Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TÖRKEÄ juttu (painosta....)

16.05.2006 |

Pomoni alitti riman oikein huolella, ja kävi tuossa yhtenä päivänä arvostelemassa painoani!!! Kuulemma syön koko ajan, ja mahani kasvaa syömisestä, ei raskaudesta.....!!! (Hänellä langanlaiha vaimo joka raskaana....ja on ihan hysteerinen kilojensa suhteen...tämä vaimo nimittäin)

En tiedä onko muille sattunut vastaavanlaista, itse otin melkoisen loukkauksena. Ihan sama mitä ajattelee, mutta joskus kannattaisi pitää ajatukset ominaan. Itselläni lähtöpaino 54 kiloa, joten en pidä tätä 4-5 kilon painonnousuani kovinkaan suurena...ja mitä sitten, mitä se pomoani liikuttaa??

Olen rv 17....kiinnostaisi tietää, että mikä sitten on normaali painonnousu tässä vaiheessa???!!! (sanoo hän joka syö vähän mutta usein, ja liikkuu paljon....)

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä nasevaa itse sainoisin tuossa tilanteessa takaisin pomolle! Vai olisinko niin yllättynyt, etten keksisi mitään takaisin sanomista.

Todella törkeää tuollainen... *nyt kiehuu itsellänikin päässä*

Mutta ei muutakuin toisesta korvasta ulos tuollaiset kommentit, oma ja lapsen hyvinvointi edelle! Jos joku rupeaa raskauden aikana kyttäämään kiloja hysteerisesti, että mitä voi syödä ja mitä ei, niin mistäs se vauvakaan niitä tärkeitä ravintoaineta, vitamiineja saa..

*voimahalit kuomasein!*

Vierailija
2/15 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Kyllähän tuosta saakin loukkaantua! Aivan asiatonta alkaa arvostelemaan toisen vatsaa, oli sitten julkisesti tai kahden kesken.

Ei raskauksia voi verrata toisiinsa. Vatsan kokoon vaikuttaa niin moni asia mm. kehossa olevan nesteen määrä, kohdun asento, koko, istukan koko, lapsiveden määrä, äidin ruumiinrakenne, vauvan koko, asento ym. ym. ym...

Jos koko ajan tarkkailee hysteerisenä mitä suuhunsa laittaa ja syö niukasti jottei paino nousisi, tulee aivan varmasti ongelmia jossakin vaiheessa raskautta joko oman jaksamisen tai vauvan kehittymisen suhteen. Vauva ottaa kyllä omansa niukemmassakin kasvuympäristössä äidin kustannuksella...tosin on paha ottaa jos ei ole mistä ottaa...

Onnellista loppuraskautta sinulle, äläkä välitä kiloista liikaa. Synnytyksen jälkeen annat niille kyytiä imetyksen jälkeen. Ei elämä voi olla noin pinnallista.

Kanelisokeri 13+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tökerö esimies sulla, suoraan sanottuna!

Meillä ei töissä kukaan ole liiemmin kommentoinut mun raskauttani, naispuoliset kollegat tietty häslää enemmänkin, mutta miehet on aika asiallisia. Itselläni paino ei ole noussut kuin 5kg (nyt rv 31+3), mutta lähinnä johtunee siitä, että laihduin alussa aika paljon, kun olin suht pahoinvointinen, enkä päässyt treenaamaan totuttuun tapaan (joten lihaksetkin lähti).

Mulla on hyvä ystävä lähellä omia viikkojani (viisi päivää edellä) ja hän just kertoi saaneensa 14 kg. Molemmat odotetaan ensimmäisiämme, joten näyttää olevan hyvin yksilöllistä tuo painonnousu:)

Vierailija
4/15 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti sanomani, ettei kannata olla huolissaan painonnoususta! Kuten edellä monet totesivat, niin painonnousu riippuu niin monesta eri asiasta.

Oikein hyviä vointeja teille ja toivottavasti tuo pomosi tajuu pitää suunsa kiinni!

Vierailija
5/15 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..niin yllättynyt moisesta kommentista, että en oikein osannut sanoa mitään. Tuhahtelin vaan. Onneksi pomoni häipyi paikalta, koska vähän ajan päästä nousi ihan hirveä kiukku päälle....

Ei hän varmaan ilkeyttään tuollaista sanonut (silkkaa tyhmyyttään vaan...)

Pomon vaimo odottaa toista lastaan, ja ovat olleet kovi ylpeitä siitä, että kiloja on tullut " vaan niin vähän" ....!! Ihan sairaalloista laihuuden ihannointia!! Eikö nainen edes raskaana saa saa kukoistaa rauhassa....

Itselläni alkoi masu näkyä jo vkolla 10 tai 11. Olen ruumiin rakenteeltani tosi kapea ja hoikka. Pomon vaimon masu pullahti myös tosi aikaisin, siksi ihmettelen tätä kommenttia...

Ja järkeväähän se on syödä vähän ja usein...ehkä pomoani ärsyttää napostelu, en tiedä. Ei siitä mitään haittaakaan työlle ole, olemme suljettu toimisto ei täällä käy asiakkaita.

Myös huoneessani olevan työkaverini (sattuu olemaan pomoni äiti :) ihmettele syömistäni, olen aina syönyt usein ja aika paljon, vaikka olen hoikka...aina välillä väläyttelee, että onkohan minulla lapamato, kun syön usein enkä liho...liekö sitten kateellinen??? Kyllä mä ainakin voin syödä vaikka kuinka paljon, ihan normaalia kevyttä kotiruokaa, kunhan vaan liikkuu tarpeeksi ja syö oikeanlaista ruokaa.

Tämä pomon lausahdus oli kyllä melkoinen pohjanoteeraus...sanoa nyt tuollaista raskaana olevalle naiselle, joka muutenkin on herkkä, tai yleensä yhtään kellekään!!

Olen meinannut pyörtyä muutaman kerran raskauden aikana, kun olen ollut useamman tunnin syömättä. Siksikin on tärkeää että syön usein...

En tiedä onko pomoni sitä mieltä, että raskaus ei saisi näkyä..?

Aloin tässä miettimään muutenkin pomoni palkkauspolitiikkaa...itse olen hoikka, ja minut valittiin 150 hakija joukosta. Työkaverini jäi äippälomalle, ja palkattiin sijainen, oli kaksi pätevää hakijaa. Muut olisivat halunneet palkata vähän vanhemman (pyöreän) naisen, jolla oli enemmän kokemusta. Pomoni halusi välttämättä nuoren ja hoikan (oikestaan tosi laihan) naisen, jolla ei niinkään kokemusta....aika läpinakyvää.

No, minä ainakin nautin ja syön hyvällä omalla tunnolla, jos pomo haluaa stressata kiloistani, se on hänen ongelmassa...

Nauttikaamme naiset (ja barrikadeille painorasisimia vastaan :) !!!

Vierailija
6/15 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen tullut huomanneeksi sen, että raskaana olevalle saa huomautella painosta juuri niin paljon kuin lystää ja jotkut huomauttelee tosi ilkeästi!

Surettaa, kun nykyään on oikein kilpailu siitä, kuka " lihoo" vähiten raskauden aikana ja kuinka nopeasti sitten palaudutaan entiselleen. Ylpeänä jotkut naiset kehuvat, kuinka mahtuivat farkkuihinsa jo sairaalasta lähtiessä.

Sitten ne 99,9% jotka eivät ole näin onnekkaita masentuvat.

Noin laihalle kuin sinä pitäisi tulla painoa ainakin 10-15 kg, joten älä tosiaankaan kuuntele mitään hulluja sairaita ihmisiä!

Onnea odotukseesi ja onnea vauvasta!

Vierailija
7/15 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ei edes onnittele vauvasta tai kysy mitään vauvaan liittyvää kun näkevät että olen raskaana, eka kysymys on aina että paljonko olet lihonut?

Kohta Suomi varmaan palaa siihen aikaan, kun naiset korseteilla litistivät raskausmahansa ja olivat päiväkausia syömättä, vain jotta raskaus ei näkyisi!

Vierailija
8/15 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihmisen luonne voi häiriintyä näköjään monella tavalla...

Mutta haluan sanoa vaan sen, että raskausaikana kannattaa mieluummin lihottaa kuin laihduttaa itteensä. Jos laihduttaa, siis polttaa rasvaa, niin ne rasvakudokseen sitoutuneet raskasmetallit ja ties mitkä saasteet imeytyvät suoraan sikiöön. Ainakin näin olen kuullut.

vilhelmiina

Vierailija
9/15 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On suurempiakin murheita kuin painonnousu. En nyt suoraan usko, että kukaan järjettömällä syömisellä itseään tarkoituksella lihottaisi. Ja juuri tuo raskauden ajan painon vahtaaminen on niin raivostuttava tapa. Lähinnä tarkoitan vieraita ihmisiä, joille on tärkeintä just se paino.

Itsellä kolmas raskaus ja tämän aikana mieleenpainuvin kommentti oli terkalta neuvolassa. Hän kysyi, että aionko nyt kerryttää vähemmän painoa kuin edell. raskauksissa (niissä tuli ~15kg), koska laihdutin viime vuonna. Vastasin vaan, että enpä ole edes ajatellut sitä niin, enkä ajattele.

-piias- rv 23+1

Vierailija
10/15 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen huomannut et muita tuntuu kiinnostavan tuo painoasia jopa itseani enemman. Olen pieni ja tuntuu et raskaus on vaan " mahaa" , joten en ole tuskastunut painon kanssa. Kiloja on tainnut tulla joku 9-10 kg ja olen rv 30+5. Jos syo hyvin ja terveellisesti ja liikkuu niin paljon kuin voi, ei tulisi olla huolta. Itse syon suht' samalla lailla kuin ennenkin (kohtuullista herkuttelua unohtamatta) ja liikun ainakin 3 krt viikossa puolisen tuntia.

Olen kuullut tapauksista jolloin painoa on tullut koko aikana melkein 40kg, mutta ainakin ne tapaukset, jotka tunnen henk. koht. soivat silloin enemman roskaruokaa ja makeaa, eivatka pystyneet liikkumaan syysta tai toisesta.

Kaipa sopiva painonnousu on aika yksilollista, mutta itselleni on sanottu ohjeeksi sellainen 0,5 kg viikossa ekan kolmanneksen jalkeen. Joinakin kuukausina olen lihonut enemman kuin toisina, mutta keskiarvo on se mika ratkaisee. Huomenna taas punnitus, kuinkahan paljon on nyt?

Jatka samaan malliin, kuulostaa et teet just niinku pitaakin (pienia aterioita usein)!! Kuinkahan paljon pomosi itse lihoisi jos olisi siina tilanteessa? Hyva se on vaimon mitoista ylpeilla kun ei joudu itse tekemaan asialle tuon taivaallista!

Vierailija
11/15 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sanopa sille, että jos et syö kuin syöt, niin oksentelet tihein välein vatsahappoja suuren kulutuksen vuoksi (siis, huom vatsahappoja, koska vatsasi aivan tyhjä!) vähän ajan välein ympäriinsä ja ällön löyhkän ja sotkun lisäksi olet HYVIN voimaton..

Itselläni tuo tämän kertaisessa raskaudessa ollut alusta asti puhtaasti TOTTA! Mutta jos ei kohdallasi ole, ehkä tämä tilanteesi oikeutta piskuiseen valkoiseen valheeseen. ; ) Jos vaikka osaisi ukko pitää suukkinsa kiinni!

- Tiina -

Vierailija
12/15 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuulostaa minusta siltä, että pomon ÄITI on nyt syystä tai toisesta kateellinen sinulle ja höpöttää sitä pojalleenkin. Siis pojalle on nyt iskostettu päähän, että laihuus, laihuus ja veilä kerran laihuus ovat naisen tärkeimmät hyveet. Lieneekö äidillä jotain traumoja tai haave omasta laihasta tyttärestä, joka ei toteutunut...

ARGH.

Eipä noista kannattaisi välittää, mutta kyllähän se varmasti silti harmittaa. Yritä muistaa, että HEILLÄ on oikeasti jokin ongelma ja myhäile sille itseksesi. Ja sanot vaan napakasti, että " Tarkoitatko siis, että olen mielestäsi lihava?" tai jotain muuta. Nosta kissa pöydälle ja kysy tarkkaan, mitä moisilla kommenteilla tarkoittaa. Joko mies menee hiljaiseksi tai sitten saat mahdollisuuden kertoa oman mielipiteesi.

..joka voi olla vaikka, että " Minusta tuntuu nyt ihan siltä, että täällä arvostellaan ulkonäköä eikä työntekoa." Suoraan asiaan vaan! Jospa osaisi kaveri vähän hävetäkin..

Vierailija
13/15 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta koita unohtaa hölmön pomosi puheet. Kaikenmaailman pissipäitä sitä esimiehinä onkin.

Vierailija
14/15 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää tosiaan tuollainen painon vahtaaminen muiden taholta.

On tässä raskaudessa paljon tärkeämpiäkin asioita pohdittavana varsinkin tuollaisella ihan normaalipainoisella ihmisellä!

Minäkin syön tosiaan just niinkuin sinä eli usein ja lähinnä kotiruokaa ja hedelmiä yms herkuiksi eli ei sellaisten asioiden syömisessä ole mitään ongelmaa!! Ja hei ihmisten pitäisi pikkasen kunnioittaa toisia eikä alkaa repostelemaan tuollaisia asioita.

Ja ei silti minullakaan välipaloista huolimatta ole paino liikaa noussut eli ei siinä usein syömisessä ole mitään vikaa...Ja mulla on tosiaan liikuntakin tällä hetkellä nollissa, koska en saa liikkua eli sitäkin ihan oman voinnin mukaan sitä liikuntaa.

Pia rv:lla 30

Vierailija
15/15 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuosta painonnoususta, se on niin yksilöllistä! Itse keräsin esikoista odottaessa ihan kivasti kiloja (63-->80) ja 2,5kk synnytyksestä olin takaisin omissa mitoissa ja 1v. kuluttua painoin 57kg. Eli lopputulos minulla oli -6kg... Sehän se on mikä ratkaisee, eli jääkö kilot vai lähteekö ne. Turhaa stressata raskausaikana kiloista, jos kerran syö ns. normaalia ruokaa ja herkkuja silloin tällöin sekä liikkuu itselle sopivasti :) Toisille tulee enemmän, toisille vähemmän.