Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedän oikeasti vain yhden miehen joka on hakenut avioeroa

Vierailija
27.01.2019 |

kaikissa muissa tietämissäni eroissa hakijana on ollut nainen.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Röyhkeille läskiperseille on tehty ero aivan liian helpoksi. Tässä tämä lyhykäisyydessään.

Mitä se kertoo miehestä, joka haluaa mieluummin pysyä avioliitossa röyhkeän läskiperseen kanssa kuin erota?

Vierailija
22/51 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt minua kiinnostaakin, miksi naiset pitävät naisten suorittamaa eroa työnä, ja miesten hylkäyksenä? Ei varmasti kaikki, mutta tämän käsityksen avlta saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt minua kiinnostaakin, miksi naiset pitävät naisten suorittamaa eroa työnä, ja miesten hylkäyksenä? Ei varmasti kaikki, mutta tämän käsityksen avlta saa.

Mies eroaa pääosin silloin omasta aloitteesta, kun on löytänyt uuden naisen. Toki edellinen vaimo kokee sen hylkäyksenä.

Kun suhteessa menee huonosti (ilman, että on kolmansia osapuolia), niin mies ei usein ole halukas tekemään korjausliikkeitä, sillä hänelle riittää, että on vaimo ja lapset, perhe elämän onnellisuudella ei niin väliä. Mieshän saa onnentunteen, kun on omilla menoillaan, vaimo hoitaa lapset ja kodin ja antaa ehkä seksiäkin. (Kärjistystä!) Vaimo haluaa muutosta, terapiaa, keskustelua. Miestä ei huvita. Vaimo on onneton, mies ei ymmärrä, miksi, eikä oikein kiinnostakaan ymmärtää. Nainen yrittää yksin, väsyy, hakee eroa yksin ja hoitaa eron yksin. Kokee, että joutui työstämään koko prosessin yksin.

Noista johtuu ehkä ajatus, jonka perään kyselit.

Vierailija
24/51 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies eroaa pääosin silloin omasta aloitteesta, kun on löytänyt uuden naisen. Toki edellinen vaimo kokee sen hylkäyksenä.

Kun suhteessa menee huonosti (ilman, että on kolmansia osapuolia), niin mies ei usein ole halukas tekemään korjausliikkeitä, sillä hänelle riittää, että on vaimo ja lapset, perhe elämän onnellisuudella ei niin väliä. Mieshän saa onnentunteen, kun on omilla menoillaan, vaimo hoitaa lapset ja kodin ja antaa ehkä seksiäkin. (Kärjistystä!) Vaimo haluaa muutosta, terapiaa, keskustelua. Miestä ei huvita. Vaimo on onneton, mies ei ymmärrä, miksi, eikä oikein kiinnostakaan ymmärtää. Nainen yrittää yksin, väsyy, hakee eroa yksin ja hoitaa eron yksin. Kokee, että joutui työstämään koko prosessin yksin.

Tuon perusteella mies ei voi olla onnellinen, jos vaimo on onnellinen. Kiva tarina sinänsä.

Vierailija
25/51 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ex-vaimo petti Minua useamman kerran. Luuli että, en hae koskaan eroa. Minä olin se joka eroa haki. Vaimo ei olisi halunnut eroa. 

Turha luulla, että vain naiset hakevat eroa. Moni uskollinen aviomies hakee eroa pettävästä vaimostaan.

Vierailija
26/51 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kumppani kyllä haki. Ja siitä hyvästä olikin sitten saanut tapella katkeran exän kanssa (ja katkeruutta vieläkin riittää) vuosia lastensa huollosta, ex mustamaalasi ja ties mitä. Et taitaa olla miehille iso askel se ero siksikin, et katkeran, jätetyn exän kanssa on niin vaikeaa saada lasten asioita sujumaan. Tosin tässäkin tapauksessa taitaa jotain mielenterveyden haasteita olla taustalla. Mut siis en ihmettele miks miehet ottaa mieluummin sen toisen naisen kuin eroo. Jätetyn naisen kostonhimo ja katkeruus on sen verran myrkyllistä puuhaa. Ja lapset on siinä sit välissä.

Vierailija
27/51 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuossa osa tottakin, kuten se että nainen haluaa muutosta nykytilanteeseen, oli kyse parisuhteesta tai sisustuksesta, mistä vain. Mies taas usein tyytyy siihen mikä on hänelle riittävästi ja tämä on harvoin se mitä nainen haluaa. Monesti vielä nainen velvoittaa miestä tekemään töitä sen eteen että naisen elämä olisi onnellista. Jos taas ei osaa olla onnellinen ei ole onnellinen vaikka toinen seisoisi päällään.

Vierailija
28/51 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, omassa kaveriporukassa vastaavasti jokaisessa erossa mies on ollut se joka lähti. Niin itsellänikin. Ja jokaisella lapset on jäänyt täysin äidin vastuulle. Ei ole lapset/teinit mahtuneet miehien uuteen elämään. Uudet puolisot 10-15 vuotta nuorempia.

Vierailija
29/51 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matti Nykästäkö tarkoitat?

Vierailija
30/51 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nainen ymmärtää hakea eroa kun ei puhu hänelle mitään.

Aikansa valittaa ja hakee eroa.

Kuten oli tarkoituskin.

Vierailija
31/51 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailin joskus miestä, joka oli hakenut avioeroa sen vuoksi, ettei pariskunnalla ollut enää seksiä. Avioeroprosessin ollessa kesken vaimo olikin tullut raskaaksi. Isä oli siis tämä eroa hakenut mies (eli oli sitä seksiä silloin tällöin kuitenkin), joka ei halunnut enää lisää lapsia exänsä kanssa... onneksi (miehen sanoin) ex-vaimo sai keskenmenon.  Mies ei halunnut sterilointia siltä varalta, JOS hän joskus vielä rakastuu naiseen, joka haluaa lapsia. Pöljä äijä, ei voi muuta sanoa. 

Vierailija
32/51 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapailin joskus miestä, joka oli hakenut avioeroa sen vuoksi, ettei pariskunnalla ollut enää seksiä. Avioeroprosessin ollessa kesken vaimo olikin tullut raskaaksi. Isä oli siis tämä eroa hakenut mies (eli oli sitä seksiä silloin tällöin kuitenkin), joka ei halunnut enää lisää lapsia exänsä kanssa... onneksi (miehen sanoin) ex-vaimo sai keskenmenon.  Mies ei halunnut sterilointia siltä varalta, JOS hän joskus vielä rakastuu naiseen, joka haluaa lapsia. Pöljä äijä, ei voi muuta sanoa. 

Miten se vaimo tuli raskaaksi, jos pariskunnalla ei enää ollut seksiä? Kysyy epätietoinen.

Vierailija
33/51 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Still sad........... kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mies haki musta eron..

Ja minunkin.

20 yhteisen vuoden jälkeen olin hänelle liian tuttu ja turvallinen.

Minä rakastin häntä täydestä sydämestäni, mutta valitettavasti se oli yksipuolista. Olin hänelle vain käyttöesine, jonka hän halusi vaihtaa uuteen ja jännittävämpään.

Tämähän se yleensä on naisten syynä eroon. Ei ajatella omaa napaa pidemmälle. Jännä, että näitä löytyy myös toisin päin. Saat sympatiani.

M

Vierailija
34/51 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies ilmoitti haluavansa erota. Ongelmaksi muodostui se, että hän ei tehnyt elettäkään virallistaakseen eroa eli asuttiin yhtä samassa asunnossa, hän toi sinne tyttöystäviä yökylään, vaikka minä ja lapset olimme kotona jne. Pakkohan minun oli se ero laittaa vireille, koska mies halusi muiden tietävän, että hän ei eroa hakenut, vika oli minussa.

Vierailija
35/51 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska miehet tietää että jos ero tulee niin se voi tarkoittaa hyvin vuosien vastentahtoista yksinäisyyttä.

Siinä missä jopa +40v kurppa saa tinderistä penistä ovista ja ikkunoista niin mies ei saa ketään.

Ironista on, että se "+40v kurppa" ei yleensä kuitenkaan halua penistä ovista ja ikkunoista, vaan parisuhteen luotettavan, kypsän ja samanhenkisen kumppanin kanssa. Sellaisen löytäminen on valitettavasti paljon vaikeampaa kuin peniksen.

Siksipä minua ihmetyttää ja surettaa miksen kriteerit täyttävänä siltikään kelpaa naisille kuin laastariksi.

Vierailija
36/51 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se vaimo tuli raskaaksi, jos pariskunnalla ei enää ollut seksiä? Kysyy epätietoinen.

Niinpä niin, sitä minäkin kysyin. Pariskunnalla oli siis ollut kolme alle kouluikäistä lasta ja "ei seksiä", ja äijä haki avioeroa. Ei kovin paljon kiinnostanut enää vastaukset. 

Vierailija
37/51 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies ilmoitti haluavansa erota. Ongelmaksi muodostui se, että hän ei tehnyt elettäkään virallistaakseen eroa eli asuttiin yhtä samassa asunnossa, hän toi sinne tyttöystäviä yökylään, vaikka minä ja lapset olimme kotona jne. Pakkohan minun oli se ero laittaa vireille, koska mies halusi muiden tietävän, että hän ei eroa hakenut, vika oli minussa.

Ihan kuin mun kaverilla. Ainoa vain, että kaverin mies meni tyttöystävälleen yökylään. Kouluikäiset lapset tiesivät, että isä lähtee perjantaina viikonlopun viettoon tyttöystävänsä luokse! Mies oli vielä ihmetellyt, miksi pitää erota, kun kuvio toimi niin hyvin! 

Vierailija
38/51 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin neljäkymmentä prosenttia naisista omaa salaisen varamiehen, joka otetaan varastosta esiin, kun ykkössuhde on romahtamassa ja hyvin moni näistä naisista on myös yhteydessä varamieheen ykkössuhteen aikana. 

Englanninkielisessä manospheressä puhutaan 'monkey branchingistä' eli nainen ei tipahda maahan, vaan ottaa kiinni seuraavasta oksasta eli suhteesta. 

Varmaan miehillekin tuollainen varanaissysteemi kelpaisi, mutta miehille on paljon vähemmän tarjontaa kuten lapsikin tietysti tietää. En tiedä onko tähän eroon muita syitä eli ovatko naiset jotenkin parempia suunnittelemaan tulevaisuutta tai laskelmoivampia ja vähemmän idealistinen käsitys rakkaudesta. 

Vierailija
39/51 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on viisasta ja elämän reaaliteetit huomioonottava ajattelutapa. Koskaan ei voi tietää ja onkin typerää väittää että tietää missä on, tai mitä on asioista mieltä esim kymmenen vuoden kuluttua. Minä pidin kymmene vuotta sitten että on ok jos nainen käyttäytyy huonommin, koska nyt vaan on nainen, en ole enää.

Vierailija
40/51 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän 3 tapausta missä varmuudella tiedän kumpi on hakenut eroa.

Isäni (mies)

Serkkuni (mies)

Puolisoni (nainen)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi