Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut ihmiset kävelevät kerrostalossa kantapäillään?

Vierailija
29.01.2019 |

Ihana rauha vallitsee silloin kun tömistelijä sattuu olemaan paikoillaan. En vain käsitä, miten vaikeaa on kävellä normaalisti eli laskien paino tasaisesti koko jalkapohjalle, milloin tömistelyä ei kuulu?

En voisi kuvitellakaan käveleväni samanlailla, tiedostaen samalla aiheuttavani päänvaivaa alapuolella asuville. Perheemme onneksi kyseinen tömistelijä ei herää kukonlaulun aikaan, vaan "vasta" seitsemän nurkilla.

Auttakaa minua ymmärtämään kantapääkävelijöitä!

Kommentit (148)

Vierailija
1/148 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihminen koskaa kävele kantapäillä tai varpailla, vaan koko jalalla, ehkä hänellä on tapana jotenkin tömistelemällä kävellä mutta yleensä nämä kerrostalojen kanta-astujavalittajat kuvittelee omassa päässään että vain hän osaa kävellä oikein ja kaikki muut astuu kantapäillä. Kerrostalot nyt vaan on siitä paskoja että niissä kuuluu äänet, muuta rivitaloon tai omakotitaloon.

Vierailija
2/148 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on kanta-astuja aivan luonnostaan, eli jalkapohja tulee kantapää edellä maahan. Tarkista vaikkapa googlaamalla. On epäluonnollista varvastella tai astua koko jalkapohja yhtä aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/148 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on kanta-astuja.

Vierailija
4/148 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten osaan itse kävellä niin, ettei alhaalla asuva kärsi henkisesti ja myöhemmin fyysisesti? :D

Ap

Vierailija
5/148 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kävely ja ovien sulkeminen jne on ihmisen sisäsyntyisen temperamentin tulos. Menee ahdistavaksi elää niin, että yrittää toimia koko ajan toisin kuin luonnostaan. Jos sinä haluat miettiä koko ajan naapureita, naapuri ei ehkä jaksa ajatella sinua ilman että hajoaa pää.

Vierailija
6/148 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kysynyt alakerran asukilta mitä sinne kuuluu.

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten osaan itse kävellä niin, ettei alhaalla asuva kärsi henkisesti ja myöhemmin fyysisesti? :D

Ap

Vierailija
7/148 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän yläkerrassa asuva mies k*see aina lorottamalla, siis aivan kauhea lorina. Omituinen tyyppi.

Vierailija
8/148 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta, tässä kiteytyy hyvin se, miksi elämme kovin itsekkäässä maailmassa. Muut kärsiköön, koska minä olen tärkein. Muulla ei ole niin väliä.

Ap

Vierailija
9/148 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykytalot on rakennettu halvalla eli huonosti, ei haluta uhrata rahaa laatuun, ja siksi normaalit äänet kuuluvat niin hyvin. Ei ihmisen ole hyvä olla kotonaan jos ei uskalla normaalisti liikkua vaan pitää hiippailla ja koko ajan pelätä ettei naapurit häiriinny.

Vierailija
10/148 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kysynyt alakerran asukilta mitä sinne kuuluu.

Vierailija kirjoitti:

Ap

Osaan kyllä kävellä kantapäillänikin, mutta se ei ole tarpeen. Se tuntuu kaiken lisäksi epämiellyttävältä sotamarssilta.

Kantapääkävelijät taas ovat tietenkin koko ikänsä tömistelleet menemään, eivätkä siksi ymmärrä edes toimivansa inhottavasti.

Ap

Vierailija
11/148 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nykyään juuri sellainen yläkertanaapuri joka tekee tuota. En ymmärrä. Voiko se olla joku anatominenkin juttu? Miten niillä kestää kroppa? Minulla on plantaarifaskiitti koko ajan nurkan takana ilman jymistelyäkin.

Turha on vastaajien takertua nillittämään sanavalinnoista ja ihmislajin kanta-astujuudesta. Faktaa on että jotkut tömistävät ihan käsittämättömän kovaa siinä missä toiset kulkevat hiljempaa.

Vierailija
12/148 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti ei tajua aiheuttavansa meteliä. Kuten et sinäkään. Huonolle äänieristykselle kun ei voi mitään.

Onhan sitten tietyy varmaan jokin promillemäärä ihmisistä jotka tuollaista tekee tahallaankin eiköhän naapurisi ole autuaan tietämätön aiheuttamastaa henkisistä ja fyysisistä kärsimyksistä (:D)

Vierailija
13/148 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti ei tajua aiheuttavansa meteliä. Kuten et sinäkään. Huonolle äänieristykselle kun ei voi mitään.

Onhan sitten tietyy varmaan jokin promillemäärä ihmisistä jotka tuollaista tekee tahallaankin eiköhän naapurisi ole autuaan tietämätön aiheuttamastaa henkisistä ja fyysisistä kärsimyksistä (:D)

Ja lisään vielä että jos ei pysty elämään muiden ihmisten normaalien äänien kanssa niin kannattaa harkita muuttoa omakotitaloon. Jos ei ole varaa niin sitten on vaan tyytyminen osaansa.

Vierailija
14/148 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa ihmisistä on äänekkäämpiä kuin toiset. Paheksutko sitäkin, etteivät kaikki laittaudu yhtä kauniiksi kuin sinä.

Ihmiset nyt vaan on erilaisia. Se äänekkäämpi ihminen ei luultavasti ole luonteeltaan samanlainen ääniherkkä pahastuja kuin sinä, joten hän ei edes ymmärrä tekevänsä mitään.

Minulle on elämässäni yksi naapuri valittanut ovien sulkemisesta syntyvästä äänestä. En jaksa joka kerta asetella ovea äänettömästi kiinni, enkä edes muista. Sori siitä.

Vierailija
15/148 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua ainakaan haittaa yläkerran tömistelijä. Ja mun tömistely ei onneksi haittaa ketään, kun täs kämpän alla on vain rappu ja saunatilat :D

Vierailija
16/148 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän tehokas ratkaisu em. ongelmien poistamiseen on muuttaa oikeaan omakotitaloon.

Vierailija
17/148 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoissa ostanut... kirjoitti:

Yllättävän tehokas ratkaisu em. ongelmien poistamiseen on muuttaa oikeaan omakotitaloon.

Mutta pitää muistaa ostaa yksikerroksinen, ettei lasten tömistely yläkerrassa häiritse.

Vierailija
18/148 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin alakerrassa asuva rouva kerran humalapäissään alkoi valittamaan, että tömistelen. Ihmettelin kovasti sitä, sillä suurimman osan vietän lukien paikallani tai ulkona kävellen, muuten kävelen aivan hissukseen kotonani.  Kerran jäin kuuntelemaan, ja totta tosiaan töminää kuului, kuin joku laukkaisi :)  tosiaankaan ei tullut minun askelluksestani, vaan ontelolaatat kantavat milloin mistäkin asunnosto niitä ääniä, joten ei voi varmasti yksilöidä sen tulevan varmasti jostain tietystä asunnosta. Peace :D

Vierailija
19/148 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä herään joka aamu siihen, kun naapurissa herätään n. klo 5.45. Norsuaskellukset alkaa. Välillä hakataan pattereita ja jotain jyskytetään lattiaa vasten. Tämä on puurakenteinen rivitalo, joka on rakennettu yhtenäiselle laatalle. Lapsuuden kotini oli myös rivitalo, mutta siinä oli paksut tiiliseinät asuntojen välissä ja siellä ei kuulunut mitään.

Vierailija
20/148 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta, tässä kiteytyy hyvin se, miksi elämme kovin itsekkäässä maailmassa. Muut kärsiköön, koska minä olen tärkein. Muulla ei ole niin väliä.

Ap

Tässäkin kommentissa tulee itsekkyys esille. Vaadit ihmisiä kävelemään varpailla hiipien, jotta SINULLE ei koidu yläkerran naapurin normaalista kävelystä haittaa. Sinä tässä myös itsekäs olet. Jos kerran niin kovasti häiritsee, niin oletko käynyt sanomassa asiasta? Ei naapuri varmasti tajua, että teille kuuluu askelten ääniä. Mut ethän sä käy sanomassa kun kitiset vaan vauvapalstalla kun SINÄ ET NYT VOI OLLA RAUHASSA kun naapuri kävelee kodissaan. Jos asut kerrostalossa, on myös hyväksyttävä muiden normaalit elämisen äänet.

Terv entinen kerrostaloasuja, nykyinen omakotitalon omistaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan