Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kauan yksi kostea ilta vaikuttaa sinuun?

Vierailija
26.01.2019 |

Psyykkisesti? Fyysisesti?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fyysisesti 3-5 päivää, energiat oikeasti takaisin vasta n. viikon jälkeen

Psyykkisesti kanssa saman ajan

Vierailija
2/37 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeen pahasti pääsen kastumaan, niin voin olla viikkoja kipeenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu miten kostea? Täydet sarjat ja pari päivää, mutta pikkupöhnät häviää seuraavan aamupäivän aikana.

Vierailija
4/37 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari lasia viiniä vaikuttaa 1-2 päivää ainakin huonompien yöunien kautta. Pidenmän kaavan mukainen juhlinta 3-7 päivää. Unet on huonoja ja energiat vähissä.

Ennen olin sitä mieltä, että hyvään ruokaan kuuluu viini. Join lasin viiniä ehkä joka toinen viikko. Sitten tajusin ettei se ole sen arvoista. Nykyään se viinilasillinen tai kaksi menee ehkä kerran-kaksi vuodessa ja enempää en edes pysty juomaan.

Vierailija
5/37 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari lasia viiniä vaikuttaa 1-2 päivää ainakin huonompien yöunien kautta. Pidenmän kaavan mukainen juhlinta 3-7 päivää. Unet on huonoja ja energiat vähissä.

Ennen olin sitä mieltä, että hyvään ruokaan kuuluu viini. Join lasin viiniä ehkä joka toinen viikko. Sitten tajusin ettei se ole sen arvoista. Nykyään se viinilasillinen tai kaksi menee ehkä kerran-kaksi vuodessa ja enempää en edes pysty juomaan.

Ei nyt ihan oikeasti lasillinen viiniä kerran kahdessa viikossa voi huonontaa elämänlaatua :D. Sehän palaa elimistöstä alle tunnissa ja lasillinen punaviiniä (voimakkaiden antioksidanttien ansiosta) jopa parantaa tutkimusten mukaan unenlaatua.

Vierailija
6/37 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt ihan oikeasti lasillinen viiniä kerran kahdessa viikossa voi huonontaa elämänlaatua :D. Sehän palaa elimistöstä alle tunnissa ja lasillinen punaviiniä (voimakkaiden antioksidanttien ansiosta) jopa parantaa tutkimusten mukaan unenlaatua.

Ei varmaan ehkä sulla, mutta mulla lasillinen viiniä tekee hieman hiprakkaisen olon, joka kyllä haihtuu nopeasti, mutta seuraavana yönä nukun katkonaisesti ja huonosti. Ja mulla ne yhetki huonot unet vaikuttaa.

Jollakkin toisella tolla ei ole mitään vaikutusta. Ihmiset on erilaisia ja reagoi alkoholiin eri tavoin.

Vierailija
7/37 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000005709264.html

Vierailija
8/37 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli päivää.

Vierailija
9/37 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden aamun.

Vierailija
10/37 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä alkoholia. Olen myös vegaaani.

Vierailija
11/37 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisestä lähti ne kaikki muutkin joten melko paljon.

Vierailija
12/37 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fyysiset olot ohi 12 tunnissa. Masennus 3-4 vrk.

Vierailija
13/37 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajaan viikon. Fyysinen heikko olo on 3-4 päivää, alakuloisuus kestää saman ajan tai pidempään.

Minulla on lisäksi sairaus, joka aktivoituu herkästi yhtään enemmästä juomisesta tai jos juon tiheämmin lyhyen ajan sisään, ja siksi se yksi erityisen kostea ilta voi vaikuttaa kuukausia.

Vierailija
14/37 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kostun kunnolla, niin yleensä alapesu illalla aktin jälkeen riittä, eikä vaivaa sen enempää. Aamupanot on taas toinen juttu.

Vierailija
15/37 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuelämän, lapsi tuntemattoman kanssa.

Vierailija
16/37 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-5 päivää. Ikä selvästi vaikuttaa, aiemmin riitti 1-2 päivää, nyt 40 vuotiaana ei enää.

Vierailija
17/37 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 päivää, jos yhtään enempää juo kun pari. Varmaan huonot unet/väsymys tekee että se toinen päiväkin on vielä väsymystä ja nuutunutta oloa.

Vierailija
18/37 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että perusterveydessä on jotain häikkää, jos 1-2 lasia viiniä tuntuu parin päivänkin päästä. 

Tällainen ei vaikuta minuun mitenkään. Jos juon itseni lievästi humalaan (vähän reilu promille) olen seuraavana päivänä lähinnä väsynyt, sitä seuraavana normaali olo. 

Parin promillen känni vaikuttaa pari päivää, ensimmäisenä voi olla ihan klassinen krapula eli päänsärkyä, lievää pahoinvointia ja toisena väsymystä. Psyykkisesti ei juuri vaikuta. 

Olen 60-kiloinen nainen, joka juo pari kertaa viikossa tämän pari lasia viiniä, kerran kuussa tuon yhden promillen ja muutaman kerran vuodessa yllän näihin viimeksi mainittuihin lukemiin ihan hyvällä omallatunnolla. 

Vierailija
19/37 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä tulee tehtyä... Yleensä selviän ilman fyysistä huonoa oloa mutta henkinen puoli joskus muutaman päivän jos on esim. eksynyt vieraaseen sänkyyn...

Vierailija
20/37 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kyllä ihme porukkaa... Joim eilen lekan ja 15 olutta ja kävin jo 17km hiihtolenkillä tänään. Nyt saunaa lämmittelen ja avantoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi