Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

H*lvetin influessa!

Vierailija
26.01.2019 |

Sairastuin influenssaan, kuumetta 39 astetta, koko kroppaa särkee, yskä tuntuu repivän keuhkot hajalle ja kurkku ja keuhkot ovat kuin tulessa. Syön paracetamolia, influenssalääkettä (Tamiflu) ja olen pahimpaan kurkkukipuun syönyt mehujäitä ja apteekin imeskelytabletteja. Helpottaa hyvin lyhyeksi hetkeksi. Ostin aineet sitruunainkivääriteehen, muttei ole voimia edes teetä keitellä. En ole koskaan aikuisiällä ollut näin kipeä.

Mitkä ovat teidän parhaat kotikonstit influenssan hoitoon? Kaikki neuvot otetaan kiitollisena vastaan. Millaisia kokemuksia teillä on influenssasta? Otitko rokotteen?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni pelkästään kurkkukipu on niin hirveä, etten pysty voimakkaasta väsymyksestä huolimatta nukkumaan. Nieleminen kymmenkertaistaa kivun. Siihen päälle lihassäryt joka puolella kroppaa... Ei tarvitse kipulääkkeitä juu, mitä sitä turhaan kun voi kivuissakin kärvistellä...

Kiitos kaikille ihanille asiallisista vastauksista! Eiköhän tästä hengissä selviä. Tähänkin ketjuun eksyi muutama änkyrä mutta taitaa kuulua asiaan tällä palstalla. Tsemppiä heillekkin.

Vierailija
42/50 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokote makso 89e ja rokottaminen 20e.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin ennen influenssarokotuksia vastaan. Nyt kun kuukausi tulee täyteen sairastelua ymmärrän miksi se kannattaa ottaa. Meni elämästä kuukausi hukkaan vain oman itsepäisyyteni vuoksi. Tuohon olisi saattanut jopa kuolla. Niin paha oli jälkitauti.

Vaikka olisit piikin ottanut, olisi todennököisyys saada tauti ollut kuitenkin luokkaa 50-70%, eli aika mitätön apu piikistä on oikeasti.

Sairastin influenssan v 2000 ja kolme kuukautta meni ennenkuin olin oikeasti terve.

Sen jälkeen olen joka vuosi ottanut rokotteen ja viime vuonna sain sen huonon rokotteen ja sairastuin hyvin lievästi. Kaikki oireet olivat, mutta lämpöä vain vähän.

Hoidin silloin poikani sairaat lapset ja miniän ja sen jälkeen sain sen lievän taudin.

Vierailija
44/50 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko oikeasti noin kallista? Ei olisi ollutkaan työttömänä varaa moiseen, varsinkaan kun rokote ei 100% varmuudella suojaa influenssalta

Vierailija
45/50 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko oikeasti noin kallista? Ei olisi ollutkaan työttömänä varaa moiseen, varsinkaan kun rokote ei 100% varmuudella suojaa influenssalta

Ei pitäisi olla, koska edellisenä vuonna oli alle 20. Porvoon apteekissa varmaan.

Vierailija
46/50 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveystalon sivuilla oli 37 e sisältää kaikki kulut.

Julkiselta saa reseptin ja taitaa olla rokotuspalkkio reilun kympin.

Jos menee oman rokotteen kansa terkkaa silloin, kun on yleinen rokotusaika, niin pistäminen on ilmaista.

Älkää hyvät ihmise liioiltelko.

Vierailija
47/50 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Influenssan esiintyvyys Suomessa tammikuussa on melko vähäistä.

Toisaalta sitten liikkeellä on todella ärhäkkää flunssaa.

Vierailija
48/50 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi sitten makasin viikon niin etten muista koko viikosta oikein mitään muuta kuin helveettillisen olon. Viikon jälkeen mies vei ensiapuun, jossa varmistettiin influessa b,(johon rokote ei siis viime vuonna auttanut) ja sain nesteytystä, jonka jälkeen paraneminen alkoikin sitten nopeasti. Silti meni akuuttivaiheen jälkeen yli kuukausi että olin kokonaan entisessä kuosissa.

Vierailija
49/50 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin täällä riskiryhmien rokotuspäivänä kaikki, jotka kehtaa jonoon mennä, saa ilmaisen rokotuksen. Ei ne ala varmistamaan, onko tädilläsi syöpä tai miehelläsi astma. Ja käynti maksaa vain vaivan. Jos ei kehtaa jonoon mennä, niin rokote maksaa apteekissa alle kakskymppiä. Sen pistättäminen ei monessa paikassa maksa mitään.

Olen työssä, jossa influenssaviruksen saa tosi helposti ja useampi tauti on takana, ennen kuin tajusin sen rokotteen tärkeyden. Nykyään työnantaja maksaa rokotuksen. Huomattava säästö työnantajalle, jos ei tule monen viikon sairauslomia.

Vierailija
50/50 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin ennen influenssarokotuksia vastaan. Nyt kun kuukausi tulee täyteen sairastelua ymmärrän miksi se kannattaa ottaa. Meni elämästä kuukausi hukkaan vain oman itsepäisyyteni vuoksi. Tuohon olisi saattanut jopa kuolla. Niin paha oli jälkitauti.

Perusterve ihminen ei kuole influenssaan, eikä helposti jälkitautiinkaan. Huonompikuntoinen, lapsi tai vanhus sen sijaan paljon todennäköisemmin.

Tämä ei sitten pidä paikkaansa. Naapurini, täysin terve nainen sairastui influenssan kautta keuhkokuumeeseen joka oli viedä hengen. Nainen vammautui loppuelämäkseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi