Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko "vikaa", kun ei tunne kateutta tai myöskään mustasukkaisuutta

Vierailija
27.01.2019 |

Joskus keskusteluissa tulee esiin, että kaikki ovat kateellisia jostain ja jollekin. Muuta sanovat valehtelevat. Mietin itse toisin päin - että eihän se multa ole pois, jos joku on kaunis tai rikas tai sai hyvän työpaikan jne. Siis JOS joudun yleensäkin asiaa miettimään. Normaalisti tulee vaan ajatus, että onpas kaunis ihminen tai ihanaa, että ystävä pääsi matkoille, löysi upean miehen.

Toinen juttu on mustasukkaisuus. Mulla on ihana mies, jota en missään nimessä halua menettää, mutta jos se löytäisi toisen tai ihastuisi johonkin muuhun, niin mitä minä sille voisin. Haluan, että se on mun kanssa vain omasta täydestä halustaan ja kun sillä on naispuolisia tuttuja tai kavereita, niin en tunne mitään pelkoa. Jos se haluaa lähteä niin se lähtee, jos haluaisi pettää, niin se tekisi sen. En ole koskaan tuntenut mustasukkaisuutta ja on mua petettykin. Se harmitti, mutta mies teki valinnan miten toimia.

Mulle on sanottu, että ei ole normaalia. Mutta eikö nuo ole enemmänkin niitä egon tunteita, ei mitään esim. rakkautta? Onko muita samanlaisia?

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole vikaa. En itsekkään ole. Joskus nuorempana olen kyllä ollut hetkittäin. Mutta silloinkaan nämä eivät ole olleet mitään pitkäaikaisia tunnetiloja. Kun tälläinen tunne käy mielessä, sitähän voi mielenkiinnolla tutkia mistä se kertoo. Mikä tarve ei ehkä itsellä tule sillä hetkellä täytettyä ja mitä sille on tehtävissä. Tasapainoisuudesta kaikki lähtee. Ja omasta itsestä. Mutta kaikki kulkee polkuaan omaan tahtiin ja ehkä jotkut vaan ovat mustasukkaisempia ja kateellisempia. Ei lienee yhtä vastausta tähänkään. 🤔

Vierailija
42/52 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap asperger mielestäsi vika?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ap asperger mielestäsi vika?

En ole ap mutta lyhyesti:ei. Toki Asperger ihmiselle itselleen ei aina kaikkein helpointa. Työn puolesta tunnen.

Vierailija
44/52 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni uskoo ja toivoo olevansa tällaisten inhimillisten heikkouksien yläpuolella, mutta kateudella on ollut merkittävä osa ihmislajin selviytymisen kannalta.

Vaikka kateuden tunne on ikävä, ei se tarkoita, ettetkö juuri sinä sitä koskaan tuntisi. Ihmiset haluavat uskoa olevansa aina niin paljon parempia kuin muut, vaikka todellisuudessa samanlaisia otuksia me kaikki loppujen lopuksi olemme. Toiset meistä vain haluavat olla jotain erityistä, muiden yläpuolella.

Voitko kertoa mistä itse olet kateellinen? niin voin kertoa miksi minä en ole kyseisistä asioista kateellinen. 

Tai ylipäätään joku kateutta tunteva, voitteko kertoa kateuden aiheet? 

En ole kateellinen kun en jaksa mutta jos jaksaisin niin syitä olisi mm se että joku on saanut kumppanin johon olen ihastunut tavattuaan tämän jo kauan ennen minua joten minulla ei nyt edes ole mahdollisuutta. Monilla on ollut paremmat lähtökohdat tavoitella samoja haaveita kun itsellä on joten he ovat niitä nyt ihan hiton paljon lähempänä kuin minä ja olen voinut alkaa vaikuttaa omiin asioihini jollain tasolla siinä 20 vuotiaana kun joitain on ohjattu jo taaperosta lähtien valitsemalleen tielle. Naisena joudun työelämässä kestämään naisen roolia, katsomaan tarkkaan mitä teen, huolehtimaan maineesta, ottamaan huutoja ylimielisiltä ihmisiltä vastaan vielä täysin aikuisenakin ja saan sivusta katsoa kun äijät bondaa.

Vierailija
45/52 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vikaa, päinvastoin. Kuulostat terveeltä ja hyvin tasapainoiselta.

Vierailija
46/52 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä kateellisella tarkoitetaan. Ajattelen kyllä useinkin, että kumpa minullakin olisi jotain mitä henkilöllä x, mutta se ei ole mitenkään katkera tai vihamielinen tunne, tiedostan että se että jollakulla on jotain ei ole minulta pois. 

Vierailija
47/52 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ne jotka puolustavat kateellisuutta jokaisen ominaisuutena ovat hieman yksinkertaisia.

Ihan kuin joku nekrofiilia olisi kaikkien ominaisuus....

Useampi selitti tosi hyvin mitä kateellisuus on ja miksi moni ei niin tunne.

Kateellisuus on hieman yksinkertaisemman ihmisen ominaisuus, mutta ei se mitään, koska itsrään voi kehittää.

Vierailija
48/52 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko alkuunkaan tätä, jokainen "normi" ihminen tuntee kateutta ja mustasukkaisuutta. Toiset enemmän, toiset vähemmän ja jotkut vain silloin tällöin. Mutta tuntevat kuitenkin. Kateus on tunne joka tulee ja menee, itse voi vaikuttaa siihen antaako sen ruveta hallittemaan elämäänsä, eli jääkö siihen vellomaan vai tunnistettuaan tunteen funtsii mistä se johtuu ja paiskaa pois elämää häirittemästä.

Ihminen joka väittää ettei KOSKAAN ole kateellinen valehtelee tai yksinkertaisesti uskottelee itselleen olevansa jollain korkeammalla jalustalla eikä myönnä totuutta. Senkus alapeukutatte, se ei mun mielipidettäni muuta. Eikä totuutta.

Vierailija
49/52 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa puuttuu kateusgeeni. Kenenkään omaisuus tai ulkomaanmatkat ei säväytä millään lailla. Olen tyytyväinen elämääni ja minulla on kaikki, mitä tarvitsen.

Vierailija
50/52 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko alkuunkaan tätä, jokainen "normi" ihminen tuntee kateutta ja mustasukkaisuutta. Toiset enemmän, toiset vähemmän ja jotkut vain silloin tällöin. Mutta tuntevat kuitenkin. Kateus on tunne joka tulee ja menee, itse voi vaikuttaa siihen antaako sen ruveta hallittemaan elämäänsä, eli jääkö siihen vellomaan vai tunnistettuaan tunteen funtsii mistä se johtuu ja paiskaa pois elämää häirittemästä.

Ihminen joka väittää ettei KOSKAAN ole kateellinen valehtelee tai yksinkertaisesti uskottelee itselleen olevansa jollain korkeammalla jalustalla eikä myönnä totuutta. Senkus alapeukutatte, se ei mun mielipidettäni muuta. Eikä totuutta.

Voitko kertoa mistä asioista tunnet kateutta yleensä, niin voin kertoa miksi itse en koe samoin vastaavista? 

Vierailija
51/52 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastatkaa nyt kateelliset.

Vierailija
52/52 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus on mielen syöpä. Onneksi kaikki eivät sitä sairasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi