Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten iso turnoff on jos 25 vuotias mies asuu vanhemmillaan opiskelujensa takia?

Vierailija
28.01.2019 |

Otsikossa tuo kysymys jo tulikin. Olen 25 vuotias mies ja asun opiskelujeni takia vanhemmillani. Asun pienellä muuttotappio kunnalla, jossa asuntojen hinta/laatusuhde on luokkaa umpisurkea.

Minulla on vielä vuoden verran opintoja jäljellä ja valmistumisen jälkeen muutan isommalle paikkakunnalle, joten en näe mitään järkeä muuttaa vuodeksi mihinkään murjuun maksamaan 500 € kuussa. Mieluummin säästän nuo rahat sitten paremman luokan asuntoon.

Mitä ajattelette? Pidättekö, jotenkin outona tämmöistä ratkaisua? Olisiko tämä kuinka suuri turn off parisuhdetta ajatellen?

Kommentit (129)

Vierailija
101/129 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun isoin virhe on että käytät tänkin ajan turhaan pohtimiseen, kun voisit olla jossain treffeillä.

Eiköhän tämän palstan vastaukset aikalailla todistaneet, että 90 % naisista käskisi minun suksia kuuseen, joten miksi nähdä vaivaa?

-AP

Olet siis vielä marttyyrikin, joo ei kiitos.

Miten faktan toteaminen tekee minusta marttyyrin?

-AP

Lue oma kommenttisi. ”No en sitten edes yritä jos olette tuota mieltä antaa olla sitten!”

Eli minun pitäisi ehdoin tahdoin ottaa kettuilua ja pilkkaamista vastaan naisilta ja vielä hymyssä suin tai muuten olen marttyyri?

Vierailija
102/129 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy ensi kerralla kun joku urputtaa sulle tosta kotona asumisesta, että "Oletko lähdössä mun kanssa treffeille vai mikä on noin suuri turn off". Tai "Aijaa, ollaanko me jo niin läheisissä väleissä ^ ^ että keskustellaan asumismuodoista". Loppuu se paskanjauhanta.

Ei ketään pitäisi kiinnostaa, tai jos kiinnostaa niin on siinä ongelmat. On täysin ok asua kotona jos se sulle siis on ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/129 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vähän karmisi, jos pitäisi muuttaa yhteen miehen kanssa joka ei oikein ole itsenäistynyt. Vähän riippuu teetkö kotitöitä, pyykkäätkö jne vai tekeekö äippä kaiken.

Vierailija
104/129 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtökohtaisestihan toi ois aika turn off, mutta fiksuilla perusteluilla sellainen, jota vois sit kuitenkin katsoa läpi sormien. Jos oot muuten kiinnostava, niin ei se oikean henkilön kans tosta jää kiinni.

Vierailija
105/129 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se vähän karmisi, jos pitäisi muuttaa yhteen miehen kanssa joka ei oikein ole itsenäistynyt. Vähän riippuu teetkö kotitöitä, pyykkäätkö jne vai tekeekö äippä kaiken.

Eiköhän tommosista pääse ihan puhumalla ilman ennakkoluulojen tekemistä. Ei se toisen asumismuoto kerro noita. Ihan hyvin yksin asuva mies voi odottaa että nainen siivoaa kaiken niinkuin varmasti tiedätte.

Vierailija
106/129 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä, millaista naista etsit. Mulle henkilökohtaisesti olisit ollut turn-off, koska itse olin tuossa iässä asunut jo kymmenisen vuotta omillani ja parissa eri maassa, ja elämänkokemus/maailmankatsomus ei meillä olisi välttämättä kohdannut. Olisin siis todennäköisesti turhautunut siihen, että sulta puuttuisi kokonaan kosketuspinta mun kokemuksiin. Tosin samalla lailla mä olisin varmasti ollut sulle turn-off. :D Mutta sinänsä musta sun tilanteessa ei ole mitään väärää, ja näen ihan hyvin, kuinka moni tyttö antaa arvoa erityisesti tuolle suunnitelmallisuudelle ja järkeville ratkaisuille (varsinkin, kun et kirjoituksesi puolesta miltään avuttomalta mammanpojalta vaikuta). :)

Vierailija
107/129 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sergei Turnoff?

Vierailija
108/129 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se hieman saattaisi ihmetyttää, vaikka olisikin sinänsä taloudellisesti fiksu ratkaisu. Mutta kuitenkin kun itse olin 25-vuotiaana asunut jo 10 vuotta omillani, ja työssäkäyvä omistusasunnossa asuva eskarilaisen äiti... Niin voi olla että kotona asuva mies ei ihan olisi ollut se kiinnostavin vaihtoehto.

Vierailija
109/129 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se haittaa jos sulla on suunnitelmana valmistua ja säästää rahaa kotona asuessa... kunhan kyseessä ei ole ikuinen järjestely.

Seurustelen itse 26-vuotiaan kanssa joka asuu kotona isossa omakotitalossa. Hänelläkin perusteena tuo ettei halua väkisin siihen 500€ yksiöluukkuun muuttaa vain koska "niin pitää tehdä". Tulee toimeen perheensä kanssa, hoitaa omat kotityöt yms. niin mikäs siinä. Valmistuu kohta ja työllistynee saman tien, sitten voi katsoa parempia asuinvaihtoehtoja.

Sinänsä toki hämmästelen koska itse en enää 26-vuotiaana kykenisi asumaan vanhempieni kanssa, menisi hermo. :D Käytännössä tämä kuitenkin tarkoittaa että joudun työskentelemään paljon opintojen ohella että on varaa maksaa vuokra (asun yksin kaksiossa). Oma tila ja itsenäisyys on mulle kuitenkin niin tärkeitä asioita että näillä mennään. Valintoja.

Vierailija
110/129 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun isoin virhe on että käytät tänkin ajan turhaan pohtimiseen, kun voisit olla jossain treffeillä.

Eiköhän tämän palstan vastaukset aikalailla todistaneet, että 90 % naisista käskisi minun suksia kuuseen, joten miksi nähdä vaivaa?

-AP

Okei, olitkin näitä palstan ulisijoita ja halusit vaan päästä toteamaan, ettei kannata, koska naiset ovat niin inhottavia. Jätä se nainen rauhaan, jota olet viime aikoina ajatellut. 

Vierailija
111/129 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-AP

Okei, olitkin näitä palstan ulisijoita ja halusit vaan päästä toteamaan, ettei kannata, koska naiset ovat niin inhottavia. Jätä se nainen rauhaan, jota olet viime aikoina ajatellut. 

Missä kohtaa olen mitään ulissut? Totesin vain, että suurin osa vastauksista oli erittäin kylmiä ja töykeitä.

En minä ole mikään masokisti. Et sinäkään varmasti viihtyisi sellaisten ihmisten parissa, jotka sinua kohtelee huonosti?

Kysy itseltäsi tämä kysymys: Jos olisit sinkku niin antaisitko minun kanssa samanlaisessa tilanteessa olevalle mahdollisuuden parisuhteeseen? Ja vastaa rehellisesti, kiitos.

-AP

Vierailija
112/129 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muutin pois kotoa jo ennen kun täytin 18. Näin 10 vuotta myöhemmin olen kihloissa Hollantilaisen miehen kanssa. Kun kerroin omasta muutostani ja itsenäistymisestäni kihlattuni perheelle he olivat suorastaan kauhuissaan miten aikaisin olen muuttanut pois kotoa. Ja että Suomessa yleensäkin tuo ikä on sitä jolloin yleensä muutetaan pois. Täällä Hollannissa nimittäin edes 28 ei ole vielä järkyttävä ikä asua vanhempien taloudessa juuri nimenomaan taloudellisista syistä. Yksin elämiseen opettelu ei tietenkään noin tule tapahtumaan mutta se ei tarkoita että oltaisiin ns ”lapsia” enää. Jokaisella tuohon jo lähemmäs 30 ikäluokkaan kuuluvalla on jo oma elämä sekä hyvä ura meneillään. He ovat nyt ennemmin ne jotka pitävät vuorostaan huolen vanhemmistaan asuessaan heidän kattonsa alla kun taas Suomessa asia tuntuu menevän juuri päinvastoin. Suomalaisen silmin katsottuna en ihmettele että vastaukset täällä tulee olemaan ennemmin ”kyllä”, mutta minä sanoisin silti että ei.

Kulttuurien eroavaisuudet on kivoja <3

Vierailija
113/129 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-AP

Missä kohtaa olen mitään ulissut? Totesin vain, että suurin osa vastauksista oli erittäin kylmiä ja töykeitä.

En minä ole mikään masokisti. Et sinäkään varmasti viihtyisi sellaisten ihmisten parissa, jotka sinua kohtelee huonosti?

Kysy itseltäsi tämä kysymys: Jos olisit sinkku niin antaisitko minun kanssa samanlaisessa tilanteessa olevalle mahdollisuuden parisuhteeseen? Ja vastaa rehellisesti, kiitos.

-AP

Lisään viestiini vielä sen verran, että tarkoitin alkuperäisessä viestissäni sitä ettei ole järkeä yrittää mitään ennen kuin on oma asunto hommattuna kun se tuntuu suurimmalle osalle naisista olevan deal breaker. En missään vaiheessa väittänyt naisten olevan inhottavia tai muuta vastaavaa. Sen sinä kirjoitit ihan itse.

-AP

Vierailija
114/129 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se periaatteessa eroa juurikaan siitä, että asut yhteiskunnan tuilla ns. omassa asunnossa. Ei se ole sen enempää aikuisen elämää. Edes opintojen jälkeen.

Vierailija
115/129 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-AP

-AP

Vastaan rehellisesti. Minä asuin kotona kauemmin kuin sinä. En siis olisi 25-vuotiaana voinut arvostellut ketään, enkä arvostele vieläkään (paitsi kommentteja, joissa valitetaan lannistuneena tyyliin "ei mun kannata nähdä vaivaa". Nyt olen melkein viisikymppinen enkä ole ikinä edes käynyt treffeillä, enkä halunnutkaan käydä. En valitettavasti anna kellekään miehelle mahdollisuutta, koska parisuhde ei kiinnosta. 

Vierailija
116/129 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-AP

-AP

Vastaan rehellisesti. Minä asuin kotona kauemmin kuin sinä. En siis olisi 25-vuotiaana voinut arvostellut ketään, enkä arvostele vieläkään (paitsi kommentteja, joissa valitetaan lannistuneena tyyliin "ei mun kannata nähdä vaivaa". Nyt olen melkein viisikymppinen enkä ole ikinä edes käynyt treffeillä, enkä halunnutkaan käydä. En valitettavasti anna kellekään miehelle mahdollisuutta, koska parisuhde ei kiinnosta. 

Asia selvä.

-AP

Vierailija
117/129 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleisesti ottaen turn off, sinun tilanteessa kuulostaa järkevältä ja perustellulta ratkaisulta et ei välttämättä olisi turn off

Vanhempien luona asuvasta aikuisesta tulee mieleen sellaiset sossupummin uraa suunnittelevat tai joku autisti joka ei välttämättä edes itsenäiseen elämään pysty, siksi turn off

Eiks tää oo vähän ironista kun ihannoidaan niitä yksin asuvia jotka ovat usein kirjaimellisesti sossupummeja? Hohhoh. Voisitte vähän miettiä mistä nää ennakkoluulot tulee.

Opiskelijat ovat sossupummeja? Ok.

Joo, jos muuttaa asumaan muiden rahoilla, vaikka voisi asua omien vanhempiensa luona. Toinen juttu on, jos asuminen ei syystä tai toisesta suju. Mutta tässä tapauksessa olisi todellakin soosupummeilua, jos muuttaisi vuokra-asuntoon.

Vierailija
118/129 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleisesti ottaen turn off, sinun tilanteessa kuulostaa järkevältä ja perustellulta ratkaisulta et ei välttämättä olisi turn off

Vanhempien luona asuvasta aikuisesta tulee mieleen sellaiset sossupummin uraa suunnittelevat tai joku autisti joka ei välttämättä edes itsenäiseen elämään pysty, siksi turn off

Eiks tää oo vähän ironista kun ihannoidaan niitä yksin asuvia jotka ovat usein kirjaimellisesti sossupummeja? Hohhoh. Voisitte vähän miettiä mistä nää ennakkoluulot tulee.

Opiskelijat ovat sossupummeja? Ok.

Joo, jos muuttaa asumaan muiden rahoilla, vaikka voisi asua omien vanhempiensa luona. Toinen juttu on, jos asuminen ei syystä tai toisesta suju. Mutta tässä tapauksessa olisi todellakin soosupummeilua, jos muuttaisi vuokra-asuntoon.

Se on kaikki veronmaksajilta pois. Hehän tämänkin lystin kustantaa. Erittäin harvalla 18-21 vuotiaalla on säännöllisiä tuloja tai opinnot suoritettu. Miksi väkisin mennä kitumaan johonkin ala-arvoiseen yksiöön kun voisi säästää laadukkaampaan asuntoon?

Vierailija
119/129 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nörtti ehkä pelaa siellä kellarissa tietsikalla räiskintää ja sitten tienaa hyvät massit töissä. Ei sitä kauniit naiset halua, mutta samanlaiset nörttinaiset ehkä (jos hekään).

Vierailija
120/129 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-AP

-AP

En ole tuo jolta kysyit, mutta pakko todeta että olen tapaillut viisikymppisiä peräkammarin poikia. Useampia.

Mutta olen se nainen jota hekään eivät huoli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan