Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

H*lvetin influessa!

Vierailija
26.01.2019 |

Sairastuin influenssaan, kuumetta 39 astetta, koko kroppaa särkee, yskä tuntuu repivän keuhkot hajalle ja kurkku ja keuhkot ovat kuin tulessa. Syön paracetamolia, influenssalääkettä (Tamiflu) ja olen pahimpaan kurkkukipuun syönyt mehujäitä ja apteekin imeskelytabletteja. Helpottaa hyvin lyhyeksi hetkeksi. Ostin aineet sitruunainkivääriteehen, muttei ole voimia edes teetä keitellä. En ole koskaan aikuisiällä ollut näin kipeä.

Mitkä ovat teidän parhaat kotikonstit influenssan hoitoon? Kaikki neuvot otetaan kiitollisena vastaan. Millaisia kokemuksia teillä on influenssasta? Otitko rokotteen?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otin rokotuksen mutta olen ihan stananmoisessa taudissa just nyt.

En tiedä onko influenssa vai ei, mutta mihinkään en kykene ja lähinnä toivon nopeaa loppua. Prkl.

Kyllä se paremmaksi muuttuu.  Jos minä en jaksa, niin minä lepään. Ei pitäisi taistella luontoa vastaan.

Ettei mene keuhkokuumeeksi.

Vierailija
22/50 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin ennen influenssarokotuksia vastaan. Nyt kun kuukausi tulee täyteen sairastelua ymmärrän miksi se kannattaa ottaa. Meni elämästä kuukausi hukkaan vain oman itsepäisyyteni vuoksi. Tuohon olisi saattanut jopa kuolla. Niin paha oli jälkitauti.

Vaikka olisit piikin ottanut, olisi todennököisyys saada tauti ollut kuitenkin luokkaa 50-70%, eli aika mitätön apu piikistä on oikeasti.

Mihin tuo perustuu? Useampi virus liikkeellä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tamiflu on ajat sitten todettu huijaukseksi ja silti sitä syöt?

Ja sitten sitä linkkiä väitteellesi.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4375804/

The Tamiflu fiasco and lessons learnt

Vuosi: 2015, aiemmat jo vuonna 2009.

Vierailija
24/50 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei auta kuin aika ja lepo.Mulla kesti 2 viikkoa.Viikon jälkeen alkoi vituttaa joten vedin kännit.Auttoi,koska nukuin ja rentouduin ultimaattisesti enkä edes muistanut että oon kipee.Krapulapäänsärkyä ei erottanut,koska muutenkin tauti olis aiheuttanut päänsärkyyn.Joskus alkoholi auttaa paskoihin vaivoihin,sekä fyysisiin että henkisiin.Miksi muuten se olisi keksitty..Oikein käytettynä loistava parantaja !

Joku muukin on sortunut samaan hoitoon kuin minä! En ollu ikinä vetäny kalsarikännejä, mut 1,5 vkon sairastamisen ja helvetillisen kurkkukivun jälkeen tuli sekin tehtyä. Ei parantanut tautia, mut vähän aikaa oli mukavampi sairastaa.

Vierailija
25/50 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotuksista huolimatta on ollut A-influenssaan sairastuneita. Toki tauti on silloin hieman lievempi, mutta positiivisen testin antaa silti eikä välttämättä aiheuta toimenpiteitä huonompikuntoisellakaan.

Itseä ärsyttää terveydenhuollon ammattilaisena ottaa rokote vuosittain ja siitä ei välttämättä ole edes mitään apua. Kaksi työkaveria sairastunut rokotuksesta huolimatta.

Vierailija
26/50 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin ennen influenssarokotuksia vastaan. Nyt kun kuukausi tulee täyteen sairastelua ymmärrän miksi se kannattaa ottaa. Meni elämästä kuukausi hukkaan vain oman itsepäisyyteni vuoksi. Tuohon olisi saattanut jopa kuolla. Niin paha oli jälkitauti.

Vaikka olisit piikin ottanut, olisi todennököisyys saada tauti ollut kuitenkin luokkaa 50-70%, eli aika mitätön apu piikistä on oikeasti.

Mihin tuo perustuu? Useampi virus liikkeellä?

Infulenssarokotteen teho pyörii 30-50% tienoilla. Tänä vuonna osuu ilmeisesti ihan hyvin, aiemmat vuodet olleet lähes täysin huteja.

Vierailija
27/50 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin monella on influenssa, miksi ette ottaneet rokotetta? Ja mistä luulette saaneenne sen?

Vierailija
28/50 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokotuksista huolimatta on ollut A-influenssaan sairastuneita. Toki tauti on silloin hieman lievempi, mutta positiivisen testin antaa silti eikä välttämättä aiheuta toimenpiteitä huonompikuntoisellakaan.

Itseä ärsyttää terveydenhuollon ammattilaisena ottaa rokote vuosittain ja siitä ei välttämättä ole edes mitään apua. Kaksi työkaveria sairastunut rokotuksesta huolimatta.

Toistuvat influlensarokotukset heikentävät myös tehoa https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4387051/

... ja tätä vielä varmistellaan.

Vierailija
29/50 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian vaikeaselkoista englantia.

Vierailija
30/50 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://paholaisen-asianajaja.blogspot.com/2014/04/paha-laaketeollisuus… on suomea.

Vierailija
31/50 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen juuri parantumassa siitä. Kamalaa oli. Nukuin, nukuin ja nukuin.

Kauan sulla kesti influenssa? Olisin itse tyytyväinen jos voisin vain nukkua, saisi hetken tauon yskästä, kivuista ja kaikinpuolin pskasta olossa. Ihan sellaset manflu-fiilikset.

Influenssa ei todellakaan ole manflu, joten itsesi soimaamisen voit ainakin heti lopettaa! Itse sairastin influenssa A:n vähän reilu pari viikkoa sitten ja huh mikä tauti...olen 40+ nainen enkä hätkähdä vähästä tai ole kipuherkkä, mutta influenssa oli kyllä kauheaa! Olin niin kipeä, etten varmaan ole ollut yhtä kipeä kuin jouduttuani 20 vuotta sitten sairaalaan pahan keuhkokuumeen takia. Itsellä tauti kesti noin kymmenen päivää ja pienemmät jäkioireet siitä vielä muutaman päivän. Kuumeeseen ja infernaaliseen kurkkukipuun auttoi täydet annokset kipulääkkeitä sekä lisäksi käytin Bafusinia. Lämmin mehu hunajalla teki myös hyvää. Yskään pyysin lääkäriltä reseptiyskänlääkettä (Codesan) sillä se auttaa varmasti.

Tsemppiä kyllä se vielä menee ohi vaikka aluksi pelkää että kuolee ja parin päivän jälkeen pelkää ettei kuolekaan...

Vierailija
32/50 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://paholaisen-asianajaja.blogspot.com/2014/04/paha-laaketeollisuus… on suomea.

Kiitos tästä.

Vierailija
33/50 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauan sulla kesti influenssa? Olisin itse tyytyväinen jos voisin vain nukkua, saisi hetken tauon yskästä, kivuista ja kaikinpuolin pskasta olossa. Ihan sellaset manflu-fiilikset.

Influenssa ei todellakaan ole manflu, joten itsesi soimaamisen voit ainakin heti lopettaa! Itse sairastin influenssa A:n vähän reilu pari viikkoa sitten ja huh mikä tauti...olen 40+ nainen enkä hätkähdä vähästä tai ole kipuherkkä, mutta influenssa oli kyllä kauheaa! Olin niin kipeä, etten varmaan ole ollut yhtä kipeä kuin jouduttuani 20 vuotta sitten sairaalaan pahan keuhkokuumeen takia. Itsellä tauti kesti noin kymmenen päivää ja pienemmät jäkioireet siitä vielä muutaman päivän. Kuumeeseen ja infernaaliseen kurkkukipuun auttoi täydet annokset kipulääkkeitä sekä lisäksi käytin Bafusinia. Lämmin mehu hunajalla teki myös hyvää. Yskään pyysin lääkäriltä reseptiyskänlääkettä (Codesan) sillä se auttaa varmasti.

Tsemppiä kyllä se vielä menee ohi vaikka aluksi pelkää että kuolee ja parin päivän jälkeen pelkää ettei kuolekaan...

Tästä käy ilmi miksi ihmiset eivät kestä enää normaalia kipua: syödään kipulääkkeitä täysin turhaan. Kipukynnys madaltuu ja sitten ollaan ongelmissa.

- Ohis

Vierailija
34/50 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkai sä laukannut influenssassa pitkin apteekkeja ja kauppoja? Jotenkin lääkärissäkäynnin voin käsittää, mutta että levittelee tautiaan pitkin poikin? Jos on niin typerä, että jättää rokotteen ottamatta, täytyy edes ymmärtää, ettei tartuttele sitä toisiin. Puhelimella soitto jollekin, joka noutaa ruuat ja rohdot. Turha vinkua, typerästä päästä kärsii koko kroppa, päivystykset ja vuodeosastot.  Turha muuten kuvitella, että nyt on vastustuskykyä. Se on vain yhdelle viruskannalle. Tämän vuotinen suojaa neljää yleisintä vastaan. Viddu että raivostuttaa nämä tautinsa valittajat. Toivottavasti ei syöpäsairaita ollut lähettyvillä, kun mimäminäihminen laukkaa pitkin kauppoja.

Mitä yksin elävä voi muutakaan tehdä? Sulle yv:tä ja tulet hoitamaan nuo hommat? Mahtavaa, kyllä se käy. Kiitti hei kovasti!

Vierailija
35/50 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä käy ilmi miksi ihmiset eivät kestä enää normaalia kipua: syödään kipulääkkeitä täysin turhaan. Kipukynnys madaltuu ja sitten ollaan ongelmissa.

- Ohis

Höpö höpö. Sinä et tunne mua etkä tätä tiedä. Mutta ainahan teitä "tietäjiä" riittää, huoh...

Vierailija
36/50 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perusterve ihminen ei kuole influenssaan, eikä helposti jälkitautiinkaan. Huonompikuntoinen, lapsi tai vanhus sen sijaan paljon todennäköisemmin.

Vierailija
37/50 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perusterve ihminen ei kuole influenssaan, eikä helposti jälkitautiinkaan. Huonompikuntoinen, lapsi tai vanhus sen sijaan paljon todennäköisemmin.

perussuomalainen?

Vierailija
38/50 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tosiaan ihme, että huonokuntoiset kuolee tuohon. Itselläkin tuli rytmihäiriöitä ym. Tiesin että kestän kyllä, mutta että kaikki ei kestä. Ens vuonna otan kyllä minäkin rokotteen.

Vierailija
39/50 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Ohis

Höpö höpö. Sinä et tunne mua etkä tätä tiedä. Mutta ainahan teitä "tietäjiä" riittää, huoh...

Kipulääkettä ei tarvita normaaleihin infulenssan aiheuttamiin kipuihin.

Vierailija
40/50 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Ohis

Kipulääkettä ei tarvita normaaleihin infulenssan aiheuttamiin kipuihin.

Miksi lääkäri sitten ohjeisti syömään reilusti parasetamolia? Mihin niitä kipulääkkeitä sitten tarvitsee? Oletko koskaan edes sairastanut influenssaa? Tiedoksesi, se on aivan eri asia kuin flunssa ja kivut ovat KOVAT. Toivottavasti saat influenssan, sinnittele sitten ilman lääkkeitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan