Kuka ostaa urheiluliikkeestä talvitakkeja jotka maksaa vielä alennuksen jälkeenkin yli 200€?
Kamalia riistohintoja. Itse en todellakaan maksa talvitakista enempää kuin satasen.
Kai joku niitä järkyttävän hintaisiakin takkeja ostaa, kerran niitä urheilukaupoissa myynnissä näkee.
Kommentit (43)
Vanhasta takistani maksoin n. 50e kunnes ostin uuden ja menin urheiluliikkeestä ostamaan 199e takin. Ja tuo takki on todella laadukas ja lämmin! Ja minä kun luulin että vanha takkini oli tosi hyvä :D laadusta kannattaa aina maksaa. Tuo takki palvelee vielä monta vuotta. Eipähän tarvii ostaa pitkään aikaan uutta takkia.
Vierailija kirjoitti:
Oon miettinyt samaa. Yleensä ovat kyllä pitkään siellä alerekissä. Tuskin niitä juuri kukaan ostaa, myyvät vielä halvemmalla henkilökunnalle esim.
Pitää olla jo vähän yksinkertainen jos tuhlaa takkiin yli 200
Päin vastoin. Teille vähän yksinkertaisille hinta on vain ylitsepääsemätön.
Vierailija kirjoitti:
Et tunne minua! :D
Olenvhyvin toimeentuleva ja velaton. Teen vapaaehtoistyötä vanhusten parissa jopa useita tunteja viikossa, joten pelastan mummon kerrallaan täällä Suomen maassa. Mitä sinä teet vanhusten hyväksi?
Hohhoijjaa. Täällä voi jokainen olla mitä vaan riippuen kuinka vilkas ja moniulotteinen on mielikuvitus.
Vierailija kirjoitti:
Olenvhyvin toimeentuleva ja velaton. Teen vapaaehtoistyötä vanhusten parissa jopa useita tunteja viikossa, joten pelastan mummon kerrallaan täällä Suomen maassa. Mitä sinä teet vanhusten hyväksi?
Jaa.
Kiviäkin kiinnostaa.
Mä oon helv.. huonosti toimeentulrva ja iha järjettömän velkainen. Mutta teen valtavasti vanhusten hyväksi.
Mutta mites tää liittyy alkuperäseen vaatekeskusteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin minäkin köyhänä ollessani ajattelin, mutta nyt halvin talvitakki (minulla on niitä nyt viisi hyvää ja laadukasta) maksoi 150 e ja pidin sitä halpana. Käytän omat rahani itseeni hyvällä omallatunnolla.
Samaan aikaan vanhukset pyörii paskavaipoissaan sängyssä ja vauvoja purraan liian pienellä henkilökunnalla pyörivissä päiväkodeissa. Jos olisi sydäntä laittaisit ylimääräiset rahat hyväntekeväisyyteen.
Et tiedä omastatunnosta mitään. Olet viestin perusteella itsekäs ja kylmä.
Kuinka paljon itse laitat hyväntekeväisyyteen rahaa tai aikaa?
Joo, katsos kun jotkut harrastaa talvella muutakin kun kävelyä kotoa bussipysäkille tai autosta kauppaan. Siinä kun vedät pakkasessa 20km koiravaljakolla niin saa ne varusteetkin olla jo vähän jotain muuta ku icepeakin perus toppiksia. Ostin kolme vuotta sit alesta Fjällrävenin Nuuk parkan 250€, ovh jotain 500€ tienoilla ja sillä tulee kävellessä hiki vielä -15 asteessa. Passeli rekihommiin. Ja se nyt vaan on ikävä tosiasia halvan ja kalliin takin välillä että siinä kalliissa on esim. laadukkaammat vetoketjut, napit, päällikangas on paksumpi ja ompelussa käytetyt langatkin on paremmat. En mä ainakaan siitä vanusta maksa vaan siitä että se takki ei lahoo päälle jossain jeeran nampassa mistä on autolle 10km.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin minäkin köyhänä ollessani ajattelin, mutta nyt halvin talvitakki (minulla on niitä nyt viisi hyvää ja laadukasta) maksoi 150 e ja pidin sitä halpana. Käytän omat rahani itseeni hyvällä omallatunnolla.
Samaan aikaan vanhukset pyörii paskavaipoissaan sängyssä ja vauvoja purraan liian pienellä henkilökunnalla pyörivissä päiväkodeissa. Jos olisi sydäntä laittaisit ylimääräiset rahat hyväntekeväisyyteen.
Et tiedä omastatunnosta mitään. Olet viestin perusteella itsekäs ja kylmä.
:-DDD
Tästä innoittuneena ostankin tänään Pirkka-sukkahousut enkä Wolfordeja. Ja Pirkka-kaljaa enkä Strongbow-siideriä. Säästyneet rahat lahjoitan vanhusten hoitoon. Kyllä nyt pitäis näkyä ja tuntua jossain!
Kyllähän ennen vanhaan jo hyvä talvitakki maksoi viikon palkan. Naurettavan halvalla saa nykyisin.
Vierailija kirjoitti:
Kamalia riistohintoja. Itse en todellakaan maksa talvitakista enempää kuin satasen.
Kai joku niitä järkyttävän hintaisiakin takkeja ostaa, kerran niitä urheilukaupoissa myynnissä näkee.
No se on sinun valintasi. Ei kaikkein muiden. Ei kai se sinulta ole pois, jos joku haluaa paremman (=kalliimman) takin. Kyllä tiedän, ettei hinta ole aina laadun vastine, mutta joskus se on. Itse ostin vähän yli 300 maksaneen untuvavuorisen parkatakin (ei siis alesta), se ei ole mitenkään erityisen "luksustakki" mutta on laadukas ja kestää varmasti vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Olen kerran sijoittanut 200 euroa alennustalvitakkiin. 10 vuotta sitten. Ja se on edelleen käytössä, kun ei ole mennyt miksikään. Montako viidenkympin toppista itse olet ostanut 10 vuodessa?
No joo, on mulla ollut lisäksi 2 muutaman kympin villakangastakkia lauhoille säille.
No en sanonutkaan että takkini maksoi viisikymppiä, vaan alle satasen. Eli 99,90€ ja puoleen hintaan oli. Normaali hinta olisi ollut sen 200€. Jos kyseinen takki ei olisi ollut noin hyvässä alennuksessa, en olisi ostanut sitä. Mutta satasen raaskiin just ja just laittaa siihen. Ja täytyy sanoa että todella tyytyväinen olen ollut ostokseeni. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vai että yksinkertainen pitää olla?
Jaa jaa. Eiköhän tuon tekstin kirjoittaja kertonut itsestään kaiken oleellisen.Tyttäreni osti noin 250e (alennettu hinta) talvitakin 5 vuotta sitten. Se oli juuri sellainen, jonka hän halusi.
Todella hyväkuntoinen vieläkin, vaikka käytti päivittäin silloin koulussa suurinpiirtein loka-marraskuusta huhtikuuhun.
2 talvea koulukäyttöä ja sen jälkeen muuten lähes päivittäin sekä koirien kanssa ulkoillessa että muutenkin.
Takki on todella hyvässä kunnossa edelleen viidentenä talvena ja tuulen ja vedenpitävä, vaikka on pesty.On maksanut itsensä monta kertaa takaisin.
Ostin 3v sitten Adidaksen takin ja 2v sitten Didriksons ja Nike takit samaan aikaan. Maksoi yhteensä 180€. Kaikkia oon käyttänyt ja pesty on. Maksaneet itsensä jo monta kertaa takaisin. Voi sitä edullisestikin hyviä takkeja löytää :---)
Vierailija kirjoitti:
Ei kunnon talvitakkia saa alle 500 euron. Jos saa, valehtelet itsellesi samalla kun palelet pakkasilla.
EMPeestä 4 talvea sitten ostin talvitakin 80eurolla eikä ole vielä kertaakaan tarvinnut palella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon miettinyt samaa. Yleensä ovat kyllä pitkään siellä alerekissä. Tuskin niitä juuri kukaan ostaa, myyvät vielä halvemmalla henkilökunnalle esim.
Pitää olla jo vähän yksinkertainen jos tuhlaa takkiin yli 200
Päin vastoin. Teille vähän yksinkertaisille hinta on vain ylitsepääsemätön.
Minulla on kyllä muitakin kohteita rahalle kuin talvitakki. Minusta on ihan järkevää säästää
Kallein takkini maksoi 480 euroa. Ostin sen kahdeksan vuotta sitten, ja se on minulla edelleen käytössä. Malli on ajaton, materiaali villaa ja väri musta, joten sopii kaikkeen. Oli ostaessa kyllä hintava, mutta nyt tunnen suorastaan mielihyvää kun ei tarvitse miettiä mitä kevättalvella päälle.
Ostin v. 2012 takin, joka maksoi muistaakseni alessa reilut 200 €. Normaalihinta taisi olla joku 699 €. Oli sellainen, että miellytti heti silmää. Pitkä untuvatakki, jossa päällyspuoli näyttää uskottavasti parkatakilta piilottaen muhkean täytteen täydeksi salaisuudeksi ulkopuolisille.
Olen käyttänyt takkia joka talvi marraskusta maaliskuuhun. Olen pessyt takin joka kevät (minusta plussaa, ettei tarvitse viedä pesulaan) ja joka vuosi saan ulkopuolisilta kehuja siitä, että minulla on tyylikäs takki.
Minusta takki ei ole todellakaan kallis kun otan huomioon sen, että olen käyttänyt sitä 8 talvea eikä se osoita vielä ensimmäistäkään merkkiä kulumisesta. 25/talvi. Kuinka montaa satasen takkia voi käyttää vuodesta toiseen ns. siistinä ykköstakkina? Minä allekirjoitan väitteen, jonka mukaan köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa. En ole ihan kamalan köyhä mutta haluan ostaa pitkäikäisiä ja laadukkaita vaatteita enkä tukea kertakäyttökulttuuria parissa vuodessa läsähtävien vanutakkien muodossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenvhyvin toimeentuleva ja velaton. Teen vapaaehtoistyötä vanhusten parissa jopa useita tunteja viikossa, joten pelastan mummon kerrallaan täällä Suomen maassa. Mitä sinä teet vanhusten hyväksi?Hohhoijjaa. Täällä voi jokainen olla mitä vaan riippuen kuinka vilkas ja moniulotteinen on mielikuvitus.
Tulin vasta nyt lukemaan mitä keskusteluun on tullut ja huomasin, että epäilet sanojani. Mutta kyllä, teen vapaaehtoistyötä ja minulla on kolme ihanaa mummoa, joiden luona käyn säännöllisesti auttelemassa ja juttelemassa. Olen tehnyt sitä jo vuosia ja myös perheeni tuntee nämä ihanat rouvat.
Vapaaehtoistyö on ollut harrastuksenani jo useita vuosia, joten minä välitän Suomen mummoista ja vaareista hyvinkin paljon. En kuitenkaan laita rahaani mihinkään epämääräisiin hyväntekeväisyyskohteisiin, vaan annan aikaani, joka menee täsmäiskuna suoraan kohteeseen. Rahaani laitan mm. hyviin laadukkaisiin vaatteisiini ja saatanpa ostaa vaikka kuudennenkin hyvän ihanan talvitakin, jos sellainen eteen tulee. Myös lapsillani on ihan hyvät vaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Tulin vasta nyt lukemaan mitä keskusteluun on tullut ja huomasin, että epäilet sanojani. Mutta kyllä, teen vapaaehtoistyötä ja minulla on kolme ihanaa mummoa, joiden luona käyn säännöllisesti auttelemassa ja juttelemassa. Olen tehnyt sitä jo vuosia ja myös perheeni tuntee nämä ihanat rouvat.
Vapaaehtoistyö on ollut harrastuksenani jo useita vuosia, joten minä välitän Suomen mummoista ja vaareista hyvinkin paljon. En kuitenkaan laita rahaani mihinkään epämääräisiin hyväntekeväisyyskohteisiin, vaan annan aikaani, joka menee täsmäiskuna suoraan kohteeseen. Rahaani laitan mm. hyviin laadukkaisiin vaatteisiini ja saatanpa ostaa vaikka kuudennenkin hyvän ihanan talvitakin, jos sellainen eteen tulee. Myös lapsillani on ihan hyvät vaatteet.
Mikä siis oli ongelma loppujen lopuksi sille että muut ostavat tienaamillaan rahoilla mitä haluavat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhän ei kannata ostaa aina sitä halvinta. Ainakaan ei kannata valittaa kylmyydestä, jos näin tekee.
Luuletko että sitä pumpulia on siellä enempää vaikka maksaisit miljoonan siitä rätkystä. Laita paitaa takin alle jos on liian kylmä. Kauppias nauraa matkalla pankkiin kun Uuno ostaa 600€ takin josta 480€ on ilmaa hinnassa.
Kunnollisessa arvokkaassa takissa ei ole mitään hiostavaa paskavanua sisällä. Hyvä takki tuntuu aina sopivan lämpimältä, kuin sitä ei olisikaan, on sitten kylmä tai kuuma.
Ovh pompsahtaa ennen "alennusta" ja tyhmät kuluttajat ostaa normihinnalla kun -50% tarra 😁