Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tumma keittiön kivitaso, ei ikinä enää!

Vierailija
23.01.2019 |

Helvetinmoinen homma saada se siistin näköiseksi. Tiskirätin on oltava lähes käyttämätön ja täysin rasvaton, muuten siihen jää rumannäköinen harmaa kalvo päälle. Kun remontti tulee ajankohtaiseksi vaihtuu noi puutasoihin.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahaa se kivitaso.

Onko teidän vesi tosi kalkkista, jos siihen sen takia jää kalvo.

Vierailija
22/39 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on tosi arka väri keittiöön, oli materiaali mitä tahansa. Olen katsonut kun asuntojen myynti-ilmoituksissa on mustat keittiökalusteiden ovet, niin mahtavasti ovat täynnä rasvaisia sormenjälkiä. Sopivasti kun valo tulee, niin kyllä näkyy, mikäli on sormi hipaissut. Aivan sama, onko matta- vai kiiltäväpintainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pese ne tasot nyt kertaalleen kunnolla. Laitat vaikka fairyveden altaaseen, sitten sienen ja liinan avulla puhdistat kaikki tahrat ja rasvat pois. Tämän pesuvaiheen jälkeen otat pelkällä vedellä ja mikrokuituliinalla jotta saat pesuainejäämätkin pois. Tässä kohtaa sinulla on toisessa kädessä kuivausliina joka sekin on mikrokuituliina. Kuivaat tasoja sitä mukaa kun pyyhit toisella märällä rätillä. Ihan oikeasti tämän pitäisi toimia, eikä jatkossa tarvitse niin kauheasti sitä pesuainetta joka kerta edes käyttää.

Vierailija
24/39 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pese ne tasot nyt kertaalleen kunnolla. Laitat vaikka fairyveden altaaseen, sitten sienen ja liinan avulla puhdistat kaikki tahrat ja rasvat pois. Tämän pesuvaiheen jälkeen otat pelkällä vedellä ja mikrokuituliinalla jotta saat pesuainejäämätkin pois. Tässä kohtaa sinulla on toisessa kädessä kuivausliina joka sekin on mikrokuituliina. Kuivaat tasoja sitä mukaa kun pyyhit toisella märällä rätillä. Ihan oikeasti tämän pitäisi toimia, eikä jatkossa tarvitse niin kauheasti sitä pesuainetta joka kerta edes käyttää.

No voi hyvänen aika. Kyllä tässä vuosien mittaan kaikenlaiset pesutyylit ja tasojenpesut on kokeiltu. Pointti tässä hommassa oli nyt se, että puutasoista minulla on sellainen kokemus että niissä riittää kunnollinen pyyhintä kertaalleen eikä erillisiä kuivailuja enää tarvita.

Vierailija
25/39 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta on tosi arka väri keittiöön, oli materiaali mitä tahansa. Olen katsonut kun asuntojen myynti-ilmoituksissa on mustat keittiökalusteiden ovet, niin mahtavasti ovat täynnä rasvaisia sormenjälkiä. Sopivasti kun valo tulee, niin kyllä näkyy, mikäli on sormi hipaissut. Aivan sama, onko matta- vai kiiltäväpintainen.

Ja korkeakiiltoisissa näkyy kaikki myös, huolimatta väristä.

Vierailija
26/39 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onneksi keittiössä ei tule paljon rasvaroiskeita.

Tai ehkä kuitenkin valitettavasti :)

Vierailija
27/39 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks sulla joku ongelma?

Vierailija
28/39 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voe katohan poikaa. Et sitten ole noita lasinpesusuihkeita tajunnut kokeilla? Ei tarvi olla eres puhas rätti ko lika lähtöö. Eikä jää rantuja.

Halvemmalla pääsee kun tekee miedon etikka+fairy seoksen sumutepulloon. 

Vierailija
29/39 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että jotkut viittii tällaseen aloitukseen vastata, kertoo palstalaisten tasosta.

Vierailija
30/39 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

TAI... voisi tosiaan alkaa käyttämään puhtaita rättejä. Jää se paskakalvo puupintaankin, vaikka et huomaa sitä.

Vierailija
31/39 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiön pöydällä olevaa likaa ei ole olemassa kunhan sitä ei näe! Aikaa oksettava ajatus minun mielestäni. Paljon parempi, että lika näkyy ja tulee pestyä pois. Miten siinä muuten voi ruokatarvikkeita käsitellä?

Vierailija
32/39 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että jotkut viittii tällaseen aloitukseen vastata, kertoo palstalaisten tasosta.

Vastasit myös itse😁

Vierailija
33/39 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoroskan valinta kun se näytti siinä sisustusohjelmassa niin hyvältä :)Tottakai näytti kun se koneellisesti kiillotetaan niihin ohjelmiin

Vierailija
34/39 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kivitasoon suosittelen kuivaamiseen vaikka astiapyyhettä, kun se on ensin pyyhitty kostealla. Ei jää rantuja.

Kaksinkertainen työ siis väristä johtuen. Musta taso on myös siten "kiva" että joka ainut pölyhiukkanen/leivänmuru näkyy siinä. Opiskelukämpässä oli mattamusta ruokapöytä, ja heti luutuamisen jälkeen siihen laskeutui pölynhiukkasia. Ei ole siistin näköinen koskaan.

Vierailija
35/39 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siriina kirjoitti:

En vaihtaisi omaani. Ei jää mitään kalvoja tai rantuja kun pyyhin. Tiskirätin kanssa tosin olen vähän neuroottinen, aika herkästi lentää pesuun - olisiko siinä syy?

Kerran viikossa vaihdan, useamminkin jos tarvis. Pesen rättini kuudessa- tai ysikympissä jotta rasva irtoaa kunnolla.

Aika harvoin vaihdat rättiä! Jos käyttää monta kertaa päivässä, tuo ei riitä. En tosin itsekään vaihda tarpeeksi usein.

Vierailija
36/39 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustan kivitason hoidosta saa esimakua kun pyyhkii keraamisen lieden pintaa, ihan samanlainen. Jos haluaa että se on kiiltävä, on se yleensä pakko myös kuivata kosteapyyhinnän jälkeen. Poikkeuksen tekee jos on ihan uusi mikrokuituliina käytössä, mutta ainakin mun käytössä ne jossain vaiheessa jotenkin ”menettää tehonsa” vaikka pesen ne usein kuumassa ja ilman huuhteluaineita. Ehkä se onkin itse pesu joka muuttaa niiden ominaisuuksia. Meillä siis on musta kivitaso, mutta pidän sen ulkonäöstä enkä siksi vaihtaisi pois.

Vierailija
37/39 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiiltävässä näkyy kaikki oli taso tumman tai vaalean värinen.

Kyllä vaalea on paljon armeliaampi.

Vierailija
38/39 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut yli 10 vuotta tumma kivitaso. Paras aine sen puhtaanapitoon ja pyyhkimiseen on Methodin Granite (and marble) cleaner. Suihke, josta ei pyyhkimisjälkiäkään jää. Tuoksukin miellyttävä.

Itsellä ei ole kivitasot kärsineet mistään kohdin, vaikka sen päällä on leivottu ja käytetty uunikuumia leivontapellejä jne. Ihan reipasta käyttöä on kestänyt hienosti. Ylämaan graniitilta on aikanaan tullut meidän tasot.

Vierailija
39/39 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli edellisessä asunnossa mustanruskea graniittitaso ja siinä ei kunnolla näkynyt lika edes silloin kun se oli oikeasti likainen. Vaikka kahvinporot tai tummat leivänmurut. Eli oli oikeastaan päinvastainen ongelma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi