Nainen: miten olet selvinnyt henkisesti siitä kun nuoruudenhehkusi on kadonnut 35 vuotiaana?
Kertokaa! Täytän 35 vuotta viikon päästä ja kaipaan vertaisapua.
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Hyvin olen selvinnyt. Ei tullut yllätyksenä että ihmiset vanhenee. Mulla on tullut lisää viisautta ja elämänkokemusta, joista iloitsen.
Joo, ei mullekaan tullut yllätyksenä. Mutta on se silti hiukan vaikea tajuta itsekin vanhenevansa, vaikka kaikki ympärillä vanhenee. Ihan kuin sekin, että jokainen tietää kuolevansa joskus, mutta ei silti yleensä samoin sisäistä omaa kuolevaisuuttaan kuin muiden.
Paljon värikkäitä kasviksia, vettä, hyvät voiteet joissa a ja e-vitamiinia.
Orgasesmeja, liikuntaa, ulkoilua jne niin kyllä voi hehkua vaikka 7-kymppisenä.
Liika kahvinjuonti, stressi, unettomuus, alko, tupakka vie kyllä hehkun ihan teiniltäkin.
Jatkan innokkaimpien hätisteyä pois kimpusta 😅
Eipä ole hävinnyt (mahtavaa!), mutta vaikka olisikin, niin ap:tä inan vanhempana terveellä itsetunnolla varustettuna:
EI HAITTAISI pätkääkään! Mm. vaate- ja kosmetiikkateollisuus ratsastaa surutta kusettaen ja kupaten näillä epävarmoilla reppanoilla.
Tästä syystä ei vertaistuki tule koskaan ap:n kaltaisia auttamaan, ennenkuin neuroottinen, huono itsetunto selätetty eli vinkkinä: Hoida itse oma päänuppisi kuntoon! Tämä, jos/kun onnistuu, niin sitten kaikki toimii!
Yllättävän vähän asiaa on tullut mietittyä. Syynä on varmasti sekin, että en koskaan ole muutenkaan ollut mitenkään suosittu miesten keskuudessa (vaikka en sinänsä ole mielestäni ikinä ollut pahannäköinen), joten nyt ei tarvitse vanhempana murehtia mitään mahalaskua. Arki on ihan samanlaista kuin aina ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Hyvälle tuntuu. Saa olla miehiltä rauhassa, eikä enää välitä mitä muut sinusta ajattelee. Töissä olet kokenut ammattilainen etkä tyttönen, sinut otetaan vakavasti. Vapauttavaa, vanheneminen on kivaa!
Minä en ainakaan halua olla miehiltä rauhassa, päinvastoin. Haluaisin kohdata elämäni miehen, rakastaa ja olla rakastettu!
Töissä olen samassa asemassa kuin aina ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Jaahas, oli sitten liian radikaali vastaus kun piti poistaa, mutta ei hätää, näin se kuului:
Peräreiästä tulee hehkua tällaisille aloituksille. Ei paljon hehkut kiinnosta. Elämässä on ihan oikeaakin sisältöä.
Tsiisus.
Eipä se ulkonäön miettiminen mitenkään estä miettimästä muitakin asioita!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän kukaan pysy nuorena ikuisesti. Kaikki vanhenevat, myös ne kasvonsa kauneusleikkauksilla pilanneet.
Entäs ne jotka ei ole pilanneet kasvojaan kauneusleikkauksilla, vaan kasvot tulleet paremmiksi? Niitäkin on. Suomessa muistetaan aina epäonnistuneet leikkaukset ja irvaillaan niille. On myös onnistuneita leikkauksia ja muita hoitoja.
He sitten hehkuvat muita upeammin ja loistokkaammin ♥️😘😘 ou jee.
Vierailija kirjoitti:
Aina voi turvautua Siepon "meikkivinkkeihin" jos meinaa hehku tai hohto kadota :D
"Sieppo" feikkaa itsensä tunkkaiseksi ja paljon ikäistään vanhemman näköiseksi. Valitettavasti hän tekee näin vain hallaa, joten meikkivinkkejä kannattaa mieluummin ottaa oikealta siepolta eli linnulta, joka on hurmaavan kaunis ja luonnollinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän miehenä, että ns. hehkuni ja haluttavuuteni on sammunut jo 10 vuotta aikaisemmin.
Taidat sitten olla varsinainen luuserimies. Miehen kulta-aika on nimenomaa 30-50v, naisella se on 16-28.
Kohta 60 v ja kulta-aika säilyy aina vaan. :-)
N58
Vierailija kirjoitti:
Aikuisen naisen hehku on myös kaunista :) Nuoruuden epävarmuus on poissa ja uskallat olla oma itsesi. Olet löytänyt oman tyylisi ja teet juuri niitä asioista josta pidät. Rahakaan ei enää estä sinua panostamasta arjen luksukseen.
Olet ihana aikuinen nainen, nauti siitä kunnes se väistyy vanhuuden hehkun tieltä :)
Aikamoisia yleistyksiä. Osalla näin joo, mutta ei mulla ainakaan ole epävarmuus kadonnut, paremminkin kasvaut. Tyylini on sama kuin aina ollut. Raha on este monelle asialle, koska tulot pienet. En tee juurikaan asioita mistä pidän, vaan koitan vaan selviytyä päivästä toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaahas, oli sitten liian radikaali vastaus kun piti poistaa, mutta ei hätää, näin se kuului:
Peräreiästä tulee hehkua tällaisille aloituksille. Ei paljon hehkut kiinnosta. Elämässä on ihan oikeaakin sisältöä.
Tsiisus.Eipä se ulkonäön miettiminen mitenkään estä miettimästä muitakin asioita!
Miettiminen on asia erikseen, mutta elkää nyt hyvät ihmiset ressatko ja huolehtiko sellaisen takia, jota ei voi estää? Se on kaikilla vastassa, eikä kukaan voi aikaa voittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuisen naisen hehku on myös kaunista :) Nuoruuden epävarmuus on poissa ja uskallat olla oma itsesi. Olet löytänyt oman tyylisi ja teet juuri niitä asioista josta pidät. Rahakaan ei enää estä sinua panostamasta arjen luksukseen.
Olet ihana aikuinen nainen, nauti siitä kunnes se väistyy vanhuuden hehkun tieltä :)
Aikamoisia yleistyksiä. Osalla näin joo, mutta ei mulla ainakaan ole epävarmuus kadonnut, paremminkin kasvaut. Tyylini on sama kuin aina ollut. Raha on este monelle asialle, koska tulot pienet. En tee juurikaan asioita mistä pidän, vaan koitan vaan selviytyä päivästä toiseen.
Täysin sama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvälle tuntuu. Saa olla miehiltä rauhassa, eikä enää välitä mitä muut sinusta ajattelee. Töissä olet kokenut ammattilainen etkä tyttönen, sinut otetaan vakavasti. Vapauttavaa, vanheneminen on kivaa!
Minä en ainakaan halua olla miehiltä rauhassa, päinvastoin. Haluaisin kohdata elämäni miehen, rakastaa ja olla rakastettu!
En puhunut asemasta töissä. Juttu on vaan niin, että kokemusta arvostetaan vielä tänäkin päivänä, usko tai älä.
Hehkuni katosi noin 27- vuotiaana.
Hyvin olen selvinnyt. Ei mitään paineita, kelpaanko suomalaisille naistenvihaajille. Mielenkiintoni on suuntautunut itseni ulkopuolelle kokonaan. Elämäni on rikasta.
Naiset täällä huolehtii tykkääkö kukaan musta kun on karvoja, ryppyjä, hehku poissa, lässyti lässyti. Ottakaa nyt jo itteänne niskasta kiinni. Hävettää olla nainen.
Oikeasti kamalaa. Olen muuttunut näkymättömäksi. Ja pahinta on, että vaan huonompaan suuntaan ollaan menossa. Vanhenemisessa ei ole mitään hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En puhunut asemasta töissä. Juttu on vaan niin, että kokemusta arvostetaan vielä tänäkin päivänä, usko tai älä.
Mitäs jos ei ole saanut ensimmäistäkään oikeaa (ei-hanttihommia) työpaikkaa vielä? Yleistyksesi siitä millaista on olla yli 35 v ontuvat pahasti.
Vierailija kirjoitti:
Naiset täällä huolehtii tykkääkö kukaan musta kun on karvoja, ryppyjä, hehku poissa, lässyti lässyti. Ottakaa nyt jo itteänne niskasta kiinni. Hävettää olla nainen.
Niin että on epänormaalia kaivata parisuhdetta ja surra sitä kun ei kelpaa sellaiseen?
Tämä! Hehku ei ole kadonnut mihinkään, päinvastoin. Olen 43v ja paremmassa kunnossa kuin koskaan, kiitos treenin;)
Mikään paikka ei roiku, näytän hyvältä ja elämä hymyilee :)