Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin ihmiset tarvitsevat niin suuria tuloja? Meidän nettotulot ovat 4500€ ja tuntuu, että rahaa on ihan kaikkeen jatkuvasti

Vierailija
25.01.2019 |

Olemme viisihenkinen perhe. Koululaiset harrastavat isompi jalkapalloa ja nuorempi jääkiekkoa. Pienin ei harrasta vielä mitään. Meillä aikuisilla ei varsinaisesti maksullisia harrastuksia ole, mutta liikumme paljon, joten liikuntavarusteet vuositasolla maksavat jonkun verran.
Asumme 2014 rakentamassamme omakotitalossa, jossa jokaiselle lapselle on oma huone. Kotimme on hienosti sisustettu ja panostan kyllä aina säännöllisesti sisustukseen. En toki huonekaluja vaihtamalla, vaan tekstiileitä, mattoja, viherkasveja jne. Eikä makuni ole halpa.
Kaikilla on hyvät älypuhelimet, meillä on tabeltit, läppärit, pelitietokone, pleikat, äänentoistojutut yms nykyajan hilavitkuttimet. Mä käyn säännöllisessä kampaajalla, ripsihuollossa ja koko perhe kyllä pukeudutaan uskaltaisinko sanoa keskivertoa tyylikkäämmin. Mulla on myös ns kalliimpia merkkivaatteita jne.
Meillä on kaksi autoa. Kauppakassi ja mun työauto -(09) ja ns vähän parempi auto, joka on farmari. Autoista ei ole lainaa ja meillä ei ole mitään kulutusluottoja, osareita tms ollut ikinä.
Kerran vuodessa käydään Lapissa laskettelemassa ja muutoin näillä etelän lähirinteillä. Kerran vuodessa etelässa ja tämä matka maksaa meiltä n 4500€, koska halutaan vähän parempi hotelli omalla vesipuistolla. Lisäksi harrastetaan kaupunkilomia. Kerta vuoteen lisäksi esim vaikka Rooma, Wien tms. Joskus ollaan vielä miehen kanssa käyty kahdestaan jossain kaupunkilomalla. Nyt hiihtolomalla mennään Englantiin ja samalla käydään katsomassa pari futisottelua. Kesällä kahdeksi viikoksi Italiaan. Huvipuistoja, leffoja, keilausta, hoplopia pitkin vuotta. Myös jotain pieniä kotimaan reissuja tehdään.
Ravintolassa syödään kohtuu usein.

Meillä on kolme sijoitusasuntoa, jotka maksavat itse itseään pois. Niistä ei kovin kummoisia summia jää itselle käteen.
Ainut mitä olen saanut, on perintömetsää, joka on hyvä hätävara, mutta en mä sillä tienaa mitään.

Isovanhemmat ostavat lapsille normi joulu-ja synttärilahjat ja antavat joskus 20-50€. Mä saan jouluna 200€ lahjaksi. Mies saa joskus isältään satasen, mutta siis ihan pari kertaa vuodessa.

Miehellä on osakkeita. Mulla säästötilillä 10t.

Koskaan ei ole rahat loppu. Jos joku jotain haluaa, niin ei ole rahasta koskaan ollut kiinni.
Tulot ja menot tasapainossa.

Mä siis ihmettelen suuresti, että mihin ihmiset tarvitsevat ihan hillittömiä tuloja, että voivat tehdä yhtään mitään?
Tälläkin palstalla pohditaan jatkuvasti, miten rahat riittää ja esim matkustelua pidetään jonain rikkaiden etuoikeutena.

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en voinut ku nauraa tuon aloituksen jälkeen. Oli sitten valetta tai totta.

Mutta tuo kirjoutustyyli ;D

Pikkusormi sievästi sojottaen nauttii iltakahvin.

Jos on totta, niin eihän siinä mitään, nauttikaa rahasta....niin meilläkin tehdään :)

Tulee mieleen se keskustelu, jossa joku liihotti nurmikon halki elegantisti elehtien vai miten se oli. Ehkä sama tyyppi on nyt tullut takaisin.

Vierailija
42/80 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ehkä kertonut kaikkea tai muutoin tuo yhtälö on mahdoton. Suurinpiirtein samat tulot täällä ja ihan mukavasti eletään mutta kuitenkin säästeliäästi jotta voidaan matkustella, mutta ei tällä palkkatasolla ole todellakaan voinut sekä matkustella ETTÄ säästää suuria määriä ja alkupääomaa ostella sijoitusasuntoja, ei vaikka asuntolainaa on vain 1/2 asunnon arvosta Uudellamaalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

4500 nettotulot ovat todella suuret.

2250e netto palkka per perse... aika vähän minusta tai ei ainakaan mikään erityisen hyvä palkka, ihan keskituloinen.

Niin. Eli netto. Molemmilla kolmen tonnin bruttopalkat. Eli hyvät palkat.

Vierailija
44/80 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyyhän valkoharmaa sisustus päivittää vuoden välein. Ja kaikki mahdollinen pitää vakuuttaa kalliisti. Ja postimerkkitontin velat painavat, samoin ylihintaisen pikku omakotitalon.

Vierailija
45/80 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee lomiin. Juuri olimme teinien kanssa Alpeilla, hinta varmaan kymppitonnin.

Lennot 1400 e

Auton vuokra 800 e

Asunto 3000 e (3 mh, kivasti sisustettu, ehkä kolmen tähden, ei mikään luksus).

Hissiliput, vuokraukset 1500 e

Ruoka ja juomat rinneravintoloissa 500 e

Muu ruoka xxx

Ei tuossa olisi voinut muusta säästää kuin ostaa lentoliput vähän aiemmin, niin olisi säästänyt muutaman satasen, sekä mennä muulloin kuin vuodenvaihteessa, olisi asunto ollut tonnin halvempi.

Kesällä taas uusi reissu. Kymppitonni siihen taas menee. Koska sitten haluamme viiden tähden loman.

Nettotulomme ovat paremmat kuin teillä, mutta koko ajan luottokorttia maksellaan.

Vierailija
46/80 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kolmen lapsen työssäkäyvä lähiäiti ja tienaan kuussa käteen 3200€. Hyvin jää rahaa sijoittamiseen kun järkevästi käyttää. Mutta matkusteluun kyllä ei liiemmin, joten kotimaassa mummolassa matkaillaan, harvoin muualla. Meillä asumisen kustannukset on melko isot kuukaudessa, näin talvella 1250€/kk ja se syö ison osan budjetista. Asumme etelä-suomalaisessa kaupungissa, emme Helsingissä. Pyrin silti joka kk laittamaan sijoituksiin 200-300€.

Vierailija
47/80 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoittajat eivät sijoita elämiseen.

Vierailija
48/80 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä miehen kanssa nettotulot yhteensä 2200e ja ikinä ei ole tili nollilla. On oma iso talo, 2 lasta, hevosia, 2 autoa jne. Lapsilla on hirveät määrät leluja ja vaatteita sun muuta tavaraa. Käyn kampaajalla ja hieronnassa säännöllisesti.

Vierailija
49/80 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

-4500e tulot

-2014 rakennettu omakotitalo

-3 sijoitusasuntoa 

-2 autoa

-perintömetsää

-osakkeita ja säästöjä

-isovanhemmat tukevat rahallisesti

Onko tämä aloitus jokin vitsi? Miten ihmeessä voisi ollakaan rahasta pulaa, jos on kaikki noi!

Mietipä yksinhuoltajaa, jolla tulot ovat 1500e, joka asuu vuokralla, ei omista asuntoja (ei omaa eikä ylimääräisiä) eikä autoja, ei ole perintöjä, osakkeita, säästöjä, ja joka ei saa sukulaisilta rahallista tukea. Tule sitten kysymään!  

Vierailija
50/80 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vain ylelliseen elämään.

Vierailija
51/80 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi saan alapeukkuja?

Aloituksessa kysyttiin, miten ihmisillä ei raha riitä, ja minä vastasin. Mitä minun olisi pitänyt vastaya, jotta alapeukkuja olisi tullut?

Kumma, kun perustelee, niin ei sekään kelpaa...

45

Vierailija
52/80 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä menee lomiin. Juuri olimme teinien kanssa Alpeilla, hinta varmaan kymppitonnin.

Lennot 1400 e

Auton vuokra 800 e

Muu ruoka xxx

Ei tuossa olisi voinut muusta säästää kuin ostaa lentoliput vähän aiemmin, niin olisi säästänyt muutaman satasen, sekä mennä muulloin kuin vuodenvaihteessa, olisi asunto ollut tonnin halvempi.

Kesällä taas uusi reissu. Kymppitonni siihen taas menee. Koska sitten haluamme viiden tähden loman.

Nettotulomme ovat paremmat kuin teillä, mutta koko ajan luottokorttia maksellaan.

Olet tyhmä kuin saapas

Vierailija
53/80 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihhmiset eivät saaa tekemistä heidän aivonsa surkastuvat.

Vierailija
54/80 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lennot 1400 e

Auton vuokra 800 e

Muu ruoka xxx

Olet tyhmä kuin saapas

Miksi?

Senkö takia, että elän sellaista elämää, mitä haluan?

Vai tarkoitatko, että kaikki, jotka eivät arvosta samoja asioita kuin sinä, ovat tyhmiä kuin saappaat?

Vierailija
55/80 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostaa aika epätodellista ap:n elämä noilla tuloilla.

Sijoitusasuntoihin pitää olla alkupääomaakin, ennkuin saat lainaa.

Näissä rahaanliittyvissä viestiketjuissa on muuten aina vaikka kuinka monta yksinhuoltajaa kovin pienillä tuloilla kirjoittamassa.

Todennäköisesti, kuitenkin ex-puoiso maksaa osan lapsiin liittyvistä kustannuksista.

Vierailija
56/80 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuullostaa aika epätodellista ap:n elämä noilla tuloilla.

Sijoitusasuntoihin pitää olla alkupääomaakin, ennkuin saat lainaa.

Näissä rahaanliittyvissä viestiketjuissa on muuten aina vaikka kuinka monta yksinhuoltajaa kovin pienillä tuloilla kirjoittamassa.

Todennäköisesti, kuitenkin ex-puoiso maksaa osan lapsiin liittyvistä kustannuksista.

Meillä ex ei ole kylläkään maksanut ikinä sentin senttiä, vaikka on rikas perijä, ja varaa olisi.

Vierailija
57/80 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole tosiaan isot tulot aloittajalla. 2250.-/netto per naama. Täytyy vielä ymmärtää, että tuossa on kolmen lapsen lapsilisät, eli 4500 - 1000, eli 3500, niin 1750/per naama kuukaudessa. Missä voi tienata noin vähän?

Vierailija
58/80 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole tosiaan isot tulot aloittajalla. 2250.-/netto per naama. Täytyy vielä ymmärtää, että tuossa on kolmen lapsen lapsilisät, eli 4500 - 1000, eli 3500, niin 1750/per naama kuukaudessa. Missä voi tienata noin vähän?

On ne minusta isot varsinkin kaiken tuon varallisuuden, sijoitusasuntojen, perintöjen yms. päälle. Mutta kaikki on toki suhteellista.

Vierailija
59/80 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hyvin jos tonnilla kuussa pystyy ylläpitämään isoa okt:ta. Meillä menee pelkkiin vakuutuksiin 250€/kk, toinen mokoma sähköön ja päälle vesi-, jäte ja kiinteistöverot. Kertaa kaksi kun on kaksi kiinteistöä eli mökki vielä rahareikänä.

Joillain raha riittää, toisilla ei. Meillä oli hyvistä tuloista huolimatta rahat aina loppu kunnes tuli perintöä toiselle. Ja siitä huolimatta asuntolainaa on vielä satatonnia. Eikä reunuskunnan okt:ta välttämättä saa enää ikinä myytyä :( Eli tän kanssa ollaan naimisissa vielä pidempään kuin toistemme kanssa.

Vierailija
60/80 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna mun palkka enemmän kuin viime vuonna. Nettokuukausitulot meillä yhteensä tänä vuonna noin 7200 €. Todennäköisesti säästöön per kk menee useampia satasia, enimmillään pari tuhatta euroa.