Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiesittekö tämän toimeentulotuesta?

Vierailija
26.01.2019 |

Minä en tiennyt:
Tällä hetkellä saan työmarkkinatukea ja siihen yh-korotus yhdestä lapsesta eli kuukaudessa saan käteen nettona 760 euroa.

Jos heittäytyisin toimeentulotuelle saisin 1100 euroa kuukaudessa käteen.

Jotenkin vaan olen pitänyt työmarkkinatuen saantia moraalisesti korkeampana avustuksena kuin toimeentulotukea.

Ja kuitenkin toimeentulotuki olisi noin paljon suurempi kuin työmarkkinatuki.

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita laskuriin tuloiksi työmarkkinatuki, asumistuki, lapsilisä ja elatusmaksu. Menoiksi vuokra ja kotivakuutuslasku, sähkö jaettuna kuukaudelle.

En saa asumistukea tällä hetkellä. Asun omakotitalossa. Ei tarvitse asua vuokralla saadakseen toimeentulotukea.

Ap

ei sitä toimeentulotukea kyllä kauaa maksettaisi omakotitaloon. Alettaisi pian vaatimaan sitä, että se myytäisi

Just niin! Köyhien pitää myydä kaikki, mutta sun ei mitään. Huh huh, miten paksua. Tottakai sä myyt kämppäsi, jos et tule toimeen. Ainakin autosi!

Vierailija
42/61 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsesta saatava elari ei vaikuta toimeentulotukeen.

Lapsen saama rahalahja vaikuttaa toimeentulotukeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saisin tuon 1000 euroa ja risat jos en saisi työttömyyskorvausta. Esim. jos työmarkkinatukeni evättäisiin sen takia että kieltäytyisin työvoimapoliittisista toimenpiteistä.

Ap

jos alat kieltäytymään töistä niin he alkavat leikkaamaan tuistasi ja se suurin leikkaus on se 40%. Ei siis kauaa olisi 1100e tukia

En niin. Mutta saisin joka tapauksessa vähintään saman minkä saan nytkin eli työmarkkinatuki, lapsilisä ja elari. Eikä tarvitsisi pelätä että työntävät kuntouttavaan toimintaan. Sinne ei ole vielä minua laitettu mutta olen ollut työttömänä jo 15 vuotta joten...

Ap

Vierailija
44/61 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saisin tuon 1000 euroa ja risat jos en saisi työttömyyskorvausta. Esim. jos työmarkkinatukeni evättäisiin sen takia että kieltäytyisin työvoimapoliittisista toimenpiteistä.

Ap

jos alat kieltäytymään töistä niin he alkavat leikkaamaan tuistasi ja se suurin leikkaus on se 40%. Ei siis kauaa olisi 1100e tukia

Minimi toimeentulotuesta voidaan myös leikata max. 40%!!! Eli suuri osa köyhistä ei saa edes minimitoimeentulotukea. Ei kannata kadehtia!

Niin no, kannattaisi käydä niissä työkkaritapaamisissa ja tehdä silloin tällöin jotain niin ei tule vähennyksiä.

Vierailija
45/61 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita laskuriin tuloiksi työmarkkinatuki, asumistuki, lapsilisä ja elatusmaksu. Menoiksi vuokra ja kotivakuutuslasku, sähkö jaettuna kuukaudelle.

En saa asumistukea tällä hetkellä. Asun omakotitalossa. Ei tarvitse asua vuokralla saadakseen toimeentulotukea.

Ap

ei sitä toimeentulotukea kyllä kauaa maksettaisi omakotitaloon. Alettaisi pian vaatimaan sitä, että se myytäisi

Just niin! Köyhien pitää myydä kaikki, mutta sun ei mitään. Huh huh, miten paksua. Tottakai sä myyt kämppäsi, jos et tule toimeen. Ainakin autosi!

Ei minulla ole autoa. Ja omakotitalokin on pieni ja vanha.

Vierailija
46/61 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minimi toimeentulotuesta voidaan myös leikata max. 40%!!! Eli suuri osa köyhistä ei saa edes minimitoimeentulotukea. Ei kannata kadehtia!

Niin no, kannattaisi käydä niissä työkkaritapaamisissa ja tehdä silloin tällöin jotain niin ei tule vähennyksiä.

Ei pysty kun sairas.

Vierailija
47/61 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei myöskään tarvitse asua vuokralla saadakseen asumistukea. Sitä voi saada myös oma omakotitalon kustannuksiin. Jos tuloinasi on vain työmarkkinatuki + lapsilisä ja elari, olet hyvin todennäköisesti oikeutettu asumistukeen, vaikka asuisit omakotitalossa.

Vierailija
48/61 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei minulla ole autoa. Ja omakotitalokin on pieni ja vanha.

Ole sitten onnellinen.

Vierailija
49/61 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsesta saatava elari ei vaikuta toimeentulotukeen.

Lapsen saama rahalahja vaikuttaa toimeentulotukeen.

Sorry. Nyt en ymmärtänyt. Mikä rahalahja? Ei minun lapsellani ole pankkitiliä eikä omia rahoja. Eipä ole minulla itsellänikään säästöjä.

Ap

Vierailija
50/61 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Omassa asuinkäytössä olevaa omistusasuntoa ei edellytetä myytäväksi.

Vierailija
51/61 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei pysty kun sairas.

Olen minä käynytkin.

Vierailija
52/61 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakekaa kaikki työmarkkintuella elävät ja ilman puolisoa tai omaisuutta olevat toimeentulotukea. Yleensä sitä saa. Hölmöläisen hommaa tämä Suomen meininki että ollaan muka ensisijaisella tuella eli työttömyyspäivärahalla ja silti on vielä oikeus viimesijaiseen tukeen eli toimeentulotukeen. 

Itse laskin että vuokralla asujana en edes liity liittoon koska saman rahan saan kelan peruspäivärahan, asumistuen ja toimeentulotuen yhdistelmänä kuin ansiosidonnaisella ja asumistuella sitten kun taas jään työttömäksi. Eikä tarvitse maksaa ytk:n vuosimaksua. Eri asia tietysti jos asut puolison kanssa tai tilillä on omaisuutta.

Vierailija
53/61 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En niin. Mutta saisin joka tapauksessa vähintään saman minkä saan nytkin eli työmarkkinatuki, lapsilisä ja elari. Eikä tarvitsisi pelätä että työntävät kuntouttavaan toimintaan. Sinne ei ole vielä minua laitettu mutta olen ollut työttömänä jo 15 vuotta joten...

Ap

Oot käsittäny väärin. Sitä toimeentulotukeen sais työmarkkinatuen päälle, ei sen sijasta. Ihan yhtä lailla oisit siis työkkäri asiakas ha velvoitettu siihen mitä työkkäri vaatii.

Vierailija
54/61 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä päästä töihin. 

Vierailija
55/61 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Asumistukea voi saada myös omakotitaloon. Ja myös omistusasuntoon.

Vierailija
56/61 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei omistusasuntoa jossa itse asuu vaadita myymään.

Joo ei, kunhan asunto ja sen kulut on kohtuullisia. Halvempihan köyhää on ylläpitää omassaan kuin vuokra-asunnossa.

Vierailija
57/61 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Oot käsittäny väärin. Sitä toimeentulotukeen sais työmarkkinatuen päälle, ei sen sijasta. Ihan yhtä lailla oisit siis työkkäri asiakas ha velvoitettu siihen mitä työkkäri vaatii.

Jep. Jos kieltäytyy työllistymistä edeistävistä toimista, niin toimeentulotuesta voidaan leikata 40%.

Vierailija
58/61 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sehän ei ihan noin yksioikoista ole.

Kyllä vain. Laskin tänään Kelan laskurilla.

Ap

Ymmärrätkö että olet oikeutettu hakemaan toimeentulotukea tuon työmarkkinatuen lisäksi? Saat noiden summien välisen erotuksen koska se on se laskennallinen summa joka sinulla ja lapsillasi minimissään menee elämiseen. Hae ihmeessä, olet siihen oikeutettu! Niin muutkin tekevät!

Vierailija
59/61 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kaikki juovuksissa?

Vierailija
60/61 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painu v*ttuun näiden tyhmien aivopieru-alotusten kanssa. Ei jaksa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi