alkuraskaus - vatsa sekaisin?
Hei!
Olen viikolla 7. raskaana ja kärsin inhottavasta ja todella kokonaisvaltaisesta huonosta olosta. Lisäksi vatsani tuntuu olevan pikkaisen sekaisin. Johtuukohan se nopeentuneesta aineenvaihdunnasta. Onko kellään muulla ollut vatsaoireita raskauden alussa?
Plääh. Onnellinen pitäisi olla, mutta huonovointisuus ottaa koville!
Kommentit (7)
Huomaan, että huolestun pienimmistäkin asioista nyt kun haluan huolehtia, että pienellä vauvan alulla olisi kaikki hyvin. Muistissa kummittelee ystäväni keskenmeno, joka johtui todennäköisesti suolistotulehduksesta.
Ennen kaikkea ympärivuorokautinen etova olo, mutta lisäksi myös vatsa sekaisin harva se päivä. Tänäänkin söin aamupalaksi ihan vaan kinkkusämpylä+maito -yhdistelmän ja töihin päästyä alkoi vatsaa kipristellä ja pakko juosta vessaan... tuloksen kai tiedätkin. Tätä on jatkunut jo muutaman viikon, varmaan yhtä kauan kuin tuota pahoinvointiakin. Onneksi ei sentään oksentaa tarvitse, jotain positiivista täytyy aina löytää ;-)
En muista edellisestä raskaudesta tällaista, toisaalta ei ollut minkäänlaista pahoinvointiakaan. Lähinnä muistan loppuraskaudesta inhottavan ummetuksen, että ei sekään ollut kiva.
suuma, rv9+3
sekaisin periaatteessa koko raskauksien ajan. Eipä tullut painoakaan kovin, kun aineenvaihdunta oli niin vilkasta. Nyt kolmannella kerralla tilanne onkin jo toinen. Mutta alkuraskaudessa sitä vatsan sekaisuutta oli kyllä..
Ite uskoin ainakin, et kohdun kasvu hieroo jotenkin suolistoa uuteen vauhtiin :) Yksilöllistä toki..
Blues kera pikkukolmosen 21+5
nyt on meneillään viikko 6, etova ja heikko olo, vatsaa välillä nipistelee. Oksentanut en ole ainakaan vielä, tänään aamulla kyllä olin ensimmäistä kertaa pöntön äärellä ja yökkäilin, mutta ei tullut ylös. Mutta vatsa on toisaan ollut löysällä.
Kaipa se tästä ja mä ainakin nautin jopa tästä pahasta olosta kun tiedän että lopputuloksena saattaa olla oma nyytti tammikuussa =). Katotaan nyt oloa kun viikon päästä pitäis mennä töihin, nyt oon ollut 2 vkoa sairaslomalla ihan muusta syystä ja saanut vaan olla kotona.
Nyt rv 9, maha kokoajan sekaisin ja kipeä. Ja tämä tuskaisen paha olo.... tuntuu että päivä päivältä menee pahemmaksi. En saa siivottua tai pestyä pyykkiä tai tehtyä mitään kotitöitä kun jatkuvasti oksettaa ja väsyttää. Töissä jaksan pakosta. Välillä tuntuu että olisi parempi jos oikeasti tulisikin jotain, josko se olot helpottuisi vähän. Maha niin sekaisin kyllä että toisesta päästä tulee yläpään edestäkin =)...
Aiemmissa raskauksissa (-98 ja -00) ei mitään vastaavia oireita, ei siis oikeestaan mitään oireita. Nyt tuntuu että kaikki mahdolliset oireet ovat kasaantuneet tähän raskauteen, ei kiva. No, kaksi tyttöä ennestään, josko tämä olisi sitten poika...
Tällaista pientä spekulointia ajattelin vielä herätellä nimimerkki teppiksen ajatukseen liittyen siitä, saisko poika-vauva aikaan tällaisia voimakkaampia oireita? Mulla ensimmäinen oli tyttö ja raskauspahoinvointi oli siedettävämpää kuin tämänkertainen.
Alkuun oli vatsa sekaisin ja kuvotusta. Sen jälkeen sitten ikävää ummetusta :-( Kuuluu kaikki asiaan ku kropassa tapahtuu suuria muutoksia :-)
JoJo + Viivi rv 16+1