Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten puet rintsikat päällesi?

Vierailija
31.01.2019 |

Edestä kiinni ja kierto vai liivit oikein päin päällä ja takaa kiinni?

Itsellä käytössä edestä kiinnitys, vaikka sanotaan että se venyttää turhaan liivejä. Laitan kylläkin liivit kiinni ja kierrän ne ympäri vyötäröllä, joka on rintakehää kapeampi joten siinä kohtaa ei kyllä kiertovenytystä synny, vasta kun siirrän ne ylemmäksi paikoilleen pitää vähän nostella vuorotellen edestä ja takaa että saa paikoilleen. 

Jos et käytä rintsikoita ei tarvitse vastata.

Kommentit (358)

Vierailija
341/358 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on parit jotka kiinnitetään edestä, eli puen ylle ja kiinnitän. Parit "normaalinmalliset" löytyy, pyöräytystyyliä käytän useimmiten. Joku pari joskus oli supervaikea saada osumaan hakaset niin opin silloin aina laittamaan kiinni niin. Nykyään kyllä melkein aina toppimalliset rintaliivit käytössä, ne sujautan päälle vaan.

Vierailija
342/358 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin laitan edessä kiinni ja pyöräytän oikein päin. En ymmärrä miten ne venyisivät kun vyötärö on tosiaan paljon kapeampi kuin rintakehä :D joku kysyi ikää, olen 25 ja pukenut rintsikat näin siitä asti kun olin 13. En ymmärrä miksi pitäisi selän takana yrittää niitä pikkuhakasia sovitella toisiinsa kun edessä näkee paremmin :)

Ei niitä hakasia tarvitse nähdä osatakseen sulkea ne.

Varmaan minulla on sitten vain jokin hahmotushäiriö, kun en saa niitä nopeasti kiinni näkemättä hakasia. Vähän sama varmaan, kun en osaa käyttää esimerkiksi suoristusrautaa pään takana. No, helposti saan liivit päälle kun kiinnittää edessä, niin eipä tuo ole ongelma.

Harjoitus tekee mestarin. Itse kyllä olen saanut hakaset kiinni heti ensimmäisestä kerrasta lähtien ilman minkäänlaista hapuilua.

Mutta miksi harjoitella, jos jokin toinen tapa toimii hyvin? Käsittääkseni tähän ei ole mitään oikeaa ja väärää tapaa, eikä yleensä ketään kiinnosta miten joku toinen pukee liivit.

Kyllä tähänkin on oikea ja väärä tapa. Pyöräytys on se väärä.

Onko ihan virallinen direktiivi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/358 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

liivit oikein päin päälle ja takaa kiinni, jonka jälkeen etukumaraan ja kuppien hienosäätö.

Vierailija
344/358 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liivit oikein päin päälle ja hakaset kiinni selän takana.

Vierailija
345/358 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

liivit oikein päin päälle ja takaa kiinni, jonka jälkeen etukumaraan ja kuppien hienosäätö.

Ja tämä onkin se ainut oikea tapa. ;)

Vierailija
346/358 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan mulla, 90H- kokoisella ei onnistu takaa kiinni laittaminen, vaikka kädet taipuu ja sorminäppäryyskin riittää. Isot riippuvat rinnat painaa liivien kuppiosan alas, jolloin selkäosa nousee niin ylös etten kaksin käsin saa niitä alas samalla kun suljen hakasia. Pitäisi olla 3 kättä.

Vierailija
347/358 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakaan mulla, 90H- kokoisella ei onnistu takaa kiinni laittaminen, vaikka kädet taipuu ja sorminäppäryyskin riittää. Isot riippuvat rinnat painaa liivien kuppiosan alas, jolloin selkäosa nousee niin ylös etten kaksin käsin saa niitä alas samalla kun suljen hakasia. Pitäisi olla 3 kättä.

Laitat niin, että liivit oikeinpään päälle, mutta et tuossa vaiheessa laita rintoja kuppeihin, vaan kupit voi jäädä rintojen alle. Sitten liivit takakautta kiinni, jonka jälkeen etukumaraan ja laitat rinnat kuppeihin. Menee oikeaan paikkaanb kupissa ja näyttää hyvältä.

Vierailija
348/358 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että on nätti.

Vierailija
349/358 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavalliset liivit laitan hakaset kiinni edessä ja pyöräytän ympäri-tyyliin, mutta juoksu-liivit, joissa on takana kaksi kiinnityskohtaa ylhäällä ja alhaalla ja ei pysty pyöräyttämään, laitan ensin yläkiinnityksen kiinni, puen liivit oikein päin kohdalleen ja laitan takaa alhaalta hakaset kiinni sokkona. Ja tuon pyöräytys-tyylin olen oppinut isorintaiselta äidiltäni ja käyttänyt ensimmäisistä liiveistä lähtien joskus 13 vuotiaasta. Miksi helppoa totuttua tapaa pitäisi muuttaa? Hankalammalta näyttää tuo, kun jotkut pukevat normaaleja toppimaisia liivejä paitamaisesti. Liivit rullautuvat ja sitten niitä revitään suoraksi rintojen päälle. Minulla on aika leveät hartiat niin en tykkää tuohon tyyliin pukea mitään tiukkaa paitaakaan. Ostan siis liivit aina edestä tai takaa aukeavina.

Vierailija
350/358 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliterät joudun yleensä kiertämään, jonkin aikaa käytössä olleet menevät seläntakana ihan sokkonakin.

Vierailija
351/358 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen tein kiertämällä, mutta nyt olen selkeästi laiskistunut, ja laitan takaa kiinni käsin.

Vierailija
352/358 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kupit selkäpuolelle !

Vierailija
353/358 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies laittaa takaa kiinni ja siinä se.

Me laitetaan mieheni kanssa toistemme liivit kiinni ja rakastaja nylkynen  riisuu minulta  kolmella sormella ja lirputtelee samalla toislla kädellä  pimperoa märäksi.

Vierailija
354/358 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä.

Vasemmassa olkapäässä kiertäjäkalvosimen oireyhtymä. Sattuu aivan liikaaedes yrittää liivejä kiinni.

Vierailija
355/358 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silleen että sotkeennun niihin ja melkein kuristun. Niiden ripustaminen kestää ylipäätään tolkuttoman kauan.

Vierailija
356/358 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottumus on toinen luonto.

Laitan kädet sisään käsiaukoista, liivit päälle oikealle kohdalleen ja takaa kiinni.

Olin aika vanha, ennenkuin edes ekaa kertaa kuulin, että joku laittaakin hakaset edessä kiinni. Kokeilin sitä joskus, mutta oli minusta vaikeaa - liivit ei liukuneet hyvin iholla, oli vaikea löytää heti käsiaukkoja ja saada liivejä päälle kerralla - niitä piti nykiä sinne tänne, että menivät kohdalleen. Ei ollut mun juttu.

Olen plus-kokoinen, mutten kuppikoolta.

Vierailija
357/358 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikalleen etupuolelta ja sitten takaa kiinni. Kokeilin joskus laittaa ensin kiinni ja sitten kääntää ja nostaa paikalleen mutta se oli todella hankalaa ja hidasta.

Vierailija
358/358 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on se ja sama kunhan ne saa päälle. itse laitan yleensä kiinni takaa. Mutta 4 hakasissa on se hankaluus, että jostain syystä jompi kumpi sisimmistä hakasista aukeaa kiinnityksen aikana. En tiedä miksi?no.. tämmöistä tähän maailmaa askarruttavassa keskusteluun

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi