Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielenterveys pettämässä?

Vierailija
23.01.2019 |

Alan olla jo huolissani ittestäni.
Säntäilen kauhuissani öisin ylös, jos mies ollu hereillä vielä niin sanoo, että minulla kauhun sekainen ilme naamalla/silmissä. Eksyilen öisin taloomme, kuljeskelen hädissään eri paikkoihin.

Ja lisäksi olen alkanut nähdä painajaisia jotka painaa päivisinkin mieltä koska osa niin kamalia.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro lisää, miten käytännössä eksyy talossanne yöllä? Millaisia painajaisia?

Vierailija
2/23 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro lisää, miten käytännössä eksyy talossanne yöllä? Millaisia painajaisia?

"Eksyn" eli kauhuissani haeskelen seinästä ovea tmv vaikka se aivan eri suunnalla. Ja olen hädissäni kun en tajua missä olen.

Viime yönä näin painajaisia että vauvamme poltettiin elävältä enkä päässyt apuun, yhdessä unessa olen aivan hukassa ja olin kuolla, yhdessä unessa veljeni puhui mustasta yöstä ja pelkäsi jollekin sattuvan jptain pahaa, siihen heräsin lopullisesti.

En ole koskaan aamusin virkeä ja levännyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yönä näin myös unen, että lääkäri solvasi etten osaa hoitaa lastamme.

Ap

Vierailija
4/23 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin stressi tulee uniin painajaisina. Kun elämäntilanne rauhoittuu, rauhoittuu myös unet, joten onko sulla jotain äärimmäistä painetta/kriisiä/pelkoja meneillään nyt muuten elämässä?

Vierailija
5/23 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi ja paniikkihäiriö. No nekin mt.ongelmia.

Minulla tuli lisäksi fyysisiä oireita. Näköhäiriöitä, puutumista. Muisti pätki, esim. Hyppäsin väärään suuntaan menevään bussiin.

Kävin magneettikuvissa, mutta eiköhän stressi paniikki.

Vierailija
6/23 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä pitkään ollut jonkinlaista stressin ja paineen alla elämistä ja jollakin tapaa selviytymistä, nyt se vaan lisääntynyt entisestään taas ja tulee lisääntymään kevään aikana.

Siksi pwlkäänkiettä mwinaako oikeasti pää pettää.

Ap

Vierailija
7/23 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

anteeksi sian saksa. Nakkisormet ja puhelin ei hyvä yhdistelmä.

Ap

Vierailija
8/23 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämä pitkään ollut jonkinlaista stressin ja paineen alla elämistä ja jollakin tapaa selviytymistä, nyt se vaan lisääntynyt entisestään taas ja tulee lisääntymään kevään aikana.

Ap

Hoitoon heti.

Vierailija
9/23 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ainakin on kerrottu että jos pelkää tulevansa hulluksi niin ei tule. Paniikkihäiriö mulla.

Vierailija
10/23 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Hoitoon heti.

Niuvaniemeen 🤖

Vierailija
11/23 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee lekuriin. Sulla on uniapnea

Vierailija
12/23 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on parasomnia.

Näyttelijä Heidi Heralasta on netissä luettavissa ET Terveys-lehdelle antama haastattelu aiheesta. Googlaa ja lue se.

Heidi on kärsinyt noista yöllisistä kauhukohtauksista jo yli 40 vuotta.

Eli et ole tulossa hulluksi vaan ongelmasi nimi on parasomnia.

Vierailija
13/23 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mieheni tekee tuota silloin tällöin ja täysin stressin syytä, tai joku ongelma painaa mieltä, mitä ei ole kertonut jne (alitajunnan hommia). 

Vierailija
14/23 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ainakin on kerrottu että jos pelkää tulevansa hulluksi niin ei tule. Paniikkihäiriö mulla.

Tämä ei kyllä pidä paikkaansa. Kyllä ihminen psykoottisten oireiden alkaessa useimmiten huomaa, että kaikki ei ole kunnossa. Kun oireet jatkuvat ja ihminen uppoaa syvemmälle psykoosiin, sairauden tunto saattaa hälvetä.

Vierailija
15/23 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on parasomnia.

Näyttelijä Heidi Heralasta on netissä luettavissa ET Terveys-lehdelle antama haastattelu aiheesta. Googlaa ja lue se.

Heidi on kärsinyt noista yöllisistä kauhukohtauksista jo yli 40 vuotta.

Eli et ole tulossa hulluksi vaan ongelmasi nimi on parasomnia.

Tämä on vähän samaa kuin uniapnea. Lisä happi auttaa asiaan. Lääkäriin siis ha koekäyttöön ns. Norsunkärsälaite

Vierailija
16/23 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla kuinka pieni vauva..? Voisko olla vakava masennus/lapsivuodepsykoosi alkamassa? Naapurilla oli muutama vuosi sitten.

Vierailija
17/23 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei kyllä pidä paikkaansa. Kyllä ihminen psykoottisten oireiden alkaessa useimmiten huomaa, että kaikki ei ole kunnossa. Kun oireet jatkuvat ja ihminen uppoaa syvemmälle psykoosiin, sairauden tunto saattaa hälvetä.

Kyllä psykoosissakin voi tietää, että on mt. Mutta on hukassa ja ei voi erottaa, mikä totta, mikä ei.

Meillä äitini, kun hänellä huono kausi ja sekoilee, niin saattaa sanoa, että kyllä nyt on jutut taas pakkohoitoa vaille. Sitten jatkaa silti sekavia. Varmaan pelottavaa.

Vierailija
18/23 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin masennus, uupumus.

Näitäkään ei saa jättää hoitamatta.

Vierailija
19/23 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla kuinka pieni vauva..? Voisko olla vakava masennus/lapsivuodepsykoosi alkamassa? Naapurilla oli muutama vuosi sitten.

Vauva on jo puoli vuotias.

Ap

Vierailija
20/23 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee rentoutumisharjoituksia. Hengitys nenän kautta sisään ja hitaasti puhaltaa ulos.

Ne on hyvä tehdä, vaikka kun vauva päikyllä.

Aseta itsellesi aika esim. 15min, jolloin saa vatvoa stressaavia ajatuksia, muutoin pakota ajatukset mukaviin.

Tuuleta makuuhuone, vältä rasvasia ruokia, kahvia yms. Pidä makuuhuone siistinä ja rauhallisissa väreissä. Listaa ennen nukkumaanmenoa, mitkä asiat ovat hyvin, mistä olet onnellinen ja mikä sinua naurattaa. Yritä nukahtaa hyviin ajatuksiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi