Vauvan vaunut ja kerrostalo, vinkkejä?
Kun niitä vaunujahan ei tunnetusti saa säilyttää rappukäytävässä tai saa naapurien vihan niskaansa, niin olisiko vinkkejä tällaiseen tilanteeseen: Asutaan hissittömässä kerrostalossa kolmannessa kerroksessa. Taloyhtiössä on vaunuvarasto, mutta se on yhtiöön kuuluvan viereisen kerrostalon rapun yhteydessä. En millään jaksa kantaa vaunuja ylös asuntoomme kolmen kerroksen verran portaita, joten vaunut pitää jättää jonnekin alas ja kantaa vain se vaunukoppa tai pelkkä vauva ylös asuntoon. Sinne vaunuvarastoon pitää kävellä pihan poikki sen verran pitkä matka, että sateella kastuu siinä kyllä. Vinkkejä miten saada homma toimimaan? Jos kannan pelkän vauvan niin hän tosiaan kastuu sateella siinä matkalla, jos kannan vauvan kopassa niin koppa ja vauva kastuu sateella kun kopan sadesuojaa ei saa siihen päälle samalla kun se koppa on kantoasennossa ilman vaunurunkoa. Ja ruokaostoksetkin pitää kantaa jotenkin samalla. En oikein tiedä millä jaksan kantaa sekä vauvaa että ostoksia ylös portaita.. Vauva on syntymässä minä hetkenä hyvänsä.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
muuttakaa.
Se ei ole juuri nyt mahdollista, ei ole varaa, ja ollaan muutettu tähän vasta vuosi sitten ja asunto on todella kiva ja sopiva muuten. Kai tämän jotenkin saa toimimaan, asuuhan paljon ihmisiä kerrostaloissa kun saavat lapsia. Ap
Sateenvarjo sateella niin ei kastu, muuta asialle ei voi oikein tehdä. Vaunuja ei ihan turvasyistä saa säilyttää rappukäytävässä kuten ei mitään muutakaan tavaraa.
Mun naapuriperhe oli samassa tilanteessa. Onneksi heillä isän työ oli aamusta varhain, joten tuli aikaisin iltapäivällä kotiin. Sitten he lähtivät ulkoilemaan, isä kantoi vaunut ja äiti vauvan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
muuttakaa.
Se ei ole juuri nyt mahdollista, ei ole varaa, ja ollaan muutettu tähän vasta vuosi sitten ja asunto on todella kiva ja sopiva muuten. Kai tämän jotenkin saa toimimaan, asuuhan paljon ihmisiä kerrostaloissa kun saavat lapsia. Ap
Niin asuu, mutta suurimmassa osassa kerrostaloja tilanne ei ole noin hankala, että olisi sekä hissitön talo että vaunuvarasto kaukana. Eipä tämä tietysti sinua enää tässä vaiheessa auta.
Minä käytin turvakaukaloa ihan alussa. Se odotti pyörävarastossa (meillä ei vaunuvarastoa) vaunujen paikalla, kun oltiin jossakin. Kastuuhan se tietysti sekin, mutta onko helpompi kantaa ja peittää. Ruokaostokset toin selkärepussa ja mies toi isomman lastin.
Vierailija kirjoitti:
Minä käytin turvakaukaloa ihan alussa. Se odotti pyörävarastossa (meillä ei vaunuvarastoa) vaunujen paikalla, kun oltiin jossakin. Kastuuhan se tietysti sekin, mutta onko helpompi kantaa ja peittää. Ruokaostokset toin selkärepussa ja mies toi isomman lastin.
Tämä on ihan hyvä idea, että vauvan kantaa turvakaukalossa sinne vaunuvarastoon ja se vaunukoppa jää sinne varastoon runkoon kiinni. Jos vastasyntynyttä kantaa sylissä niin siinä tarvii varmaan kaksi kättä, joten kaukalo vapauttaisi toisen käden ostoksille. Etkö koskaan pelännyt, että kaukalo varastetaan? Tai se vanukoppa sotketaan pyörävarastossa? (Se meidän yhtiön vaunuvarasto on siis myös pyörävarasto). Ap
Mä olen ollut samassa tilanteessa. Raahasin ensin vaunut asunnosta ulos ekaan kerrokseen. Sitten nousin taas raput ylös ja toin vauvan mukanani. Kotiin tullessa sama ramppaaminen, mutta toisinpäin. Jos oli jotain painavia ostoksia mukana niin sai tehdä yhden extrakierroksen. Ei se kyllä herkkua ollut, mutta ainakin raskauskilot katosi nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ollut samassa tilanteessa. Raahasin ensin vaunut asunnosta ulos ekaan kerrokseen. Sitten nousin taas raput ylös ja toin vauvan mukanani. Kotiin tullessa sama ramppaaminen, mutta toisinpäin. Jos oli jotain painavia ostoksia mukana niin sai tehdä yhden extrakierroksen. Ei se kyllä herkkua ollut, mutta ainakin raskauskilot katosi nopeasti.
Miten uskalsit jättää vauvan yksin siksi aikaa kun raahaat rappukäytävässä niitä vaunuja ja ostoksia?
Älä tee lapsia.
Jos vahinko on jo käynyt, eikä muutto ole mahdollinen, sun ei auta kuin kärsiä tilanteesta tai antaa lapsi pois.
Vaunujen kanssa on aika helppo kulkea portaissa loppujen lopuksi. Niitä ei tarvitse kantaa, kun "nytkyttelee" porras kerrallaan. Vastasyntyneen kanssa täytyy tietysti olla varovainen niskan takia, mutta oikean tekniikan oppii aika nopeasti. Jos joku naapuri osuu samaan aikaan rappusiin, niin saat varmasti apuakin. Ainakin itse olen saanut ja myös antanut apua monta kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vaunujen kanssa on aika helppo kulkea portaissa loppujen lopuksi. Niitä ei tarvitse kantaa, kun "nytkyttelee" porras kerrallaan. Vastasyntyneen kanssa täytyy tietysti olla varovainen niskan takia, mutta oikean tekniikan oppii aika nopeasti. Jos joku naapuri osuu samaan aikaan rappusiin, niin saat varmasti apuakin. Ainakin itse olen saanut ja myös antanut apua monta kertaa.
Riippuu varmaan vaunuista? Meidän vaunuilla ei kyllä pääse portaissa, jossa ne askelmat on korkeita, koska se alakori ottaisi kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ihan hyvä idea, että vauvan kantaa turvakaukalossa sinne vaunuvarastoon ja se vaunukoppa jää sinne varastoon runkoon kiinni. Jos vastasyntynyttä kantaa sylissä niin siinä tarvii varmaan kaksi kättä, joten kaukalo vapauttaisi toisen käden ostoksille. Etkö koskaan pelännyt, että kaukalo varastetaan? Tai se vanukoppa sotketaan pyörävarastossa? (Se meidän yhtiön vaunuvarasto on siis myös pyörävarasto). Ap
Ei mulle ehkä tainnut tulla mieleen! Mitään ei onneksi tapahtunut. Vaunujen raahaaminen oli meille täysin mahdoton ajatus. Meillä pyörävarasto oli onneksi samassa talossa ja sinne mentiin takaovesta. Kun lapsi ei enää mahtunut koppaan, niin kannoin sitten sylissä ja tavarat siis olkalaukussa ja repussa. Me asuttiin myös 3. kerroksessa. Aika pian opetin lapsen välillä konttaamaan portaita ylös, ja siitä tykkäsi - mutta huom. sitä täytyy perässä vahtia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulle ehkä tainnut tulla mieleen! Mitään ei onneksi tapahtunut. Vaunujen raahaaminen oli meille täysin mahdoton ajatus. Meillä pyörävarasto oli onneksi samassa talossa ja sinne mentiin takaovesta. Kun lapsi ei enää mahtunut koppaan, niin kannoin sitten sylissä ja tavarat siis olkalaukussa ja repussa. Me asuttiin myös 3. kerroksessa. Aika pian opetin lapsen välillä konttaamaan portaita ylös, ja siitä tykkäsi - mutta huom. sitä täytyy perässä vahtia!
Toivottavasti ei ollut kovin loskaset ja kuraset portaat..
Me hankimme vaunukopan sijasta sellaisen pehmeän kantokopan missä kannoin vauvan ylös. Vaunuja siis säilytettiin pyöräkellarissa ja Kantokoppa laitettiin vaunujen sisään. Ilman sitä vaunut näyttivät isomman lapsen rattailta. Kantokoppa oli kevyt ja sen sai olalle niin oli helppo kantaa samalla myös ostoksia. Raskasta se silti oli. Siksi aloimmekin katsoa omaa taloa. Lapsen kasvaessa oma piha on tosi kiva juttu. Kesäisin voi olla ulkona koko päivän ja nyt useamman lapsen kanssa uloslähtö on ihanan helppoa.
Minulla oli ruuat repussa. Kannoin lapsen kopassa, jos hän nukkui. Muuten sylissä. En muista, että mitään ihmeellisiä kastumisia olisi ollut.
Jotkut kevyt matkarattaat mitkä jaksaa helposti kantaa portaita, joissakin näissä on mahdollista yhdistää vaunukoppa, turvakaukalo on yleensä mahdollista kiinnittää lähes kaikkiin malleihin kun huomioi merkin yhteensopivuuden. esim. chicco..
Miksi käyt lapsen kanssa kaupassa? Oletko yksinhuoltaja? Ei vaunujen tavarakori kestä kauppakasien painoa.
Lapselle sateenvarjorattaat ja turvaistuinyhdistelmä. Se toimii kaupungissa parhaiten. Kannat lapsen turvaistuimessa kotiin.
Kantoreppu on kätevä myös ulkona, talvella kantotakki on ehdottomasti ostettava lisäksi jos kantaa vastasyntynyttä. Facebookissa on kantoreppu/ kantoliina ryhmiä joista saa hyviä neuvoja repun valintaan ja vauvan pukemisesta repuun.
muuttakaa.