Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En uskalla hakea apua päihdeongelmaani

Vierailija
30.01.2019 |

Minulla on lähtenyt alkon käyttö niin sanotusti hanskasta, enkä uskalla hakea itselleni apua terkkarilta tai lääkäriltä, koska olen kuullut niin hirveitä tarinoita tuttaviltani. Päihdeongelmiin apua hakeneita tuttujani on kohdeltu kuin pahimpii murhamiehiä, ei olla ymmärretty asian vaikeutta vaan vähätelty ja kohdeltu sekä puhuteltu rumasti. Onko täällä lääkäreitä tai hoitsuja, mikä on teidän näkemyksenne? Tai kohtalontovereita jotka on uskaltaneet hakeutua avun piiriin? Kaipaisin neuvoa ennen kuin pullon pohjalla häämöttää hauta...

M31

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia on minulle kamalan vaikea. Olen herkkä ja arka... pelkään... ap

Vierailija
2/28 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tarinat on satuja. Oikeastaan on kysymys siitä haluatko hoitaa asian ennenkuin olet neulasbaarin kanta-asiakas, perhe ja työ mennyt ja ystävät ihan uudenlaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla rahaa hoitaa asia yksityisesti? http://paihdelaakarit.fi/

Vierailija
4/28 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehkä osaa auttaa, mutta sanonpa vain, että vau, myönnät itsellesi (ja myös anonyymisti julkisesti) että sinulla on alkoholiongelma, ja myönnät pelkääväsi - todella rohkeaa. En ole kovin montaa päihdeongelmatontakaan miestä kohdannut, joilla olisi vastaavalla tavalla selkärankaa. Onnea matkaan, toivoa kyllä on.

N31

Vierailija
5/28 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee yksityiselle ja pyydä Revian nimistä estolääkettä. Paljon parempi kuin antabus, voit jopa juoda alkoholia lääkkeen otettuasi, mutta se ei vain oikeen maistu ja sitä ei tee mieli.

Riippuen ongelmasi vaikeusasteesta voi puolikas pillerikin riittää eli jos käyt töissä niin otat pe töistä päästyäsi puolikkaan tai kokonaisen pillerin niin et sinä iltana välitä juopotella. Sama la ja su sekä viikolla, jos ei pysty olemaan ilman alkoo.

ite tuppasin kupitteleen liikaa vain viikonloppuisin, mutta olen saanut karsittua sitä merkittävästi tuon lääkkeen avulla ja huomannut, että viikonloppujuopottelu oli osittain tapa, nyt pärjään viikonlopun kännäämättä jo ilman Reviaakin.

Vierailija
6/28 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaan suret alkoholismiasi jatka vain juomista.Tarvitaanha juoppojakin eihän siitä mitään tuu jos kaikki juopot yhtääkkiää lopettaa juopottelun. Pidä Lippu korkialla ja pullo kädessä 👍

Vierailija
7/28 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ongelmia pakenet alkoholin avulla?

Vierailija
8/28 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on ilmeisesti vertaistukea, mutta hiukan vääränlaista. Hanki vaan rohkeesti apua itsellesi, katsos kaveris kauhistelee koska pelkäävät että sä lopetat dokaamisen. Saat toisenlaisia ystäviäkin sitten myöhemmin. Tiedostat ongelmasi mikä on erittäin hyvä juttu, mutta et pärjää yksin.

Vierailija
9/28 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

AA on yksi missä voit käydä ilman mitään ilmoittautumista ja täysin anonyymisti

Vierailija
10/28 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

A-klinikan päihdetyöntekijät ovat hyviä. Näkevät sinut ihmisenä, ei juoppona.

Vierailija
11/28 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AA on yksi missä voit käydä ilman mitään ilmoittautumista ja täysin anonyymisti

Mutta mikä hyöty siitä on? Ensin kuunnellaan puolituntia miten vuonna miekka kivi keppi suuressa Amerikan ihmemaassa ihmiset viinan kirotuin silmin tuijottivat eteensä. Tajusivat lopulta, että on vain yksi suuri joka voi pelastaa kun uskoo siihen yhteen suureen. Sitten käydään läpi kierros ja samat jutut siitä montako litraa korviketta on tullut juotua, montako kertaa humalassa autoiltua, hakattu ihmisiä juopporemmin kanssa. Siinä on tunti mennyt ja kohti ensiviikkoa. Mitään vertaistukea sieltä et saa ja kerran eräs nuori nainen kertoi viime viikon kokemuksista pyytäen vertaistukea niin ryhmänvetäjä alkoi sättimään ja sanoi, ettei tämä ole sellainen paikka.

Vierailija
12/28 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit nyt voivat suhtautua ihan mihin vaan vaivaan ikävästi ja ylimielisesti, oli sitten kyseessä masennus, ylipaino, päihdeongelma tai elimellinen sairaus. Mikä on ikävää, koska siinä vaiheessa kun ihminen itse hakee aktiivisesti apua, olisi hyvä hetki tehdä asioille jotain. Kannattaa vaan yrittää etsiä sellainen lääkäri joka kohtelee ihmisenä.

Vierailija
13/28 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

A-klinikan päihdetyöntekijät ovat hyviä. Näkevät sinut ihmisenä, ei juoppona.

Heillä ihmisen ainoa ongelma on vain päihde. Ei ole mitään muuta ongelmaa kuin alkoholi... tietenkään jos ihmisen lähiomainen on äkillisesti kuollut se ei voi vaikuttaa ihmiseen koska vain alkoholi on ongelma.

On olemassa tapauksia missä ihmiselle on vain sanottu suoraan " Et saa nyt mitään apua sinun pitää olla yksin ihan omin avuin vähintään 2 kuukautta juomatta. " Se on aika paha paikka...

Vierailija
14/28 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei sitte kannata tehä mitään asialle jos oot kerta tollasta kuullu!

Vierailija
15/28 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on lähtenyt alkon käyttö niin sanotusti hanskasta, enkä uskalla hakea itselleni apua terkkarilta tai lääkäriltä, koska olen kuullut niin hirveitä tarinoita tuttaviltani. Päihdeongelmiin apua hakeneita tuttujani on kohdeltu kuin pahimpii murhamiehiä, ei olla ymmärretty asian vaikeutta vaan vähätelty ja kohdeltu sekä puhuteltu rumasti. Onko täällä lääkäreitä tai hoitsuja, mikä on teidän näkemyksenne? Tai kohtalontovereita jotka on uskaltaneet hakeutua avun piiriin? Kaipaisin neuvoa ennen kuin pullon pohjalla häämöttää hauta...

M31

Jep, sama juttu, kokemuksesta tiedän että elämä vaikeutuu huomattavasti, sinusta tulee automaattisesti toisen luokan kansalainen.

Vierailija
16/28 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata hakea apua. Nauretaan päin naamaa ja vähätellään. En jaksa edes kertoa enempää, mutta en voi suositella.

Vierailija
17/28 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata mennä hoitoon, asia voi parantua ajan kanssa juomista jatkamalla ja pelkäämisellä.

Vierailija
18/28 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi olla apua kirjoitti:

Mee yksityiselle ja pyydä Revian nimistä estolääkettä. Paljon parempi kuin antabus, voit jopa juoda alkoholia lääkkeen otettuasi, mutta se ei vain oikeen maistu ja sitä ei tee mieli.

Riippuen ongelmasi vaikeusasteesta voi puolikas pillerikin riittää eli jos käyt töissä niin otat pe töistä päästyäsi puolikkaan tai kokonaisen pillerin niin et sinä iltana välitä juopotella. Sama la ja su sekä viikolla, jos ei pysty olemaan ilman alkoo.

ite tuppasin kupitteleen liikaa vain viikonloppuisin, mutta olen saanut karsittua sitä merkittävästi tuon lääkkeen avulla ja huomannut, että viikonloppujuopottelu oli osittain tapa, nyt pärjään viikonlopun kännäämättä jo ilman Reviaakin.

muista että lääke oksettaa

ei siinä paljoa ryypätä..kun pää on valmiiksi wc_pöntössä:)

Vierailija
19/28 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap.

Tottakai pitää asialle tehdä mutta esim. minulla oli ensin mielenterveyden ongelmia jo vuosia ilman mitään päihteitä. Sitten erittäin henkisesti kuormittavia tapahtumia sai minut juomaan ja kas kummaa kehitin psyykkisen sekä fyysisen riippuvuuden alkoholiin. Päihdesairaanhoitaja saman keskustelun aikana useita kertoja jankkasi " Kiellätkö olevasi päihderiippuvainen? " johon vastasin " En. Koska olen päihderiippuvainen. " . Psykiatrian puolen hoito evättiin koska olin päihderiippuvainen ja lopulta päihdehoito evättiin kun olin psyykkisesti sairas!

Aika vaikea tilanne. Onneksi julkisella puolella vastaan tuli lääkäri joka laittoi asiat eteenpäin. Nyt saan hoitoa masennukseen, pakko-oireiseen häiriöön ( jotka ovat olleet jo yli 10 vuotta ja eläkkeellä niiden takia ) sekä päihdeongelmaan mikä on ollut n. 2 vuotta.

Vierailija
20/28 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ap.

Tottakai pitää asialle tehdä mutta esim. minulla oli ensin mielenterveyden ongelmia jo vuosia ilman mitään päihteitä. Sitten erittäin henkisesti kuormittavia tapahtumia sai minut juomaan ja kas kummaa kehitin psyykkisen sekä fyysisen riippuvuuden alkoholiin. Päihdesairaanhoitaja saman keskustelun aikana useita kertoja jankkasi " Kiellätkö olevasi päihderiippuvainen? " johon vastasin " En. Koska olen päihderiippuvainen. " . Psykiatrian puolen hoito evättiin koska olin päihderiippuvainen ja lopulta päihdehoito evättiin kun olin psyykkisesti sairas!

Aika vaikea tilanne. Onneksi julkisella puolella vastaan tuli lääkäri joka laittoi asiat eteenpäin. Nyt saan hoitoa masennukseen, pakko-oireiseen häiriöön ( jotka ovat olleet jo yli 10 vuotta ja eläkkeellä niiden takia ) sekä päihdeongelmaan mikä on ollut n. 2 vuotta.

Tämä on kyllä täysin epälooginen ja sairas systeemi. Hyvin monella päihdeongelmaisella kun se pääongelma ei ole itse päihde vaan esim. juuri pitkään jatkunut hoitamaton masennus siellä taustalla. Päihdehoidossa ei osata tai haluta pureutua päihteidenkäytön juurisyihin ja lähettää asiakas tarvittaessa eteenpäin sopivammalle taholle, vaan keskitytään ainoastaan oireeseen eli päihteiden käyttöön.

Ystäväni työskentelee mielenterveyspuolella ja kertoi, että monessa paikassa on nyrkkisääntö, että terapiaan haluavan päihteiden liikakäyttäjän pitää olla 6 kk (!) raittiina tai kuivilla ennen kuin pääsee sen aloittamaan. Jonkin kuukauden mittaisen jakson ymmärtäisin mutta tuo kuusi kuukautta on esim. vaikeasti ahdistuneelle aivan liian pitkä aika.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän