Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut ihmiset kävelevät kerrostalossa kantapäillään?

Vierailija
29.01.2019 |

Ihana rauha vallitsee silloin kun tömistelijä sattuu olemaan paikoillaan. En vain käsitä, miten vaikeaa on kävellä normaalisti eli laskien paino tasaisesti koko jalkapohjalle, milloin tömistelyä ei kuulu?

En voisi kuvitellakaan käveleväni samanlailla, tiedostaen samalla aiheuttavani päänvaivaa alapuolella asuville. Perheemme onneksi kyseinen tömistelijä ei herää kukonlaulun aikaan, vaan "vasta" seitsemän nurkilla.

Auttakaa minua ymmärtämään kantapääkävelijöitä!

Kommentit (148)

Vierailija
41/148 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän yläkerrassa asuva mies k*see aina lorottamalla, siis aivan kauhea lorina. Omituinen tyyppi.

Meillä oli kanssa samalainen tapaus yläkerrassa, jotenkin ällötti kuunnella sitä lorinaa.

Vierailija
42/148 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti ei tajua aiheuttavansa meteliä. Kuten et sinäkään. Huonolle äänieristykselle kun ei voi mitään.

Onhan sitten tietyy varmaan jokin promillemäärä ihmisistä jotka tuollaista tekee tahallaankin eiköhän naapurisi ole autuaan tietämätön aiheuttamastaa henkisistä ja fyysisistä kärsimyksistä (:D)

Ja lisään vielä että jos ei pysty elämään muiden ihmisten normaalien äänien kanssa niin kannattaa harkita muuttoa omakotitaloon. Jos ei ole varaa niin sitten on vaan tyytyminen osaansa.

Noiden metelöitsijöidenhän pitäisi sinne keskelle metsää omakotitaloon muuttaa, jos eivät osaa asua muiden ihmisten kanssa normaalisti. Ei se mene niin, että yhden häirikön takia muiden on muutettava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/148 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän yläkerrassa asuva mies k*see aina lorottamalla, siis aivan kauhea lorina. Omituinen tyyppi.

Meillä oli kanssa samalainen tapaus yläkerrassa, jotenkin ällötti kuunnella sitä lorinaa.

Täälläkin sama juttu. Oksettavaa kun harva se päivä joutuu kesken syömisen kuuntelemaan naapurin kusemista. En käsitä mitä tuollaisten metelikusijoiden päässä liikkuu, luulisi olevan epämukava ajatus, että naapurissa tiedetään kaikki vessakäynneistäsi. Ja miksi keskellä yötäkin pitää seisaaltaan lorottaa paineella keskelle vettä ja sitten vielä paiskata pöntön kansi kiinni (RÄMPS!) ja pudottaa vetonuppi posliinille (PLONK!)? Nämä kusiaiset ovat muuten aina myös kantapäätömistelijöitä.

Vierailija
44/148 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on kanta-astuja aivan luonnostaan, eli jalkapohja tulee kantapää edellä maahan. Tarkista vaikkapa googlaamalla. On epäluonnollista varvastella tai astua koko jalkapohja yhtä aikaa.

Ei normaali ihminen hakkaa sitä kantapätään luonnollisesti kulkiessaan. Jos ääni kuuluu toiseen huoneistoon on siinä jokin muu syy kuin luonnollinen astunta.

Vierailija
45/148 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni kävelee kantapäillä. Monesti mainitsen hänelle, että keskitypäs kävelyyn.

Hänellä on jalat todella voimakkaasti ulospäin toisistaan, eli eivät siis mene suoraan eteenpäin kuten tavallisesti, vaan "vinottain". Fyssari joskus oli maininnut, että tuo altistaa kantapääkävelylle ja sitä tosiaan tekee. Hän siis unohtaa sen aina.

Vierailija
46/148 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin kävelen omassa kodissani ihan normaalisti, en hiivi. Toivon että muutkinn tekevät niin. Kotini on linnani.

Vierailija
47/148 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta, tässä kiteytyy hyvin se, miksi elämme kovin itsekkäässä maailmassa. Muut kärsiköön, koska minä olen tärkein. Muulla ei ole niin väliä.

Ap

Kävelin pitkään kotonani varvasaskelin ja sen seuraksena selkäni tuli tosi kipeäksi. Palattuani luonnolliseen kanta-astumiseen selkä parantui ennalleen. Miksi minun pitäisi pilata terveyteni sinun takiasi ja kävellä kotonani epäluonnollisessa asennossa? Aika itsekkäät vaatimukset sinulla.

Vierailija
48/148 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo alakerran naapuri valittanut, asun ylimmässä kerroksessa. 

Vierailija
49/148 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa mattoja te kanta astujat

Vierailija
50/148 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mieheni kävelee kantapäillä. Monesti mainitsen hänelle, että keskitypäs kävelyyn.

Hänellä on jalat todella voimakkaasti ulospäin toisistaan, eli eivät siis mene suoraan eteenpäin kuten tavallisesti, vaan "vinottain". Fyssari joskus oli maininnut, että tuo altistaa kantapääkävelylle ja sitä tosiaan tekee. Hän siis unohtaa sen aina.

Ja mulle fyssari nimenomaan huomauttanut, että varpaat ei saa olla suoraan eteen, pitää olla vähän ulospäin. Ja kun opettelin kevyen ulostaiton, niin vaivat väheni.

Vierailija
51/148 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä mielestäni kyse ole normaalista kävelystä kerrostaloasunnossa, vaan nimenomaan suhteettoman kovaäänisestä tömistelystä.

Olen asunut tömistelijän kanssa. Nyt puhutaan sen tason marssista, että astiat kirjaimellisesti helisivät kaapeissa. Jos oli vettä pöydällä lasissa, se tärisi kuin jurassic Parkissa konsanaan. Joka aamu heräsin, kun hän heräsi, sillä jo ensimmäinen vessaan meno oli kuin Saksa valloittamassa Puolaa.

En koskaan sanonut mitään, sillä olimme kämppiksiä eikä minulla ollut mitään oikeutta huomautella hänen tavoistaan. Mutta hän oli ylipäätään raskasrakenteinen ja vähän dramaattinenkin ihminen. Matkalta tulessa laukku jysähti lattiaan. Ovi avattiin (ei vain suljettu) äänekkäästi. Kokkaus oli pelkkää pannujen ja patojen ilotulitusta. Eikä hän varmasti ollut tietoinen mistään näistä äänistä...

Tuosta kuvaamastasi meiningistä ei talo tärise eli teillä on joku rakennevika, jos nykyinen naapurisi jytisyttää taloa tai siellä kantautuu rakenteita pitkin ääniä. 

Ja joo, se minkä sinä koet kolisutteluksi ja jysäytteyksi (laukut, ovet, pannut) niin vähän taitaa olla värikynää mukana tai sitten vaan koet ko. henkilön tilaa ja energiaa vieväksi kun hän taas saattaa kokea sinut ahdistavan käpertyneeksi hissukaksi. 

Et siis ole asunut saksalaisen marssijan kanssa :). En ole herkkänahkainen enkä -kuuloinenkaan, mutta lasien helinää on paha kuvitella ja sen kuulivat muutlin kuin minä.

Laukun jysäyttämisellä tarkoitan kirjaimellisesti sitä, että 10kg matkalaukku pudotetaan kädestä maahan, ei lasketa lattialle. Ovi riuhtaistaan auki, ei avata rauhallisesti jne. Tavarat heitetään huoneen toiselle puolelle, ei kävellä sinne ja asetetaan paikalleen.

Kuten sanoin kyseessä oli entinen kämppikseni enkä kokenut häntä mitenkään kamalaksi ihmiseksi. Vain tämä jyskyttäminen ihmetytti.

Vierailija
52/148 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun uudehkon rivarin päätyasunnossa ja naapurin tömistelyt kuuluvat selvästi. Joko lattiavalu on yhtenäinen tai sitten asuntojen välinen valukatko on unohdettu tehdä..? Suosittelen kaikille omakotitaloasumista joita muiden äänet häiritsee, jos vain mahdollista ja lompakko antaa myöden. Omaan hyvinvointiin kannattaa aina sijoittaa👍

Vierailija
53/148 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun kaksikerroksisessa rivitalossa.

Välipohja on betonia. Kun yläkerrassa kävelee ihan tavallisilla tossuilla, niin se kuuluu alakerrassa paljon kovempana äänenä kuin yläkerrassa. Olen havainnoinut asiaa kol.antena henkilönä.

Eli yläkerran henkilö ei tajua, miten alakerrassa kolisee.

Meillä alakerrassa nukkuu mieheni ja hän herää kopinaan, vaikka minä en herää ja nukun yläkerrassa.

Vierailija
54/148 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asun uudehkon rivarin päätyasunnossa ja naapurin tömistelyt kuuluvat selvästi. Joko lattiavalu on yhtenäinen tai sitten asuntojen välinen valukatko on unohdettu tehdä..? Suosittelen kaikille omakotitaloasumista joita muiden äänet häiritsee, jos vain mahdollista ja lompakko antaa myöden. Omaan hyvinvointiin kannattaa aina sijoittaa👍

Ok talossa saattaa naapurissa asua pihalla alati räksyttävä koira tai pärisyelevä mopopoika.

Vierailija
55/148 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerrostaloissa ne äänet voi oikeasti tulla vaikka mistä. Vaikka miten olisit varma, että yläkerrasta, niin välttämättä ei ole niin. Minä olen yläkerran asukas, jota on aikoinaan syytetty äänistä, vaikka ne tulivat seinänaapuriltani.

Alakerran asukas toki eniten minua syytti ja vaati muuttamaan tapojani, minä vaadin häntä lopettamaan parveketupakoinnin ja kerroin, että äänet eivät tule asunnostani. Hänen mielestään hänellä on oikeus elää normaalia elämäänsä ja äänet tulevat minun ausnnostani, kyllä hän kuunnella osaa.

noh... poistin  sitten matot lattialta ja aloin minäkin elää. Sitten alkoi kuulua ääniä minun asunnostani ja aloin myös askartelemaan poralla ja harjoittelemaan viulun soittoa. Tuota ennen istuin kotona lähinnä sohvalla ja kävin nukkumassa, kun tein töitä sen verran paljon ja muutenkin kuljin aina pehmeät tossut jalassa, koska jalkani ovat kylmälle herkät.

Ei kestänyt kauan, kun muutti pois muualle tupakoimaan.

Siinä saa neiti syöpäkääryle nyt miettiä ääniään.

Vierailija
56/148 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok talossa saattaa naapurissa asua pihalla alati räksyttävä koira tai pärisyelevä mopopoika.

ja ruohoa leikataan kesällä joka päivä. Jos maanantaina naapuri 1 leikkaa nurmikon, niin tiistaina sitten naapuri 2 ja niin edelleen. ja sitten se alkaa alusta. Keväällä linnut käy rummuttamassa valopylväisiin, koska niistä lähtee niin komea ääni ja varmasti sitten tyttölinnut kuulee. Lapset leikkii kovempaan ääneen kuin kerrostaloalueella, koska ok-alueella ääni ei kaiu niin paljon eikä vanhemmat sen vuoksi rajoita lapsiaan.

ääniä on maailma täynnä, olisi parempi oppia sietämään niitä

Vierailija
57/148 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaten ihminen on varmaankin myös keskellelorottaja syntyjään siinä missä on myös kantapääastuja. Ja lisäksi vielä ovienpaiskoja yms. eikä vastoin luontoaan voi mitenkään toimia. Jos muinaiset luolaihmiset toimi näin.

Vierailija
58/148 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kova tömistelemään ja lorottelemaan, siksi olenkin aina asunut ylimmässä kerroksessa.

Vierailija
59/148 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän naapuri on kantapääaskeltaja, ovien paiskoja ja patterien hakkaaja. Olen itse kokeillut kävellä niin, että siitä lähtee samanlainen jyske kuin naapurilla - sattuu kantapäihin se paukutus. Ovien kiinni paiskominen tuntuu kummalliselta, kun ne menee vähemmälläkin kiinni. Patterien luo on tosi harvoin asiaa ja vielä vähemmän niitä tarvii hakata.

Vierailija
60/148 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mää pamautan 54 numeron kevyen kenkäni lattiaan yläpuolellasi niin sinulta tippuu tekarit!