Maksajat loppuvat Suomesta
Taloussanomat tänään. Suomelle käy kalpaten. Yritykset eivät jaksa maksaa kaikkea tätä kivaa. Yksilöiden löysäily syynä. Ole samoilla linjoilla. Voi sitä raatamisen määrää, mitä vanhempani tekivät elantonsa eteen. Sossu ja tuet olisivat olleet todellinen häpeä. Sosiaalivaltio pitää purkaa, sillä se sikiää laiskimuksia sukupolvesta toiseen.
Kommentit (137)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä vaan ap työpaikkoja luomaan ja työllistämään :) Kyllä kaikki lähtevät töihin kun maksetaan kunnon palkka.
Kerro mikä on se kunnon palkka? Jos ihmisellä ei esimerkiksi ole työkokemusta tai koulutusta niin mitä sille kuuluu maksaa? Ihmisillä on nykyään joku ihme käsitys että jokainen uusi duunarikadunlakaisijakin pitäisi saada ainakin se 20 euroa tunnissa.
Kuuluu maksaa sen verran, että ihminen pärjää palkallaan. 20 euroa ei niin kalliissa maassa kuin Suomi ole paljon. Siitä kun otetaan pois vielä verot ja työssäkäynnin kulut (jotka teiltä kadehtijoilta aina kivasti unohtuvat).
Olipas nopesti vilautettu kateuskortti joka meni kyllä hassuun osoitteeseen varsinkin kun oma tuntipalkkani on paljon korkeampi kuin tuo 20 euroa mutta minulla onkin korkeakoulutus ja olen asiantuntijatyössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei laiska kirjoitti:
Veronmaksajaraataja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi sitä raatamisen määrää, mitä vanhempani tekivät elantonsa eteen.
Minkä raatamisen? Suuret ikäluokathan omivat itselleen kaiken ja ahnehtivat sellaisen elintason, että sitä maksetaan monen tulevan sukupolven kurjuudella.
Omin silmin olen nähnyt heidän raadannan. Asuivat maalla. Pienet eläkkeet. Ei kannata kadehtia. Kukan nykyihminen ei tule niin vähällä toimeen.
Isä menehtyi suorin jaloin työnsä ääreen. Lapsensa kouluttivat. Silloin piti oppikoulu maksaa itse. Ilmaista koulutustakaan ei osata nyy arvostaa. Se me taottiin lastemme päähän, että koulut käydään kunnolla. Ja sen he tekivät. Kasvatus se on kaiken takana. Sairaus on asia, jolle ei ehkä voi itse mitään, laiskuudelle voi.
Hautausmaat ovat täynnä ahkeria ja korvaamattomia työnsankareita.
Moralisointisi jostakin laiskuudesta on koomista. Ketä kiinnostaa onko joku laiska vai ahkera? Aivan samalla lailla kuolo korjaa.
Kyllä laiskan kuuluisi kuolla aikaisemmin. Nythän ei niin tapahdu.
Tikahdu kateuteesi. Ajattele, yhtään mitään et asialle voi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä vaan ap työpaikkoja luomaan ja työllistämään :) Kyllä kaikki lähtevät töihin kun maksetaan kunnon palkka.
Kerro mikä on se kunnon palkka? Jos ihmisellä ei esimerkiksi ole työkokemusta tai koulutusta niin mitä sille kuuluu maksaa? Ihmisillä on nykyään joku ihme käsitys että jokainen uusi duunarikadunlakaisijakin pitäisi saada ainakin se 20 euroa tunnissa.
Kuuluu maksaa sen verran, että ihminen pärjää palkallaan. 20 euroa ei niin kalliissa maassa kuin Suomi ole paljon. Siitä kun otetaan pois vielä verot ja työssäkäynnin kulut (jotka teiltä kadehtijoilta aina kivasti unohtuvat).
Olipas nopesti vilautettu kateuskortti joka meni kyllä hassuun osoitteeseen varsinkin kun oma tuntipalkkani on paljon korkeampi kuin tuo 20 euroa mutta minulla onkin korkeakoulutus ja olen asiantuntijatyössä.
Miksi sitten kadehdit köyhiä ja pienipalkkaisia? Mitä siitä hyödyt?
Rikkailla on Jenkkilässä aina joku oma pool boy tai siivooja, miksei muka Suomessa sellaista saisi nyt kukaan pitää? Suomalaiset työttömät ovat etuineen jo ihan liian hemmoteltuja, joten tällä hetkellä on tosiaan pieni pakko haalia se työvoima tänne jostain muualta.
Vierailija kirjoitti:
Otetaan kaikki rahat Suomen miljardööreiltä, 5 kpl ja noin 15 miljardia. Sillä Suomi pyörisi muutaman kuukauden, sitten käydään miljonäärien kimppuun, kaikki pois. Suomi pyörisi jo puoli vuotta. Hyvä suunnitelma? Kapina pystyyn, vasemmisto?
Keskiluokkaa lypsetään näiden rahojen jälkeen pari vuotta, ja loppurahalla ostetaan lottokuponkeja. Kommunismissa tasa-arvo toteutuu nopeasti, kaikilla menee tasapuolisesti päin vittua, paitsi polibyroolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolalainen telakkatyöntekijä pärjää 2-3eur/h palkalla. Miksi et sinäkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolalainen telakkatyöntekijä pärjää 2-3eur/h palkalla. Miksi et sinäkin?
Näyttäkääpäs te kultalusikka suussa syntyneet meille "laiskoille köyhille" mallia, kuinka tehdään 20 vuotta töitä 2-3 e/h. Ensin laitatte tietysti koko omaisuutenne kaikkineen päivineen hyväntekeväisyyteen, että pitte näyttää mten pärjäätte. Voitte samalla koettaa saada lainaa, jotta saisitte kerrytettyä omaisuuttanne tuolla tuntipalkalla. Haluan nähdä kuinka nopeasti teitä rupeaa v*tuttamaan. Kyllä se on niin, että palkan tulee olla sellainen, millä elättää itsenäisesti itsensä, mikäli tekisi työtä vain 2vko/kk. Tietenkin olisi hienoa jos kaikki voisiva taada vakityön, muttakun ei niin ole.
Ainoa syyni oikeastaan yleensäkään inhota muualta tulleita työntekijöitä on se, että he aina tekevät halvemmalla, kuin me, jolloin emme koskaan pääse köyhyydestä eroon. En inhoa heitä ihonvärinsä tai kulttuurinsa vuoksi vaan sen faktan, että he ihan oikeasti konkreettisesti alentavat palkkojamme sellaisissa töissä, joihin ei hurveästi koulutusta vaadita. Suomessa olisi mukavaa voida elättää itse itsensä, mutta kun se ei ole minullekaan mahdollista, kun palkat ovat pienet. Onneksi sain neuvoteltua isomman palkan siivoustöistä, mutta ei sekään kyllä päätä huimaa ja työvuorojakin on harvakseltaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksajat loppuvat koska porvaripuolueet haluavat niin. Suomesta rakennetaan hyvää vauhtia halpatyömaata, ja sen jälkeen vuorossa on orjuus.
Kiitos tästä kuuluu erityisesti kaikille Kokoomuksen äänestäjille.Etkö todellakaan parempaan pysty? Sama lohduton vasurivirsi vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen. Koville ottaa, kun haave sosialistisesta Suomesta hiipuu.
Porvarit parkuu vihervasemmistosta, vaikka Suomi on ollut porvarienemmistöinen maa jo 70-luvun alkupuolelta asti. Ja mitä oikeistolaisemmaksi maa muuttuu, niin sitä huonommin kansan enemmistö voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä raatamisen? Suuret ikäluokathan omivat itselleen kaiken ja ahnehtivat sellaisen elintason, että sitä maksetaan monen tulevan sukupolven kurjuudella.
Omin silmin olen nähnyt heidän raadannan. Asuivat maalla. Pienet eläkkeet. Ei kannata kadehtia. Kukan nykyihminen ei tule niin vähällä toimeen.
Asun UKssa
Ajan Porschella
Tienaan 10 000£/kk
Syon kerran paivassa
Olen toissa 10-14h paivassa
Kulut 700£/kk, josta asumiseen menee 450£ ja autoon 150£Aion vaihtaa auton halvempaan, mutta oli pakko kokeilla tuollaista autoa kun oli mahdollisuus.
Nykyaankin tullaan toimeeen vahalla, mutta sossupummit ei tule :)
Täh. Syömiseen, vaatteisiin, huveihin, hammaslääkäriin, hygieniatarvikkeisiin 100 puntaa kuussa? Really?
Vaatteisiin.
2018
12 paria sukkia 6£
paidan 30£
kengat 50€
2kpl T paitoja 3£
2017
3 kpl kalsareita 6£
farkut 10 £
2kpl T paitoja 6£
2016
Paita 25$
Housut 15$
kengat 30€
takki 100€
2kpl Tpaitoja 3€
Ruoka toissa 4£ paiva.
Hammaslaakarissa olen kaynyt viimeksi 27 vuotta sitten. Ei reikia. Kait hammaskivea on muttei nakyvasti eika kielella tunnu hyppyria.
Laakaria en ole tarvinnut 10 vuoteen. Silloin oli angiina kierre joka uusiutui kun antibiootit loppuivat. Aloin kurlaamaan vodkalla aamuin illoin ja tulehdukset loppuivat.
Lääkäri on UKssa ilmainen NHS 0£. Toisin kuin Suomessa
Huveista en tieda oikein. Ainut asia mista pidan on seksi. Valkkaan eli runkkaan. Minulla on mailman ihanin vaimo ja tappankin hanet viikon paasta :) Viimeisen 3 vuoden aikana olen ostanut yhden pelin steamista 30€
Hygieenia tarpeisiin ei miehilla juuri rahaa mene.
2£ dodo. Varsin miellyttava mieto vaniljainen tuoksu. Ei liian naisellinen. kestaa 3kk
suihku geeli. 2£ kestaa 2-3kk kun kay joka toinen paiva suihkussa.
Hiukset olen vuodesta 1994 leikannut itse. Kaksi parturi perän jälkeen silpoi korvani. Sai riittää minulle en halua enää koittaa onneani.
Minulla olisi helposti varaa elaa leveammin, mutta taidan olla jokseenkin minimalistinen sielu.
Koska tiedan kuinka vähällä tulee toimeen ihmettelen jatkuvaa ruikutusta tuista.
Itse en saanut kuin 5kk opintotukea, koska tulosääntoä muutettiin. Olin Toissä 7-9kk Vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa syyni oikeastaan yleensäkään inhota muualta tulleita työntekijöitä on se, että he aina tekevät halvemmalla, kuin me, jolloin emme koskaan pääse köyhyydestä eroon. En inhoa heitä ihonvärinsä tai kulttuurinsa vuoksi vaan sen faktan, että he ihan oikeasti konkreettisesti alentavat palkkojamme sellaisissa töissä, joihin ei hurveästi koulutusta vaadita. Suomessa olisi mukavaa voida elättää itse itsensä, mutta kun se ei ole minullekaan mahdollista, kun palkat ovat pienet. Onneksi sain neuvoteltua isomman palkan siivoustöistä, mutta ei sekään kyllä päätä huimaa ja työvuorojakin on harvakseltaan.
Tähän lisätäkseni vielä. Tunnen toisaalta sääliä muualta tulleita työntekijöitä kohtaan, koska heitä hyväksikäytetään todella törkeästi työmarkkinoilla. Ovat käytännössä orjia, joiden tulee raataa rystyset verillä elättääkseen itsensä, kun samaan aikaan pohatat vetävät sikaria ja nauravat saaden saman verran minuutissa, kun työntekijänsä kuukaudessa. Minullakin on hyväksikäytetty oli, mutten halua olla työtön, vaikka välillä tekisi mieli jättäytyä kokonaan pois työelämästä. Nälkää voi nähdä raatamattakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun UKssa
Ajan Porschella
Tienaan 10 000£/kk
Syon kerran paivassa
Olen toissa 10-14h paivassa
Kulut 700£/kk, josta asumiseen menee 450£ ja autoon 150£Aion vaihtaa auton halvempaan, mutta oli pakko kokeilla tuollaista autoa kun oli mahdollisuus.
Nykyaankin tullaan toimeeen vahalla, mutta sossupummit ei tule :)
Täh. Syömiseen, vaatteisiin, huveihin, hammaslääkäriin, hygieniatarvikkeisiin 100 puntaa kuussa? Really?
Vaatteisiin.
201812 paria sukkia 6£
paidan 30£
kengat 50€
2kpl T paitoja 3£2017
3 kpl kalsareita 6£
farkut 10 £
2kpl T paitoja 6£
2016
Paita 25$
Housut 15$
kengat 30€
takki 100€
2kpl Tpaitoja 3€Ruoka toissa 4£ paiva.
Hammaslaakarissa olen kaynyt viimeksi 27 vuotta sitten. Ei reikia. Kait hammaskivea on muttei nakyvasti eika kielella tunnu hyppyria.Laakaria en ole tarvinnut 10 vuoteen. Silloin oli angiina kierre joka uusiutui kun antibiootit loppuivat. Aloin kurlaamaan vodkalla aamuin illoin ja tulehdukset loppuivat.
Lääkäri on UKssa ilmainen NHS 0£. Toisin kuin SuomessaHuveista en tieda oikein. Ainut asia mista pidan on seksi. Valkkaan eli runkkaan. Minulla on mailman ihanin vaimo ja tappankin hanet viikon paasta :) Viimeisen 3 vuoden aikana olen ostanut yhden pelin steamista 30€
Hygieenia tarpeisiin ei miehilla juuri rahaa mene.
2£ dodo. Varsin miellyttava mieto vaniljainen tuoksu. Ei liian naisellinen. kestaa 3kk
suihku geeli. 2£ kestaa 2-3kk kun kay joka toinen paiva suihkussa.
Hiukset olen vuodesta 1994 leikannut itse. Kaksi parturi perän jälkeen silpoi korvani. Sai riittää minulle en halua enää koittaa onneani.Minulla olisi helposti varaa elaa leveammin, mutta taidan olla jokseenkin minimalistinen sielu.
Koska tiedan kuinka vähällä tulee toimeen ihmettelen jatkuvaa ruikutusta tuista.
Itse en saanut kuin 5kk opintotukea, koska tulosääntoä muutettiin. Olin Toissä 7-9kk Vuodessa.
Huppista. Ä-kirjain loytyi, kun paasit lempiaiheeseesi tyohön :D
Minä ainakin suunnittelen omaa tulevaa yritystäni jolla tarkotus takoa riittävän iso summa rahaa millä pärjään hautaan asti ja mahdollinen jälkikasvu jatkaa halutessaan.
En halua loputtomiin olla tukien varassa.
Taloussanomat tänään. Suomelle käy kalpaten. Yritykset eivät jaksa maksaa kaikkea tätä kivaa. Yksilöiden löysäily syynä. Ole samoilla linjoilla. Voi sitä raatamisen määrää, mitä vanhempani tekivät elantonsa eteen. Sossu ja tuet olisivat olleet todellinen häpeä. Sosiaalivaltio pitää purkaa, sillä se sikiää laiskimuksia sukupolvesta toiseen.
Paskat.
Miksi eivät yritykset sitten päästä "laiskimuksia" raatamaan? Hakijoita on joka haussa vähintään sata.
Oma palkka neljä tonnia kuussa, melko yksinkertaisesta työstä. Näköjään hyvää palkkaa - liiankin hyvää - on monelle varaa maksaa. Ja osinkoja. On minullakin osakkeita, ihan hyvin ovat tuottaneet mitään tekemättä (tiedän kyllä että silläkin saralla on kovemmat ajat tulossa).
Yritykset Suomessa valittavat työvoimapulaa, vaikka työttömiä olisi pilvin pimein. Yrityksille kelpaa kahdenlaiset työntekijät: 1) Jo työssä oleva, joka napataan kilpailijafirmasta lupaamalla parempaa palkkaa kuin mitä se sieltä saa; 2) halpatuonti-ulkkari.
Ykkösmenetelmä johtaa siihen, että palkkataso kohoaa niin ettei ole varaa maksaa muhkeita osinkoja, ja sehän ei pääomasijoittajille käy.
Talousjärjestelmän vika on ihan muualla kuin ylenpalttisissa sosiaalituissa. Työvoima ei työn teettäjille yksinkertaisesti vain kelpaa. Saavat haalittua tarpeeksi voittoa ilmankin. Tekemätöntä työtä tietysti maailmassa piisaisi, mutta sen teettäminen ei niitä kiinnosta, joilla olisi pääomaa maksaa palkat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ykilöillä on vain oikeuksia, ei velvollisuuksia. Menkää Kauko-Itään katsomaan, mitä on esim. ahkera opiskelu. Täällä taas kansa tyhmenee, kun joku on aina työntämässä ruokaa suuhun.
Eip tuo kirjaoppineisuus tee ihmistä älykkäämmäksi. Mitä hyötyä on paukuttaa 4 v asti 20 tuntia oppia päähän kun joutuvat pitämään maskeja naamallaan kun ilma on niin saastunutta ja tavallisia ihmisiä katoaa olemattomien ihmisoikeuksien vuoksi?
Se on ainoa toimiva tapa päästä joskus vaikuttamaan siihen, että olosuhteet paranevat.
Oletko nähnyt paljonkin olosuhteiden paranemista Kiinassa viime aikoina?
Kyllä. Elintason nousu on ollut huikeaa.
Hyvinvointiyhteiskunnassa työssäkäyvä ihminen pystyy elättämään itsensä ja perheensä ILMAN yhteiskunnan tukia. Yhteiskunnan tukia taas maksetaan niille, jotka eivät ikänsä tai terveytensä puolesta pysty käymään töissä. On aivan selvää, että koko homma kusee kintuille, kun työssäkäyvät tarvitsevat palkan lisäksi yhteiskunnan tukia ja meillä on iso reservi työkykyisiä ihmisiä, joilla ei edes ole töitä.
Maksajat loppuvat koska palkalliset työpaikat loppuvat. Talouselämä voisi katsoa peiliin.
Nyt Suomi ottaa koko ajan lisää velkaa saadakseen maksettua kansalaisilleen satojen miljoonien edestä tukiaisia joka vuosi. Ja muualta tulleet pitää elättää myös.
Tähän vielä kirsikkana päällä se, että väestö vanhenee hirveää vauhtia. Ennen eläkeläiset kupsahtivat seitsemänkymppisenä sydänkohtaukseen, nyt sinnitellään satavuotiaaksi. Se tulee tosi kalliiksi.
Turha tässä on mitään Kokoomusta syytellä ja kuvitella, että jossain on joku pihi, vihainen ukko nimeltä yhteiskunta, joka ihan vaan sydämettömyytään ei halua antaa ihmisille rahaa. Ikävä kyllä se ei ihan niin mene.
Suomi on isoissa vaikeuksissa nyt jo. Meillä ei yksinkertaisesti ole varaa tähän nykyiseen systeemiin.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Maksajat loppuvat koska palkalliset työpaikat loppuvat. Talouselämä voisi katsoa peiliin.
Mikä ihmeen talouselämä? Missä sellainen on? Jokainen, joka perustaa firman ja työllistää itsensä ja ehkä jonkun muunkin, on juuri sitä talouselämää. Siitä niitä verorahoja saadaan, joilla voidaan sitten maksaa tukirahoja työttömille.
Jos ei ole yrityksiä, työntekijöitä ja veronmaksajia, ei ole rahakaan.
Miten voi olla, ettei ihmiset Suomessa ymmärrä ihan normaaleja yhteiskunnan lainalaisuuksia?
🇺🇦🇮🇱
Kyllä laiskan kuuluisi kuolla aikaisemmin. Nythän ei niin tapahdu.