Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käräytin kannabiksen polttelijan ja nyt alkoi harmittaa

Vierailija
23.01.2019 |

Naapurissani asuu tällainen ehkä 30-v mies. Hän on ystävällinen ja mukava, mutta vähän erikoisen oloinen. Olen ollut haistavinani kannabiksen käryn hänen asunnostaan ja epäiily sai vahvistuksensa pari kuukautta sitten, kun mies oli pihalla illalla ja poltteli jotakin sätkää. Kun hän näki minut ja koirani, hän laittoi sätkän nopeasti pois ja hymyili vähän oudon näköisenä. Tästä päättelin että sätkässä oli kannabista.

En oikein tiedä miksi, mutta tein siitä sitten ilmoituksen poliisille. He eivät aluksi meinanneet suhtautua siihen vakavasti ja "kirjasivat järjestelmään" ja minun osaltani asia oli ohi. Viime viikolla naapurin asunnosta kuitenkin tuli poliiseja siviilit päällä. Tunnistin kun he tulivat rapussa vastaan ja kaulassa roikkui poliisinmerkki. Mukana oli naapuri, jota he lähtivät viemään jonnekin. Vastaan tullessaan naapuri katsoi minua vähän surullisen näköisenä, mutta tervehti kuitenkin.

Taisin tehdä virheen ja nyt harmittaa :( Voiko naapuri saada selville että se olin minä, joka ilmoitti?

Kommentit (560)

Vierailija
521/560 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

htep kirjoitti:

Hoh hoijaa. Vähintään kannabiksen polttelusta saa tervaa keuhkoon ihan kuin tupakastakin. No jaa tietysti harva kai polttaa 10 kään totsää per päivä. Mutta kyllä siitä tietysti tervaa keuhkoon saa, ettei voi sanoa että se siinä terveyttä edistää. Muutenkaan?

Kannabiksen savukkeessa ei ole filtteriä. Savu on raakaa.

Tukkii takulla keuhkot ja vastaa useita tavallisia filtteröityjä tupakkoita.

Eli todella tunkkaista tavaraa.

Ei tarvi kuin viikolla polttaa kolme huumesavuketta, niin se vastaa jo askia tai kahta tupakkaa.

Todella tunkkaista savua ja tästä on tehty tutkimuksia. Sen lisäksi kanabiksen terva ja sekakäytettynä tupakan kanssa aiheuttaa sen että tupakan syöpää aiheuttavat aineet tarttuu tervaan ja pysyy sielä keuhkoissa pitkään.

Tämän takia kannbiksen ja tupakan yhteisvaikutuksena tulee takuuvaramasti keuhkosyöpä.

Bob Marley tunnetusti poltti spliffejä eli tupakkaa kannabiksen seassa. Hän kuoli syöpään nuorena.

Vierailija
522/560 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamatussa kerrotaan eräästä puusta / kasvista, joka oli keskellä paratiisia. Raamattu ei kuitenkaan mainitse sen puun nimeä.

Mutta päätelmiä voidaan aina tehdä.

Sen hedelmää ei saanut syödä, koska se aiheutti ennenpitkää kuoleman itse nauttijalle ja myös "nauttijan" jälkeläisille.

Tänäkin päivänä on olemassa tuollainen kasvi, joka kasvaa trooppisissa olosuhteissa erittäin hyvin, se kasvaa jopa 3 metriä korkeaksi, ja sen "hedelmän syöminen tai juominen (esim teen muodossa) lääketieteellisen tutkimuksenkin mukaan aiheuttaa mm. geeneihin ja kromosomeihin negatiivisia muutoksia, eli persoonallisuuden muutoksia ....toisenlaiseksi, mitä olisi luonnostaan tullut.

Tämän kasvin käyttö syötynä tai juotuna ..Tai pössyteltynä on kaikkialla maailmasaa on aiheuttanut valtavasti tuskaa, murhetta ja kuolemaa.

Esimerkkinä mainittakoon Osama Bin Ladenin kannabiksen käyttö...hänen puutarhastaan löydettiin kokonainen kannabiskasvattamo.

Joukkomurhat Aritzonassa, Begiassa ja jne. olivat kannabiksen käyttäjien tekemä.

Ja, niinkuin tiedämme, että sen "puun hedelmän nautiskelijat" tuntevat tulevansa...viisaammiksi, eli "tajunta laajenee", eli käyttäjät tuntevat tulevansa juuri sellaisiksi, kun "suuressa kirjassa" varoitetaan.

Tämä kasvi ...jota puuksikin voidaan sanoa (koska se kasvaa niin korkeaksi) on KANNABISKASVI, ja sen hedelmä, eli emi-kukinto..sisältää rasvaliukoisen aine-osan,...nimeltään THC (tetrahydrokannabinooli). Se on ihmisen psyykeeseen vaikutava ...ja rasvaliukoisuutensa ansiosta, myös vaikuttaa perintötekijöihin.

Tämä kasvi on vielä tänäkin päivänä kielletty puu kaikkialla maailmassa, mutta sen pienestä käytöstä joissakin maissa,(esim Hollanti, Sveitsi jne.) on niin sanotusti rangaistavaisuus poistettu, eli se on dekriminalisoitu.

VOIDAAN SIIS HYVÄLLÄ SYYLLÄ PÄÄTELLÄ, ETTÄ TUO PUU/KASVI VOI OLLA MYÖS KANNABIS PUU/KASVI."

Kirjoittaja on Irti Huumeista ry:n perustaja.

Minusta liioittelet, ja se mitä voisin sanoa tärkeimpänä on: Vähäkin riittää jos se on hyvää. Ts. Vaikka ihmisen aivot olisivat osittain tuhoutuneet ihan mistä syystä hyvänsä, riittää, jos hän sillä vähemmalläkin seuraa oikeaa ja hyvää. Silloin hän on tasavertainen oikean ja oikeuden kanssa, ja jokaisen joka sitä noudattaa. 

Se ei toki tässä maailmassa ainakaan tänään toteudu. Mutta ihan varma en voi olla, vaikka joskus toteutuisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/560 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon takia minä en jatkanut lääkekannabisreseptiä vaan otin paremmat lääkkeet.

Mihin sairauteen sait reseptin ja kauanko käytit? Minkälaisia määriä ja mitä maksoi? Mitä lääkkeitä nyt käytät? Mitkä ovat siis ne "paremmat" lääkkeet?

Vierailija
524/560 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perunasipsipussi päivässä on terveydelle paljon haitallisempaa kuin lääkärin määräämänä useita grammoja kannabista päivässä. Päihdekäytössä taas ei käytetä läheskään niin suuria määriä, harvan edes käyttäessä päivittäin.

Lähde?

https://www.iltalehti.fi/elintavat/a/2015031619365522

https://kannabisuutiset.wordpress.com/2009/12/03/mika-huumeongelma-amer…

Varmaan tuossa on kyseessä yksi eniten kannabista maailmassa käyttäneistä lääkekäyttäjistä. Jos olisi saman ajan syönyt perunasipsipussin päivässä, olisi henki ollut jo aikaa sitten pois.

Iltapäivälehti ei ole lähde. Eli joku oikea tutkimus, jossa näitä on vertailtu, kiitos.

Kerro mikä lähde sinulle kelpaa, kun et itse kerran osaa tietoa hakea? Ja kerrotko jossain vaiheessa, mitä haittoja kannabis on aiheuttanut lääkekäytössä, jossa kannabista käytetään joka päivä ja paljon enemmän kuin päihdekäytössä? Sipsien haitat tiedetään aivan yleisesti.

Mä kannatan kannabiksen laillistamista mutta iltalehti on aika onneton lähde.

Kyseessä olikin vain perunasipsien haitat, eikä kannabis liittynyt tuossa artikkelissa asiaan mitenkään. Jos tiedät paremman linkin perunasipsien haittoista terveydelle, niin esittele. Ja joku voisi kertoa, mitä haittoja kannabiksen runsas päivittäiskäyttö on lääkekäytössä aiheuttanut.

Huonomuistisuutta, paniikkikohtauksia, masennusta, sydämen rytmihäiriöitä.

Kognitiivisten taitojen heikkenemistä, väsymystä, pahoinvointia ja huimausta.

Haitat eivät poistuneet viikkojenkaan jälkeen.

Ei kaikille kannabis sovi ja siinä on tosi pahoja haittoja

Älä taas valehtele. Laitatko "linkin" joka todistaa väitteesi?

Kaikille kannabis ei tosiaan sovi, mutta suurimmalla osalle se ei aiheuta mitään mainittavia haittoja edes runsaassa päivittäiskäytössä.

"Valtaosalle kannabiksen käyttäjistä ei aiheudu todettavaa fyysistä tai psyykkistä haittaa edes pitkäaikaiskäytössä (Lancet 1995)."

Mihin "sairauteen" sait reseptin ja mitä maksoi kannabis? Paljonko käytit päivittäin?

Katsoppa paketin kyljestä itse ne haittavaikutukset. Sielä ne lukee.

Todella törkeä asenne epäillä heti sairasta ihmistä. Kerroin että lääkitys ei sopinut minulle ja ei todellakaan ollut vähähaittainen. Tunkkainen olo päässä ja suu kuivaa kokoajan niin ettei puhumisesta tule mitään. Sydän hakkaa niin että tuntuu sydänkohtaus, pelkotiloja paniikkia. Masennusta ja väsymystä.

Hirveää paskaa.

Vierailija
525/560 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

htep kirjoitti:

Hoh hoijaa. Vähintään kannabiksen polttelusta saa tervaa keuhkoon ihan kuin tupakastakin. No jaa tietysti harva kai polttaa 10 kään totsää per päivä. Mutta kyllä siitä tietysti tervaa keuhkoon saa, ettei voi sanoa että se siinä terveyttä edistää. Muutenkaan?

Joten kannattaa käyttää vaporisaattoria, tai käyttää kannabista ruokina tai juomina. Myös aktiivihiilisuodatuksella varustettu laadukas vesipiippu poistaa suurimman osan haitallisista aineista. Yksi kannabissavuke ei tosiaan vastaa kahta askia tupakkaa. Sen horinan voit huoletta lopettaa.

Vierailija
526/560 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin sairauteen sait reseptin ja kauanko käytit? Minkälaisia määriä ja mitä maksoi? Mitä lääkkeitä nyt käytät? Mitkä ovat siis ne "paremmat" lääkkeet?

Sanotaan nyt niin että kärsin kuoleman vakavaa tautia. En ala tässä henkilökohtaisia asioita puimaan. Kipuun toimii paremmin opiaattipohjaiset lääkkeet.

Vierailija
527/560 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanotaan nyt niin että kärsin kuoleman vakavaa tautia. En ala tässä henkilökohtaisia asioita puimaan. Kipuun toimii paremmin opiaattipohjaiset lääkkeet.

Sanotaan nyt niin, että olet edelleen se sama valehtelija joka ennenkin näissä ketjuissa on leikkinyt kannabisvastaisia roolileikkejään. Kuinka paljon käytit kannabista päivittäin, ja mitä se sinulle maksoi? Miten käytit sen?

Varmaan kipuun toimii paremmin kovat huumeet kuin kannabis, mutta sekin auttaa monia kipupotilaita.

Vierailija
528/560 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Patologinen valehtelu ei ole tosiaan mikään kuolemanvakava tauti, mutta silti ihan typerää käytöstä aikuiselta ihmiseltä.

Vierailija
529/560 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just joo. Tupakka on laillista ja siitä valitetaan, mutta kannabiksen käryttelyä kannatetaan.

Kannabis voi aiheuttaa jopa hallusinaatioita. Taitaa olla yleistä tupakoinnin vaihtaminen laittomaan huumeeseen.

Vierailija
530/560 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perunasipsipussi päivässä on terveydelle paljon haitallisempaa kuin lääkärin määräämänä useita grammoja kannabista päivässä. Päihdekäytössä taas ei käytetä läheskään niin suuria määriä, harvan edes käyttäessä päivittäin.

Lähde?

Varmaan tuossa on kyseessä yksi eniten kannabista maailmassa käyttäneistä lääkekäyttäjistä. Jos olisi saman ajan syönyt perunasipsipussin päivässä, olisi henki ollut jo aikaa sitten pois.

Iltapäivälehti ei ole lähde. Eli joku oikea tutkimus, jossa näitä on vertailtu, kiitos.

Kerro mikä lähde sinulle kelpaa, kun et itse kerran osaa tietoa hakea? Ja kerrotko jossain vaiheessa, mitä haittoja kannabis on aiheuttanut lääkekäytössä, jossa kannabista käytetään joka päivä ja paljon enemmän kuin päihdekäytössä? Sipsien haitat tiedetään aivan yleisesti.

Kyseessä olikin vain perunasipsien haitat, eikä kannabis liittynyt tuossa artikkelissa asiaan mitenkään. Jos tiedät paremman linkin perunasipsien haittoista terveydelle, niin esittele. Ja joku voisi kertoa, mitä haittoja kannabiksen runsas päivittäiskäyttö on lääkekäytössä aiheuttanut.

Uskottavuus jutulle nolla kun tiedetään kuinka vaikea kannabikselle on saada resepti suomessa.

Vierailija
531/560 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähde?

Kaikille kannabis ei tosiaan sovi, mutta suurimmalla osalle se ei aiheuta mitään mainittavia haittoja edes runsaassa päivittäiskäytössä.

"Valtaosalle kannabiksen käyttäjistä ei aiheudu todettavaa fyysistä tai psyykkistä haittaa edes pitkäaikaiskäytössä (Lancet 1995)."

Mihin "sairauteen" sait reseptin ja mitä maksoi kannabis? Paljonko käytit päivittäin?

Mitä siellä sitten lukee? Ei ole pakettia ollut, mutta sinulla kuulemma on.

Sinulle tuli siis kaikki haitat kannabislääkkeestä, vaikka et osaa edes kertoa kuinka paljon sitä käytit ja kuinka kauan, muille ei ole aiheutunut edes sen vertaa haittoja, että olisi saatu aikaan edes yksi ihan oikea uutinen aiheesta. Sinun anonyymien nettijuttujesi lisäksi.

Vierailija
532/560 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just joo. Tupakka on laillista ja siitä valitetaan, mutta kannabiksen käryttelyä kannatetaan.

Kannabis voi aiheuttaa jopa hallusinaatioita. Taitaa olla yleistä tupakoinnin vaihtaminen laittomaan huumeeseen.

Tupakka onkin kova huume joka tappaa, ja nikotiiniriippuvuudesta on todella vaikea päästä eroon. Suurin osa tupakoivista polttaa tupakkaa elämänsä loppuun asti, ja monen kuolemakin johtuu tupakan aiheuttamista sairauksista.

Kannabista taas ei tarvitse käyttää polttamalla, koska terveellisempiäkin tapoja kerran on. Kannabis ei myöskään aiheuta hallusinaatiota, se ei ole mitään LSD:tä. Vähän rajaa siihen satuiluun kannabiksen "haitoista".

Vierailija
533/560 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kykenee vaihtamaan tupakan kannabikseen, tekee terveytensä eteen todella suuren palveluksen. Sama alkoholin kanssa. Alkoholi ja tupakka tappaa.

Vierailija
534/560 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua oikeastaan mietityttää mikä se sellainen hallusinaatio on? Itse en ole sellaista mistään aineesta kokenut, mutta:

Minusta on kai jokaiselle luonnollista, että esimerkiks luettu teksti kuuluu tistysti pään sisällä juuri sellaisella äänensävyllä kuin sen lukee. Sitten toisaalta sanotaan esimerkiksi, että on niin hiljaista, että kuulee ajatuksensa. 

Joskus olen kuullut päässäni äänen, enkä oikein ole osannut mieltää kuuluiko se pääni sisällä siis ajauksena vai oliko kyseessä ulkopuolinen ääni. 

Onko silloin kyseessä hallusinaatio?

En nyt osaa pelätä että minua kuitenkaan kukaan täältä tulee hakemaan hallusinaation vuoksi. Mikä se hallusinaatio oikein on? Onko se vain ihmisen ajatus, ja jos se on niin millainen?

Vierailija
535/560 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähde?

Sanoin jo että uskottavuus nolla kun tiedetään hyvin että kannabista voi saada vasta viimeisenä vaihtoehtona. Jos silloinkaan. Ei silti suomessa on aivan ihme juttuja lääkityksen kanssa. Esim, syöpään kuolevalle vanhalle mummolle ei nostettu morfiini annosta koukuttumisvaaran takia.

Hei haloo kuoleva ihminen on vaarassa koukuttua? Inhimillisepää olisi antaa "vahingossa" sitä morfiinia liikaa.

Mitä siellä sitten lukee? Ei ole pakettia ollut, mutta sinulla kuulemma on.

Sinulle tuli siis kaikki haitat kannabislääkkeestä, vaikka et osaa edes kertoa kuinka paljon sitä käytit ja kuinka kauan, muille ei ole aiheutunut edes sen vertaa haittoja, että olisi saatu aikaan edes yksi ihan oikea uutinen aiheesta. Sinun anonyymien nettijuttujesi lisäksi.

Vierailija
536/560 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

htep kirjoitti:

Joten kannattaa käyttää vaporisaattoria, tai käyttää kannabista ruokina tai juomina. Myös aktiivihiilisuodatuksella varustettu laadukas vesipiippu poistaa suurimman osan haitallisista aineista. Yksi kannabissavuke ei tosiaan vastaa kahta askia tupakkaa. Sen horinan voit huoletta lopettaa.

Ei kannata käyttää yhtään. Ei yhtään. Tajuatko tämän?

Vierailija
537/560 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

htep kirjoitti:

Ei kannata käyttää yhtään. Ei yhtään. Tajuatko tämän?

Absolutisteilla kiristää usein pinnaa milloin mikäkin asia, ja kovin myös saarnaavat ylimielisinä autuaaksi tekevää uskontoaan.

Vierailija
538/560 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta, että kannabiksen käyttäjät eivät usko tapansa tuhoisuuteen. Vertaavat alkoholiin ja tupakkaan, joiden kanssa romahtaminen kestää, jos tapahtuu, kymmenissä vuosissa.

Kannabiksen kanssa voit romahtaa jopa ekalla kerralla. Et voi tietää.

Vierailija
539/560 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja aivan jokainen, joka avaa elämänsä ensimmäisen kaljapullon, voi tulla alkoholistiksi joka kuolee viinaan.  Ei voi tietää, mutta todennäköisyys näyttää aika suurelta ottaen huomioon maamme alkoholistien suuren määrän.

Vierailija
540/560 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta, että kannabiksen käyttäjät eivät usko tapansa tuhoisuuteen. Vertaavat alkoholiin ja tupakkaan, joiden kanssa romahtaminen kestää, jos tapahtuu, kymmenissä vuosissa.

Alkoholi voi tappaa kertakokeilulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme