Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ysärinuoria? Muistatteko No Smoking Class-projektin?

Vierailija
28.01.2019 |

Luokanvalvoja kysyi yläasteella kerran viikossa jokaiselta oppilaalta vuorollaan että ollaanko sitä poltettu tupakkaa ja kaikki vastasi (tietenkin) kieltävästi. Jos joku jäi kiinni polttamasta tupakkaa, tai myönsi polttaneensa, projekti päättyi sen luokan osalta. Loppuun asti selvinneiden luokkien kesken arvottiin joku palkinto.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuo oli pelkkä juliste seinällä,eikeltään kysytty yhtään mitään. kai ne opet sen verran fiksuja oli että ymmärsivät kysymisen pelleilyksi ja meiltä oppilailta ois tullu suoraa palautetta miten tyhmiä olivat kysymyksen kanssa kuten tuli monessa muussakin asiassa.

T. Botby högstadieskola

Vierailija
2/61 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, joku jäi rysän päältä kiinni, ja saatiin heittää palkintotoiveille hyvästit.

T. Pyynikki

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo! Mikä siinä oli palkintona?

Vierailija
4/61 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihme kommunismia, tarkkaile naapuriasi.. kollektiivista rangaistusta jne...

Oiein oksettaa että joku taho oli moista meille miettiny.

t. Botby

Vierailija
5/61 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo! Mikä siinä oli palkintona?

Sitä tässä yritän muistella. Ja mikä luokka sai sen palkinnon?

Vierailija
6/61 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
7/61 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
8/61 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista. Ei meidän koulussa tuommosia tainnut ollakaan. Suurin osa taisi tupakoida joka tapauksessa. Itse en tupakoinut, ei olisi raha riittänyt mitenkään. 

Vierailija
9/61 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin oli jotenkin omituinen suhde tupakointiin, lapsia valistettiin vaaroista ja kerrottiin miten epäterveellistä se on, mutta yläasteella oli hyvin tiedetyt tupakkapaikat missä teinit ja opettajat kävi välitunneilla röökillä. 

Vierailija
10/61 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah. Mä istuin jo seiskalla 30-40 tuntia jälki-istuntoa/lukukausi pelkästään tupakoinnista koulun alueella, siihen kaikki muut istumiset päälle.

Vierailija
11/61 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin, muistan!

Kiva muisto tämäkin.

Vierailija
12/61 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin oli jotenkin omituinen suhde tupakointiin, lapsia valistettiin vaaroista ja kerrottiin miten epäterveellistä se on, mutta yläasteella oli hyvin tiedetyt tupakkapaikat missä teinit ja opettajat kävi välitunneilla röökillä. 

Siitä ei ollut pitkä aika siihen kun työpaikoilla poltettiin sisällä. Joku saattoi vetää topan röökiä siinä työpäivän aikana, työpöydän ääressä.

Vierailija
13/61 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juliste oli seinällä, mutta opettaja ei kysellyt. Itse oli antanut raittiuslupauksen (ei alkoa, ei röökiä, ei huumeita) kun olin 6-vuotias. Meillä siis päihteiden vastainen nuorisotyö alkoi jo päiväkodissa. 🤣

Vierailija
14/61 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan! 😄T. 96 peruskoulun päättänyt! Muistelen, että olisi ollut rahapalkinto? Ei siis oppilaille, vaan luokkaretkikassaan tms. Jo silloin ihmettelin, että onpa aika erikoinen systeemi, koska eihän kukaan nyt myönnän polttavansa tupakkaa. Ja olin vähän katkera, kun lopulta opettajat päättivät, ettei millekään luokalle anneta palkintoa. En muista miksi. Mutta oli siinä mielessä epäreilua, että meillä oli tasoluokat, ja olin "hikareiden" luokalla. Kaikki siis kympin tyttöjä ja yksi poika, eikä kukaan taatusti polttanut. En ymmärrä, miksi me ei voitettu sitä. 

Vierailija
15/61 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Palkinto arvottiin niiden luokkien kesken, jotka selvisivät ilman tupakkaa lukuvuoden. Ja kyseiset luokat saivat myös rintaneulan. Harmiksi meidän luokanvalvojamme unohti ilmoittaa eteenpäin meidän luokan, joka siis oli Smokefree. Ei päästy arvontaan.

Vierailija
16/61 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä mitään tuollaista ollut. Yli puolet luokkalaisista röökasi ihan avoimesti. 

Vierailija
17/61 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa porvoolaiselta toiminnalta. Onneksi olin normaalissa koulussa, jossa ei sekoiltu tuolla tavalla. 

Vierailija
18/61 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti ope kysyi???

Vierailija
19/61 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan. Ei yksikään luokka päässyt loppuun. Jokaisesta kärähti joku tupakanpoltosta. Mikä se palkinto olisi ollut?

Vierailija
20/61 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan..tiputtiin tuosta heti alussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan