Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eläke...mitä he******ä????

Vierailija
25.01.2019 |

Jossain tuli vastaan, että katso milloin voit jäädä eläkkeelle ja paljonko sitä eläkettä saat. Sen tiesinkin, että alle 65v on turha haaveilla moisesta, mutta että 5000e/kk tuloilla vasta saisi 1000e/kk eläkettä, niin kyllä jossain on mätää.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puske menemään töitä. Säästä. 

Vierailija
2/39 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain tuli vastaan, että katso milloin voit jäädä eläkkeelle ja paljonko sitä eläkettä saat. Sen tiesinkin, että alle 65v on turha haaveilla moisesta, mutta että 5000e/kk tuloilla vasta saisi 1000e/kk eläkettä, niin kyllä jossain on mätää.

Joko olet ihan hippasen hutiin laskenut tai sit et juuri töitä ole tehnyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stubb on sanonut että nuorten on turha haaveilla eläkkeistä. Luultavasti saa toimeentulotukea sitten kun tilillä ei ole mitään ja siinä se.

Vierailija
4/39 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö enemmän velliä, ääliö.

Vierailija
5/39 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorille on melkein se ja sama mitä eläkekertymät näyttää, kun mitään eläkkeitä ei tule enää olemaan heidän eläkeiässään.

Vierailija
6/39 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stubb on sanonut että nuorten on turha haaveilla eläkkeistä. Luultavasti saa toimeentulotukea sitten kun tilillä ei ole mitään ja siinä se.

-mut kai ne koko elämän aikana säästetyt eläkerahat saa sit jos tulee päätös että eläkkeitä ei enää oo, ainakaan niinku on ennen ollu, nii kai sitten ne rahat tulee kertamaksuna kuitenki tilille :D ainaki toivon mukaa.

Vierailija
7/39 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä säästetyt eläkerahat?

Sinun eläkerahoillasi maksetaan nykyisten eläkeläisten eläkkeitä. Kun itse olet eläkeiässä palkastasi otetut eläkemaksut on jo käytetty.

Vierailija
8/39 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh! Onneksi olen vanha ja jään suht hyvälle eläkkeelle 1.6.-19.

Vierailija
9/39 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet

Vierailija
10/39 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni kuoli lokakuussa 56-vuotiaana. Hänen palkkansa oli noin 2500. Minä saan leskeneläkkeenä puolet siitä mitä hän olisi saanut 65-vuotiaana. Saan 811€ brutto eli hän olisi saanut 1622€.

Vierailija
11/39 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle eläkelaskuri näyttää, että eläkkeelle pääsen 67-vuotiaana ja 3000e tuloista saaan eläkettä 1400e (jos siis ei tule katkoksia työuraan, mikä nyt on epätodennnäköistä) ja jos jaksan painaa 70-vuotiaaksi niin eläke on 1700e.

Joten pakkohan sun oli laskuriin laittaa jotain väärin?

Vierailija
12/39 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyeläkeläiset kuppaavat sekä eläkkeet, että terveydenhuollon. Meille jää duunit. Veroja makselet, että saat balin-matkaajien itsensähakumatkat maksaa ja elämäntapatyöttömien perheet. Tuliko yllätyksenä? 

Vierailija
13/39 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyeläkeläiset kuppaavat sekä eläkkeet, että terveydenhuollon. Meille jää duunit. Veroja makselet, että saat balin-matkaajien itsensähakumatkat maksaa ja elämäntapatyöttömien perheet. Tuliko yllätyksenä? 

Niin, nämä nykyiset eläkeläiset eivät ole mitään koskaan tehneetkään. Suomi tällaisena kuin se nyt on, tipahti jostain tuolta maailmankaikkeudesta valmiina sinun eteesi.

Vierailija
14/39 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jäin varhennetulle vanhuuseläkkeelle 61-vuotiaana 50%. Sitä ennen sain ansiosidonnaista päivärahaa kaksi vuotta ja sen päätyttyä tuli yllätyksenä itselleni, että ansiosidonnaista maksetaankin 65-vuotiaaksi saakka.

Vierailija
15/39 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse jäin varhennetulle vanhuuseläkkeelle 61-vuotiaana 50%. Sitä ennen sain ansiosidonnaista päivärahaa kaksi vuotta ja sen päätyttyä tuli yllätyksenä itselleni, että ansiosidonnaista maksetaankin 65-vuotiaaksi saakka.

Näinhän se on, kaikesta ei aina vaan huomaa ottaa selvää.

Vierailija
16/39 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestäkää Kokoomusta niin teillä on taatusti köyhä vanhuus kun Esperit ja muut kiskurifirmat kuppaavat loputkin rahoistanne kun terveydenhoito on yksityistytty. Suomi seuraa Britannian katastrofeja, jossa lapaiköyhiä on miljoonia. Älkää valittako palveluiden romahtamista ja hintojen nousua, kun olette äänestäneet itse väärin!!

Vierailija
17/39 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänestäkää Kokoomusta niin teillä on taatusti köyhä vanhuus kun Esperit ja muut kiskurifirmat kuppaavat loputkin rahoistanne kun terveydenhoito on yksityistytty. Suomi seuraa Britannian katastrofeja, jossa lapaiköyhiä on miljoonia. Älkää valittako palveluiden romahtamista ja hintojen nousua, kun olette äänestäneet itse väärin!!

Yhtälailla ne rahat, valtion omat ja lainatut, on pian poltettu sosiaalidemokraattisessa rahanjakamismallissa.

Kehottaisin äänestämään puoluetta joka kannustaa teoillaan tutkimukseen, kehitykseen ja yrittämiseen. Sellaista vaan ei suomessa ole.

Vierailija
18/39 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on selvää, että eläkkeiden suhteellinen koko tulee pienenemään jonnekin tämänpäivän tukien tasolle jo 25v kuluessa.

Mediaanituloisen ja pienen perinnön saavan ihmisen paras ja oikeastaan ainoa järkevä ratkaisu on ensimmäisenä pyrkiä omistusasumiseen.

Hirvittää katsoa 50 ikävuotta lähestyviä ihmisiä, jotka maksavat niin suurta vuokraa, että eivät pysty säästämään mitään.

Samalla rahalla he maksaisivat omaa asuntoa, kerryttäen samalla varallisuutta ja/tai edullisempaa asumismuotoa eläkepäiviä varten.

Siinä käy ihan oikeasti todella "kylmät" jos työkyky loppuu tai eläke alkaa ja samaa nousevaa vuokraa joutuu maksamaan lopun elämäänsä, ehtyvän eläkkeenmaksun kanssa.

Toki ihmisillä on elämässään tilanteita, että on pakko asua vuokralla, mutta on myös ihmisiä jotka eivät arkuuttaan tai saamattomuuttaan pääse asioissa eteenpäin.

Vierailija
19/39 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko yrittäjä? Olen itse maksanut 400 000€ eläkemaksuja, ja työttömyystuki on tonnin luokkaa.

Olis kannattanut sijoittaa vaan.

Vierailija
20/39 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko olet ihan hippasen hutiin laskenut tai sit et juuri töitä ole tehnyt.

Tai on yrittäjä. Yrittäjää kusetetaan näissä aina.