Naapurin talossa on syttynyt tulipalo joka uhkaa polttaa sen maan tasalle. Sinun apusi voi pelastaa talon tai ainakin rajoittaa vahinkoja. Auttaisitko?
Jopa siinä tapauksessa että oma terveytesi on mahdollisesti vaarassa?
Kommentit (29)
Seuraisin tarkasti ettei tulipalo vaan leviä minun talooni. Jos on uuka niin heti ilmoitan paikalla olevalle palokunnalle.
Olen käynyt hengenpelastuskurssin ja nuorena vartijan hommia tehdessäni muistaakseni jonkun tulensammutuskurssinkin. Mutta en siitä huolimatta ehkä tunkisi itseäni palavaan taloon, koska savukaasut voivat olla hyvin myrkyllisiä, siellä voi olla varastoissa maaleja ym. ja jos ei tunne talon pohjaratkaisuakaan, niin on aika typerää järjestää palokunnalle lisää pelastettavaa. Aika lailla tilannekohtaista. Jos siellä sisällä on lapsia, aika kinkkinen tilanne, en tiedä miten harkintani toimisi siinä. Soittaisin joka tapauksessa palokunnan ja toisin ihmisille huopia ym ja yrittäisin antaa jotain apua, mitä nyt osaan antaa. Käyttäisin sammutinta, jos sellainen sattuu olemaan ja jos siitä enää mitään hyötyä on.
Hyvät ihmiset, palovaroitin, sammutuspeitto ja sammutin on halpoja, hommatkaa ne. Mulla on sammuttimia kotona yksi eteisessä ja yksi keittiössä. Mökillä on neljä: saunalla yksi, yksi eteisessä, yksi makkarissa ja yksi yläkerran käytävässä. Toimintakunto pitää säännöllisesti tarkistaa. Ja tulipalon syttyessä pitää yrittää hidastaa paloa sulkemalla ovia ja ikkunoita ulos mennessään. Tuli rakastaa happea.
Vierailija kirjoitti:
Palokunta hoitaa tietenkin palon, minä voisin antaa korkeintaan talon asukeille yösijan.
Vihreälle multikulturistille en anna edes sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, jokainen huolehtikoon itsestään. Kertoo myös aika paljon ihmisestä, että on tuohon tilanteeseen joutunut, joten en olisi ollut tekemisissä mokoman kanssa alunalkaenkaan enkä olisi todellakaan vastaisuudessakaan.
Niin että antaa vaan vauvan palaa kehtoon
Miksi se talo on pitänyt päästää palamaan alunalkaenkaan? Paloturvallisuudesta huolehtiminen on äärettömän helppoa, että jos sen laiminlyöt niin kanna myös seuraukset.
Tiesdän että tietty osa ihmisistä olisi salaa hyvilläön kun naapurin hienompi talo on liekeissä. Kenellähän olisi pokkaa myöntää tämä
Vierailija kirjoitti:
Tiesdän että tietty osa ihmisistä olisi salaa hyvilläön kun naapurin hienompi talo on liekeissä. Kenellähän olisi pokkaa myöntää tämä
Vielä kun tietäisi että on Kokoomuksen äänestäjä:)
No, mulle on aina sanottu että jokainen vastaa itsestään jne joten... en.
En vaarantaisi terveyttäni tai henkeäni omaisuuden vuoksi, auttaisin muutoin tietenkin.
Haluaisin ajatella että voisin vaarantaa henkeni pelastaakseni jonkun, mutta en ole koskaan ollut tällaisessa tilanteessa.
Niin että antaa vaan vauvan palaa kehtoon