Toivottavasti yksityisten päiväkotiketjujen epäkohdat
tulisivat myös ilmi tämän Esperin mätäpaiseen puhkeamisen myötä!
Samalla lailla näissä Touhuloissa henkilöstömitoitusta vääristellään.
Vähäinen kasvatushenkilöstö siivoaa, laittaa ruokaa jne joka kuuluisi toiselle ammattikunnalle ja on näkn kasvatustyöstä pois.
Ruoka-ja materiaalikulut pidettävä minimissä.
Ja ennenkaikkea, vanhemmille on teeskenneltävä että hyvin menee...
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuulkaa jokainen saa valita, laittaako lapsensa julkiseen vai yksityiseen päiväkotiin. Osa ihmisistä maksaa yksityisestä hoidosta kalliita kk-maksuja ihan vapaaehtoisesti omasta pussistaan. Pikkasen epätoivoista yrittää leimata yksityistä huonompilaatuiseksi...
Sama vanhusten hoitokodeissa. Kumma että vasemmiston haukkumisesta huolimatta moni haluaa sinne omalla kustannuksellaan kuitenkin mieluummin kuin kunnan hoivakotiin... Jos he eivät pidä siitä, aina on mahdollisuus vaihtaa halvempaan julkiseen.
Koko kohuissa onkin kyse pääasiassa vasemmiston kateudesta sitä kohtaan, että joillain maksukykyisillä on parempilaatuiset yksityiset palvelut kuin köyhemmillä on julkisella puolella. Siksi he haluavat kieltää yksityiset palvelut eriarvoistavina. Siinä on näiden kohujen pihvi.Höpsis, pihvi on kyllä ihan liian väheisessä henkilöstömäärässä.
Luepa hsn juttu yksityisestä hoitokodissa, hyvästä, jossa kk-maksu on 5300€, dementikkojen 5700€, monella ei siihen ole varaa, vaikka haluja olisikin, montaa vuotta ei omakotitalonkaan hinnalla siellä ole mahdollisuus elää. Tuossakin hoitokodissa puolet oli kaupungin maksusetelillä.
Ja kyllä mieluummin jonotan äidilleni paikkaa kunnan hoivakotiin kuin vieressä olevaan yksityiseen, molempien hoidon hinta on sama kuntahan maksaa suurimman osan yksityisistäkin.Eli onko sinusta oikein että joku isohanhi kerää miljoonia verovaroista ja vanhukset ja lapset saavat paskaa hoitoa?
Minä menen mieluummin yksityiseen kin julkiseen palvelukotiin ja maksan siitä enemmän. Olen aina saanut yksityiseltä parempaa hoitoa terveydenhoidossakin, joten ei tarvitse kahdesti edes miettiä valintaa. Sillä tienaako joku hoidostani, ei ole väliä, paitsi positiiviseen suuntaan. Ellen ole asiakkaana tyytyväinen, omistajakaan ei tienaa, joten se päinvastoin varmistaa laadun.
Yksityiset päiväkodit ovat Helsingissä vanhempien itse maksamia ja kalliimpia kuin kunnan päiväkodit. Kaupunki ei siis osat niitä ostopalveluina, vaan antaa pienen tuen asiakasmaksuihin. Jokainen vanhempi, joka laittaa lapsensa yksityiseen päiväkotiin Helsingissä, maksaa siitä enemmän omasta pussistaan. Villi veikkaukseni on, että jos he pitäisivät ko paikkaa huonompana kuin halvempaa kunnallista, he eivät vapaaehtoisesti haluaisi siitä kalliimmasta maksaa.
Kuinkahan pieni %on teitä itse maksavia koko maassa, Suomi kun ei ole Helsinki, jossa asuu 1/10 väestä. Tosin et varmasti ole itse maksanut kaikkea yks.lääkäreistäkään.
Ja kiva jos sinulla varaa laittaa hoitoosi 6000€/kk, 99,9% meistä ei sitä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuulkaa jokainen saa valita, laittaako lapsensa julkiseen vai yksityiseen päiväkotiin. Osa ihmisistä maksaa yksityisestä hoidosta kalliita kk-maksuja ihan vapaaehtoisesti omasta pussistaan. Pikkasen epätoivoista yrittää leimata yksityistä huonompilaatuiseksi...
Sama vanhusten hoitokodeissa. Kumma että vasemmiston haukkumisesta huolimatta moni haluaa sinne omalla kustannuksellaan kuitenkin mieluummin kuin kunnan hoivakotiin... Jos he eivät pidä siitä, aina on mahdollisuus vaihtaa halvempaan julkiseen.
Koko kohuissa onkin kyse pääasiassa vasemmiston kateudesta sitä kohtaan, että joillain maksukykyisillä on parempilaatuiset yksityiset palvelut kuin köyhemmillä on julkisella puolella. Siksi he haluavat kieltää yksityiset palvelut eriarvoistavina. Siinä on näiden kohujen pihvi.Höpsis, pihvi on kyllä ihan liian väheisessä henkilöstömäärässä.
Luepa hsn juttu yksityisestä hoitokodissa, hyvästä, jossa kk-maksu on 5300€, dementikkojen 5700€, monella ei siihen ole varaa, vaikka haluja olisikin, montaa vuotta ei omakotitalonkaan hinnalla siellä ole mahdollisuus elää. Tuossakin hoitokodissa puolet oli kaupungin maksusetelillä.
Ja kyllä mieluummin jonotan äidilleni paikkaa kunnan hoivakotiin kuin vieressä olevaan yksityiseen, molempien hoidon hinta on sama kuntahan maksaa suurimman osan yksityisistäkin.Eli onko sinusta oikein että joku isohanhi kerää miljoonia verovaroista ja vanhukset ja lapset saavat paskaa hoitoa?
Minä menen mieluummin yksityiseen kin julkiseen palvelukotiin ja maksan siitä enemmän. Olen aina saanut yksityiseltä parempaa hoitoa terveydenhoidossakin, joten ei tarvitse kahdesti edes miettiä valintaa. Sillä tienaako joku hoidostani, ei ole väliä, paitsi positiiviseen suuntaan. Ellen ole asiakkaana tyytyväinen, omistajakaan ei tienaa, joten se päinvastoin varmistaa laadun.
Yksityiset päiväkodit ovat Helsingissä vanhempien itse maksamia ja kalliimpia kuin kunnan päiväkodit. Kaupunki ei siis osat niitä ostopalveluina, vaan antaa pienen tuen asiakasmaksuihin. Jokainen vanhempi, joka laittaa lapsensa yksityiseen päiväkotiin Helsingissä, maksaa siitä enemmän omasta pussistaan. Villi veikkaukseni on, että jos he pitäisivät ko paikkaa huonompana kuin halvempaa kunnallista, he eivät vapaaehtoisesti haluaisi siitä kalliimmasta maksaa.
Vasemmistolaiset tietävät tämän kyllä. Heitä harmittaa oikeasti juuri se, että ne, joilla on varaa, saavat parempaa laatua ja köyhemmät joutuvat tyytymään huonompaan. Se on eriarvoistavaa. Siksi tämä koko hyökköys yksityisiä palveluita vastaan.
Eli se hoito on mielestäsi on ollut hyvää, yksityisessä?
Mua kyllä pännii todella paljon tämä jatkuva negaaminen päiväkoti-aiheen ympärillä. Meidän muksu on aivan mahtavassa päiväkodissa jossa henkilökunta tekee aivan upeaa työtä. Olen ikionnellinen että saimme lapsellemme näin hienon hoitopaikan! No eiköhän sielläkin joku äiti narise jatkuvasti jostain, yleensä siitä että säännöt koskee heidänkin perhettään. Ja joku tässä ketjussa valitti että lapsi saa välipalaksi nakkeja ja viinirypäleitä! Härreguud i himmeln! Toki oikeitakin ongelmia on joissain paikoissa, mutta tältä osittain vie pohjaa se, että porukka vaan valittaa aivan s***nasti aivan ***vetin kaikesta. Ootteko miettineet että miltä tällanen tuntuu niistä oikeesti hyvistä työntekijöistä jotka on oikeita arjen sankareita? Ja näitä on mun käsittääkseni suurin osa alalla työskentelevistä. Ja tässökin ketjussa joku äiti on hoitanut lastaan kotona 4-vuotiaaksi asti kun ei ole uskaltanut häntä viedä päiväkotiin. No en ihmettele kun ilmapiiri on tällainen.
Jos nyt ensin kaupunki hoitaisi omiin päiväkoteihinsa riittävästi paikkoja ja korjaisi niiden tilat homeettomiksi. Sitten voisi katsoa, moniko vielä laittaa lapsensa kalliimpaan yksityiseen päiväkotiin.
Asbesti ei ihan oikeasti pölise minnekään ennen kuin rakenteita lähdetään avaamaan remontin yhteydessä. Oikeastaan kaikissa vanhemmissa asuintaloissa on ollut asbestieristystä, joka sitten puretaan pois putkiremonteissa. Ennen remonttia siitä ei ole mitään haittaa.
Homepäiväkodit ovat sitten ihan eri juttu, niissä sekä henkilökunta että lapset sairastavat koko ajan. Lapset eivät kyllä muusta tiedäkään, sillä homepäiväkodin jälkeen he siirtyvät yleensä lähimpään homekouluun...