Syntyvyys pitäis saada nousuun,mutta miten??!!
Kyllä pitäis päättäjien herätä ja tehdä asialle jotain,lapsissa se tulevaisuus on. lapsiläsää korottamalla ja vähintään 2000e summa yhtä synnytystä kohtaan. Kaikki kulut nousee valtavasti.
Kommentit (106)
Miksi syntyvyys pitäisi saada nousuun, kun työpaikkojen määrä vähenee koko ajan?
Syntyvyys joutaa laskea niin kauan kuin maalla on varaa syrjäyttää parhaassa työiässä olevia ihmisiä kaiken maailman naruhyppelykursseja käyviksi íhmísroskíksi.
-90 - luvulla se ainakin nosti syntyvyyttä kun lapsiperheiden etuuksia ja tukia korotettiin. Kyllä päättäjilla pitäisi olla tämä selvillä.
Sellaista summaa ei olekaan että suostuisin lapsia synnyttämään.
Aidolla halulla tehdä isompi perhe kuten ennen. Ei siinä raha auta kun Y sukupolvi on hedonistinen minäminä.
Itsekin vasta äidiksi tullessanibtajusin vanhemmuuden ihanuuden, rahasta viis.
Lapset täyspäisiä.
2000e synnytystä kohtaan? Tajuatko kuinka paljon lapsi vie rahaa? Edelleenkin on halvempaa olla lapseton kuin saada 2 tonnia synnytyksestä 😂😂
En ikinä synnyttäisi lapsia rahasta. Mitä hittoa?
Me tehtiin aktiivimallin ansiosta vielä toinen lapsi. Lapsihan tuo leivän tullessaan.
Miten tulevaisuudessa noin 30-40 vuoden päästä tämä yhteiskunta voi pyöriä jo yhtä työikäisiä kohden noin 2-3 vanhusta yhden laskelman mukaan...
Onneksi persut voittavat vaalit ja kaappaavat Ylen. Päivittäinen mielipidevaikuttaminen Ylellä saisi syntyvyyden nouseen vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sitä aiemminkin tehtiin lapsia ilman tukia. Kyse on valitettavasti hyvin pitkälle ihmisten mukavuudenhalusta.
Eli myönnät itse, että lasten hankinta on epämukavaa? Miksi ihminen ei saisi yhdellä elämällään tehdä mukavia asioita? Mä olen mukavuudenhaluinen ja sen voin hyvin myöntää. Rakastan mukavuutta ja teen asioita joista tykkään. Miksi ihmeessä tekisin mitään mistä en tykkää?
Ei kannata. Nykysysteemi riistää ahkeria.
Eläkerahat ihmisille taskuun vaikka valtion velalla. Sitten ollaan tasoissa ja ulkkiksetkin saavat tehdä ihaan töitä oman elämänsä eteen.
Ensinnäkään ei tarvitse, maapallolla on ihan riittävästi väkeä, ja toiseksi mitä ihmeen hyötyä olisi jostain parin tonnin kertakorvauksesta? Eikä lapsilisää ole varaa korottaa niin suureksi, että silläkään olisi merkitystä.
Näin naisena en taida haluta lapsia. Jos olisin mies ja isän roolissa, silloin voisin haluta. Äidin rooli on liian raskas täynnä odotuksia. Ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä synnyttäisi lapsia rahasta. Mitä hittoa?
Sosialisti ja nationalisti maissa on ollut normaalia palkita perhe valtion taholta rahalla tai lahjoilla. Pieni kiitollisuus valtiolta ja muistutus, että me tarvitsemme lisää vahvoja naisia ja miehiä ruotuväkeen.
Monissa entisissä sosialisti maissa saattoi saada uuden auton jopa talon kun oli synnyttänyt tarpeeksi monta lasta. Kummasti helpottaa elämää. Tietysti kokkare maassa voi tuntua oudolta.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi persut voittavat vaalit ja kaappaavat Ylen. Päivittäinen mielipidevaikuttaminen Ylellä saisi syntyvyyden nouseen vuodessa.
Just toivon kyllä että näin kävis..
Ei tarvitse saada. Suomessa on jo nykyiselläänkin liikaa väkeä siihen nähden, mistä väkimäärästä yhteiskunta kykenee nykyisellään kunnolla pitämään huolta.
Mulla on yksi lapsi, haluaisin pari lisää. Haluaisin vakautta ja joustavuutta työelämään. Olen ollut pätkätöissä koko aikuisikäni, samoin mies. Lienee selvää, etten voi käyttää 80% työaikaa tai mitään muitakaan joustoja. En edes kaipaa mitään jättipalkkaa, vain jonkinlaista varmuutta siitä että niitä töitä on myös jatkossa. Kaikki 2000 euron vauvarahat tuntuu lähinnä kettuilulta. Me haluamme töitä. Tämä tuntuu olevan erityisesti vanhempiemme sukupolvelle vaikea käsittää. Näillä näkymin lapsemme jää ainokaiseksi.
En mä ainakaan halua . Maailma on ahdistava ja ihmiset on tosi ahdistavia. Kamala huoli olisi lapsesta kokoajan... Eieiie ei missään tapauksessa. Omasta koirastakin jo ihan hirveä huoli kun ulkonakaan ei enää uskalla kulkea normaalisti kun jotkut hullut heittelee myrkkyä tonne ulos koirien ja lasten puistojen luokse. Ihan hullua porukkaa maailma täynnä. En missään nimessä uskaltaisi lisääntyä.
Kyllä sitä aiemminkin tehtiin lapsia ilman tukia. Kyse on valitettavasti hyvin pitkälle ihmisten mukavuudenhalusta.