Näissä vähävaraisten avautumissa häiritsee eniten se, että kun muka ei ole rahaa ruokaan niin silti se viikottainen olutlaatikko, 3-7 askia tupakkaa sekä 1-3 energiajuomaa per vuorokausi on aina varaa ostaa.
Kommentit (152)
Ei, en ole moista huomannut. Se johtuu siitä että olet väärässä.
Välillä on raskasta ja vaikeaa, kun yritän syöpähoitojen heikentämänä lähteä kalja-, tupakka- ja energiajuomaostoksille. En käytä mitään niistä enkä sisäfilettä, mutta ostettava on, kun palsta tietää.
Pienet tuloni putosivat vielä pienemmiksi jäätyäni sairausloman jälkeen työttömäksi.
Pidän huomaavaisesti peukkuja, että teille kritisoijille käy samoin.
Vierailija kirjoitti:
No en ole huomannut. Olen ollut vähissä varoissa joskus itsekin mutta koskaan en ole ostanut olutlaatikoita tai energiajuomia. En myöskään polta.
Samoin. En polta, juo, ostele vaatteita.
En ole ikinä ostanut energiajuomaa. Teininä viimeksi ostin tupakkaa ja olutta olen ostanut osti tölkkiä vieraille ruokajuomaksi.
Olenko poikkeus köyhien joukossa?
Vierailija kirjoitti:
Olin tyrmistynyt tänäkin jouluna kun töissä otin vastaan näitä 70e jouluapukortteja mitä "köyhille" jaetaan. Limsaa, mikropitsaa, karkkia, sipsiä, valmispilttejä, mikroaterioita, omarmunkkilaatikoita jnejne päivässä syötävää paskaa niillä haetaan!!!! Köyhyys on päässä ja asenteissa ja sitä jostain perkeleen syystä saa ääneen sanoa!
Tässäkin tapauksessa olisi ollut kaikkien etu tarjota perheelle vaikkapa valmiiksi keitetty kaurapuuroaamiainen 3 kuukauden ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse joulun alla näin niin räikeitä "kerjäys viestejä", ettei mitään rajaa! Väkisinkin tulee tämmöisen nähdessään,että kuinkahan moni on oikeesti avun tarpeessa. Sinisilmäinen porukka lahjoitti kaikenmaailman tyypeille joilla ei todellisuudessa ole mitään hätää! Ketuttaa tuommonen,enkä anna noihin keräyksiin yhtään mitään!!
Sinulla ei tietenkään ole esittää näistä viesteistä esimerkkejä?
Meinaatko,että naamakirjassa nimillään kkerjäävien viestit pitäis täällä julkaista? Sinähän nyt vasta merkillinen oot .
Mikä pakko nimet on tänne laittaa? Itse olet aivan omituinen.
No voi pyhä sylvi, ethän SINÄ näitä kyseisiä ihmisiä tunne!! Kirjoitin tuntemieni tyyppien kerjäämisestä,joista tiedän takuulla,ettei varattomia ole! Siksi epäilen moniko näistä kaikista valittajista OIKEESTI on köyhiä!!
Jep, röökiä ja kaljaa menee. Siihen päälle vielä pari 60 kiloista koiraa jotka syö säkillisen ruokaa viikossa 👍 Kaikilla ei oo taloustaidot ja rahankäyttö hanskassa.
Harva köyhä myöskään pärjäilee omilla ripsillä tai luonnollisella hiusvärillään...
Myös auto tuntuu kuuluvan kaikille perusoikeutena. Mitä enemmän kuluttaa sen parempi
Vierailija kirjoitti:
Mä en taas käsitä mikä pakko tämmöisten annamaija tikkasten on asua juuri pääkaupunkiseudulla? Eikö se tommoselle kuka ei käy töissä eikä aio mennäkään, ole sama missä asuu?
No ei ole. Perhe, lääketieteellinen hoito jne. Monia syitä asua pääkaupunkiseudulla.
Vierailija kirjoitti:
Harva köyhä myöskään pärjäilee omilla ripsillä tai luonnollisella hiusvärillään...
Nykysin saa hyvinkin halvalla irtoripsiä tai markettihiusvärejä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en taas käsitä mikä pakko tämmöisten annamaija tikkasten on asua juuri pääkaupunkiseudulla? Eikö se tommoselle kuka ei käy töissä eikä aio mennäkään, ole sama missä asuu?
No ei ole. Perhe, lääketieteellinen hoito jne. Monia syitä asua pääkaupunkiseudulla.
Jospa pääkaupunkiseutu on hänen kotinsa. Minun mielestäni ihmisellä on oikeus pysyä kotikaupungissaan vaikka olisikin köyhä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin tyrmistynyt tänäkin jouluna kun töissä otin vastaan näitä 70e jouluapukortteja mitä "köyhille" jaetaan. Limsaa, mikropitsaa, karkkia, sipsiä, valmispilttejä, mikroaterioita, omarmunkkilaatikoita jnejne päivässä syötävää paskaa niillä haetaan!!!! Köyhyys on päässä ja asenteissa ja sitä jostain perkeleen syystä saa ääneen sanoa!
Tässäkin tapauksessa olisi ollut kaikkien etu tarjota perheelle vaikkapa valmiiksi keitetty kaurapuuroaamiainen 3 kuukauden ajan.
Siinäpä sinulle projekti ensi syksylle, oi neuvokas ihminen!
Kilo kaalia, kilo porkkanaa, kilo appelsiinejä, kilo omenoita. Koko satsi kolmella eurolla. Neljä kiloa riittää viikoksi kahdelle hengelle. Kuudella eurolla 4: lle hengelle. 24 euroa kuukausi.
Vierailija kirjoitti:
Tää on enemmänkin, että yksittäistapausta yleisestään. En ole minä värjännyt hiuksiani 10v. En usko, että tunnet niin montaa köyhää, että voisit yleistää tuolla tavalla.
Mutta tällä palstalla on oikeasti ihmisiä, joilla on joku fetissi köyhiä naisia kohtaan, jolla on irtoripset. Jokaisessa keskustelussa löytää näiden kirjoituksia.
Vierailija kirjoitti:
Mutkun köyhälläkin on oikeus...
Köyhälläkin on oikeus ihmisarvoiseen elämään. Ja jokaisella lapsella turvalliseen lapsuuteen. Kyllä. Inhimillisen yhteiskunnan ja ihmiskäsityksen perusta. Tästä huolimatta moni lapsi joutuu kantamaan pienillä hartioillaan vanhempiensa ahdistuksen ja kauhut, jotka johtuvat köyhyydestä. Eikä kukaan auta. Täällä Suomessakaan. Puhumattakaan vielä eriarvoisemmista maista missä lapsetkin hyväksikäytetään puolikuoliaaksi. Tai kuoliaaksi. Todellisuus on järkyttävä. Sit kun on varaa valita-kuten sinulla, pitää valita omaan kuplaan pakenemisen ja myötätunnon välillä.
Vierailija kirjoitti:
Kilo kaalia, kilo porkkanaa, kilo appelsiinejä, kilo omenoita. Koko satsi kolmella eurolla. Neljä kiloa riittää viikoksi kahdelle hengelle. Kuudella eurolla 4: lle hengelle. 24 euroa kuukausi.
Teeppä kuukaudelta youtube videoita jossa syöt noin. Olisi mielenkiintoista katsoa kahden ihmisen syövän vain tuon määrän ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teeppä kuukaudelta youtube videoita jossa syöt noin. Olisi mielenkiintoista katsoa kahden ihmisen syövän vain tuon määrän ruokaa.
Tuo tekisi 285g ruokaa päivässä. Nonni, videoita kehiin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wallu Valpio kertoo syövänsä kerran kolmessa päivässä. Miksi vähävaraisen tulee syödä kilokaupalla ruokaa?