Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen töissä ruokakaupassa, johon ei ole muutamaan kuukauteen löydetty sopivia, uusia työntekijöitä. Haluatko kysyä jotain?

Vierailija
24.01.2019 |

Aiheeseen liittyvää siis, ei piin likiarvoa tms.:)

Kommentit (246)

Vierailija
241/246 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos ap.Tässä ketjussa tiivistyy loistavasti Suomen työttömien asenne- töitä ei olla valmiita ottamaan vastaan koska tuet edelleen liian hyvät.

Sinulla on jotain vakavaa häikkää luetun ymmärtämisessä.

Näytä missä ketjun viestissä ap on muka valittanut, että työttömät eivät hae heille töihin.

Niin, ei missään. 

Ap valittaa sitä, että heille töihin hakevat eivät osaa sitä juuri heillä tehtävää työtä jo valmiiksi. 

Ainoa, mikä ketjussa tiivistyy, on Suomen työnantajien asenne: Odotetaan, että saadaan jostakin valmiina kuin mittatilaustyönä juuri omiin tarpeisiin sopivaa työvoimaa, ilman että tarvitsee itse tehdä mitään. Sen sijaan että valittaisiin hakijoista joku nohevanoloinen tyyppi joka perehdytettäisiin kunnolla, mieluummin valitetaan työvoimapulaa.

Jos katsot, mitä olen kirjoittanut, en ole väittänyt näin.

Olen väittänyt, että meille eivät sovi hakijat, joiden pohjaosaaminen on pyöreä nolla. Uuden opettelua tulee aivan liian paljon. Kärsijöinä ovat myös asiakkaat, joiden pakettien kanssa tapahtuu virheitä, kun kokematon työntekijä saa kerralla liian paljon opeteltavaa. Paketeissa on neljä erilaista luovutusehtoa. Jos yksikään näistä ei ole ennestään tuttu, on helpompi tehdä virheitä. Asiakkaan on kuitenkin voitava hakea juuri se paketti ja se on mentävä oikein haettaessa eli kaikki asiat on käsiteltävä saman tien. Olen monen kohdalla nähnyt, mikä määrä asiaa on liikaa. Olen myös selvitellyt esimerkiksi väärin luovutettuja paketteja.

Toivottavasti kommenttini valaisee sitä, miksi kuka vaan kadulta ei voi tulla tekemään tätä työtä.

ap

Vierailija
242/246 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tavoitteet elämässä korkealla jos haaveissa on ura kaupassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/246 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauanko sinä olet ollut siellä?

Nelisen vuotta. Aiemmin sinne kelpasivatkin paremmin "tavalliset ihmiset" mutta sen jälkeen kun pakettipalvelut laajenivat, homma mutkistui. ap

Mikä niissä pakettipalveluissa on niin vaikeaa? Olen tällä hetkellä hallintopäällikkö ja kaipaisin lisähaastetta työhön, eikö ole mitään mahista että pääsisi teille duuniin? Kassaa olen käyttänyt 20 vuotta sitten ja kokemusta on pakettipalveluista lähettäjänä toimimisen kautta.

Vierailija
244/246 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä tää on nykysin kun ei jakseta kouluttaa uusia työntekijöitä. Heti pitäis olla joku supertekijä. Kaupan alan palkka on niin surkean paska, että ne osaajat etsii kyllä mieluiten muita hommia.

Vierailija
245/246 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakettipalvelut ei todellakaan ole hankalia normaalin äo:n ja oppimiskyvyn omaaville ihmisille. Pakettipalvelut on itseasiassa aivan ihanaa hommaa perus kaupan duuneihin verrattuna ja mieluiten olisin ihan vaan sielä pakettitiskin takana kokoajan.

Vierailija
246/246 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakettipalvelut ei todellakaan ole hankalia normaalin äo:n ja oppimiskyvyn omaaville ihmisille. Pakettipalvelut on itseasiassa aivan ihanaa hommaa perus kaupan duuneihin verrattuna ja mieluiten olisin ihan vaan sielä pakettitiskin takana kokoajan.

Se voi kuitenkin yllättää että

-kaikilla ei ole normaali äo

-joitain stressaa enemmän, kun on paljon asioita, ei pysty toimimaan

-joitain stressaa vihaiset asiakkaat enemmän (pakettipalveluissa näitä on enemmän)

Meitä on moneen junaan..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän