Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon lapsenne syövät herkkuja?

Vierailija
27.01.2019 |

Kirjoittakaapas rehellisiä vastauksia, kuinka paljon teillä lapset syö karkkia.
Monella aikuisella tuntuu oleva sokeriaddiktio ja kai se heijastuu koko perheeseen toisilla. Kun itse mässyttää niin lapsellekin ”on annettava”.

Kiinnitin huomiota kaverin perheessä jatkuvaan sokerinsyöntiin kun olin kolme päivää heillä vierailemassa.
Lapset 10-12 vuotiaita. Aamut alkoi jokaisella karkkipussin, suklaalevyn tai sipsipussi avaamisella. Päivällä tehdyt ruuat eivät kelvanneet, syötiin leipää ja taad karkkipussien ääreen. Kesken päivää käveltiin lähikauppaan hakemaan lisää suklaata tai karkkia. Siis KOKO päivä suklaata, karkkia, kaikkea mahdollista.
Joka päivä minkä siellä olin. Hirveä valitus päällä jos karkki loppui ja ei kun lisää ostamaan.
Mun mielestä ihan outoa? Vai onko ihan normaalia että lapset syö monta päivää putkeen karkkia.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia.

Vierailija
2/4 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään. En ole opettanut heitä karkille ja limsalle ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole mitään herkkurajoitusta ja ehkä juuri siksi herkkuja syödään aika lailla maltillisesti. Karkkipussi meiltä löytyi viimeksi marrakuussa, kun esikoisella oli synttärit.

Vierailija
4/4 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 4,5 v ja 2 v ja syömme tavallaan herkkuja lähes päivittäin jos herkuiksi lasketaan esim. kalinkat tai mehukeiton. Pyritään kuitenkin pitämään ruokavalio pääasiallisesti terveellisenä ja monipuolisena. Pari kertaa viikossa on jotain jälkkäriä kuten vanukas tai jätski, viikonloppuisin isovanhemmilla käydessä matkalla pillimehu ja yleensä isovanhemmilla saa myö pari suklaakeksiä tai pullan. Ei kuitenkaan ahmita lasten kanssa isoja säkkejä karkkia tai sipsia tms. Mutta kyllä jos kaverin luona (lähinnä 4-vuotiaan) on vaikka kulhossa karkkia niin se sitä lappaa aika paljonkin. Eli vaikka meillä herkut ei ole mitenkään pannassa niin kyllä vain maistuu lähes kohtuuttomasti jos on tarjolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän