Onko sinulla jotain periaatteellisia vaatimuksia parinvalinnassa?
Siis vaikka kuinka tykkäisit jostakin ihmisestä, niin hän ei kelpaa kumppaniksesi jonkun yksittäisen syyn takia.
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te, joilla on ulkonäkövaatimuksia. Entä jos unelmienne puoliso sairastuu niin, että hänen ulkonäkönsä muuttuu.. no miten sen nyt sanoisi.. Vähän räyhäkkäämmäksi?
Miten on siinä tapauksessa niiden ulkonäkövaatimusten laita? Meneekö vaihtoon?
Miehillä ilman muuta menee vaihtoon.
Naiset eivät ajattele niin.
Eli jos naisella on krooninen sairaus on parasta olla yksin.Näin on. Miehet eivät kestä missään muodossa vaikeaa sairautta edes ajatuksen tasolla.
Eivät. Ajattelen rehellisesti niin, että miesten rakkaus on lähinnä pelkkää itsekkyyttä. En halua kuitenkaan moittia ketään. Jatketaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EI OLE, mutta tiedän mitä haluan erittäin hyvin:
-hoikka/urheilullinen
-korkeakoulutus
-ura tietoinen /eteenpäin pyrkivä
-Vakityöpaikka/hyvä palkka
-Osaa kieliä
-100% Suomalainen/Ruotsalainen (koska haluan kasvattaa omat lapset Pohjoismaissa, enkä neuvottele tästä)
Ja en ole koskaan kohdannut mitään ongelmia tälläsen löytymisessä, minulla on suomalainen mies, asun Ruotsissa, lapset teiniikäisiä ja muuttavat kohta omilleen. Heilläkin näyttää olevan samat ajatukset.... joskin tuntuu että nykyään kaikki nuoret ruotsalaiset muuttavat pois Ruotsista, Kaliforniasta tulee uusi Ruotsi tällä menolla, joten muutanm sinne mummoksi
Ai kauheeta 😁 Tämä oli paha!
”ura tietoinen”
”Suomalainen”
”Ruotsalainen”
Ja sitten halutaan korkeakoulutettu kumppani.
😁
"teiniikäisiä" + monta muuta kirjoitusvirhettä
(eri vastaaja)
- Uskovainen
- Ei suomalainen
- Rehellinen, luotettava
- Ei päihteitä
- Haluaa lemmikkejä, ei lapsia
Ymmärrän täysin päihteettömyys-vaatimukset, mutta menen hämilleni tuollaisesta, kun alkoholin käyttö sallitaan pienissä määrin, mutta yksi maailman turvallisimmista päihteistä, eli suomalainen suíppumadonlakki-niminen taikasíeni.
Vai onko yksi trippi kahdessa-kolmessa kuukaudessa liikaa?
Vierailija kirjoitti:
Te, joilla on ulkonäkövaatimuksia. Entä jos unelmienne puoliso sairastuu niin, että hänen ulkonäkönsä muuttuu.. no miten sen nyt sanoisi.. Vähän räyhäkkäämmäksi?
Miten on siinä tapauksessa niiden ulkonäkövaatimusten laita? Meneekö vaihtoon?
On eriasia tutusta ei haluttavaan ihmiseen ja alkaa väkisin luomaan seksuaalista rakkaus suhdetta. Kuin että toinen muuttuu suhteen aikana, jolloin rakkautta varmasti edelleen on. Varmasti riippuu monesta asiasta suhteen jatko. Ja onko puolison tila väliaikainen ja miten muuttuu, muuttuuko myös sisäisesti ja onko suhteessa ollut rakkautta edes ennen sairautta? En usko että ihmisen olemus muuttuu täysin erilaiseksi, eiköhän siellä edelleen löydy ne piirteet mihin on rakastunut. Sairaus on täysin eri asia mielestäni, kuin valmiiksi ei kiinnostava.
En usko siis jättäväni miestä, johon oikeasti olen rakastunut. Mutta uskon jättävän miehen, joka ei alkuunkaan ole fyysisesti kiinnostava, pelkkä kaverisuhde ei riitä pidemmälle tuli sairautta tai ei.
Mutta pelkkää spekulaatiota, elämä voi yllättää, kaikki voi tehdä päätöksiä, joita ei olisi uskonut tekevänsä. Joku niin henkisen yhteyden nimeen vannoma ja ulkoisten asioiden halveksiva, voikin tajuta ettei halua jatkaa, joku voi jatkaa vaikkei haluaisi vain velvollisuuden tunteesta, joku ei jaksa. Joku joka ajattelee ettei ikinä aio ryhtyä kenenkään hoitajaksi, voikin yllättää itsensä tilanteesta jossa ei voi hylätä rakastamaansa vaikka se vaatii paljon apua, jopa tehdä eneemmön kuin tarvisi toisen tueksi.
On erilaisia tilanteita, tunteet muuttuvat, ihmiset muuttuvat, ei sitä voi ennustaa.
T. 77
Miehen pitää olla varakas ja hyvässä asemassa (onneksi oma mieheni on)
Kovin moni sanoo, että pitäisi olla täysi absolutisti, ettei kukaan voi juoda vain yhtä tai kahta.
Siinä menee metsään ainakin mun kohdalla. En kolmea enempää voi edes juoda kun en pidä humaltumisen tunteesta. En koskaan ole ollut humalassa ja ei ole intoa ollakaan.
Mielestäni on hirveän rajoittavaa vain tässä yhteiskunnassa ja ylipäätään länsimaissa olla ehdoton absolutisti. Pitäisikö kakki missä alkoholia on mahdollisesti käytetty valmistuksessa selvittää? Oma rajoitteeni on lopettaa ensimmäisten merkkien tuntuessa, tai kolmanteen. Ei tarvitse juhlissakaan vaatia erityiskohtelua, mikäli ei ole autolla liikenteessä.
Eipä sillä voisin kumppanin takia olla täysin juomatta, mutta niin ehdoton ihminen ei ehkä hyväksyisi mieleni vapautta ja sitä, ettei minun kanssani keskustellessa ole juurikaan tabuja.
M30
ps.
Täysin ehdoton on ettei ole parantumattomasti vakavasti sairas; en halua altistaa itseäni sydänsuruille enempää kuin on pakko. Myös itselleni melko ehdoton on ettei ole vela, (ja mielellään ei ole vielä lapsia, kun ei minullakaan)
Vierailija kirjoitti:
Kovin moni sanoo, että pitäisi olla täysi absolutisti, ettei kukaan voi juoda vain yhtä tai kahta.
Siinä menee metsään ainakin mun kohdalla. En kolmea enempää voi edes juoda kun en pidä humaltumisen tunteesta. En koskaan ole ollut humalassa ja ei ole intoa ollakaan.Mielestäni on hirveän rajoittavaa vain tässä yhteiskunnassa ja ylipäätään länsimaissa olla ehdoton absolutisti. Pitäisikö kakki missä alkoholia on mahdollisesti käytetty valmistuksessa selvittää? Oma rajoitteeni on lopettaa ensimmäisten merkkien tuntuessa, tai kolmanteen. Ei tarvitse juhlissakaan vaatia erityiskohtelua, mikäli ei ole autolla liikenteessä.
Eipä sillä voisin kumppanin takia olla täysin juomatta, mutta niin ehdoton ihminen ei ehkä hyväksyisi mieleni vapautta ja sitä, ettei minun kanssani keskustellessa ole juurikaan tabuja.
M30
ps.
Täysin ehdoton on ettei ole parantumattomasti vakavasti sairas; en halua altistaa itseäni sydänsuruille enempää kuin on pakko. Myös itselleni melko ehdoton on ettei ole vela, (ja mielellään ei ole vielä lapsia, kun ei minullakaan)
jatkan...
Tarkoitan siis, ettei ole tutustuttaessa jo sairas. Rakastumisen jälkeen en pystyisi varmaankaan häipymään ja se ei olisi sen helponpaa.
Vierailija kirjoitti:
Tahtoisin löytää miehen, joka ei joisi edes sitä yhtä saunakaljaa. Ei löydy. Mutta sitten kun on löysyttänyt kriteerejä, kun "kyllähän kaikki normaalit ihmiset joskus juovat ja saattavat vähän humaltuakin", niin sitten se kumppani juo kerran viikossa itsensä känniin.
Eipä minulla ole ollut mitään ongelmaa. Ex-mies ei juonut yhtään, eikä juo nykyinenkään. Kunnollisia työssäkäyviä miehiä molemmat.
Voi trolliparkaa, kun kukaan ei tartu viesteihinsä, vaikka ne uudestaan ja uudestaan postaa ketjuun☹️
Aikanaan kun olin sinkku niin mun periaatteelliset vaatimukset miehelle oli akateeminen koulutus (yliopisto, mielellään tohtori), terveet elämäntavat, joku urheiluharrastus, ei mt-ongelmia, ei lapsia aikaisemmista suhteista, leveät hartiat ja oltava minua väh. 15 cm pidempi.
Mieluisia ja kriteerit täyttäviä kandidaatteja tuli vastaan useampi. Niistä yhden kanssa löytyi yhteinen sävel ja nyt on oltu naimisissa 7 vuotta. Yksi lapsi, toinen suunnitelmissa.
- ei huumeita
- ei selkeään humalaan johtavaa juomista
- ei tupakointia
- ei selkeää ylipainoa
- ei uskonnollinen
- ei mielenterveysongelmia
- ei halua lapsia
- ei kasvissyöjä/vegaani
- ei halua asua keskustassa
- pitää eläimistä
- pitää omakotitaloasumisesta
- työssäkäyvä
- kohtelee puolisoa lämpimästi ja kunnioittavasti
Nämä ovat kaikki ehdottomia, koska muuten ne olisivat pahassa ristiriidassa sen kanssa, mitä itse haluan elämältäni ja kumppaniltani. Täytän myös itse nämä kaikki, ja tällaisen löysin.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän täysin päihteettömyys-vaatimukset, mutta menen hämilleni tuollaisesta, kun alkoholin käyttö sallitaan pienissä määrin, mutta yksi maailman turvallisimmista päihteistä, eli suomalainen suíppumadonlakki-niminen taikasíeni.
Vai onko yksi trippi kahdessa-kolmessa kuukaudessa liikaa?
On. On liikaa.
Ei saa olla umpiuskovainen (ei haittaa jos on oma usko, ellei ole kiihkoilija), ei narkkari, ei alkoholisti, mutta ei absolutistikaan, ei monesti eronnut (jotain vikaahan semmoisessa on, jos aina vaan menee uudelleen naimisiin ja hetken päästä eroaa), ei exäänsä takertunut, ei mammanpoika, ei motoristi, ei saabisti eikä mersumies (sama koskee kaikkia muitakin tiukasti merkkiuskollisia), ei lapsia tai eläimiä vihaava, ei liian akkamainen piilohomo, ei liian mustasukkainen, ei kaupunkilaistumpelo joka ei osaa takkaa sytyttää, ei juntti maalainen... Eihän mulla vielä monta vaatimusta tässä ollut? No kerronpa mitä miehen sitten PITÄÄ olla:
-rehellinen
-uskollinen
-luotettava
-puhelias ja huumorintajuinen
-raha-asiansa hyvin hoitava
-ahkera (Ei ole pakko olla edes töissä käyvä, jos on työttömyyteen hyvä syy)
ja uskallanpa laittaa myös että
-hyvä sängyssä
-hellä
-rakastava
-ihana puoliso...
Ei haittais, vaikka olis myös
-innokas leipomaan ja siivoamaan
-rikas
-komea...
No, osa toki vitsillä!
Vierailija kirjoitti:
Tahtoisin löytää miehen, joka ei joisi edes sitä yhtä saunakaljaa. Ei löydy.
Miksei löydy? Etsit väärästä paikasta.
Itsekään en ryyppää lainkaan, ja tuttavapiirissäni on parikin muutakin, jotka eivät ryyppää lainkaan, eikä lopuistakaan kukaan ota saunakaljaa edes joka viikko - ei välttämättä edes kuukausittain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lapsia
Ei huumeita
Ei alkoholia muuta kuin harvoin
Vegaani täytyy olla
Tulevaisuuden suunnitelmia tehtynä jne...Pakko kysyä. Sallit vähäisen alkoholin käytön, mutta kiellät huumeet kokonaan, vaikka huumeiden joukossa on paljon alkoholia moninverroin miedompaa päihdettäkin tarjolla.
Etkö pitäisi hyvänä ominaisuutena sellaista järkevyyttä, jos joku käyttäisikin alkoholin sijaan joskus jotain alkoholia miedompaa päihdettä, joka luokitellaan huumeeksi?
Vaikka et multa kysynytkään, niin ylipäätään pään sekaisin haluaminen on negatiivinen piirre, mutta en vastusta satunnaista pössyttelyä sen enempää kuin alkoholiakaan siinä vaiheessa kun se on laillista. Mutta laittomuuksiin en halua puolisoni sotkeutuvan.
Tupakoimaton, ei käytä huumeita ja alkoholiakaan ei säännöllisesti käytä humaltumistarkoituksessa.
Samanlaiset perusarvot ja maailmankatsomus pitää olla (pitää sisällään siis esim. uskonasiat ja politiikan). Tuskin pystyn edes rakastumaan, jos kovasti poikkeavat omistani. Toinen on huumori, sen pitää toimia suhteessa. Enkä nyt pahemman luokan dokuakaan huolisi.
Mutta muuten en ole turhan nirso. Mies voi olla reippaasti vanhempi tai nuorempi, pitkä tai pätkä, hoikka tai tukevampi (no ehkei mikään 200-kiloinen tai yli kuitenkaan), olla työssä tai työtön, varakas tai köyhä jne... Sairauksia ja vammojakin saa olla.
Tuollaiset toisen kunniottamiset, uskollisuudet ym. ovat niin itsestään selviä, etten edes mainitsisi.
Olen aina toivonut kumppaniksi myös tupakoimatonta miestä, mutta en ole tainnut edes ihastua kuin yhteen sellaiseen elämäni aikana. Nykyinenkin mies polttaa. Mutta en kyllä vaihtaisi kehenkään toiseen. :)
Olen hyvin herkkä ja tunteellinen. Samanlaista sielunmaisemaa haluan myös mieheltäni löytyvän. -n37
Ei ole heidän vika ei, mutta miksi kenenkään pitäisi ottaa kumppaniksi sellainen jota ei halua? ”Mua ällöttää isoluinen nainen, mutta otan sinut silti puolisoksi, kun eihän se sinun syy ole..” kunnon säälipano...