Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näissä vähävaraisten avautumissa häiritsee eniten se, että kun muka ei ole rahaa ruokaan niin silti se viikottainen olutlaatikko, 3-7 askia tupakkaa sekä 1-3 energiajuomaa per vuorokausi on aina varaa ostaa.

Vierailija
25.01.2019 |

Muut huomanneet saman?

Kommentit (152)

Vierailija
21/152 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole huomannut. Naapuri on sairauseläkkeellä, nikamia murtunut selästä. En ole koskaan nähnyt tupakalla tai edes kuskaamassa olutpackia. Tosin en stalkkaa heitä 24/7. Mutta kaipa olisin huomannut, jos olisi alkoholistisakkia tai rööki sauhuaisu seinän takana tai pihalla.

Vierailija
22/152 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP!

ÄLÄ

PUHU

PAS CAA!

Että oksettaa, ilettää, kuvottaa, ällöttää SINUN kaltainen nousukas pyrkyri, jolla selkeästi ei ole mitään käsitystä todellisuudesta. On vain ahdas ja kapea OMA näkemys, jota täällä faktana kirjottelet.

Kaltaisesi ihminen pettää puolisoaan ja kanssasi lapset voivat henkisesti todella huonosti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/152 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on priorisoinnista. First things first. Ihan kunnioitettava tapa ajatella.

Vierailija
24/152 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat olivat uskovaisia eivät käyttäneet lainkaan alkoholia eivätkä polttaneet tupakkaa silti ei rahaa ollut.

Vierailija
25/152 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä köyhistä sinä puhut? Vanhuksista? Vai työttömistä? Olen itsekin ollut työtön sosionomiksi valmistuttuani jotain 6 kk ajan. En silti vetänyt tupakkaa tai viinaa.

Elämä oli vain pelkkää köyhyyttä.

Vuokranmaksun (asumistuen jälkeen) ja sähkön, vesimaksun, ammattiliiton jäsenmaksun, vakuutuksen ja puhelinlaskun jälkeen käteen jäi 233€/kk. Sillä olisi pitänyt hankkia ruoka ja vaatteet yms. kuukaudeksi. Yleensä ruoka oli kaurapuuroa tai vastaavaa. Kerran söin kaalilaatikkoa viikon. Kas kun sillä 233 eurolla piti kustantaa muukin kuin ruoka ja vaatteet. Kun piti päästä vaarin hautajaisiin, piti ostaa bussi- ja junaliput. Tämä vain esimerkki. Sossun mielestä vaarin hautajaiset ei ole pakollinen meno, joten siihen ei saanut harkinnanvaraista toimeentulotukea.

Jos joku jättää syömiset väliin puoli viikkoa ja ostaa 12 olutta, niin mitä se muille kuuluu? Minä en niin tehnyt. Olin ainakin vuoden juomatta mitään, mutta minun puolestani muut saavat niin tehdä, jos huvittaa.

Vierailija
26/152 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eiköhän jokainen älyllisesti normaali tiedä, että vähävaraistenkin joukkoon mahtuu todella monenkirjavaa sakkia. Itse tiedän kyllä ketjupolttajia samalla tavalla kuin sairaseläkeläisiä, jotka eivät ole ikinä edes maistaneet päihteitä. Lapsuudenkotikuntani on pieni kunta, missä kaikki tuntee kaikki, joten siksi näitä tiedän, kun ihmiset puhuvat. 

Vierailija
27/152 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös tappelukoira löytyy aina

Vierailija
28/152 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvottia nämä köyhiä mollaavat aloitukset, olivat trolleja tai ei. Toivottavasti köyhyys ja sairaudet kolahtavat apn kohdalle ja kovaa.

Vierailija
29/152 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutkun köyhälläkin on oikeus...

Entä sun mielestä?

Oot varmaankin sitä mieltä että köyhillä ei ole oikeuksia on vaan velvollisuuksia ja ainoa velvollisuus on kuolla pois? Ja kaikki joukkohautaan ettei tule ylimääräsiä kuluja.

Problem solved.

Vierailija
30/152 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen köyhä ja sairas. Ei ole todellakaan rahaa mihinkään alkoholiin, tupakkaa tai energiajuomaan. En juo edes kahvia. Ihania sterotypioita köyhistä. 

Vierailija
31/152 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutkun köyhälläkin on oikeus...

Entä sun mielestä?

Oot varmaankin sitä mieltä että köyhillä ei ole oikeuksia on vaan velvollisuuksia ja ainoa velvollisuus on kuolla pois? Ja kaikki joukkohautaan ettei tule ylimääräsiä kuluja.

Problem solved.

Oikeastihan nämä täällä kirjoittelevat n-atsit haluavat juuri tuota. Toivottavasti ei oma jälkikasvu ole joku kerta kaasujonossa.

Vierailija
32/152 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä niin on lukenut?

No eihän sitä lue missään kun se "unohdetaan" yleensä kertoa toimittajalle

Törkeätä vihjailua. Suomessa on paljon köyhiä, jotka eivät käytä mitään mainitsemistasi tuotteista.

Vierailija
33/152 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei lapsuudessa ollut aina edes voita leivälle, leikkeleistä puhumattakaan, eikä aina edes leipää, mutta röökit ei vanhemmilta olleet koskaan loppu. Aikuisiällä oon muutamaan otteeseen maininnut, että lopettamalla tupakoinnin säästäisivät reippaasti pari tonnia vuodessa ja sillä voisivat vaikka matkustella kun siitä niin aina haaveilevat rahanpuutteessa. Mutta ei. Mieluummin märisevät kateellisina kun me mieheni kanssa osataan säästää ja nauttia elämästä ilman tupakkaa.

Vierailija
34/152 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moneen tuo kalikka kolahti ;D

Vierailija
35/152 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah tää on niin tätä! Mun yli 60v tätini polttaa kuin korsteeni ja tissuttelee viikonloput. Sitten vinkuu ja kitisee kun ei oo varaa Rodoksen matkaan. Kerran kysyin että paljonko sulla menee rahaa vuodessa röökiin ja kaljaan?

Vierailija
36/152 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah tää on niin tätä! Mun yli 60v tätini polttaa kuin korsteeni ja tissuttelee viikonloput. Sitten vinkuu ja kitisee kun ei oo varaa Rodoksen matkaan. Kerran kysyin että paljonko sulla menee rahaa vuodessa röökiin ja kaljaan?

Mitäs vastasi?

Vierailija
37/152 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

100% asiaa.

Vierailija
38/152 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne kiusallaan niitä kaljoja osta. Alkoholismi on päihdesairaus.

Vierailija
39/152 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne kiusallaan niitä kaljoja osta. Alkoholismi on päihdesairaus.

Saahan ne toki ostaa "rahoillaan" mitä haluavat mutta turha kyllä sen jälkeen on valittaa, että vihannekset on liian kalliita jne.

Vierailija
40/152 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi