Miten puet rintsikat päällesi?
Edestä kiinni ja kierto vai liivit oikein päin päällä ja takaa kiinni?
Itsellä käytössä edestä kiinnitys, vaikka sanotaan että se venyttää turhaan liivejä. Laitan kylläkin liivit kiinni ja kierrän ne ympäri vyötäröllä, joka on rintakehää kapeampi joten siinä kohtaa ei kyllä kiertovenytystä synny, vasta kun siirrän ne ylemmäksi paikoilleen pitää vähän nostella vuorotellen edestä ja takaa että saa paikoilleen.
Jos et käytä rintsikoita ei tarvitse vastata.
Kommentit (358)
Minulla on sellaiset missä ei ole hakasta. Laitetaan vähän niinkuin toppi päälle. Paljon helpompaa, koska en tykkää miten hakanen painaa ihoa vasten ja hankaa.
Vierailija kirjoitti:
Normaalisti. Ei ole koskaan kaynyt mielessa, etta rintsikat voisi pukea jollain toisella tavalla.
Ymmarran toki, jos on vaikka olkapaavaivoja, ettei kadet valttamatta taivu selan taakse, mutta miten niin moni ihminen voi olla niin jaykka?
Niinpä... Meidän kankeampien pitäisi varmaan alkaa harrastaa joogaa, zumbaa tai pilatesta, niin pukeutuminenkin varmaan helpottuisi :)
Miten ketään voi häiritä jonkun muun tapa pukea? :D
Käytän sekä että, molempia tapoja, ei ole tullut mieleenkään että jompi kumpi olisi väärin ja jompi kumpi oikein. Molemmat yhtä oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin laitan edessä kiinni ja pyöräytän oikein päin. En ymmärrä miten ne venyisivät kun vyötärö on tosiaan paljon kapeampi kuin rintakehä :D joku kysyi ikää, olen 25 ja pukenut rintsikat näin siitä asti kun olin 13. En ymmärrä miksi pitäisi selän takana yrittää niitä pikkuhakasia sovitella toisiinsa kun edessä näkee paremmin :)
Ei niitä hakasia tarvitse nähdä osatakseen sulkea ne.
Kyllä tarvitsee.
Sama juttu korvakorujen kanssa, eivät osu reikiin, jos en näe korvia peilistä.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ymmärtänyt näitä kiertelijöitä, mitä ihmeen hyötyä siitä on ährätä niitä ympäri kun pienemmällä vaivalla napsauttaa ne takaa kiinni?
Eikä kukaan voi olla niin kankea jos ei ole kasikymppinen mummu, minä olen 130 kiloinen ja huonokuntoinen keski-ikäinen.
Kuten moni aiemmin on jo selittänyt, niin kyllä taipuu, mutta kun hakasia ei näe, niiden sulkeminen ei onnistu sokkona pelkällä käsikopelolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin laitan edessä kiinni ja pyöräytän oikein päin. En ymmärrä miten ne venyisivät kun vyötärö on tosiaan paljon kapeampi kuin rintakehä :D joku kysyi ikää, olen 25 ja pukenut rintsikat näin siitä asti kun olin 13. En ymmärrä miksi pitäisi selän takana yrittää niitä pikkuhakasia sovitella toisiinsa kun edessä näkee paremmin :)
Ei niitä tarvi nähdä, ottaa ne käsiin siten että ne menee ihan sormilla tunnustelemalla kiinni oikein, todella helppoa, sormet tekee sen ihan automaattisesti muutamassa sekunnissa. Huomattavasti helpompaa kuin se että edessä kumartaa päätä ja katsoo niitä hakasia kun laittaa kiinni ja sitten alkaa kiertelemään liivejä toisinpäin ja asettelemaan hankalasti olkaimia.
Mutta kun ei tee. Olen kyllä kokeillut.monta kertaa.
Ai olikin kolme tapaa :D
Edestä kii, pyöräytys ja nosto ja kädet olkaimiin.
Kädet olkaimiin, kupit kohdilleen ja takaa kiinni.
Takaa kiinni ja kädet olkaimiin vasta sen jälkeen.
Oliko vielä muita?
Minä saan ajattelematta esiliinan nauhat rusetille selän taakse, mutta rintaliivejä en saa takaa kiinni. Ympärysmitta on liian pieni siihen, kun liivit on rintakehän päällä, että saisin hakaset paikoilleen. Rinnat saan kuppeihin vasta kun liivit on kiinni.
Miksiköhän tunnen itseni voyeuristiksi lukiessa tämmöisiä ketjuja. Mutta kieltämättä aihe on mitä kiehtovin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ymmärtänyt näitä kiertelijöitä, mitä ihmeen hyötyä siitä on ährätä niitä ympäri kun pienemmällä vaivalla napsauttaa ne takaa kiinni?
Eikä kukaan voi olla niin kankea jos ei ole kasikymppinen mummu, minä olen 130 kiloinen ja huonokuntoinen keski-ikäinen.
Kuten moni aiemmin on jo selittänyt, niin kyllä taipuu, mutta kun hakasia ei näe, niiden sulkeminen ei onnistu sokkona pelkällä käsikopelolla.
Oletteko muuten motorisesti rajoittuneita? Ihan aidosti kysyn. Koska en ymmärrä miten niitä hakasia ei voi saada kiinni selän takana. Mitäköhän muuta edessä kiinnilaittajat eivät osaa tehdä?
Laitan ne kiinni, heitän ilmaan ja hyökkään niihin sisään alakautta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko muuten motorisesti rajoittuneita? Ihan aidosti kysyn. Koska en ymmärrä miten niitä hakasia ei voi saada kiinni selän takana. Mitäköhän muuta edessä kiinnilaittajat eivät osaa tehdä?
No niinpä. Kyllä joskus 30-luvulla vielä näitä edestä kiinnilaittajia pakkosteriloitiin ja moni oli laitoksissa.
Joillakin on sormenpäissä paremmat tuntohermot kuin toisilla.
Itse puolisokeana en edes näkisi niitä hakasia siinä vyötäröllä, jos ei ole silmälasit päässä. Laitan hakaset kiinni vyötäröllä, selän takana. Siinä jää kierto-operaatio pois, mutta tulee kuitenkin se alhaalta nostaminen, jolloin ympärysnauha asettuu helposti oikealle korkeudelle myös takaa. Olen joskus kokeillut sitä, että laitan olkaimet ensin paikoilleen ja suljen vasta sen jälkeen hakaset, mutta en saa liivejä itsumaan yhtä hyvin, kuin alhaalta nostamalla.
Niin ettei vaimoni näe. Aion kyllä kertoa hänelle, sitten vaan kun tulee sopiva hetki.
Etkö itse osaa, kun pitää kysellä mokomaa taas kerran palstamammoilta. Jos olet niin tumpelo, niin mene liiviliikkeeseen ja pyydä ammattitaitoista myyjää neuvomaan, miten moinen vaatekappale puetaan päälle. Vai transuko olet, kun tällaista itsestään selvää asiaa kyselet?
Vierailija kirjoitti:
Prioriteettinsa kullakin :).
Minä olen mieluummin hoikka, joka ei saa rintsikoita kiinni takaa kuin 130-kiloinen plösö. Mutta hienoa, että sinullakin on yksi kohta elämässä, jolla voit leuhkia; rintaliivien kiinnityskyky. Kyllä me kaikki kankeat sinua niin kadehdimme.
Miksi tällaista kysellään minulta? En käytä! Olen mies! Ookonä ihan sekasin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niinpä. Kyllä joskus 30-luvulla vielä näitä edestä kiinnilaittajia pakkosteriloitiin ja moni oli laitoksissa.
Nimenomaan ja se oli oikein. Miestenkin pitäisi vähän katsoa kenen kanssa lisääntyvät. Pyöräyttely lienee periytyvää kun äidit näyttävät väärän tavan lapsilleen. Oikeasti, hävetkää te jotka pyöräytätte. Toivottavasti ymmärrätte miten törkeä tämä päivittäinen tekonne on. T. tuo jota lainasit
Laitan edessä kiinni koska isorintaisena ympärys on todella tiukka. Jos ympärys on tiukka, on haastavaa mielestäni laittaa kiinni näkemättä.