Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tosi ohuet hiukset enkä kehtaa mennä kampaajalle!

Vierailija
27.01.2019 |

Saiskohan vähän tsemppiä vaikka teiltä alan ammattilaisilta. Mun hiukset on olleet aina ohuet mutta nykyään jo päänahka paistaa kunnolla läpi. Olen siis nainen ja tämä tuntuu niin kurjalta!
Koitan noita sitten itse värjäillä ja mallikin on pelkkä hiirenhäntä.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoilla mummoilla on usein paksut hiukset jopa letti.Hiustenlähtö ongelmaa ei ollut muinoin vaikka syötiin pottua,maitovellejä,ruisleipää,kalaa ja vehnasta.

Vierailija
42/57 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ohuthiuksisille ei myönnetä ilmaista peruukkia

sama juttu täysin rinnattomilla naisilla, joutuu maksaa ite kalliit silarit

pitää varmaan ajaa haituvat täysin pois:(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpä aiheuttaa potilaalle monia ulkonäkömuutoksia. Yksi rajuimmista muutoksista on hiusten ja muun karvoituksen lähtö. Kun hiukset alkavat lähteä, syöpäpotilaat saavat sairaalasta maksusitoumuksen peruukin ostoon. Sairaanhoitopiirit tukevat peruukin ostoa kahdestasadasta viiteensataan euroon.

Selvityksen mukaan Hus on ainoa, joka ei anna potilaan laittaa omaa rahaa lisää peruukkiin. Lisäksi Husin alueella on ainoastaan kaksi liikettä, joista peruukin saa valita.

- Husin alueella syöpäpotilaat joutuvat valitsemaan peruukin tietystä peruukkivalikoimasta. Jos valikoimasta ei löydy mieleistä ja sopivaa, niin sitten joutuu maksamaan koko peruukin itse. Se on vähän niin kuin ota tai jätä -periaate, sanoo Suomen syöpäyhdistyksen ylilääkäri Matti Rautalahti.

Muualla Suomessa potilas saa tietyn suuruisen maksusitoumuksen. Jos hinnalla saatu peruukki ei miellytä, potilas voi ostaa paremman laittamalla omaa rahaa lisää.

Ministeriö: Hus voisi tehdä toisin

Miksei peruukkiin saa laittaa omaa rahaa lisää Husin alueella?

- Hus noudattaa voimassa olevaa lainsäädäntöä, joka ei mahdollista sitä. Toistaiseksi ainakin menetellään niin, että jos saa lääkinnällisen kuntoutuksen apuvälineen, niin se maksetaan täysimääräisesti, sanoo toimitusjohtaja Markku Laakso HUS-Logistiikasta.

Vierailija
44/57 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auttanut Rogaine, spiro, sinkki, magnesium...

Minulla on aina ollut ohuet ja huonot hiukset ja nyt keski-iässä hiuksia lähtee tupottain ja olen kaljuuntumassa, vaikka olen naishenkilö.

Haaveilin pikkutytöstä saakka pitkistä hiuksista, mutta haaveeni eivät koskaan toteutuneet. Hiukseni kasvoivat hieman yli olkapäiden ja siinä kaikki.

Kävin vuosikausia kaikenlaisissa kalliissa tutkimuksissa js söin lisäravinteita. Ei mitään apua! Sitten luovutin.

Kun olin 30-vuotias niin päädyin hankkimaan hiuslisäkkeen. Ja koska siihen aikaan ei ollut luonnollisen näköisiä lisäkkeitä (1980-luvun lopulla) niin päädyin... meneekö mainokseksi? Kuokkasen peruukkiliikkeeseen. En ole asunut aikoihin Hesassa, joten en edes tiedä onko mainuttu liike enää olemassa.

Muistan kun mieheni sanoi, että ei ne ongelmat tuolla häviä (olin sitä ennen ostanut keinokuitulisäkkeitä, joihin en ollut tyytyväinen). Mutta mieheni oli väärässä. Niin hullulta kuin tämä kuullostaakin ns. normaalihiuksisten ihmisten korvissa niin minä sain itsetuntoni takaisin. Häpesin sitä ennen liikkua kaupungilla ohuissa hiuksissani, juuri kesät olivat pahimpia, talvella asian pystyi pillottamaan. Ja todellakaan kukaan ei olisi ikinä voinut arvata, että minulla on hiuslisäke, koska se oli tismalleen omien hiusteni värinen.

Hinta tuntui silloin isolta (4000 mk), mutta itsetunnosta maksettuna se oli pieni hinta.

Nyt olen löytänyt luonnollisen näköisiä keinokuituhiuslisäkkeitä, joita käytän. Hinnatkin ovat siedettäviä. Keinokuitulisäkkeessä on se hyvä puoli, että hoitaminen on helpompaa. Luonnonhiuslisäkkeen vein kerran kuussa pestäväksi ja laitettavaksi Kuokkasen liikkeeseen.

Oma tilanteeni alkaa olla nyt se, että minun on seuraavana hankittava kokoperuukki, koska päälaessani on niin paljon "kaljuja" kohtia, joita lisäkkeet eivät peitä.

Geenit määräävät hiusten paksuuden ja kasvun. Hiusten kuntoon voi vaikuttaa omilla elämäntavoillaan jonkin verran, mutta ei niin paljon kuin annetaan ymmärtää. Miten muuten olisi mahdollista, että aasialaiset,naiset ovat juuri niitä, jotka myyvät upeita, paksuja hiuksiaan peruukkitarpeiksi!

Stressi, vaihdevuodet ilmeisesti yksi seikka mikä minulla on viemässä hiukset kokonaan. Isoja tuppoja lähtee hiustenpesun yhteydessä ja tyyny on aamulla täynnä hiuksia. Tämä on aika uusi ilmiö minulla ja tämän kanssa on vain yritettävä elää.

Vierailija
45/57 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöpä aiheuttaa potilaalle monia ulkonäkömuutoksia. Yksi rajuimmista muutoksista on hiusten ja muun karvoituksen lähtö. Kun hiukset alkavat lähteä, syöpäpotilaat saavat sairaalasta maksusitoumuksen peruukin ostoon. Sairaanhoitopiirit tukevat peruukin ostoa kahdestasadasta viiteensataan euroon.

Selvityksen mukaan Hus on ainoa, joka ei anna potilaan laittaa omaa rahaa lisää peruukkiin. Lisäksi Husin alueella on ainoastaan kaksi liikettä, joista peruukin saa valita.

- Husin alueella syöpäpotilaat joutuvat valitsemaan peruukin tietystä peruukkivalikoimasta. Jos valikoimasta ei löydy mieleistä ja sopivaa, niin sitten joutuu maksamaan koko peruukin itse. Se on vähän niin kuin ota tai jätä -periaate, sanoo Suomen syöpäyhdistyksen ylilääkäri Matti Rautalahti.

Muualla Suomessa potilas saa tietyn suuruisen maksusitoumuksen. Jos hinnalla saatu peruukki ei miellytä, potilas voi ostaa paremman laittamalla omaa rahaa lisää.

Ministeriö: Hus voisi tehdä toisin

Miten joillekin liikkeille voidaan antaa YKSINOIKEUS rahastaa sairailla ihmisillä?

Miksei peruukkiin saa laittaa omaa rahaa lisää Husin alueella?

- Hus noudattaa voimassa olevaa lainsäädäntöä, joka ei mahdollista sitä. Toistaiseksi ainakin menetellään niin, että jos saa lääkinnällisen kuntoutuksen apuvälineen, niin se maksetaan täysimääräisesti, sanoo toimitusjohtaja Markku Laakso HUS-Logistiikasta.

Vierailija
46/57 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo sairaushan tuo on

Onneksi itsellä pitkät kiiltävät hiukset peppuun asti

Vierailija
47/57 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi ohuthiuksinen. Nuorena minulla oli upeat hiukset, tummat ja luonnontaipuisat. Sain upeita nutturoita tehtyä ilman lisukkeita. Nyt on toisin, hiukseni ovat niin harventuneet, että päälaki paistaa läpi. Lisukkeen kanssa olen saanut hyvin tehtyä kampauksia, nyt harkitsen peruukin ostoa. Yhden jo ostin, mutta en pitänyt sen mallista. Nyt aion hankkia sellaisen puolipitkän, mikä on omien hiuksieni näköinen muutamien vuosien takaa. 

On lohdullista tältä palstalta lukea, etten ole ainoa, jolla on näitä huolia. Olen sairastunut nivelreumaan vuosia sitten, mikä on autoimmuunisairaus, pidän sitä ainakin osasyynä tähän hiusteni harvenemiseen. 

Vierailija
48/57 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintttooo kirjoitti:

Vanhoilla mummoilla on usein paksut hiukset jopa letti.Hiustenlähtö ongelmaa ei ollut muinoin vaikka syötiin pottua,maitovellejä,ruisleipää,kalaa ja vehnasta.

Höpöhöpö. Vanhoilla mummoilla on myös usein olematon lirutukka, tai ei tukkaa juuri ollenkaan. 

Vierailija
49/57 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko aina jollain dieetillä= tukka lähtee varmasti.Oma hiustenlähtö loppui kun lopetin stressaamasta mitä saa syödä ja mitä ei saa.

Vierailija
50/57 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä voi peukuttaa?!

Vierailija
51/57 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo sairaushan tuo on

Onneksi itsellä pitkät kiiltävät hiukset peppuun asti

Ja bonuksena vielä vaatimaton ja hienotunteinen luonne.

Vierailija
52/57 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni Cocos sweet dream painii saman ongelman kanssa ja on ainakin välillä pitänyt jotain irtohiuksia ellei sitten koko ajan? En osaa sanoa, kun en ole vuosiin enää lukenut. Muistaisin vain, että joihinkin juhliin tai lapsensa ristiäisiin oli laittanut jotain klipsuja...

Vierailija
53/57 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt muutaman viikon pessyt oliivisaippualla hiukset. Pettymys, kun mitään positiivista muutosta ei ole tapahtunut. Mutta ei kyllä negatiivistakaan. Hiuksiin ei ole tullut kuohkeutta eikä ole sen helpommin muotoiltavissa kuin ennenkään. Plussan puolelle jäädään ja siirtynen kokonaan oliivisaippuan käyttöön, kun pahvipakkauksesta ei tule muoviroskaa ja on varmaan muutenkin riittoisaa tavaraa.

Vierailija
54/57 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko silloin edes ohuthiuksinen  jos voi leikata kerroksia hiuksiin? Hyvä että riittää edes yhteen kerrokseen...

Jep! Itselläni hiukset tyyliä klonkku :’D jonkunlainen päälaen hiuslisäke tai peruukki alkaa tuntua kohta parhaalta ratkaisulta.

Coco sweet Dreamilla on tosi ohuet hiukset ja postasi joskus käyttämästään "lisäkkeestä". En tiedä onko hänellä edelleen käytössä vai joku pysyvämpi ratkaisu. Mutta itse käytän hänen vinkkaamaansa lisäkettä päivittäin.

Vierailija
55/57 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata. Mä kävin ja mulle leikattiin kalliilla tanttatukka. 

Itse olen vedellyt saksin ja hiukset ponnarille. Tadaa, halvempaa ja HUOMATTAVASTI paremman näköistä. 

Etkö keskustellut kampaajan kanssa millaisen leikkauksen haluat? Minulla on ammattitaitoinen kampaaja, jolla olen käynyt vuosikausia, mutta silti joka kerta hän kysyy minulta toiveitani tai ehdottaa jotain tyyliä. Minä teen lopullisen valinnan.

Minä ainakin keskustelin ja sanoin että haluan mahdollisimman kuohkean ja paljon kerroksia että hiukset nousevat päänahkasta ja näyttävät paksuilta.

No lopputuloksena tasamittainen polkka joka vedettiin pitkin päätä.

Vierailija
56/57 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies omistaa ohuet vaaleat hiukset on karmeinta kun yrittää peittää etukaljuaan keräämällä lakalla hiuksia kaljun kohdan päälle. Kun se kalju kohta näkyy kuitenkin. Takana joku rinkula myös jäljellä. Vaalentanut nuorena lettiään ja permamentannutkin- siinä tulos. Kalju olisi ihan hyvä ratkaisu. Naiselle suosittelen hyvää lyhyttä mallia ja muotovaahdolla saa aikaan myös hyvää!

Vierailija
57/57 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko silloin edes ohuthiuksinen  jos voi leikata kerroksia hiuksiin? Hyvä että riittää edes yhteen kerrokseen...

Jep! Itselläni hiukset tyyliä klonkku :’D jonkunlainen päälaen hiuslisäke tai peruukki alkaa tuntua kohta parhaalta ratkaisulta.

Coco sweet Dreamilla on tosi ohuet hiukset ja postasi joskus käyttämästään "lisäkkeestä". En tiedä onko hänellä edelleen käytössä vai joku pysyvämpi ratkaisu. Mutta itse käytän hänen vinkkaamaansa lisäkettä päivittäin.

Nostit kolme vuotta vanhan ketjun mainostaaksesi lisäkettä.

Ap:n ongelma on vähän sama kuin heillä, jotka eivät kehtaa mennä hammaslääkäriin, kun on niin huonot hampaat. Juuri heille olisi asiantuntijasta suurin apu.