Näissä vähävaraisten avautumissa häiritsee eniten se, että kun muka ei ole rahaa ruokaan niin silti se viikottainen olutlaatikko, 3-7 askia tupakkaa sekä 1-3 energiajuomaa per vuorokausi on aina varaa ostaa.
Kommentit (152)
Vierailija kirjoitti:
Missä niin on lukenut?
No eihän sitä lue missään kun se "unohdetaan" yleensä kertoa toimittajalle
Eli tunnet henkilökohtaisesti ja tiedät heidän kulutustottumuksensa noinkin tarkkaan.
Itse en tiedä yhtään, mutta en voi yleistää, koska en tunne esim. kymmeniä tällaisia perheitä.
Tai sitten niillä on lemmikki, mihin ne tuhlaa rahansa, eikä pidä itsestään huolta.
Kinuavat vaan lisää rahaa. Elämänhallinta sekaisin.
-100/0
niin kulunut provo, aiheesta 0.
Itse olen ollut vähävarainen, eikä rahaa ole kulunut mihinkään noista... Että saatat olla ap väärässäkin.
Juu,ja ainoa mahdollinen proteiinilähde on sisäfile.
Minä oon terveydenhuollossa töissä ja en ole huomannut tuollaista. Sen sijaan tiedän millaisia ovat ruokajonon "asiakaskortit" joilla varmistetaan ettei käy joka jaossa. Viime viikolla mietittiin, että rahat lääkkeisiin voisi saada pulloja keräämällä kunnes läkekatto täyttyy. Tällaista ei ollut ennen kuin toimeentulotuki siirtyi kelalla.
Köyhällä voi usein olla masennusta tilanteestaan ja sitä pyrkii lääkitsemään jollakin, yleensä päihteillä.
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten niillä on lemmikki, mihin ne tuhlaa rahansa, eikä pidä itsestään huolta.
Kinuavat vaan lisää rahaa. Elämänhallinta sekaisin.
Voi niitä. Helpottavaa että ne eivät sentään ole meitä.
Vierailija kirjoitti:
Juu,ja ainoa mahdollinen proteiinilähde on sisäfile.
eiköhän se ole kuitenkin se sunnuntaiaamun krapulaan haettu kebabrulla tuplalihalla joka myös unohtui siitä lehtijutusta
Vierailija kirjoitti:
Köyhällä voi usein olla masennusta tilanteestaan ja sitä pyrkii lääkitsemään jollakin, yleensä päihteillä.
Ja pitkäaikaiset sairaudet köyhdyttävät. Ja vuosien mittaan köyhyyden ja sairauksien puristuksissa kuka tahansa alkaa helposti luovuttaa ja uskoa ettei ole minkään arvoinen.
Ihmiseen täytyyy tyhjentyää. Kylllä viikonloppunaa pitää ja täytyyy saada ryypätä jottta jaksaa taas viiikon paibaa duunia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä niin on lukenut?
No eihän sitä lue missään kun se "unohdetaan" yleensä kertoa toimittajalle
Onneksi löytyy nämä kaikkien köyhien puolesta tietävät. Niin siitäpähän saavat köyhät tuta!
Vierailija kirjoitti:
Ihmiseen täytyyy tyhjentyää. Kylllä viikonloppunaa pitää ja täytyyy saada ryypätä jottta jaksaa taas viiikon paibaa duunia.
Pitää ja tääytyyy siis on suotavaa vetäää kunnon perseet.
Vierailija kirjoitti:
No en. Mistä sinä olet saanut tietosi?
pitämällä silmäni auki
No en ole huomannut. Olen ollut vähissä varoissa joskus itsekin mutta koskaan en ole ostanut olutlaatikoita tai energiajuomia. En myöskään polta.
Vierailija kirjoitti:
Äläpä yleistä siellä. On paljon tuilla eläviä ihmisiä, joiden elämään kuuluu arvona päihteettömyys.
Työlliset sen sijaan kiskovat viinaa kaksin käsin :p
No en. Mistä sinä olet saanut tietosi?