Koirasta luopuminen
Minulla on todettu astma jonka vuoksi joutuisin nyt koirasta luopumaan. Olen kysellyt tuttavilta ja sukulaisilta että haluaisiko joku ottaa koiran itselleen, mutta mistään ei ole tullut myöntävää vastausta. Koira on 7vuotias ja tuntuu ettei kukaan halua vanhempaa koiraa ottaa. Onko siis ainoa mahdollisuus koiran lopettaminen?
Kommentit (7)
No ei tietenkään. Joku faceryhmä varmaan löytyy tähänkin ja tarkkaan valitset kenelle annat. Jos on kasvattajalta ostettu, voi sieltä myös kysyä apua.
Facebookissa on Aikuiset kodinvaihtajat -ryhmä. Monilla roduilla on myös omansa, tuo "kodinvaihtajat" on hyvä hakusana.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on todettu astma jonka vuoksi joutuisin nyt koirasta luopumaan. Olen kysellyt tuttavilta ja sukulaisilta että haluaisiko joku ottaa koiran itselleen, mutta mistään ei ole tullut myöntävää vastausta. Koira on 7vuotias ja tuntuu ettei kukaan halua vanhempaa koiraa ottaa. Onko siis ainoa mahdollisuus koiran lopettaminen?
Et kertonut, oletko saanut pahoja oireita koirasta. Olen kuullut, että koira saattaa myös parantaa astmaattisia oireita, mutta en ole toki varma, pitääkö paikkaansa. Voi kai myös riippua rodusta? Kaikki rodut eivät ole niin pahoja ainakaan allergisille:
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000000320175.html
Harvoin kai astma on mikään este koiranpidolle?
Vierailija kirjoitti:
Harvoin kai astma on mikään este koiranpidolle?
Ei astma itsessään sairautena, mutta mikäli siihen yhdistyy koira-allergia, joka laukaisee astmakohtauksia, tilanne on vaikeampi. Mutta kai tämä on lääkärin kanssa tutkittu asia ennen kuin koirasta luopumista edes harkitaan.
No ei herran jumala !