Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tosi ohuet hiukset enkä kehtaa mennä kampaajalle!

Vierailija
27.01.2019 |

Saiskohan vähän tsemppiä vaikka teiltä alan ammattilaisilta. Mun hiukset on olleet aina ohuet mutta nykyään jo päänahka paistaa kunnolla läpi. Olen siis nainen ja tämä tuntuu niin kurjalta!
Koitan noita sitten itse värjäillä ja mallikin on pelkkä hiirenhäntä.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kävisin mielellään jossain kotikampaamossa. Viime kampaamokäynnin jälkeen rehellisesti sanottuna itkin kotona kun teki niin pahaa kun näki oman lirutukan värjäysprosessin siinä spottivalojen alla muiden asiakkaiden istuesssa takana odottamassa vuoroaan. Itse saan vielä jotenkuten laitettua tän tukan sen näköiseksi että kehtaa ulos lähteä, mutta en tajua miksi kampaajat laittaa tällaiseen ohueen tukkaan kilon kaikenmaailman muotoilutuotteita ja kiiltosuihkeita, minkä jälkeen menee entistä enemmän päätä myöten.. äkkiä huppu päähän ja kotiin.

Heh, tämä on kyllä totta. Viime hiustenleikkuun jälkeen kampaaja käytti paljon aikaa hiusten "muotoiluun" ja suihkuttamiseen, ja lopputulos oli lasinsileät hiukset jotka lasteutuivat päätämyöten hartioille. Hiukset kiilsivät kuin vastavahattu lattia, mutta minä en kyllä näyttänyt hyvältä. :/

Vierailija
22/57 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaajat ovat ammattilaisia ja he näkevät hyvin monenlaisia hiuksia.

Ohuet hiukset eivät ole heistä mitään ihmeellistä, mutta likaisia hiuksia tiedän useamman vierastavan, koska hiustali rikkoo kalliit sakset. Helpompi pestä hiukset vaikka ilmaiseksi ja leikata puhtaina. En ymmärrä, kuinka joku kehtaa mennä saastaisin hiuksin kampaajalle.

Menisin sinuna käymään kampaajalla ja kysyisin, mitä hän ehdottaa hiuksille tehtävän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos päänahka paistaa läpi, niin suosittelen minoksidiilia, jota saa siis reseptivapaana apteekista kauppanimellä Rogaine. 3kk annos maksaa noin 80€, eli musta ihan kohtuullinen etenkin kun shampoina käytän ihan marketin lv tai erisan herkän ihon shampoita. Mä aloitin Rogainen noin 2.5 v sitten ja kannatti! Hiukset oli niin ohuet, että päänahka näkyi läpi ja jakaus leveni levenemistään. Nyt hiukset ei ole sentään paksut, mutta lähempänä normaalia kuin ohutta eikä tarvi enää stressata hiuksista. Eli kokeile, olisiko sulle Rogainesta apua. Kestää tosin ainakin 6kk, että voi odottaa tuloksia ja käytön on oltava säännöllistä, mutta ainakin tuo minoksiliidi on tieteellisten tutkimusten mukaan harvoja keinoja, jotka oikeasti toimii.

Priorin ja rogaina kalliita tuotteita joita sitten tulisi käyttää tyyliin puoli vuotta...

Tuo oliivisaippua toimii useimmilla. Saippua jättää hiukseen oliiviölystä suojaavan ja paksuntavan kerroksen. Hoitaa samalla päänahkaa ilman kemikaaleja, joka marketista nykyään löytyy parin euron oliva-saippua jota ehdottomasti kannattaa kokeilla ennen 80 euron tuotteita.

Et voi puhua Priorinista ja Rogainesta samassa lauseessa. Rogainen/minoksidiilin vaikuttavuus on lääketieteessä todettu yhtenä harvoina aineena hiustenlähtöön, kun taas Priorinit ja muut lisäravinteet on ihan höttöä, vailla tutkimusnäyttöä niiden toimivuudesta. Tunnen useampia ohuthiuksisia naisia, jotka ovat vuosikausia tuhlanneet rahaansa Priorinin/Evonian yms maksimiannostuksella, mutta hiukset harvenevat entisestään. Olisivat mieluummin laittaneet rahansa siihen, millä voi odottaakin tuloksia.

Mitä tulee tuohon oliivisaippuaan, niin ei todellakaan pysäytä hiustenlähtöä. Ei sillä, etteikö oliivisaippualla voisi olla muita hyviä ominaisuuksia hiuksille ja iholle, mutta hiustenlähtöön vaikuutavuus yhtä tyhjän kanssa.

Googlatkaa kaikki ohuthiuksiset naiset tuo minoksidiili ja harkitkaa vakavasti. Hehkutan tätä ihan sen vuoksi, että itse harmittelen lähinnä sitä, etten alkanut käyttää sitä jo 10 v sitten ja stressasin ohenevia hiuksiani turhaan.

Vierailija
24/57 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on auttanut värittömällä hennalla värjäys (en halua väriä vaan paksuutta) ja piitabletit.

Ohuisiin hiuksiin tuommoinen 100 g:n pussi kestää pitkään, kun tekee löysää seosta. Vaikutus tulee siis vähemmällä määrällä eikä päänahka kuivu.

Vierailija
25/57 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kampaajat ei valitettavasti osaa käsitellä ohuita hiuksia. Tämä on totuus. Varmimman päälle voi yrittää pelata valitsemalla kampaajan, joka on jo vanhempi ihminen, ja jolla on itsellään esim. lyhyeksi laitettu tukka. Sorry vaan, mutta "kultakutrit" ei välttämättä ymmärrä meidän ongelmia. Yrittävät esim. kerrostaa samalla tavalla kuin paksua tukkaa, tai muotoilla liian rajusti. Tai pitävät niin toivottamana tapauksena, että napsivat sulle ruman tukan viidessä minuutissa, mutta maksat täyden hinnan.

Vierailija
26/57 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos päänahka paistaa läpi, niin suosittelen minoksidiilia, jota saa siis reseptivapaana apteekista kauppanimellä Rogaine. 3kk annos maksaa noin 80€, eli musta ihan kohtuullinen etenkin kun shampoina käytän ihan marketin lv tai erisan herkän ihon shampoita. Mä aloitin Rogainen noin 2.5 v sitten ja kannatti! Hiukset oli niin ohuet, että päänahka näkyi läpi ja jakaus leveni levenemistään. Nyt hiukset ei ole sentään paksut, mutta lähempänä normaalia kuin ohutta eikä tarvi enää stressata hiuksista. Eli kokeile, olisiko sulle Rogainesta apua. Kestää tosin ainakin 6kk, että voi odottaa tuloksia ja käytön on oltava säännöllistä, mutta ainakin tuo minoksiliidi on tieteellisten tutkimusten mukaan harvoja keinoja, jotka oikeasti toimii.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Minoksidiili

Ei ole ulkonäkö itselleniin tärkeä asia että altistuisin noille haittavaikutuksille.

Vierailija
27/57 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Priorin ja rogaina kalliita tuotteita joita sitten tulisi käyttää tyyliin puoli vuotta...

Tuo oliivisaippua toimii useimmilla. Saippua jättää hiukseen oliiviölystä suojaavan ja paksuntavan kerroksen. Hoitaa samalla päänahkaa ilman kemikaaleja, joka marketista nykyään löytyy parin euron oliva-saippua jota ehdottomasti kannattaa kokeilla ennen 80 euron tuotteita.

Et voi puhua Priorinista ja Rogainesta samassa lauseessa. Rogainen/minoksidiilin vaikuttavuus on lääketieteessä todettu yhtenä harvoina aineena hiustenlähtöön, kun taas Priorinit ja muut lisäravinteet on ihan höttöä, vailla tutkimusnäyttöä niiden toimivuudesta. Tunnen useampia ohuthiuksisia naisia, jotka ovat vuosikausia tuhlanneet rahaansa Priorinin/Evonian yms maksimiannostuksella, mutta hiukset harvenevat entisestään. Olisivat mieluummin laittaneet rahansa siihen, millä voi odottaakin tuloksia.

Mitä tulee tuohon oliivisaippuaan, niin ei todellakaan pysäytä hiustenlähtöä. Ei sillä, etteikö oliivisaippualla voisi olla muita hyviä ominaisuuksia hiuksille ja iholle, mutta hiustenlähtöön vaikuutavuus yhtä tyhjän kanssa.

Googlatkaa kaikki ohuthiuksiset naiset tuo minoksidiili ja harkitkaa vakavasti. Hehkutan tätä ihan sen vuoksi, että itse harmittelen lähinnä sitä, etten alkanut käyttää sitä jo 10 v sitten ja stressasin ohenevia hiuksiani turhaan.

Ei ole ihan noin yksinkertainen juttu tuo minoksidiilin käyttökään. Ensinnäkin sitä pitää käyttää koko loppuikä jotta vaikutus säilyy ja toisekseen se ei edes toimi kaikilla. Lisäksi sen levitys sitten päänahkaan niin ettei tukka näytä ihan p*skaiselta on toinen juttu.

Vierailija
28/57 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ihan noin yksinkertainen juttu tuo minoksidiilin käyttökään. Ensinnäkin sitä pitää käyttää koko loppuikä jotta vaikutus säilyy ja toisekseen se ei edes toimi kaikilla. Lisäksi sen levitys sitten päänahkaan niin ettei tukka näytä ihan p*skaiselta on toinen juttu.

Olet oikeassa, että sitä pitää käyttää loppuikä, eikä se toimi aivan kaikilla. Itse kyllä olen ottamasssa sen kokeiluun, sillä se on tosiaan ainoa "lääke" jonka teho on tieteellisesti todistettu. Kyse siis perinnölllisestä hiustenlähdöstä. 

Minulle lääkäri sanoi, että minoksidili ei varmasti tuuhenna tukkaani entisenlaiseksi, mutta kuitenkin pysäyttää hiustenlähdön. Se riittää minulle, en halua kaljuuntua. Sanoin, että minulla on herkkä päänahka, ja sain reseptin vaahtoversioon (nesteen sijasta) ja lääkäri kehotti aloittamaan varovasti ja pikkuhiljaa. Katsotaan. 

- Eri - 

Vierailija
29/57 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen se, joka ”hehkutti” Rogainea. Ymmärrän, ettei kaikki halua loppuikää käyttää tököttiä päänahkaan, mutta hyvä kuitenkin muistutella ihmisiä minoksidiilin reseptivapaasta saatavuudesta. Mulla on herkkä päänahka, käytän pääasiassa herkälle päänahalle tarkoitettua lv-shampoota. Kuitenkin jo kohta 3v ajan Rogaine toiminut mulla, eikä aiheuttanut mitään ongelmia. Käytän miedointa annostusta suihkeena ja se ei tahmaa hiuksia kun suihkuttelen harjaantuneesti. Hiukset pesen 2-4 päivän väliin, riippuen siitä miten olen harrastanut hikiliikuntaa. Myönnän, että voin olla onnekas kun Rogaine on toiminut enkä ole huomannut tahmaisuutta tai muita ongelmia.

Vierailija
30/57 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku täällä kokeillu no poota? Eli ilman shampoota elämistä. Kuulemma tekee hiuksista huomattavasti tuuheamman oloiset. Olen miettinyt kokeilevani, mutta en ole koskaan uskaltanut välivaiheen takia :D Ehkä ensin kokeilen oliivisaippuaa.

Vierailija
31/57 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tilanne pahempi vielä, pälvikaljua useassa kohdin päätä. Käyn silti kampaajalla, en välitä mitä ajattelevat.

Vierailija
32/57 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa meitä harvahiuksia monta! Mä olen tosiaan 35 vuotias mutta tää ongelma on ollut ihan nuoresta asti. Nyt alkaa olla tukka jo häiritsevän ohut, jakausta ei enää saa tehtyä.

Mä vielä keräilen rohkeutta siihen kampaajalla käyntiin ja kokeilen noita tuotteita joista annoitte vinkkejä.

Mä varmasti korostetusti kiinnitän huomiota hiuksiin, omiini ja muiden. Huomaan heti kohtalotoverin ja toisaalta kateudella katselen heitä joilla tuuhea ja hyväkuntoinen tukka.

Olen nyt ihan vakavasti harkinnut peruukkia. Ajaisin koko onnettoman lirun pois ja sitten joku kaunis peruukki päähän.

Vierailija
33/57 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen,päänahka tuli täyteen rupia.

Minulta lähti hiuksia 6 vuotta (alkoi 37v) kaikki konstit kävin läpi.Itse epäilen,että estrogeeni alkoi laskea tai,koska aloitin kuntoilun DHT-taso kehossa nousi..Hiustenlähtö tosin loppui marraskuussa,kun aloitin System 2 shampoon käytön.En ole kokeillut DHT estäjää siis luontaistuotteita,vähän pillereihin skeptinen kun vetäny niitä vuosia aikoinaan,ainoastaan rahat meni

Vierailija
34/57 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun latuska hiusteni pelastus on Bed Head Tigi Superstar volyymisuihke! Pestyihin hiuksiin tyveen tujauksia, muotoile ja kuivaa. Ei uskoisi samaksi tämän aineen jälkeen. Aivan hiirenhäntä nahka paistaa fleda minullakin nykyään muuten.

Itsellä myös tämä Bed Head Tigi Superstar suihke käytössä. Samaan sarjaan kuuluu vielä shampoo ja hoitoaine, joita käytän myös. Tosin tämäkin on toisaalta "huijaamista" ja mielelläni parantaisin hiusteni kuntoa oikeasti, että niistä tulisi paremman kuntoiset. 

Vierailija
35/57 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt hyvälle kampaajalle

Miten tämä neuvo auttaa ketään? Onko kampaajia, jotka mainostavat olevansa huonoja, jotta heitä voi vältellä? Eipä taida olla. Se sinun mielestäsi hyvä kampaaja voi olla jollekin toiselle huono. Näin ainoaksi mahdollisuudeksi jää kiertää kaikki kaupungin kampaajat. Ai niin, sitähän tässä juuri yritetään välttää. 

Vierailija
36/57 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko joku täällä kokeillu no poota? Eli ilman shampoota elämistä. Kuulemma tekee hiuksista huomattavasti tuuheamman oloiset. Olen miettinyt kokeilevani, mutta en ole koskaan uskaltanut välivaiheen takia :D Ehkä ensin kokeilen oliivisaippuaa.

Olen kokeillut, ennen kuin tukka alkoi tosissaan lähteä päästä. Mulla oli silloin kiharat. Totesin, ettei se ole mikään autuaaksitekevä keino. Ei ainakaan pelastus ohueen tukkaan. Silloin tällöin pesen hiukset pelkällä hoitoaineella, varsinkin jos ne eivät ole kovin likaiset, mutta minusta tuosta systeemistä on eniten hyötyä normaalin luonnonkiharan hoidossa, ei ohenevan tukan. 

p.s. Käytän xz-hoitoainetta hiusten pesuun. 

Vierailija
37/57 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä leikkautin tukkani ihan lyhyeksi kun kypsyin siihen. Hiukset siis eivät ainoastaan ohentuneet vaan myös muutuivat kauhean näköisiksi. Ennnen niin kiiltävästä luonnonkiharasta tuli haperoa säkkärää huolellisesta hoidosta huolimatta. Onneksi lyhyt Mia Farrow-tyylinen malli sopii minulle, ja tunnen itseni vieläkin naiselliseksi ja tyylikkääksi. Suosittelen harkitsemaan leikkaamista. Ajattelen nyt, että olisi kannattanut tehdä tämä jo aiemmin niin olisin säästynyt siltäkin stressiltä. 

Vierailija
38/57 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt hyvälle kampaajalle

Miten tämä neuvo auttaa ketään? Onko kampaajia, jotka mainostavat olevansa huonoja, jotta heitä voi vältellä? Eipä taida olla. Se sinun mielestäsi hyvä kampaaja voi olla jollekin toiselle huono. Näin ainoaksi mahdollisuudeksi jää kiertää kaikki kaupungin kampaajat. Ai niin, sitähän tässä juuri yritetään välttää. 

Terveisin Liioittelija

Vierailija
39/57 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kalliita lääkkeitä ja muotovaahtoja kokeilkaa tätä:

- kasvattakaa pitkä tai puoli pitkä tukka

- laittakaa yöksi letti tai sotkunuttura

- aamulla sormin haroen kiharat auki tai afrokammalla

Ideana on se että kihara tukka näyttää tuuheammalta. Se EI näytä Kardasnian-lisäkkeiltä, eikä "siistiltä", mutta se näyttää paljon tuuheammalta. Eikä avadi muuta kuin vettä ja sen afrokamman.

Vierailija
40/57 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En suosittele. Se toimii mainiosti paksuille ja kiharille hiuksille, mutta ei välttämättä ohuille, hennoille tai helposti rasvoittuville. Sen sijaan suosittelen hoitoaineen heittämistä roskiin ja pesemistä VAIN sampoolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme