Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syntyvyys pitäis saada nousuun,mutta miten??!!

Mökin akka
26.01.2019 |

Kyllä pitäis päättäjien herätä ja tehdä asialle jotain,lapsissa se tulevaisuus on. lapsiläsää korottamalla ja vähintään 2000e summa yhtä synnytystä kohtaan. Kaikki kulut nousee valtavasti.

Kommentit (106)

Vierailija
41/106 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun työelämässä on pelkkä riski raskautumisen mahdollisuuden takia niin ei sitten lisäännytä jo se on kerran parempi.

Vierailija
42/106 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä aiemminkin tehtiin lapsia ilman tukia. Kyse on valitettavasti hyvin pitkälle ihmisten mukavuudenhalusta.

Eli myönnät itse, että lasten hankinta on epämukavaa? Miksi ihminen ei saisi yhdellä elämällään tehdä mukavia asioita? Mä olen mukavuudenhaluinen ja sen voin hyvin myöntää. Rakastan mukavuutta ja teen asioita joista tykkään. Miksi ihmeessä tekisin mitään mistä en tykkää?

Siksi koska tuollaisella minäsentrisellä asenteella ihmiskunta loppuu. Et voi ajatella vain omaa nautintoasi, vaan sinun on katsottava kokonaisuutta; oltava valmis joustamaan yhteisen hyvän vuoksi. Tiedän että teille kaiken saaneille milleniaaleille ajatus on myrkkyä, mutta niin kauan kuin nautiskelet hedonismissasi yhteiskunnan sinulle suomista etuoikeuksista, niin kauan olet kiitollisuudenvelassa.

"Ihmiskunta loppuu"??? Siis mitä?

Ei lopu ihmiset tästä maailmasta. Miten kauan luulisit meidän saavan nauttia tästä omasta pikku paratiisistamme nimeltä Suomi? Katsopas, miltä jo alkaa näyttää? Tapahtumat lasten/nuorten tyttöjen osalta? Sieltä on tulossa "syntyvyyttä turvaamaan" sata miljoonaa tyyppiä, kuka mistäkin syystä, ja jokainen haluaa todellakin niitä lapsia, joten no hätä. Ne, joilla on mahdollisuus, pakenevat jo täyttä päätä. Ohis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/106 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ikinä synnyttäisi lapsia rahasta. Mitä hittoa?

Sosialisti ja nationalisti maissa on ollut normaalia palkita perhe valtion taholta rahalla tai lahjoilla. Pieni kiitollisuus valtiolta ja muistutus, että me tarvitsemme lisää vahvoja naisia ja miehiä ruotuväkeen.

Monissa entisissä sosialisti maissa saattoi saada uuden auton jopa talon kun oli synnyttänyt tarpeeksi monta lasta. Kummasti helpottaa elämää. Tietysti kokkare maassa voi tuntua oudolta.

2000€ ei helpota elämää. Se ei edes vaikuta elämään jos vaivautuu katsomaan muutamaa kuukautta pidemmälle.

Hyvän tahdon elehän se ois ja saa sillä paljon vaippoja.

Vierailija
44/106 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teemme niin että terveille naisille tulee pakolliseksi luovuttaa ainakin yksi munasolu vuodessa ja terveiden miesten tehtävä ainakin yksi spermanluovutus vuodessa.

Nämä sitten yhdistetään ja kasvatetaan koeputkessa uusia sukupolvia tarpeen mukaan. Kasvatus voisi tapahtua vaikka jossain vähän armeijan ja päiväkodin yhdistävissä laitoksissa joissa saadaan aikaiseksi terveitä, tehokkaita ja korkeasti koulutettuja työntekijöitä maksamaan tulevaisuuden eläkeläiset.

Voisko sillä rahalla mikä tuohon uppoaisi edes harkita korjattavan nykyinen varhaiskasvatus ja koulujärjestelmä? Parantaa lasten oloja niin ehkä joku kehtaisi tehdä niitä tänne ilman että aletaan polkea kansalaisten ihmisoikeuksia?

Vierailija
45/106 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä aiemminkin tehtiin lapsia ilman tukia. Kyse on valitettavasti hyvin pitkälle ihmisten mukavuudenhalusta.

Eli myönnät itse, että lasten hankinta on epämukavaa? Miksi ihminen ei saisi yhdellä elämällään tehdä mukavia asioita? Mä olen mukavuudenhaluinen ja sen voin hyvin myöntää. Rakastan mukavuutta ja teen asioita joista tykkään. Miksi ihmeessä tekisin mitään mistä en tykkää?

Siksi koska tuollaisella minäsentrisellä asenteella ihmiskunta loppuu. Et voi ajatella vain omaa nautintoasi, vaan sinun on katsottava kokonaisuutta; oltava valmis joustamaan yhteisen hyvän vuoksi. Tiedän että teille kaiken saaneille milleniaaleille ajatus on myrkkyä, mutta niin kauan kuin nautiskelet hedonismissasi yhteiskunnan sinulle suomista etuoikeuksista, niin kauan olet kiitollisuudenvelassa.

Hedonistisessa? Meillä on suuri ryhmä työssäkäyviä jotka eivät pysty ilman tukia elättämään edes itseään. Lapsiköyhyys on kasvussa kuten myös yhä vain nuorempien mielenterveysongelmat. Olet todella vieraantunut nyky-suomesta jos luulet että tänne on hyvä lasten syntyä.

Vierailija
46/106 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en tee ainuttakaan lasta tätä yhteiskuntaa varten tykinruuaksi tai ahneen yhteiskunnan byrokratiakoneistoa varten. Tuntuu, ettei yhteiskunnassa lapsella ole muuta arvoa, kuin välinearvo tai olla varastossa tykinruokana, siis kun perustellaan sillä, että lapsia tarvitaan siihen, että armeijaan riittää sotilaita.

Lapsia tarvitaan maksamaan vanhenevan väestön eläkkeet eli tavallaan tykinruoaksi vanhusten eteen.

Vierailija
47/106 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se vaan menee,ilman lapsia ei ole tulevaisuuttakaan.

Vierailija
48/106 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teemme niin että terveille naisille tulee pakolliseksi luovuttaa ainakin yksi munasolu vuodessa ja terveiden miesten tehtävä ainakin yksi spermanluovutus vuodessa.

Nämä sitten yhdistetään ja kasvatetaan koeputkessa uusia sukupolvia tarpeen mukaan. Kasvatus voisi tapahtua vaikka jossain vähän armeijan ja päiväkodin yhdistävissä laitoksissa joissa saadaan aikaiseksi terveitä, tehokkaita ja korkeasti koulutettuja työntekijöitä maksamaan tulevaisuuden eläkeläiset.

Voisko sillä rahalla mikä tuohon uppoaisi edes harkita korjattavan nykyinen varhaiskasvatus ja koulujärjestelmä? Parantaa lasten oloja niin ehkä joku kehtaisi tehdä niitä tänne ilman että aletaan polkea kansalaisten ihmisoikeuksia?

Turhiakos sitä mitään korjaamaan jos ei ole niitä lapsia täyttämään noita korjattuja laitoksia.

Vierailija
49/106 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisistä tullut itsekkäitä ajattelevat vain ittiä ja että elämä pitäis olla yhtä juhlaa.Ei itsekkäillä ihmisillä edes kannat tehdä lapsia.Lapset siinä vain kärsivät. Toivonkin että joskus kun ne itsekkäät ihmiset vanhenee ja ovat vuode potilaana ja kukaan niistä ei huolehdi ehkä sitten tajuavat..

Vierailija
50/106 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin naisena en taida haluta lapsia. Jos olisin mies ja isän roolissa, silloin voisin haluta. Äidin rooli on liian raskas täynnä odotuksia. Ei kiitos.

Sama.

Juuri erottiin miehen kanssa kun hän halusi lapsia ja minä en. Helppo se on miehenä haluta.

Jep. Miehen ei tarvitse ku uittaa kettua kolossa 😂 näin suoraan sanottuna.

Sitten isänä olet töissä todennäköisesti ihan normaalisti jolloin et pahemmin vastaa kotiaskareista etkä lasten yöheräämisistä. Nainen hoitaa lapset, valvoo yöt ja päivät, siivoaa, hoitaa kodin, potee yksinäisyyttä.......

Sitten jos miehenä haluat erota, se on ihan jees. Otat sitten etäisän roolin joka on yhteiskunnassa todella hyväksyttävää.. isä saa kyllä tehdä mitä lystää. Näät muksuja kerran pari kuussa, makselet elareita ja muuten elät ihan vapaata normaalia elämääsi miten huvittaa. Nainen on lapsissa kiinni 24/7 ja elää lapsilleen.

Huono diili naiselle, ei voi muuta sanoa.

Minä kun olen nauttinut vauvan hoitamisesta ja lapsen elåmään osallistumisesta.

Vierailija
51/106 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ikinä synnyttäisi lapsia rahasta. Mitä hittoa?

Sosialisti ja nationalisti maissa on ollut normaalia palkita perhe valtion taholta rahalla tai lahjoilla. Pieni kiitollisuus valtiolta ja muistutus, että me tarvitsemme lisää vahvoja naisia ja miehiä ruotuväkeen.

Monissa entisissä sosialisti maissa saattoi saada uuden auton jopa talon kun oli synnyttänyt tarpeeksi monta lasta. Kummasti helpottaa elämää. Tietysti kokkare maassa voi tuntua oudolta.

2000€ ei helpota elämää. Se ei edes vaikuta elämään jos vaivautuu katsomaan muutamaa kuukautta pidemmälle.

Hyvän tahdon elehän se ois ja saa sillä paljon vaippoja.

Tuo hyväntahdon ele vaikkuttaa v*ttuilulta kun osa veroista valuu yksityisten yritysten taskuun asumistukena kun edes kaikki työssäkäyvät eivät pysty elämistään itse maksamaan, samalla kun päivähoitoa ajetaan alas ja nykyään se tarkoittaa stressaantuneita lapsia ja vanhempia jotka voivat vain toivoa että paikalla olisi tarpeeksi silmiä ettei lapsi loukkaannu tai pääse katoamaan ja kun ennen niin hyvästä koulusta valmistui euroopan parhaita lapsia ja nyt sellaisia joilla hädintuskin osaamista lukea yksinkertaista teksitiä.

Vierailija
52/106 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetin sterin. Kaverien kautta tullut huomattua miesten taantuvan vauvan tultua taloon. Ei viitsi ottaa sitä riskiä ja muutenkaan työ ei anna myöten millekään lisääntymiselle. Itse tässä on alettava säästämään eläkettä varten ja katsottava LAADUKAS hoitopaikka tai pidettävä itsestään tarpeeksi hyvä huoli jottei joudu mihinkään laitokseen.

Vierailija
53/106 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turhiakos sitä mitään korjaamaan jos ei ole niitä lapsia täyttämään noita korjattuja laitoksia.

Ajatus että omalla lapsella voisi olla jonkin näköinen tulevaisuus voisi kannustaa ihmisiä lisääntymään. Ymmärrän että on vaikea käsittää, eihän sitä edes meidän poliitkot tajua.

Vierailija
54/106 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin naisena en taida haluta lapsia. Jos olisin mies ja isän roolissa, silloin voisin haluta. Äidin rooli on liian raskas täynnä odotuksia. Ei kiitos.

Sama.

Juuri erottiin miehen kanssa kun hän halusi lapsia ja minä en. Helppo se on miehenä haluta.

Jep. Miehen ei tarvitse ku uittaa kettua kolossa 😂 näin suoraan sanottuna.

Sitten isänä olet töissä todennäköisesti ihan normaalisti jolloin et pahemmin vastaa kotiaskareista etkä lasten yöheräämisistä. Nainen hoitaa lapset, valvoo yöt ja päivät, siivoaa, hoitaa kodin, potee yksinäisyyttä.......

Sitten jos miehenä haluat erota, se on ihan jees. Otat sitten etäisän roolin joka on yhteiskunnassa todella hyväksyttävää.. isä saa kyllä tehdä mitä lystää. Näät muksuja kerran pari kuussa, makselet elareita ja muuten elät ihan vapaata normaalia elämääsi miten huvittaa. Nainen on lapsissa kiinni 24/7 ja elää lapsilleen.

Huono diili naiselle, ei voi muuta sanoa.

Minä kun olen nauttinut vauvan hoitamisesta ja lapsen elåmään osallistumisesta.<3

Minulla 3aikuista lasta, tapasin viehättävän 40vuotiaan hyvin elämässä pärjänneen kivan naisen ja hänellä ei ole yhtään lasta. Suhteet kaatunut hänellä siihen että miehet eivät ole haluneet lasta. Nyt hän odottaa onnellisena ensimäistä lastaan. Minä tulevan lapsen 57vuotias isä ja tuntuu ihanalta saada lapsi viellä tällä iällä. Kun onhan siitä jo 26vuotta kun itellä ollut pieni vauva. Olemme onnellisia toivottavasti kaikki menee hyvin.

Vierailija
55/106 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaan suomeen lisää maaahanmuuttajamiehiä. Suomalaiset naiset käyvät hulluna näihin ja tätä kautta saadaan syntyvyysvaje korjattua.

Vierailija
56/106 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisistä tullut itsekkäitä ajattelevat vain ittiä ja että elämä pitäis olla yhtä juhlaa.Ei itsekkäillä ihmisillä edes kannat tehdä lapsia.Lapset siinä vain kärsivät. Toivonkin että joskus kun ne itsekkäät ihmiset vanhenee ja ovat vuode potilaana ja kukaan niistä ei huolehdi ehkä sitten tajuavat..

Minusta ihmisten jotka toivovat toisille pahaa ei pitäisi ikinä tehdä tai olla lasten lähellä. Eihän sinulla ole?

Vierailija
57/106 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, olihan kultaisella 50-luvulla, sotien jälkeen, töitä ja ilmeisesti suuhunpantavaakin. Vuokran pystyi maksamaan ja töitä tosiaan riitti kaikille yllin kyllin. Ja silloin kai asuttiinkin aika paljon useamman sukupolven voimin yhdessä. Eli hoitoa lapsille saattoi saada isovanhemmilta kotona. Rahaa ei siis kulunut siihen.

Autoakaan ei läheskään kaikilla ollut, vaan pyörällä kuljettiin ja bussilla. Nyt saattaa nuo työmatkatkin olla joillain sadoissa kilometreissä ja tuntien asia. Rahaa pitää siis olla enemmän ja se kulkuneuvo. Kaikki on toisin.

Nyt ei pysty työssäkäyvä asumistaan maksamaan, vaan tukia on kerjättävä sieltä sun täältä lääkkeisiin jne. ihan perustarpeisiin. Ei pätkätyöllä elä. Ja kun ei ole sitäkään. Ja ne, joilla sitä on, tekevätkin sitten niska limassa ja jopa ilman palkkaa, ylitöitä siis, joten läheisethän siitä kärsii ja jos itse selviää ilman burn out'a saa olla onnellinen.

Vuokrat ovat jo ihan käsittämättömät, palkasta ei jää kuin rippeet jäljelle. Ja jos pikkasen enemmän saatkin, jäät jopa tappiolle, kun loppuu se tuki kokonaan.

Vai että mukavuudenhalua. Sillä lailla.

Vierailija
58/106 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään rahasumma tai mikään voima ei saa minua lisääntymään.

t. sterilisaatioon vielä kaksi vuotta

Vierailija
59/106 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otetaan suomeen lisää maaahanmuuttajamiehiä. Suomalaiset naiset käyvät hulluna näihin ja tätä kautta saadaan syntyvyysvaje korjattua.

Oli kyse syntyvyyden kasvusta, ei heikkolahjaisuuden levittämisestä.

Vierailija
60/106 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäis :D On täällä maapallolla jo ihan tarpeeksi väkeä ja lisää puskee kokoajan. Rahan takiako niitä lapsia pitäisi alkaa tekemään :D Inhan hullua, että tän vuosisadan loppupuolella ihmistä on maapallolla jo yli 9 miljardia, hyvästi luonto ja sademetsät.