Pirkanmaa Uudella asuinalueella Kangasalla on tarjolla vain neljän tunnin kiekkopaikkoja Täältä on muuttanut ihmisiä pois parkkiongelman
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Only in Finland.
Missä muualla maailmassa voidaan rakentaa ideologisessa hurmoksessa kokonainen uusi elementtislummi keskelle metsää ja jättää ihan tarkoituksella parkkipaikat rakentamatta kun Kangasalan metro- ja raitiovaunuverkko on niin kattava "ettei tällaisessa suurkaupungissa kukaan *voi* enää tarvita taantumuksellista yksityisautoa"
ihan kaavoituksesta lähtien varmistaa että Kangasalan Metropoliin ei tämän asuinalueen perässä muuta yhtään työssäkäyvää, itse elämisensä ja jopa veroja maksavaa ruokakuntaa joilla on tuollapäin auto tai kaksi.
Kuvitteleeko Kangasala olevansa joku Hernesaari Helsingissä?
sama se on vantaan kivistössä ja keimolassa
valtavia kerrostaloja metsän keskelle eikä parkkipaikkoja
asukaskanta onkin sen myötä erittäin monikulttuurista
https://www.aamulehti.fi/pirkanmaa/art-2000010536939.html
Koomisinta tässä on se että jopa Helsingistä muuttanut autoton jopohipsteri joutui ostamaan auton välittömästi Lamminrahkaan muutettuaan ja tajusi vasta sitten mihin Pär Släpeen oikein oli joutunutkaan.
Ikävää että sääntö-Suomi iskee sinnekin. Ja tiivis liian rakentaminen. Tosiaan autoa voi tarvita, ellei ole lähellä paikat tai bussia.
Aika säälittävää. Alueen asuntojakin pitää yrittää kaupata Tampereen sijainnilla, kun tuonne prsläpeen muutetaan vain pakon edessä.
Autot:
Kadunvarsipaikkoja löytyy mm. Rissonkadulta, Mossin puistokadulta ja Kuurankadulta. Paikoissa on kahden tunnin aikarajoitus arkisin klo 7-17, paitsi Rissonkadulla neljän tunnin.
Kenttäkujan pysäköinti, 8 tunnin aikarajoitus arkisin klo 7-17.
Koulun pysäköintialue Mossin puistokadun ja Kenttäkujan kulmauksessa, kahden tunnin aikarajoitus arkisin klo 7-17.
HUOM. Lamminrahkassa on voimassa aluepysäköintikielto, mikä tarkoittaa, että pysäköinti on sallittu vain merkityillä paikoilla.
Tilapäisiä pysäköintijärjestelyjä:
Taitajankadun varrella on sallittu pysäköinti 10 tuntia kiekolla.
Tulevan yläkoulun paikalla, arkisin klo 7-15 vain koulukeskuksen työntekijöille sallittu, muulloin yleisessä käytössä.
HUOM. Taitajankadun varren pysäköintijärjestelyt päättyvät viimeistään, kun Lemetyn alue valmistuu syksyllä 2025 ja pyöräkaistat palautetaan Taitajankadulle. Koulukeskuksen tilapäinen pysäköintialue poistuu käytöstä viimeistään, kun yläkoulua aletaan rakentaa (arviolta vuonna 2028).
Miksi noihin muutenkaan muuttaisi? Seuraavan 20 vuoden aikana niistä tehdään Vuores ihan varmasti. Vihervasemmistolainen suosii sitä tiivistä rakentamista.
Vierailija kirjoitti:
Aika säälittävää. Alueen asuntojakin pitää yrittää kaupata Tampereen sijainnilla, kun tuonne prsläpeen muutetaan vain pakon edessä.
hyvä ilmotus kun ei saatu aikaseksi edes kertoa onko tontti oma vai vuokra
veikkaan vuokra
Kävin Kangasalla viimeksi noin 10 vuotta sitten ja torilla saimme heti parkkisakon tuulilasiin.
Ehdimme nousta autosta, vauva vielä nukkui siellä ja tervehdimme ensin perhettäni joka tavattiin. Äitini ehti sanoa, että "muistakaa laittaa kiekko, täällä on maailman tehokkain valvoja". Mieheni kääntyi autoon päin ja siinä pirkko jo kirjoitti sakkoa.. Ei mikään auttanut.
Sen jälkeen en ole enää Kangasalle suostunut menemään, vaikka olen siellä kotoisin. Aivan sairas paikka.
Kangasalan pysäköinnin valvonnasta on tainnut olla lehtijuttujakin. Neuvostoliiton kaikki entiset opit valvontaan on otettu käyttöön. Unelma.
Vierailija kirjoitti:
Kangasalan pysäköinnin valvonnasta on tainnut olla lehtijuttujakin. Neuvostoliiton kaikki entiset opit valvontaan on otettu käyttöön. Unelma.
No Tampere on Neukkula. Ja Kangasala ja lähikunnat haluavat olla Tampere 2. Sastamala voisi hangata vastaan, muttei ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika säälittävää. Alueen asuntojakin pitää yrittää kaupata Tampereen sijainnilla, kun tuonne prsläpeen muutetaan vain pakon edessä.
hyvä ilmotus kun ei saatu aikaseksi edes kertoa onko tontti oma vai vuokra
veikkaan vuokra
Ikkunat lattiasta kattoon ja naapuritalo sylkäisyetäisyydellä. 35,5 neliötä ja sauna pitänyt tunkea tuohon. Ihan hyvä vuokraluukku, mutta 5 vuotta tuollaisessa kävisi jo mielenterveyden päälle.
Vierailija kirjoitti:
Kangasalan pysäköinnin valvonnasta on tainnut olla lehtijuttujakin. Neuvostoliiton kaikki entiset opit valvontaan on otettu käyttöön. Unelma.
Tampere ykkönen.
Tästä on jo aikaa usea vuosi.
Meillä oli kotona suuremmat juhlat ja tunsimme hyvin Kangasalan parkkisakkomeiningin ja avasimme aitaa, että ystävät saa tuoda autot meidän tontille.
Se kuuluisa parkkipirkko todentotta SEISOI vahtaamassa meidän tontin kulmalla ja valmiina sakkosyöksyyn kun autoja saapui. Juoksimme heti viittilöimään kavereille, että ajavat äkkiä meidän puolelle eivätkä nouse sekunniksikaan autosta ulos kysymään mihin voi jättää.
Se nainen oli aivan sairas. Vieläköhän on töissä..?
Kuulostaa ihan Espoon Suurpellolta tai Helsingin uusilta alueilta. Parkkipaikkoja vain suolaiseen hintaan osakkeina, max. 1 per asunto. Eli mahdoton paikka kahden aikuisen perheelle tai kenellekään jolla käy autolla vieraita.
Miten tuolla järjestää mitään rippijuhlia, yojuhlia ym minne sukulaisia saapuu kaukaa autoilla?
Lohduttaudu Linkosuon kahvilalla ja parilla kaupalla. ;)
Autoilevan ei tule muuttaa tuollaisille asuinalueille. Kyllä Suomessa tilaa olisi autoille ihan reilusti, mutta halua järjestää sitä ei ole.
Ei kangasalalaiset itsekään uskalla enää käyttää keskustan palveluita kun sakon uhka on heti ilmassa. Jos googlaa "Kangasala pysäköinninvalvoja" niin näitä juttuja voi lukea pilvin pimein. Valitettavasti totta.
Vältellään Kangasalan keskustaa, joka on pieni, mutta sitä koristaa yli 300 pysäköintimääräystaulua. Byrokraatin märkä päiväuni, demarit tämän kehitti.
Ja sille joka kyseli juhlista: ei voi järjestää juhlia kovin helpolla, hautajaiset ym myös iso riski. Suosittelen toimituksia muualla kuin keskustassa.
Only in Finland.
Missä muualla maailmassa voidaan rakentaa ideologisessa hurmoksessa kokonainen uusi elementtislummi keskelle metsää ja jättää ihan tarkoituksella parkkipaikat rakentamatta kun Kangasalan metro- ja raitiovaunuverkko on niin kattava "ettei tällaisessa suurkaupungissa kukaan *voi* enää tarvita taantumuksellista yksityisautoa"
ihan kaavoituksesta lähtien varmistaa että Kangasalan Metropoliin ei tämän asuinalueen perässä muuta yhtään työssäkäyvää, itse elämisensä ja jopa veroja maksavaa ruokakuntaa joilla on tuollapäin auto tai kaksi.
Kuvitteleeko Kangasala olevansa joku Hernesaari Helsingissä?