Syntyvyys pitäis saada nousuun,mutta miten??!!
Kyllä pitäis päättäjien herätä ja tehdä asialle jotain,lapsissa se tulevaisuus on. lapsiläsää korottamalla ja vähintään 2000e summa yhtä synnytystä kohtaan. Kaikki kulut nousee valtavasti.
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Näin naisena en taida haluta lapsia. Jos olisin mies ja isän roolissa, silloin voisin haluta. Äidin rooli on liian raskas täynnä odotuksia. Ei kiitos.
Sama.
Juuri erottiin miehen kanssa kun hän halusi lapsia ja minä en. Helppo se on miehenä haluta.
Vaikka saisin miljoona euroa, en synnyttäisi.
Entä jos ihmiset ei vaan halua lapsia? Ei haluta lapsia, lapsiperhe-elämää ja työn ja lastenhoidon yhdistämistä? Jos sitä ei vaan haluta? Siitä ei nimittäin ole pois pääsyä...
Työttömyys. Pätkätyöt. Kalliit vuokrat ja elintaso. Miten tässä yhtälössä kukaan realistinen ja varaton alkaa lapsia tekemään? Työtönhän voidaan lähettää toiselle puolelle Suomea, eli siinäpä sitä sitten otetaan koko elämä (ja perhe) mukaan ja lähdetään.
Jos olisin nuori ja aloittamassa kumppanini kanssa perhesuunnittelua, panisin sen kyllä jäihin ja yrittäisin vaikka ulkomaille töihin.
Entäs jos puolisolla on vaikka osapäivätyö/jopa kokopv työ? Ja ne jo mahdolliset lapset hyppivät kouluista kouluihin ja hoitopaikoista toiseen? Lisää lapsia? :o Ex-suhteiden lapsetkin kärsivät tästä epävakaasta menosta.
Ei auta joku tonnin palkkio lapsenteosta. Ja eihän ensimmäisen parin vuoden aikana mihinkään oikein mitään kulukaan lapsen osalta (aika paljon saadaan lahjoiksi vaatteita, polkupyöriä jne), mutta kun niitä pitää aikuisuuteen hoitaa ja elättää. Lisää työttömiä ja onnettomia tänne pallolle kituuttamaan? Lapsilisät voivat rikkaat sijoittaa vaikka ajokorttirahastoon, mutta köyhä joutuu sen vuokrina maksamaan tai nälkäänsä syömään (mihin se on tarkoitettukin, eli elämiseen).
Se on pieni raha, kun koko elämä saattaa olla sekaisin. Sitä saa "sipilät" mitä tilaa. Kyllä lapset vaativat vakaat olot. Eikä kädestä suuhun eläminen paljoa houkuta. Mitään et pysty tarjoamaan, kuin ruuan ja asumisen, jos työtön olet. Aika kärsimystä, jos lapsen kavereilla on ja itsellä ei.
Teemme niin että terveille naisille tulee pakolliseksi luovuttaa ainakin yksi munasolu vuodessa ja terveiden miesten tehtävä ainakin yksi spermanluovutus vuodessa.
Nämä sitten yhdistetään ja kasvatetaan koeputkessa uusia sukupolvia tarpeen mukaan. Kasvatus voisi tapahtua vaikka jossain vähän armeijan ja päiväkodin yhdistävissä laitoksissa joissa saadaan aikaiseksi terveitä, tehokkaita ja korkeasti koulutettuja työntekijöitä maksamaan tulevaisuuden eläkeläiset.
Mulla työ ja harrastukset vie kaikki mehut. En voisi kuvitellakaan tähän päälle vielä lapsiperhe-elämää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sitä aiemminkin tehtiin lapsia ilman tukia. Kyse on valitettavasti hyvin pitkälle ihmisten mukavuudenhalusta.
Eli myönnät itse, että lasten hankinta on epämukavaa? Miksi ihminen ei saisi yhdellä elämällään tehdä mukavia asioita? Mä olen mukavuudenhaluinen ja sen voin hyvin myöntää. Rakastan mukavuutta ja teen asioita joista tykkään. Miksi ihmeessä tekisin mitään mistä en tykkää?
Siksi koska tuollaisella minäsentrisellä asenteella ihmiskunta loppuu. Et voi ajatella vain omaa nautintoasi, vaan sinun on katsottava kokonaisuutta; oltava valmis joustamaan yhteisen hyvän vuoksi. Tiedän että teille kaiken saaneille milleniaaleille ajatus on myrkkyä, mutta niin kauan kuin nautiskelet hedonismissasi yhteiskunnan sinulle suomista etuoikeuksista, niin kauan olet kiitollisuudenvelassa.
Minä en tee ainuttakaan lasta tätä yhteiskuntaa varten tykinruuaksi tai ahneen yhteiskunnan byrokratiakoneistoa varten. Tuntuu, ettei yhteiskunnassa lapsella ole muuta arvoa, kuin välinearvo tai olla varastossa tykinruokana, siis kun perustellaan sillä, että lapsia tarvitaan siihen, että armeijaan riittää sotilaita.
Vierailija kirjoitti:
Syntyvyys joutaa laskea niin kauan kuin maalla on varaa syrjäyttää parhaassa työiässä olevia ihmisiä kaiken maailman naruhyppelykursseja käyviksi íhmísroskíksi.
Näin juuri. Olet asian ytimessä.
Vapaa sektio omasta halusta kaikille sitä haluaville ilman selittely- ja pelkopolirumbaa.
Niinistö näytti hyvää mallia,että ei ole lapsenteko iästä kiini ainakaan miehellä....👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin naisena en taida haluta lapsia. Jos olisin mies ja isän roolissa, silloin voisin haluta. Äidin rooli on liian raskas täynnä odotuksia. Ei kiitos.
Sama.
Juuri erottiin miehen kanssa kun hän halusi lapsia ja minä en. Helppo se on miehenä haluta.
Jep. Miehen ei tarvitse ku uittaa kettua kolossa 😂 näin suoraan sanottuna.
Sitten isänä olet töissä todennäköisesti ihan normaalisti jolloin et pahemmin vastaa kotiaskareista etkä lasten yöheräämisistä. Nainen hoitaa lapset, valvoo yöt ja päivät, siivoaa, hoitaa kodin, potee yksinäisyyttä.......
Sitten jos miehenä haluat erota, se on ihan jees. Otat sitten etäisän roolin joka on yhteiskunnassa todella hyväksyttävää.. isä saa kyllä tehdä mitä lystää. Näät muksuja kerran pari kuussa, makselet elareita ja muuten elät ihan vapaata normaalia elämääsi miten huvittaa. Nainen on lapsissa kiinni 24/7 ja elää lapsilleen.
Huono diili naiselle, ei voi muuta sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sitä aiemminkin tehtiin lapsia ilman tukia. Kyse on valitettavasti hyvin pitkälle ihmisten mukavuudenhalusta.
Eli myönnät itse, että lasten hankinta on epämukavaa? Miksi ihminen ei saisi yhdellä elämällään tehdä mukavia asioita? Mä olen mukavuudenhaluinen ja sen voin hyvin myöntää. Rakastan mukavuutta ja teen asioita joista tykkään. Miksi ihmeessä tekisin mitään mistä en tykkää?
Siksi koska tuollaisella minäsentrisellä asenteella ihmiskunta loppuu. Et voi ajatella vain omaa nautintoasi, vaan sinun on katsottava kokonaisuutta; oltava valmis joustamaan yhteisen hyvän vuoksi. Tiedän että teille kaiken saaneille milleniaaleille ajatus on myrkkyä, mutta niin kauan kuin nautiskelet hedonismissasi yhteiskunnan sinulle suomista etuoikeuksista, niin kauan olet kiitollisuudenvelassa.
Entä sitten? Ei kenenkään geenit ole niin erinomaisia, että juuri niitä tarvittaisiin tai että yhteiskunta ei voisi selvitä ilman niitä. Sitäpaitsi maailma kyllä pärjäisi loistavasti ilman ihmiskuntaakin. Maailma on elänyt valtaosan historiastaan ilman ihmistä, joten eiköhän sekin kerro jo kaiken.
Maailma ei tarvitse ihmistä, mutta ihminen tarvitsee maailmaa. Tosin ihminen on nykään kovalla vauhdilla tuhoamassa maailmaa.
Ei tärvita syntyyvyyttä, adoptiot afrikasta, arabimaista, aasiasta ratkaisee tämän asian helposti.
Vierailija kirjoitti:
Minä en tee ainuttakaan lasta tätä yhteiskuntaa varten tykinruuaksi tai ahneen yhteiskunnan byrokratiakoneistoa varten. Tuntuu, ettei yhteiskunnassa lapsella ole muuta arvoa, kuin välinearvo tai olla varastossa tykinruokana, siis kun perustellaan sillä, että lapsia tarvitaan siihen, että armeijaan riittää sotilaita.
Paras tapa kaataa tämä järjestelmä on kustantaa lapsia järjestelmän rahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Ei tärvita syntyyvyyttä, adoptiot afrikasta, arabimaista, aasiasta ratkaisee tämän asian helposti.
Näyttäisi tilastojen valossa tulevan näistä aika usein hukkakustastannuksia yhteiskunnalle, ei vissiin rahapulaa ratkaista maksamalla lisää elättejä?
Mä en jotenkin käsitä.. kokoajan leikataan vähävaraisilta (työttömiltä, lapsiperheiltä, opiskelijoilta, matalapalkkaisilta) ja sitten ihmetellään kun porukka ei lisäänny? Ei ole herranjestas varaa!!!! 😅😅
Palkkojakin vaan lasketaan.. siis sellasilta jotka saa jo valmiiksi matalaa palkkaa. Ei jumankauta 😂
Ja miten niitä töitä riittää kaikille? Ei niitä riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ikinä synnyttäisi lapsia rahasta. Mitä hittoa?
Sosialisti ja nationalisti maissa on ollut normaalia palkita perhe valtion taholta rahalla tai lahjoilla. Pieni kiitollisuus valtiolta ja muistutus, että me tarvitsemme lisää vahvoja naisia ja miehiä ruotuväkeen.
Monissa entisissä sosialisti maissa saattoi saada uuden auton jopa talon kun oli synnyttänyt tarpeeksi monta lasta. Kummasti helpottaa elämää. Tietysti kokkare maassa voi tuntua oudolta.
2000€ ei helpota elämää. Se ei edes vaikuta elämään jos vaivautuu katsomaan muutamaa kuukautta pidemmälle.
Lapsiperheet on jo nyt tosi ahtaalla.. en yhtään ihmettele ettei porukka lisäänny. Ja ihan synnytyskokemustakin voisi vähän yrittää parantaa.. ihan keskiaikaista touhua Suomessa. Naiset huutaa naama punaisena ja luulee kuolevansa.. ei ole kunnollisia puudutteita vuonna 2019. Huhhuh.
Olen samaa mieltä..