Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten isäsi masennus lapsuudessasi tai nuoruudessasi on vaikuttanut sinuun?

Vierailija
29.01.2019 |

Koetko sen merkittävästi vaikuttaneen sinuun ja koko perheeseenne? Itse koen näin. Isän uupumuksen takia muut joutuivat tekemään kotona paljon enemmän. Se johti vanhempien riitoihin ja äidin stressaantumiseen. Henkilökohtaisesti koin itse lapsena, että tehtäväni oli yrittää piristää isää jollain tavalla. Kuuntelinkin paljon isän vuodatuksia, sellaisiakin jotka eivät lapsen korville olleet sopivia. Omista asioistaan isä jaksoi kyllä puhua, mutta lasten asioihin hän ei jaksanut keskittyä ja suhtautui siksi torjuvasti tai pilkallisesti.

Isän masennusta ei koskaan hoidettu missään, koska hän oli hyvin hoitokielteinen. Aikuisena minulla ei enää kaiken tämän jälkeen ole enää juurikaan voimia olla tekemisissä hänen kanssaan. Suhteemme on nimittäin aivan samanlainen kuin lapsuudessani eikä se tee minulle hyvää. Isääni tavattuani ole yleensä hyvin ahdistunut pitkään. Lisäksi olen harmissani siitä, että ylpeys ns. terveen kirjoissa säilymisestä on estänyt häntä hoitamasta mielenterveyttään. Tästä ylpeydestä ovat joutuneet maksamaan sekä hän itse että hänen perheensä.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksia elämästä masentuneen isän kanssa? Kaipaisin vertaistukea saman kokeneilta.

Vierailija
2/2 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän