Eläke...mitä he******ä????
Jossain tuli vastaan, että katso milloin voit jäädä eläkkeelle ja paljonko sitä eläkettä saat. Sen tiesinkin, että alle 65v on turha haaveilla moisesta, mutta että 5000e/kk tuloilla vasta saisi 1000e/kk eläkettä, niin kyllä jossain on mätää.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Äänestäkää Kokoomusta niin teillä on taatusti köyhä vanhuus kun Esperit ja muut kiskurifirmat kuppaavat loputkin rahoistanne kun terveydenhoito on yksityistytty. Suomi seuraa Britannian katastrofeja, jossa lapaiköyhiä on miljoonia. Älkää valittako palveluiden romahtamista ja hintojen nousua, kun olette äänestäneet itse väärin!!
Jos ylipäänsä äänestätte, voitte syyttää itseänne. Nykyjärjestelmä ei kannata koko kansan hyvinvointia, mitään optimaalista ei edes yritetä hakea.
M41 kirjoitti:
Mitkä säästetyt eläkerahat?
Sinun eläkerahoillasi maksetaan nykyisten eläkeläisten eläkkeitä. Kun itse olet eläkeiässä palkastasi otetut eläkemaksut on jo käytetty.
Ja höpöhöpö. Meillä on jo nyt rahastoissa kaikki vuotta 1956 syntyneille tarvittavat eläkerahat! Eläkkeellä jo oleville ei tarvitse maksaa - paitsi tietenkin takuueläkettä niille, jotka eivät ole olleet töissä, vaan pakoilleen voimalla aktiivimallia.Heidän eläkkeensä maksavat veronkasajat.
2000 euron tuloilla saa 600e eläkettä eli alle kansaneläkkeen.kannattaa rehkiä.
Vierailija kirjoitti:
Stubb on sanonut että nuorten on turha haaveilla eläkkeistä. Luultavasti saa toimeentulotukea sitten kun tilillä ei ole mitään ja siinä se.
-mut kai ne koko elämän aikana säästetyt eläkerahat saa sit jos tulee päätös että eläkkeitä ei enää oo, ainakaan niinku on ennen ollu, nii kai sitten ne rahat tulee kertamaksuna kuitenki tilille :D ainaki toivon mukaa.
😂😂 Tää oli varmaan vitsi
Minä jäin eläkkeelle 2020.
Eläkkeni on 2300 brutto.
Olin työelämässä 40v.
Tosta 2300 menee varmaan veroja yli 20 prosenttia.
Vierailija kirjoitti:
Mulle eläkelaskuri näyttää, että eläkkeelle pääsen 67-vuotiaana ja 3000e tuloista saaan eläkettä 1400e (jos siis ei tule katkoksia työuraan, mikä nyt on epätodennnäköistä) ja jos jaksan painaa 70-vuotiaaksi niin eläke on 1700e.
Joten pakkohan sun oli laskuriin laittaa jotain väärin?
Jos on nuori, ja katsoo vain kertynyttä eläkettä...
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Takuueläkekin on reilut 800. Ja jos työeläke on 600 saa päälle kansaneläkettä jonkun 390.
M41 kirjoitti:
Sinun eläkerahoillasi maksetaan nykyisten eläkeläisten eläkkeitä. Kun itse olet eläkeiässä palkastasi otetut eläkemaksut on jo käytetty.
Jos eläkemaksut lakkautetaan nyt, niin kaikille ennen vuotta 1956 syntyneille voidaan maksaa täydet eläkkeet elämänsä loppuun asti. Et siis maksa nykyisiä eläkkeitä!
Vierailija kirjoitti:
M41 kirjoitti:
Jos eläkemaksut lakkautetaan nyt, niin kaikille ennen vuotta 1956 syntyneille voidaan maksaa täydet eläkkeet elämänsä loppuun asti. Et siis maksa nykyisiä eläkkeitä!
Niih, 1957 ja nuoremmat ei ole maksaneet mitään
Ap: n laskelmassa on joku virhe. Kyllä 5000 euron kuukausipalkasta tulee bruttoeläkettä noin 2800 euroa miinus verot. Edellyttäen tietysti, että työvuosia tulee noin 40.
Vierailija kirjoitti:
Veroja menee 15-16 prosenttia. Tarkistettu tieto.
Mie olen ollut eläkkeellä 17 vuotta ja eläkkeeni on suunnilleen sen suuruinen, mitä viimeisenä työvuotenani sain palkkaa. Laskujeni mukaan maksamani eläkemaksut sain muutamassa vuodessa takaisin ja työnantajan eläkemaksutkin on jo tulleet vuosia sitten käyttööni. Onneksemme eläkeyhtiöiden sijoitustoiminta on tuottavaa, heidän omaisuutensa kasvaa miljardeilla vuodessa suurista eläkeläisikäluokista huolimatta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veroja menee 15-16 prosenttia. Tarkistettu tieto.
Oho! Minulta menee tuon suuruisesta eläkkeestä veroa 25 %. Tarkistapa tietosi uudelleen?
Vierailija kirjoitti:
Sulle on valehdeltu.
Täytyy vain toivoa että asunto on jo maksettu ennen kuin jää eläkkeelle tai asuu edes edullisessa vuokra-asunnossa. Työelämää olisi vielä 30+ vuotta jäljellä mutta maailma ehtii menemään monta kertaa päin pyllyä siinä ajassa. Ehkä silloin saakin jo painaa duunia suoraan hautaan asti...
AP on todennäköisesti saanut eläke otteen, jossa on ilmoitettu se summa, mitä AP on palkastaan tähän mennessä kerryttänyt itselleen eläkettä.
Eli jos jäisi eläkkeelle nyt, summa olisi tuo tonni.
Mutta jos työtä riittää sinne eläkeikään asti, niin kyllähän tuosta tulosta jo aika hyväkin eläke kertyy. Olettaen että tulot pysyy samana tästä eteenpäinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jossain tuli vastaan, että katso milloin voit jäädä eläkkeelle ja paljonko sitä eläkettä saat. Sen tiesinkin, että alle 65v on turha haaveilla moisesta, mutta että 5000e/kk tuloilla vasta saisi 1000e/kk eläkettä, niin kyllä jossain on mätää.
Joko olet ihan hippasen hutiin laskenut tai sit et juuri töitä ole tehnyt.
Tai on yrittäjä. Yrittäjää kusetetaan näissä aina.
Näin on. Itse olen vääntänyt pakollisen yrittäjäeläkkeen minimiin (täysin laillista) ja siitä säästyneet rahat sijoitan osakkeisiin ja rahastoihin. Paljon turvatumpi tulevaisuus näin.
Ei millään pahalla, mutta kyllä sos.dem. Suomi on tuhottu 2000-luvun aikana. Meille on rakennettu pikkujenkkilä, jossa pienellä porukalla menee aivan h*lvetin hyvin, suuremmalla osalla vähän heikosti, ja lopuilla aivan h*lvetin huonosti.
Että joo.