Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maksajat loppuvat Suomesta

Veronmaksajaraataja
25.01.2019 |

Taloussanomat tänään. Suomelle käy kalpaten. Yritykset eivät jaksa maksaa kaikkea tätä kivaa. Yksilöiden löysäily syynä. Ole samoilla linjoilla. Voi sitä raatamisen määrää, mitä vanhempani tekivät elantonsa eteen. Sossu ja tuet olisivat olleet todellinen häpeä. Sosiaalivaltio pitää purkaa, sillä se sikiää laiskimuksia sukupolvesta toiseen.

Kommentit (137)

121/137 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veronmaksajaraataja kirjoitti:

Ykilöillä on vain oikeuksia, ei velvollisuuksia. Menkää Kauko-Itään katsomaan, mitä on esim. ahkera opiskelu. Täällä taas kansa tyhmenee, kun joku on aina työntämässä ruokaa suuhun.

Eip tuo kirjaoppineisuus tee ihmistä älykkäämmäksi. Mitä hyötyä on paukuttaa 4 v asti 20 tuntia oppia päähän kun joutuvat pitämään maskeja naamallaan kun ilma on niin saastunutta ja tavallisia ihmisiä katoaa olemattomien ihmisoikeuksien vuoksi?

Se on ainoa toimiva tapa päästä joskus vaikuttamaan siihen, että olosuhteet paranevat.

Oletko nähnyt paljonkin olosuhteiden paranemista Kiinassa viime aikoina?

Oliko tämä vitsi? Siellähän on ollut historiallisen nopea talouskasvu 2000-luvulla. Kehitysmaasta talousmahdiksi parissa vuosikymmenessä.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
122/137 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi sitä raatamisen määrää, mitä vanhempani tekivät elantonsa eteen.

Minkä raatamisen? Suuret ikäluokathan omivat itselleen kaiken ja ahnehtivat sellaisen elintason, että sitä maksetaan monen tulevan sukupolven kurjuudella.

Omin silmin olen nähnyt heidän raadannan. Asuivat maalla. Pienet eläkkeet. Ei kannata kadehtia. Kukan nykyihminen ei tule niin vähällä toimeen.

Asun UKssa

Ajan Porschella

Tienaan 10 000£/kk

Syon kerran paivassa

Olen toissa 10-14h paivassa

Kulut 700£/kk, josta asumiseen menee 450£ ja autoon 150£

Aion vaihtaa auton halvempaan, mutta oli pakko kokeilla tuollaista autoa kun oli mahdollisuus.

Nykyaankin tullaan toimeeen vahalla, mutta sossupummit ei tule :)

Täh. Syömiseen, vaatteisiin, huveihin, hammaslääkäriin, hygieniatarvikkeisiin 100 puntaa kuussa? Really?

Vaatteisiin.

2018

12 paria sukkia 6£

paidan 30£

kengat 50€

2kpl T paitoja 3£

2017

3 kpl kalsareita 6£

farkut 10 £

2kpl T paitoja 6£

2016

Paita 25$

Housut 15$

kengat 30€

takki 100€

2kpl Tpaitoja 3€

Ruoka toissa 4£ paiva.

Hammaslaakarissa olen kaynyt viimeksi 27 vuotta sitten. Ei reikia. Kait hammaskivea on muttei nakyvasti eika kielella tunnu hyppyria.

Laakaria en ole tarvinnut 10 vuoteen. Silloin oli angiina kierre joka uusiutui kun antibiootit loppuivat. Aloin kurlaamaan vodkalla aamuin illoin ja tulehdukset loppuivat.

Lääkäri on UKssa ilmainen NHS 0£. Toisin kuin Suomessa

Huveista en tieda oikein. Ainut asia mista pidan on seksi. Valkkaan eli runkkaan. Minulla on mailman ihanin vaimo ja tappankin hanet viikon paasta :) Viimeisen 3 vuoden aikana olen ostanut yhden pelin steamista 30€

Hygieenia tarpeisiin ei miehilla juuri rahaa mene.

2£ dodo. Varsin miellyttava mieto vaniljainen tuoksu. Ei liian naisellinen. kestaa 3kk

suihku geeli. 2£ kestaa 2-3kk kun kay joka toinen paiva suihkussa.

Hiukset olen vuodesta 1994 leikannut itse. Kaksi parturi perän jälkeen silpoi korvani. Sai riittää minulle en halua enää koittaa onneani.

Minulla olisi helposti varaa elaa leveammin, mutta taidan olla jokseenkin minimalistinen sielu.

Koska tiedan kuinka vähällä tulee toimeen ihmettelen jatkuvaa ruikutusta tuista.

Itse en saanut kuin 5kk opintotukea, koska tulosääntoä muutettiin. Olin Toissä 7-9kk Vuodessa.

Huppista. Ä-kirjain loytyi, kun paasit lempiaiheeseesi tyohön :D

tulosaanto oli liian hankala, joten CTRL+ v

Mistä kopioida.... "Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista"

Juu ja toissä tälläkin hetkellä. motivaatio hukassa kun ensi viikko on viimeinen tässä paikassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/137 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksajat loppuvat koska palkalliset työpaikat loppuvat. Talouselämä voisi katsoa peiliin.

Mikä ihmeen talouselämä? Missä sellainen on? Jokainen, joka perustaa firman ja työllistää itsensä ja ehkä jonkun muunkin, on juuri sitä talouselämää. Siitä niitä verorahoja saadaan, joilla voidaan sitten maksaa tukirahoja työttömille.

Jos ei ole yrityksiä, työntekijöitä ja veronmaksajia, ei ole rahakaan.

Miten voi olla, ettei ihmiset Suomessa ymmärrä ihan normaaleja yhteiskunnan lainalaisuuksia?

No kuule kyllä talouselämä on lähinnä suuryritykset jotka nostavat valtion tukia ja maksavat veronsa veroparatiiseihin. Mitenkähän luulet että työttömien suomalaisten pienyritykset pärjäävät kilpailussa näitä vastaan ja mikäköhän olisi se markkina joka ostaisi näiden kaikkien palveluja/tuotteita.

Vierailija
124/137 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksajat loppuvat koska palkalliset työpaikat loppuvat. Talouselämä voisi katsoa peiliin.

Mikä ihmeen talouselämä? Missä sellainen on? Jokainen, joka perustaa firman ja työllistää itsensä ja ehkä jonkun muunkin, on juuri sitä talouselämää. Siitä niitä verorahoja saadaan, joilla voidaan sitten maksaa tukirahoja työttömille.

Jos ei ole yrityksiä, työntekijöitä ja veronmaksajia, ei ole rahakaan.

Miten voi olla, ettei ihmiset Suomessa ymmärrä ihan normaaleja yhteiskunnan lainalaisuuksia?

Yrittäjyys ei ole mikään ratkaisu niin kauan, kun yrittäjällä ei ole jotain tuloa, jonka varassa voisi aloittaa yritystoiminnan. Kas kun asuminen, sähkö, ruoka yms pitää kuitenkin joka kuukausi maksaa. Ja sen yrityksen juoksevat kulut. En olisi ikipäivinä ryhtynyt yrittäjäksi, jos mulla ei olisi ollut sen verran pääomatuloja, että niilläkin olisi kituutellen tullut toimeen siihen asti, että yritys alkaa tuottaakin sen verran, että pystyy nostamaan itselleen palkkaa.

Suomessa on myös asenneongelma. Konkurssi on niin suuri  epäonnistuminen ja häpeä, ettei oikein pahempaa olekaan. Monessa muussa maassa pistetään uusi firma pystyyn aika pian sen jälkeen, kun edellinen on kaatunut. 

Vierailija
125/137 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä vaan ap työpaikkoja luomaan ja työllistämään :) Kyllä kaikki lähtevät töihin kun maksetaan kunnon palkka.

Kun on tuet, niin palkka ei kiinnosta... lasketaan kaikki tuet yhteen ja verrataan palkkaan, eikä mennä töihin eikä opiskelemaan.

Vierailija
126/137 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Hankala kuluttaa rahaa, kun ei ole rahaa, mitä kuluttaa. Minimipalkkalaki pakottaisi tähän asiaan ratkaisun, koska kukaan ei voisi silloin siitä luistaa. Yritysten perustaminen muuttuisi pikkuhiljaa kannattavaksi, kun asiakaskunta kasvaisi. Nyt se vain heikkenee vuosi vuodelta. Sitten mennään ja kuvitellaan, että kurjistamalla (leikkaamalla) tilannetta asia paranee. No ei parane. Nyt pienipalkkaisilla aloilla ei ole varaa nostaa palkkoja, vaikka taloudellisesti olisikin, koska asiakkaat siirtyvät halvemmille palveluille. Siksi palkannosto pakote olisi hyvä juttu. Pätkätyöläinen, joka saisi 15 €/h ja työskentelisi 7,5h/vrk 10 päivää kuukaudesta (Bruttotulo 1125 €) pystyisi kustantamaan itsenäisesti esimerkiksi vuokran tai jopa pienen asuntolainan ja senkin jälkeen jäisi käteen rahaa, jota voi käyttää palveluihin. Hänen ei tarvitsisi turvautua yhteiskunnan tukiin, ellei ole elätettäviä. Sen lisäksi olisi hyvä, jos minimityösopimus olisi juurikin tuo 75h/kk. Kyllä työn täytyy tekijälleen kannattaa. Se on myös yhteiskunnan etu.

Vierailija
127/137 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nykyään on kaikenlaista löysäilyä, nuoret tuppaavat opiskelemaan mutta eivät valmistu koskaan tai korkeintaan tehdään vähän jotain töitä, vaikka vanhempien firmassa, sitten taas matkustellaan ja opiskellaan vähän lisää, ajelehditaan vähän siellä tuuliajolla ja täällä tuuliajolla, ja sitten taas keksitään jotain aivan muuta. Ollaan tehty siis kaikkea muuta kuin verotuloja tuottavaa kokopäivätyötä. Tätä tapahtuu parempiosaisissa perheissä enemmän, oma lukunsa on sitten ne huonompiosaiset jotka eivät edes pääse töihin.

Yhteiskunnassa käy niin että mitä tulee parempiosaisiin, on liikaa mahdollisuuksia, ei asetuta aloille ja aleta tienaamaan, koska rahaa on jo ennestään suvussa riittävästi.  Ja huonompiosaisista osa ei pääse töihin ja osa ei halua töihin erinäisistä syistä. Välissä oleva porukka saattaa myös jäädä ajalehtimaan opiskelun tielle eikä asetuta aloilleen.

Vierailija
128/137 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nykyään on kaikenlaista löysäilyä, nuoret tuppaavat opiskelemaan mutta eivät valmistu koskaan tai korkeintaan tehdään vähän jotain töitä, vaikka vanhempien firmassa, sitten taas matkustellaan ja opiskellaan vähän lisää, ajelehditaan vähän siellä tuuliajolla ja täällä tuuliajolla, ja sitten taas keksitään jotain aivan muuta. Ollaan tehty siis kaikkea muuta kuin verotuloja tuottavaa kokopäivätyötä. Tätä tapahtuu parempiosaisissa perheissä enemmän, oma lukunsa on sitten ne huonompiosaiset jotka eivät edes pääse töihin.

Yhteiskunnassa käy niin että mitä tulee parempiosaisiin, on liikaa mahdollisuuksia, ei asetuta aloille ja aleta tienaamaan, koska rahaa on jo ennestään suvussa riittävästi.  Ja huonompiosaisista osa ei pääse töihin ja osa ei halua töihin erinäisistä syistä. Välissä oleva porukka saattaa myös jäädä ajalehtimaan opiskelun tielle eikä asetuta aloilleen.

Sellaiseksi olemme yhteiskuntamme antanut tulla.

Itse aloitin tyonteon 12 vuotiaana. 86 kesalla.

Sita ennenkin olin saanut mm sokejuurikaspellolla kitkemisesta hiukan rahaa.

Olen kaupunkilainen, mutta meilla on kesamokki.

Omat lapseni 16, 15 ja 11 eivat ole koskaan olleet toissa. Ei voi ottaa kun ei ole hygienia passia. Tulityokortti pitaisi olla. jne.

He eivat ole oppineet tyonteon kulttuuria. Kiitos kieltamisen

129/137 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavan totta. Nykyään löytyy iltalukiota käyviä 25-vuotiaita ja kolmekymppisiä ikuisia oikean alan etsijöitä, jotka selittävät suunpielet vaahdossa että ”raha ei ole tärkeää”, ”työn pitää olla sellaista, että voin toteuttaa itseäni” ja ”mielekkyys on tärkeämpää kuin raha”.

Wtf?

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
130/137 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Nykyinen hallitus on tehnyt historiallisen röyhkeitä, keskiluokkaa kurjistavia ja suuromistajia suosivia muutoksia

Se nyt vaan on niin, että tuota ns. keskiluokkaa on niin paljon, että käytännössä valtion (yksityishenkilöiltä saatavat) tulot pitää kerätä heiltä.  Rikkaita ja köyhiä on lukumääräisesti niin vähän, että ei vaikuta merkittävästi budjettiin vaikka heidän verojaan kovennettaisiinkin.

Vierailija
131/137 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenen tahansa on vaikeaa saada sitä tuottavaa kokopäivätyötä, joten joko ollaan työttöminä tai ajelehditaan. Monet lähtevät.

Vierailija
132/137 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä raatamisen? Suuret ikäluokathan omivat itselleen kaiken ja ahnehtivat sellaisen elintason, että sitä maksetaan monen tulevan sukupolven kurjuudella.

Omin silmin olen nähnyt heidän raadannan. Asuivat maalla. Pienet eläkkeet. Ei kannata kadehtia. Kukan nykyihminen ei tule niin vähällä toimeen.

Asun UKssa

Ajan Porschella

Tienaan 10 000£/kk

Syon kerran paivassa

Aion vaihtaa auton halvempaan, mutta oli pakko kokeilla tuollaista autoa kun oli mahdollisuus.

Täh. Syömiseen, vaatteisiin, huveihin, hammaslääkäriin, hygieniatarvikkeisiin 100 puntaa kuussa? Really?

Vaatteisiin.

2018

12 paria sukkia 6£

paidan 30£

kengat 50€

2kpl T paitoja 3£

2017

3 kpl kalsareita 6£

farkut 10 £

2kpl T paitoja 6£

2016

Paita 25$

Housut 15$

kengat 30€

takki 100€

2kpl Tpaitoja 3€

Ruoka toissa 4£ paiva.

Hammaslaakarissa olen kaynyt viimeksi 27 vuotta sitten. Ei reikia. Kait hammaskivea on muttei nakyvasti eika kielella tunnu hyppyria.

Laakaria en ole tarvinnut 10 vuoteen. Silloin oli angiina kierre joka uusiutui kun antibiootit loppuivat. Aloin kurlaamaan vodkalla aamuin illoin ja tulehdukset loppuivat.

Huveista en tieda oikein. Ainut asia mista pidan on seksi. Valkkaan eli runkkaan. Minulla on mailman ihanin vaimo ja tappankin hanet viikon paasta :) Viimeisen 3 vuoden aikana olen ostanut yhden pelin steamista 30€

2£ dodo. Varsin miellyttava mieto vaniljainen tuoksu. Ei liian naisellinen. kestaa 3kk

Hiukset olen vuodesta 1994 leikannut itse. Kaksi parturi perän jälkeen silpoi korvani. Sai riittää minulle en halua enää koittaa onneani.

Minulla olisi helposti varaa elaa leveammin, mutta taidan olla jokseenkin minimalistinen sielu.

Koska tiedan kuinka vähällä tulee toimeen ihmettelen jatkuvaa ruikutusta tuista.

Itse en saanut kuin 5kk opintotukea, koska tulosääntoä muutettiin. Olin Toissä 7-9kk Vuodessa.

Haha, jep! Arvon provoaja voisi ottaa myös huomioon, että Briteissä hinnat merkataan £2, ei 2£. Kukaan britti tai siellä asuva, vähänkään asioista perillä oleva, ei laita punnan merkkiä numeron jälkeen vaan numeron eteen. Ensi kerralla otat sitten asioista selvää, ennen kuin alat provota, ok?

Vierailija
133/137 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun UKssa

Ajan Porschella

Tienaan 10 000£/kk

Syon kerran paivassa

Vaatteisiin.

2018

12 paria sukkia 6£

paidan 30£

kengat 50€

2kpl T paitoja 3£

2017

3 kpl kalsareita 6£

farkut 10 £

2kpl T paitoja 6£

2016

Paita 25$

Housut 15$

kengat 30€

takki 100€

2kpl Tpaitoja 3€

Ruoka toissa 4£ paiva.

tulosaanto oli liian hankala, joten CTRL+ v

Mistä kopioida.... "Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista"

Juu ja toissä tälläkin hetkellä. motivaatio hukassa kun ensi viikko on viimeinen tässä paikassa.

Kummasti vaan alkaa ä:ta pukata tuonne sekaan... Olet niin nolo!

Vierailija
134/137 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Oliko tämä vitsi? Siellähän on ollut historiallisen nopea talouskasvu 2000-luvulla. Kehitysmaasta talousmahdiksi parissa vuosikymmenessä.

Tosin Kiina on vieläkin kehitysmaa ja talousmahdin kulissit ovat jo alkaneet horjua kun sen massiivinen käänteinen asuntokupla on viimeinkin puhjennut. Sehän on se pääsyy miksi kaikki povaavat uutta regressiovaihetta ja vaikeita aikoja taloudessa. Kiinan "talousmahti" on kävellyt savijaloilla kokoajan.

Ihmetyttää vain miksi ihmisillä kesti näin kauan tajuta että kupla on olemassa, hirveitä rahamääriä käytetään ostamaan tontteja maanviljelijöiltä, sitten ne tontit rakennetaan täyteen huteria kerrostaloja joissa kukaan ei kuitenkaan asu. Näin muodostetaan kokonaisia satojentuhansien asuntojen haamukaupunkeja ja bisnestä tehdään näiden tonttien "arvoilla". Mitä arvoa on tontilla tai asunnolla jossa kukaan ei asu ja joka hiljalleen rapistuu käyttökelvottomaksi muutamassa vuodessa? Jos rahaa ei tehdä itse tuotteella vaan tuotteesta luodulla mielikuvitusarvolla niin silloin pitäisi jo hälytyskellot soida.

Vierailija
135/137 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeelle jäävien määrä on niin suuri ettei nuorten määrä riitä niiden elättämiseen.

Jostain pitäis saada lähes puoli miljoonaa uutta veronmaksajaa. Haluaako ruotsinsuomalaiset muuttaa takaisin? Ei halua.

Vierailija
136/137 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Valitettavan totta. Nykyään löytyy iltalukiota käyviä 25-vuotiaita ja kolmekymppisiä ikuisia oikean alan etsijöitä, jotka selittävät suunpielet vaahdossa että ”raha ei ole tärkeää”, ”työn pitää olla sellaista, että voin toteuttaa itseäni” ja ”mielekkyys on tärkeämpää kuin raha”.

Wtf?

Kouluttauduin raksalle, valmistuin 2007. Tuli 2008, ei mistään alan hommia löytynyt vaikka niin kovaa mainostettiin että helppoa löytää töitä. Menin tehdashommiin jossa luvattiin vakipaikkaa. Mutta koska 2008 tuli niin ketään ei enää vakinaistettukaan. Omat unelmat kämpän ostosta ja perheen perustamisesta kankkulan kaivoon. Kuusi vuotta hypin työpaikoista toiseen eikä vakipaikkaa mistään.

Nyt olen ehkä työtön mutta olen itseopiskellut unelma-alalleni ja olemme kaverin kanssa perustamassa osuuskuntaa. Rahaa on paljon vähemmän, elän osittain tuilla mutta teen työpäivinä täsmälleen sitä mistä tykkään. Jos ei-mielekkäät hommat eivät takaakaan elantoa tai tulevaisuutta niin miksi minun pitäisi tehdä niitä? Parempi keskittyä tekemään mistä tykkää, oli ne unelmat kuinka kauaskantoisia tahansa. Seitsemän vuotta tein mitä töitä löysin ja palkaksi sain vain osasopimuksia. Joten voit suojatyöpaikassasi laiskotellen pitää kiltisti turpasi kiinni että "nykynuoriso on niin laiskaa".

Vierailija
137/137 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla on kyllä harvinaisen naiivi ja yksinkertainen vanhaksi akaksi. Mitään sympatiaa vanhoilta akoilta on turha odottaa, joten siinä asiassa Kaffepulla lienee normaali vanhaksi akaksi.