odota heidän tekevän mitään itselleen ikävää, niin miten mies kuvittelee lasten sellaista ikinä tekevän? Tietenkin se on huonoa, jos lapsia vain pistetään ikäviin tilanteisiin eikä tueta, mutta ei siitä olisi kyse, jos mies tukisi näitä juttuja. Pystyisi niihin. Voisimme sitten yhdessä ottaa vastaan sen, kun lapsi kiukkuaa tms. Eikä niin, että miehestä näkee, että ajattelee minun haluavan syystä tai toisesta, äidistäni johtuen tai ilman, lapselle pahaa. Ei tällainen ole lapselle pahaa, koska siinä ei tapahdu mitään vääryyttä. Lapsi ei joudu aikuisten leirille, jossa hänen selviytymisestä.n viis veisattaisiin.
Ap
Miten niin? Mikä siellä on sellaista, josta ei tavallinen 9-vuotias selviydy? Nuorempi nyt siis protestoi enemmän, liittyy ihan lasten luonne-eroihin. Isompaakin taitaa ketuttaa, mutta kuulemma se, että pakotetaan. Voi kulta pieni onpa kamalaa.
Ap