Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on venäläinen työkaverina?

Vierailija
30.01.2019 |

ovatko ahkeria, tunnollisia...?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yksi nuori venäläismies ja se kyllä hoitaa hommansa kun saa vaan neuvot ymmärrettävästi perille. Puhuu hoono soomi mutta puhumallahan se kehittyy pikkuhiljaa. On asunut Suomessa jo useamman vuoden, ja tietää varmasti mitä tapahtuisi jos erehtyisi matkustamaan rajan yli, joten Kremlin propaganda tuskin puree pahemmin tähän kaveriin.

Sodastahan nämä ei halua puhua lainkaan. Jos kannattaa sotaa, saa suomalaisten vihat niskoilleen. Jos taas vastustaa sotaa julkisesti, joku venäläisten kätyri pistää tiedon eteenpäin ja agentit saattaa tulla ovelle  "suojelemaan kansalaista ulkomailla".

Vierailija
42/47 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kahdelta työpaikalta kokemuksia venäläisistä hoitajaista. Laiskoja, eivät noudata työaikoja. Ilkeitä, varsinkin uusia vastaan. Jos on jotain mistä ne ei tykkää niin kyllä sen asian sitten ilmaisee. Ei noudata yhteisiä sääntöjä. Joka paikassa niitten ääni pitää aina olla se viimeinen ja myös korkein. Kokouksissa eivät kuuntele ja puhuvat kaikkien päälle. Jos joku alkanut puhumaan ja kesken lauseen Venäläinen alkaa vaan puhua ja se toinen saa lopettaa. Myös se että Venäläiset eivät koskaan myönnä tekevänsä mitään virheitä, aina yrittävät keksiä miten syyttää jonkun toisen. Jos toinen taas tekee virheen niin siitä kyllä sitten jaksaa juoruta koko ajan. Nämä ovat mun kokemuksta, ja nais venäläiset työkaverit, pärjäisin kyllä ilman niitä.

Tunnistan. Välillä tunteenpurkaukset joitakin potilaita kohtaan, mutta myös työyhteisössä olivat hiukan arvaamattomia mikä ei ollut omiaan rakentamaan luottamusta. Työvuorossa kannatti olla hiukan varpaillaan ja neutraalin diplomaattinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kahdelta työpaikalta kokemuksia venäläisistä hoitajaista. Laiskoja, eivät noudata työaikoja. Ilkeitä, varsinkin uusia vastaan. Jos on jotain mistä ne ei tykkää niin kyllä sen asian sitten ilmaisee. Ei noudata yhteisiä sääntöjä. Joka paikassa niitten ääni pitää aina olla se viimeinen ja myös korkein. Kokouksissa eivät kuuntele ja puhuvat kaikkien päälle. Jos joku alkanut puhumaan ja kesken lauseen Venäläinen alkaa vaan puhua ja se toinen saa lopettaa. Myös se että Venäläiset eivät koskaan myönnä tekevänsä mitään virheitä, aina yrittävät keksiä miten syyttää jonkun toisen. Jos toinen taas tekee virheen niin siitä kyllä sitten jaksaa juoruta koko ajan. Nämä ovat mun kokemuksta, ja nais venäläiset työkaverit, pärjäisin kyllä ilman niitä.

Jätin huomioimatta tuon sanan "venäläinen" niin kuulosti ihan normaalilta suomalaiselta meiningiltä 😂

Vierailija
44/47 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuvat venäjää suomen sijasta(muutaman sanan suomea ja englantia), tässä rehellisesti ainoa ero suomalaisiin työkavereihin.

Vierailija
45/47 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MInulla on hoitoalalla ollut hyviä ja ahkeria työntekijöitä. Joskus puhetapa tökkii minun korvaan, on ollut jotenkin käskevä sävy, mutta se tulee varmaan kotimaan hoitoalan työpaikoista.

Tämä tulee enemmänkin oman kielen konditionaalien puutteesta ja sen takia heidän puheensa kuulostaa usein töksäyttelevältä. 

Minulla on ollut useita venäläisiä työkavereita ja tämä on ollut sellainen ikuinen vitsailun aihe, että siinä missä muut pyytää, venäläinen käskee. Eli kärjistäen suomalainen sanoo "hakisitko postit tänään", venäläinen puolestaan sanoo "hae postit tänään". Yksi venäläinen työkaverini oli tästä erityisen huolissaan, kun ei halunnut antaa itsestään tylyä kuvaa ja yritti paikata tilannetta sanomalla "hae postit tänään, ole hyvä" ja onnistui kuulostamaan vain passiivisaggressiiviselta.

Itse vastauksena kysymykseen, riippuu täysin kyseisestä venäläisestä millainen hän on työkaverina. Minulla on ollut vain hyviä kokemuksia, mutta eipä siitä voi vielä vetää mitään yleistyksiä.

Vierailija
46/47 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heille tuottaa suuria vaikeuksia noudattaa työaikaa.

Tullaan töihin miten nyt herätään tai auto käynnistyy.

Yleisesti he ovat erittäin vaihtelevalla energialla töitä tekeviä.

Joku päivä painavat sikana töitä. Toisena taas ...no, luultavasti krapula päivän johdosta ei käsi/jalka nouse.

Heillä on joku slaavilainen ylpeys.

Vaikea käsittää ryysyläisten ylpeyttä.

Jos ovat Venäjästä ylpeitä, olivat pysyneet siellä.

Vierailija
47/47 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kokemus, ollaankohan työkamuja. Lisäksi eivät osaa kirjoittaa, mutta silti tekevät mielellään esim. lähetteitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme