Vauvan vaunut ja kerrostalo, vinkkejä?
Kun niitä vaunujahan ei tunnetusti saa säilyttää rappukäytävässä tai saa naapurien vihan niskaansa, niin olisiko vinkkejä tällaiseen tilanteeseen: Asutaan hissittömässä kerrostalossa kolmannessa kerroksessa. Taloyhtiössä on vaunuvarasto, mutta se on yhtiöön kuuluvan viereisen kerrostalon rapun yhteydessä. En millään jaksa kantaa vaunuja ylös asuntoomme kolmen kerroksen verran portaita, joten vaunut pitää jättää jonnekin alas ja kantaa vain se vaunukoppa tai pelkkä vauva ylös asuntoon. Sinne vaunuvarastoon pitää kävellä pihan poikki sen verran pitkä matka, että sateella kastuu siinä kyllä. Vinkkejä miten saada homma toimimaan? Jos kannan pelkän vauvan niin hän tosiaan kastuu sateella siinä matkalla, jos kannan vauvan kopassa niin koppa ja vauva kastuu sateella kun kopan sadesuojaa ei saa siihen päälle samalla kun se koppa on kantoasennossa ilman vaunurunkoa. Ja ruokaostoksetkin pitää kantaa jotenkin samalla. En oikein tiedä millä jaksan kantaa sekä vauvaa että ostoksia ylös portaita.. Vauva on syntymässä minä hetkenä hyvänsä.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Miksi käyt lapsen kanssa kaupassa? Oletko yksinhuoltaja? Ei vaunujen tavarakori kestä kauppakasien painoa.
Lapselle sateenvarjorattaat ja turvaistuinyhdistelmä. Se toimii kaupungissa parhaiten. Kannat lapsen turvaistuimessa kotiin.
Hyvin kestää jopa matkarattaat kauppareissuja, tuskin on tarkoitus raahata viikon ruokia, vaan ne tarpeelliset.. vaippa paketti, pari pilttiä ja ehkä itselleen jotain pientä evästä, ei paina juuri mitään ja mahtuu melkein sinne alakoriin kaikki, vaipat vievät tilaa melkoisesti, mutta eivät paina vaikka kantaisi ihan kädessä.. jos tarkoitus on käydä isommilla ostoksilla vaunuilla niin sitten kannattaa ostaa jotkut missä on iso alakori ja kestävä runko vaikka käytetyt Brio Happy yhdistelmävaunut tai Emmaljunga classig
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi käyt lapsen kanssa kaupassa? Oletko yksinhuoltaja? Ei vaunujen tavarakori kestä kauppakasien painoa.
Lapselle sateenvarjorattaat ja turvaistuinyhdistelmä. Se toimii kaupungissa parhaiten. Kannat lapsen turvaistuimessa kotiin.
En ole yksinhuoltaja eikä vauva ole vielä edes syntynyt, laskettu aika on helmikuun alussa. Mutta luulen, että haluan sitten vauvan kanssa käydä välillä vaikkapa kaupassa. Voiko vastasyntynyttä pitää sateenvarjorattaissa tai turvaistuimessa? Olen käsittänyt, että kovin pienet ei saa istua. Ap
Rattaissa vasta kun istuu itse, vaunuissa siihen asti, turvakaukalo käy kauppareissulla, tämä on jokaisella autoilevalla perheellä myös käytössä, mutta turvakaukalo ei ole mitään päiväunia ja pitkiä lenkkejä varten, sillä ei ole kovin ergonominen selälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole yksinhuoltaja eikä vauva ole vielä edes syntynyt, laskettu aika on helmikuun alussa. Mutta luulen, että haluan sitten vauvan kanssa käydä välillä vaikkapa kaupassa. Voiko vastasyntynyttä pitää sateenvarjorattaissa tai turvaistuimessa? Olen käsittänyt, että kovin pienet ei saa istua. Ap
Rattaissa vasta kun istuu itse, vaunuissa siihen asti, turvakaukalo käy kauppareissulla, tämä on jokaisella autoilevalla perheellä myös käytössä, mutta turvakaukalo ei ole mitään päiväunia ja pitkiä lenkkejä varten, sillä ei ole kovin ergonominen selälle.
Jos rattaiden selkänoja menee kokonaan alas niin käy myös vasyasyntyneelle makuupussin tai pehmeä kantokopan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä käytin turvakaukaloa ihan alussa. Se odotti pyörävarastossa (meillä ei vaunuvarastoa) vaunujen paikalla, kun oltiin jossakin. Kastuuhan se tietysti sekin, mutta onko helpompi kantaa ja peittää. Ruokaostokset toin selkärepussa ja mies toi isomman lastin.
Tämä on ihan hyvä idea, että vauvan kantaa turvakaukalossa sinne vaunuvarastoon ja se vaunukoppa jää sinne varastoon runkoon kiinni. Jos vastasyntynyttä kantaa sylissä niin siinä tarvii varmaan kaksi kättä, joten kaukalo vapauttaisi toisen käden ostoksille. Etkö koskaan pelännyt, että kaukalo varastetaan? Tai se vanukoppa sotketaan pyörävarastossa? (Se meidän yhtiön vaunuvarasto on siis myös pyörävarasto). Ap
Ei mulle ehkä tainnut tulla mieleen! Mitään ei onneksi tapahtunut. Vaunujen raahaaminen oli meille täysin mahdoton ajatus. Meillä pyörävarasto oli onneksi samassa talossa ja sinne mentiin takaovesta. Kun lapsi ei enää mahtunut koppaan, niin kannoin sitten sylissä ja tavarat siis olkalaukussa ja repussa. Me asuttiin myös 3. kerroksessa. Aika pian opetin lapsen välillä konttaamaan portaita ylös, ja siitä tykkäsi - mutta huom. sitä täytyy perässä vahtia!
Siis "kun ei enää mahtunut kaukaloon". Oikeastaan jo aikaisemmin aloin kantaa, niin sain kaukalon painon pois.
Meillä naapuri jätti vaunut rappuun ja joku kantoi ne aina ystävällisesti ulos. Kaksi viikkoa tätä kesti, sen jälkeen naapuri hyväksyi sen, että vaunujen paikka ei ole rapussa. Ja jos olisi siirtäisin samantien meiltä ylimääräistä tavaraa rapun puolelle, koska miksi minä säilyttäisin kahdesti vuodessa tarvittavia tavaroita kotona, kun ne voi laittaa näppärästi rappuun. Ja voi vedota, että ei ne haittaa.
Aloituksessa todetaan jotenkin aika hölmösti, että rappukäytävässä ei saa säilyttää vaunuja koska naapurit ei tykkää!!! Voi hyvät hyssykät. Rappukäytävässä ei saa säilyttää mitään koska paloturvallisuus. Ei kaikkien vauvojen ja muiden lasten vanhemmat vaunujaan rattaitaan tai lasten leluja, ei iäkkäät ihmiset rollaattorejaan ja pyöräkelkkojaan, en minä keski-ikäinen suksiani joilla hiihdän töihin kesät talvet...
Onnea vaan vauvasi syntymään mutta pikkuisen enemmän me-asennetta toin määmääasenteen tilalle voisi olla tervetullutta.
Ihmeellistä että muutitte äskettäin taloon, joka on vaikea vaunuille ja rattaille. Kai teillä nyt oli vuosi sitten oli tiedossa, että perheenlisäystä tulee ennemmin tai myöhemmin?
Itse asun vanhassa talossa jossa olisi aika mahdoton vaunujen kanssa puljata. Ei täällä vauvoja tai lapsia asu. Vaunujen ulos jättäminen on ainoa vaihtoehto. Onkohan jotakin sellaisia vaunuja, joissa voi rungon jättää ulos kastumaan ja ottaa kopan irti ja mukaan?
Luultavasti laittaisin kuitenkin kämpän vuokralle ja muuttaisin muutamaksi vuodeksi muualle.
Se on paha juttu jos lapsi kastuu. Etköhän sä keinot sitte keksi ku lapsesi on syntyny.
Meidän vaunuilla on hintaa se 1500€ että en kyllä jättäisi yhtään mihinkään niitä... Kyllä ne rappusia ylös tulee, lopulta kolme kerrosta ei ole ihan niin paha. Onneksi meillä on hissi.
Ergonominen kantoreppu. Manducsn tai Ergon saa muutamalla kympillä. Mitään järkeä raahata sylissä kun näin saat molemmat kädet vapaaksi.
Vaunujen säilyttäminen rappukäytävässä ei ole sallittua paloturvallisuuden vuoksi. Asialla ei ole mitään tekemistä sen kanssa että jotkut ovat hankalia. Sateenvarjo mukaan sateella niin vauva ei kastu ja tietysti vauvalle asianmukaiset ulkovaatteet. Vauvan kanssa teet kaupassa sellaiset ostokset että saat kaiken kannettua yläkertaan. Reppu on varmasti tähän kätevä niin jää kädet vapaaksi. Isommat ostokset teette sitten kun pääsette liikkelle kahden aikuisen voimin. Vaatii vähän ennakoimista ostosten suhteen mutta ei mitenkään mahdotonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
muuttakaa.
Se ei ole juuri nyt mahdollista, ei ole varaa, ja ollaan muutettu tähän vasta vuosi sitten ja asunto on todella kiva ja sopiva muuten. Kai tämän jotenkin saa toimimaan, asuuhan paljon ihmisiä kerrostaloissa kun saavat lapsia. Ap
Mun vastaus ei auta nyt sitten yhtään, mutta miksi olette muutaneet noin epäkäytännölliseen taloon, kun kerran olette ilmeisesti lasta yrittäneet jo tuolloin? Olet ollut lähes 9kk raskaana, eli melkein heti asuntoon muuttaessa tullut raskaaksi. En pysty ymmärtämään ratkaisua, koska yleensä tällaisia ongelmia ajatellaan asuntoa hankkiessa, varsinkin jos ja kun perheen perustaminen on mielessä.
eri vastaaja
Rattaiden säilytys oman kerrostalon pyörävarastossa tai kerhotilassa. Oli ihan tarpeeksi kantaa vaunukoppaa yhdet portaat ylös. Mutta ehkä 3 kerroksesta selviää kun kantaa vaan vauvan.