Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen asenne lasten uusia kokemuksia kohtaan suututtaa

Vierailija
31.01.2019 |

Suututtaa ja turhauttaa. Mies on aivan älytön pikkuvauva, pelkää altistaa lapsia uusille kokemuksille, eikä muutenkaan ylipäätään osaa rohkaista lapsia yhtään mihinkään. Nyt kuulemma häntä uhkiltiin lastensuojelulla (saattaa olla miehen omakin kuvitelma), ellei lähetä lapsia sellaiselle leirille. Leiri on lapsia varten, jotka mm. odottavat tukiperhettä.
Lapset eivät haluaisi leirille lähteä, mutta minusta tuossa iässä on jo syytä aloittaa kokemusten keräily. Viimeistään. Lapset ovat siis 9 ja 11v.
Lapsia tietenkin jännittää, kun ei ole heitä aikaisemmin minnekään pistetty, jos eivät ole itse hinkuen halunneet (lapsetko, nuo konservatiivit, haluaisivat, jos se ei ole juuri sitä varmasti etukäteen mieluisimaksi tiedettyä hommaa, not).
En saa siis mieheltä mitään tukea ja ajatusta siitä, että tämä on lasten hyväksi, eikä tämä minun ideani olekaan, mieshän olisi niin mahdoton vauva jos mä oisin idean takana, nyt ei onneksi voi hehe syyttää minua :)
Minusta se on hyvä asia, että lapset näkevät vähän uusia ympyröitä ja muita aikuisia j muita lapsiakin.

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis mies on lasten lähivanhempi, sinä asut muualla? Ja sinä vaadit että lasten pitää lähteä leirille? 

Miksi????? Jos mies lähivanhempi niin eiköhän hän tiedä paremmin mitä lapset tarvitsee/haluaa.

Vierailija
42/86 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli siis mies on lasten lähivanhempi, sinä asut muualla? Ja sinä vaadit että lasten pitää lähteä leirille? 

Miksi????? Jos mies lähivanhempi niin eiköhän hän tiedä paremmin mitä lapset tarvitsee/haluaa.

En vaadi, vaan idea tuli perhetyöntekijöiltä. Ja minusta se on normaali, hyvä idea. Ei mies tiedä, mikä on lasten parhaaksi, jos ei osaa kasvattaa heistä vieraassa paikassa yöpymään ja selviytymään kykeneviä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kasvattaa lapsistaan vieraissa paikoissa selviytymään kykeneviä saa hengähdystauon joskus itsekin. Ja onhan se nyt lapsille hyvä taito osata. Nähdä, että eivät he ole niin riippuvaisia vanhemmistaan, kuin ehkä luulevat olevansa. Ja että muidenkin seurassa voi olla. Tietenkin sopivia aikoja ikätasoon nähden.

Ap

Vierailija
44/86 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurettava oletus. Onhan sitä huonojakin vanhempia.

Ap

Vierailija
45/86 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei saa lapsia edes pestyksi. Ei pidä sitä niin tärkeänä. Voi mennä kolmekin viikkoa, etteivät käy suihkussa, ja viranomaiset tietävät tämän. Mutta kyllä mies sentään yrittää sen asian kanssa.

Ap

Vierailija
46/86 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa on se, että mies väittää nyt itse, että suostui leiriajatukseen lasun pelossa. Lastensuojeluilmoitusta kyllä väläyteltiin, lähinnä siksi, että mieheltä alkoivat olla voimat lopussa, ja leirin ajateltiin antavan hänelle omaa aikaa. En kyllä tiedä osaako mies ottaa sen oman ajan käyttöön, vai miettiikö miten lapset kestää?

Mutta en vain lähtökohtaisesti tajua vanhempia, jotka eivät halua edes toisinaan lapsiaan jonnekin leirille vierestä pyörimästä. En itse ainakaan jaksaisi lapsia ihan jatkuvasti.

Ja kun lasut kuitenkin tehdään lasten parasta ajatellen. Että lapsilla on vanhempi, tai joku, jolla on voimia huolehtia heistä. Niin miksi mies ajatteli, että hänen on pakko suostua leiriajatukseen tai joku tekee lasun? Ei niistä lapsista noin vain eroon pääse, vaikkei jaksaisikaan hoitaa. Ei niillä ole sellaisia resursseja. Kyllä ne sinne vajavaiseenkin kotiin tuupataan takaisin, vaikka jokin tukiperhekin olisi.

Ap

Vierailija
47/86 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies hoitaa lapset ja luuseriäiti huutelee katsomosta. 👎

Lataamosta se huutelee. Vkonloppuisin pääsee koneelle räkyttämään.

Vierailija
48/86 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies hoitaa lapset ja luuseriäiti huutelee katsomosta. 👎

Lataamosta se huutelee. Vkonloppuisin pääsee koneelle räkyttämään.

En ole. Olen ihan töissäkäyvä ihminen.

Ap

Vierailija
49/86 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmästyttää myös miehen täydellinen kyvyttömyys nähdä tuollaisissa leireissä positiivinen kokemus lapsille ja kannustaa heitä siihen! Että kivaahan se on, kun siellä on muita samanikäisiä ja tosi paljon ohjattua toimintaa! Vähän erilainen viikonloppu se. Kyllä muakin lapsena aika paljon ohjailtiin, en mä vaan itse tuossa iässä valinnut, että mitä mä haluan tehdä viikonloppuna. Ja ei sitä kyseenalaistettu! Sinne mentiin, minne oli JOKU MUU, SIIS SAPUUVA, KAMALAA, ajatellut, että mä meen. Toki täytyy sanoa, että omat poissaoloni kotoa eivät olleet aivan tämäntyyppisiä, vaan liittyivät harrastuksiini tai muuhun mielenkiintoon tai sukulaisiin tai tuttaviin. Mutta oon mä kerran ollut srk:n leirilläkin. Se oli varmaan vaan sellainen säilömispaikka :D Mutta siinähän se meni. Aina se kotiolot voitti :)

Ap

Vierailija
50/86 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieshän on kasvanut maatilalla, josta ei päässyt varmaan ikinä minnekään, eikä siihen aikaan ollut ehkä tapana mennä. Ei siksi ehkä tajua, että nykyisin lapset liikuvat ihan erilailla, eivätkä normaalisti kyhjötä kotona jatkuvasti.

Ap

Vierailija
51/86 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun mä niin luulin saaneeni kivan miehen ja ennen kaikkea hyvän isän lapsille! Hirveä pettymys, ettei mies olekaan isänä paras mitä maa päällään kantaa. Mies ei voinut kuvitella saavansa lapsilleen maan parasta äitiä, eli hän ei voi valittaa samaa. Tiesi millainen mä oon, koska mä en esitä kumppanilleni mitään. Tai kuvitteli ehkä että oon heikompi kuin oonkaan, etti mun mielipiteistä tarvitse välittää. Mitä vielä, perhetyöntekijät ovatkin samaa mieltä kuin minä.

Ap

Vierailija
52/86 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika sekavan kuuloinen juttu.

En oikein ymmärrä miksi lasten olisi pakko mennä sille leirille.

Sain AP: vuodatuksesta sellaisen kuvan, että lasten elämä ei ole kovin vakaata ja tasapainoista. En tiedä millä tavalla leirille pakottaminen tekisi heidän elämästään jotenkin parempaa.

Tukiperheellä ei pitäisi olla mitään tekemistä leirin kanssa, elleivät hekin sille leirille osallistu.

Itse en lapsiani pakottaisi millekään leirille jos eivät sellaiselle halua mennä.

Niitä uusia kokemuksia saa muualtakin.

Vierailija
53/86 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä AP sellainen tilanne, että mies on yksin vastuussa lapsista (ja sinusta)?

Siltä se ainakin kuulostaa jos perhetyöntekijä on huolissaan miehen jaksamisesta. Normaalissa perheessä vetovastuuta vuorotellaan jos toisella vanhemmalla jaksaminen käy vähiin.

Mitä pidemmälle tätä viestiketjua lukee, sitä voimakkaammin tulee tunne, että miehelle olisi helpompaa olla yksinhuoltaja. Se voisi olla lapsillekin paras ratkaisu.

Vierailija
54/86 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä AP sellainen tilanne, että mies on yksin vastuussa lapsista (ja sinusta)?

Siltä se ainakin kuulostaa jos perhetyöntekijä on huolissaan miehen jaksamisesta. Normaalissa perheessä vetovastuuta vuorotellaan jos toisella vanhemmalla jaksaminen käy vähiin.

Mitä pidemmälle tätä viestiketjua lukee, sitä voimakkaammin tulee tunne, että miehelle olisi helpompaa olla yksinhuoltaja. Se voisi olla lapsillekin paras ratkaisu.

Miehellä on lapset, mutta ei ole vastuussa minusta. Ja mitään tapaamissopimuksia ei ole, tapaan lapsia kerran viikossa vuorotellen aina yhtä kerrallaan. Kasvatus on sössitty niin, että minun osakseni jäisi vain kasvattaa eli olla kireä huutaja, siksi en näe heitä enempää.

Ap

Vierailija
55/86 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain AP: vuodatuksesta sellaisen kuvan, että lasten elämä ei ole kovin vakaata ja tasapainoista. En tiedä millä tavalla leirille pakottaminen tekisi heidän elämästään jotenkin parempaa.

Tukiperheellä ei pitäisi olla mitään tekemistä leirin kanssa, elleivät hekin sille leirille osallistu.

Itse en lapsiani pakottaisi millekään leirille jos eivät sellaiselle halua mennä.

Ei ollutkaan pakko, vaan meiltä kysyttiin, mitä mieltä olisimme. Minusta ajatus kuulostaa hyvältä, aina ei ole syytä kysyä lasten mielipiteitä asioista, ei se palvele yhteiskuntaan sopeutumista. Miehen mielestä ilmeisesti pitäisi aina tehdä kuten lapsi haluaa, mutta ei jotenkin osannut sanoa ei, koska lastensuojeluilmoitusta oli mietitty, kun mies valitti jaksamistaan. Jotenkin hän osittain liittää jaksamisvaikeudet siihen, että perheen asioihin puututaan, mutta minusta se vain kertoo sen, että hänellä on itselläänkin ongelmia, joita ei halua käsitellä.

Ap

Vierailija
56/86 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma terapeuttini on sitä mieltä, että mies ei halua käsitellä ongelmiaan, minusta sellainen on ihan kamalaa. Ihan kuin äitini. Joskin miehen ongelmista on silti sanoisin vähemmän haittaa toisille, kuin äitini ongelmista. Mä oon kyllä mennyt käsittelemään ongelmiani terapiaan. Jotenkin ajattelis, että se ois jokaisen velvollisuus, jolla on ongelmia.

Ap

Vierailija
57/86 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin mies on silleen pelastus, että ei pura mitään turhautumisiaan lapsiin. Se nyt vielä puuttuis, jos lapsiin purettais se oma paha olo. Kuten mun äiti teki mua kohtaan ja väitti sitä oikeutetuksi, koska mä olin niin viallinen, muka.

Ap

Vierailija
58/86 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinunlaisesi vanhemmat ovat minusta ällöttäviä lastensa paapojia. Kyllä lapsilta kuuluu vaatia asioita, jotka eivät heistä ole niin kivoja.

Ap

Vierailija
59/86 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko näitten viestien takana ihan tosissaan oleva henkilö vai trolli? Eihän tuollaista voi olla olemassa, eihän? Jo ihan lasten kannalta toivon, ettei. Ap vaikuttaa umpihullulta, jos on todellinen.

Vierailija
60/86 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta lapset kuuluu kasvattaa sellaisiksi, että he eivät kyseenalaista vanhempiensa päätöksiä varsinkaan sen jälkeen, kun perustelut on heille esitetty, esim. Että olet sniin rasittava, kun et koskaan tottele mitään, että menet nyt sinne leirille, että vanhempi jaksaa taaas sinua sitten paremmin. Opettele käytöstavat tai mene leirille. Valitse.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan