Lapsena isä kosketteli mun alapäätä ja nyt vasta oon ihan rikki asiasta
Lapsena isä ei ollut koskaan kotona paitsi juovuksissa.. Isä ei tehnyt mitään kanssani paitsi kännissä pyysi Haleja tai viereensä makaamaan. Äiti laittoi mut lukkojen taakse jos isällä oli känniraivo päällä.. Muistan saunassa että isä pesi mun alapäätä ja äiti huusi jotain että sä et koske siihen tyttöön.
Nyt kun oon jo 28v niin nää asiat on alkanut ahdistamaan.. Oon saanut kamalia paniikkikohtauksia ja mua oksettaa.. En voi puhua kenellekkään tästä koska isä on nykyään selvä eikä juo enää ja tavallaan mua ei raiskattuja eikä mitään. Miksi silti ahdistaa niin sairaasti..?
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Ahdistunut kirjoitti:
En myöskään halua häpäistä omaa isääni, vaikka lapsuuteni oli tosi traumaattinen.. Hän on nykyään ihan kiva ihminen.. Omia lapsia en tietenkään jätä hänen kanssaan kahden.. Ap
Mitä?!
Ap, anteeksi, mutta lastesi eikä sinun ei pitäisi ollenkaan tavata häntä. Monia lapsia on hyväksikäytetty muiden ihmisten läsnäollessa. Lisäksi kun olet isäsi kanssa tekemisissä, opetat lapsillesi että hän on turvallinen ihminen, ja isäsi saattaa silloin pystyä houkuttelemaan heidät jonnekin kahdenkesken. Ole kiltti ja mieti tämä asia uudelleen!
En usko että selvänä hän käyttäytyisi niin.. Tietysti vahdin lapsia aina.. En osaa laittaa välejä poikki jostain lapsuuden asioista.. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mä uskon kertomasi perusteella 100%, että isäsi on kosketellut sinua sopimattomasti. Mutta ihan jo riippumatta siitä, tuo sinun lukitseminen "turvaan" on merkki siitä, että lapsuutesi oli hyvin traumaattinen. Hyvä, että lähdet hakemaan apua! Mutta sillä välinkin suojele lapsiasi. Muista, että äitisi on myös vaarallinen, koska hän salli tuon kaiken tapahtua.
Mua alkoi itkettää kun luin tämän. Kiitos, kun uskot minua.. Kiitos myötätunnosta
Ahdistunut kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahdistunut kirjoitti:
En myöskään halua häpäistä omaa isääni, vaikka lapsuuteni oli tosi traumaattinen.. Hän on nykyään ihan kiva ihminen.. Omia lapsia en tietenkään jätä hänen kanssaan kahden.. Ap
Mitä?!
Ap, anteeksi, mutta lastesi eikä sinun ei pitäisi ollenkaan tavata häntä. Monia lapsia on hyväksikäytetty muiden ihmisten läsnäollessa. Lisäksi kun olet isäsi kanssa tekemisissä, opetat lapsillesi että hän on turvallinen ihminen, ja isäsi saattaa silloin pystyä houkuttelemaan heidät jonnekin kahdenkesken. Ole kiltti ja mieti tämä asia uudelleen!
En usko että selvänä hän käyttäytyisi niin.. Tietysti vahdin lapsia aina.. En osaa laittaa välejä poikki jostain lapsuuden asioista.. Ap
En voi kuin toistaa, että kunpa harkitsisit tätä uudelleen. Ajattele pieniä viattomia lapsiasi.- onko todella ok altistaa heidät ihmiselle, joka teki sinulle mitä teki? Eikö pienikin todennäköisyys sinun lapsiisi kohdistuvasta ahdistelusta ole hirveä ajatus? Minulle olisi. Veisitkö lapsesi ilolla päiväkotiin, jonka hoitajan tietäisit käyttäytyneen omaa lastaan kohtaan kuin isäsi? Muista, että sinulla on lapsuutesi takia vääristynyt käsitys normaalista. Mitä lapsesi saavat suhteesta isääsi? Miksi haluat pitää sitä yllä?
Anteeksi, tiedän, että olet herkässä tilassa ja nämä on vaikeita asioita, ei todellakaan tarvitse vastata minulle, mutta toivon että silmäsi avautuisivat tilanteen kamaluudelle:/
Pyysin poistamaan vietini, jonka joku miinustanut.
Miinustelijalle toivon syöpää. Muista paskoja tekojasi sillä hetkellä :)
Vierailija kirjoitti:
Ahdistunut kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahdistunut kirjoitti:
Mitä?!
En voi kuin toistaa, että kunpa harkitsisit tätä uudelleen. Ajattele pieniä viattomia lapsiasi.- onko todella ok altistaa heidät ihmiselle, joka teki sinulle mitä teki? Eikö pienikin todennäköisyys sinun lapsiisi kohdistuvasta ahdistelusta ole hirveä ajatus? Minulle olisi. Veisitkö lapsesi ilolla päiväkotiin, jonka hoitajan tietäisit käyttäytyneen omaa lastaan kohtaan kuin isäsi? Muista, että sinulla on lapsuutesi takia vääristynyt käsitys normaalista. Mitä lapsesi saavat suhteesta isääsi? Miksi haluat pitää sitä yllä?
Anteeksi, tiedän, että olet herkässä tilassa ja nämä on vaikeita asioita, ei todellakaan tarvitse vastata minulle, mutta toivon että silmäsi avautuisivat tilanteen kamaluudelle:/
En veisi lastani päiväkotiin jossa olisi tuollainen ihminen. Mutta kuten sanoin, en jätä lapsiani kahden isäni kanssa ja uskon että ihminen on muuttunut. Se ei silti poista sitä mitä minulle tapahtui.
Täytyy sanoa että kun sain ensimmäisen lapseni, olin niin hukassa vanhempana sen vauvan kanssa, että olin valmis antamaan hänet pois synnytyksen jälkeen.. En osannut pitää sylissä enkä tuntenut mitään vauvaa kohtaan.. Mieheni onneksi hoisi vauvaa hellästi ensimmäiset viikot ja pikkuhiljaa opein mieheni mallista miten lasta hoivataan.. Luulen, että tämäkin johtui siitä, ettei minua koskaan pidetty sylissä, ei lohduteltu eikä kerrottu tai osoitettu rakkautta muutakuin ostamalla vaatteet ja antamalla ruokaa.. Tyhmää kirjoittaa nimettömästi jossain vauva palstalla, mutta oli aamulla vaan niin paha olo, että oli pakko päästää asiat ulos johonkin..
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mikä viesti? Miksi yhden miinuksen takia täytyy poistaa koko viesti?
Ikinä ei isä koskettanut alapäätä ja jos tällaista muistaa, niin kieroutunutta tavalla tai toisella isän taholta.
Mikäli oli tarvetta sinne jotenkin koskea, niin sen teki äiti. Tosin sellaisestakin on vain tosi hataria muistikuvia. Hiekkarannalla oli pi..mppiin mennyt santaa enemmän kuin olisi suotavaa ja äiti puhdisti. Olin ehkä neljän vanha.
Eli jos ap:lla on tällaisia muistikuvia eritoten äidin huutojen ryydittämänä, niin isä on toiminut sairaalla tavalla.
Ihan vaippaikäisen toki isäkin voi pestä. En ole siis hysteriaa lietsova.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täältä pitäisi poistaa koko miinustamisen mahdollisuus. Tulisi laadukkaampaa keskustelua, kun joutuisivat vähän perustella mielipiteitään. Loukkaavaa miinustella jonkun kokemusta vain koska on yksinkertainen pässi tai jopa pedari itse.
Ahdistunut kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahdistunut kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahdistunut kirjoitti:
Mitä?!
En veisi lastani päiväkotiin jossa olisi tuollainen ihminen. Mutta kuten sanoin, en jätä lapsiani kahden isäni kanssa ja uskon että ihminen on muuttunut. Se ei silti poista sitä mitä minulle tapahtui.
Täytyy sanoa että kun sain ensimmäisen lapseni, olin niin hukassa vanhempana sen vauvan kanssa, että olin valmis antamaan hänet pois synnytyksen jälkeen.. En osannut pitää sylissä enkä tuntenut mitään vauvaa kohtaan.. Mieheni onneksi hoisi vauvaa hellästi ensimmäiset viikot ja pikkuhiljaa opein mieheni mallista miten lasta hoivataan.. Luulen, että tämäkin johtui siitä, ettei minua koskaan pidetty sylissä, ei lohduteltu eikä kerrottu tai osoitettu rakkautta muutakuin ostamalla vaatteet ja antamalla ruokaa.. Tyhmää kirjoittaa nimettömästi jossain vauva palstalla, mutta oli aamulla vaan niin paha olo, että oli pakko päästää asiat ulos johonkin..
Ap
Voi ap ♡ olen pahoillani, ettet saanut vanhempia, jotka olisit tarvinnut ja ansainnut 😥
[/quote]
Voi ap ♡ olen pahoillani, ettet saanut vanhempia, jotka olisit tarvinnut ja ansainnut 😥[/quote]
❤️Kiitos sanoistasi. Ap
Mua on isoveli käyttänyt hyväksi lapsena.työnsi sormia sekä etu että takapuolelle.aina kun jäi lapsenvahdiksi minulle.en ole ikinä kertonut kenellekkään.ja olen veljen kanssa ihan ok väleissä.luulee varmaan etten muista.tulee kausia kun asia vaivaa ja ahdistaa.mutta yleensä en edes asiaa mieti.orgasmeja en seksissä saa ja välillä miettinyt vaikuttaako tämä asia jossain alitajunnassa.ja veli on minua 9vuotta vanhempi.
Jos aloittajalla on ahdistusta, paniikkikohtauksia ja muuta traumaa jostain asiasta, niin kannattaa hakea apua terveydenhuollon puolelta. Siihen, mitä on tapahtunut, en ota kantaa, se ei ole minun asiani.
Olen mies ja olen pessyt kaikkien lasteni, ja useimpien lastenlastenikin, alapäätä. Jos sen jättäisi säännöllisesti tekemättä, saattaisi lastensuojeluorganisaatio puuttua asiaan. Läheiseni ovat käsittääkseni tyytyväisiä, kun muutkin osallistuvat hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Jos aloittajalla on ahdistusta, paniikkikohtauksia ja muuta traumaa jostain asiasta, niin kannattaa hakea apua terveydenhuollon puolelta. Siihen, mitä on tapahtunut, en ota kantaa, se ei ole minun asiani.
Olen mies ja olen pessyt kaikkien lasteni, ja useimpien lastenlastenikin, alapäätä. Jos sen jättäisi säännöllisesti tekemättä, saattaisi lastensuojeluorganisaatio puuttua asiaan. Läheiseni ovat käsittääkseni tyytyväisiä, kun muutkin osallistuvat hoitoon.
Niinkuin aiemmin kirjoitin, isä ei pessyt mitään muuta kuin alapäätä. Lisäksi mielestäni 6-vuotiaasta ylöspäin olevat tyttölapset osaavat ohjauksella pestä alapään sä itse, eikä sitä tarvitse aikuisen hinkata eikä tarvita edes saippuaa välttämättä, kun se kuivattaa. Näin sanoi neuvolatäti.
Sinä et tainnut lukea aiempia kommentteja. Ap
No olisiko ollut ihan okei, jos äiti olisi samalla tavalla pessyt lapsen alapään?
Lakatkaa nyt herran tähden jankuttamasta. On ihan normaalia, että normaali isä pesee lapsensa alapään. Mutta ahdistelija voi ahdistella lasta pestessään.
Muutenkin mikä tarve teillä on todistaa, että ap:ta ei ahdisteltu? Tuntematon internet-henkilö, joka on vasta alkanut tehdä tiliä lapsuudestaan, ja joka on selvästi ahdistunut ja onneton. Se mitä hän ajattelee lapsuudestaan ei vaikuta teihin mitenkään, sen sijaan teidän jankutus voi vaikuttaa häneen negatiivisesti. Jättäkää hänet rauhaan.
Vierailija kirjoitti:
No olisiko ollut ihan okei, jos äiti olisi samalla tavalla pessyt lapsen alapään?
No ei! Mut onneksi äiti ei ollut juoppo joka ottaa kontaktia vain kännissä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi kysymys lienee, että miksi yhden miinuksen takia täytyy toivoa jollekin syöpää. Kannattaisi ehkä pysyä poissa keskustelupalstoilta, jos reaktio yksinäiseen alapeukkuunkin on noin äärimmäinen.
Koska olet täyttänyt 28, on rikos vanhentunut.
Vierailija kirjoitti:
Ei lasten alapäätä tarvitse pestä, muuta kuin vaipanvaidon yhteydessä. Ei niitä edes SAA pestä. t: neljän äiti
Mä uskon kertomasi perusteella 100%, että isäsi on kosketellut sinua sopimattomasti. Mutta ihan jo riippumatta siitä, tuo sinun lukitseminen "turvaan" on merkki siitä, että lapsuutesi oli hyvin traumaattinen. Hyvä, että lähdet hakemaan apua! Mutta sillä välinkin suojele lapsiasi. Muista, että äitisi on myös vaarallinen, koska hän salli tuon kaiken tapahtua.