Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsena isä kosketteli mun alapäätä ja nyt vasta oon ihan rikki asiasta

Ahdiatunut
23.01.2019 |

Lapsena isä ei ollut koskaan kotona paitsi juovuksissa.. Isä ei tehnyt mitään kanssani paitsi kännissä pyysi Haleja tai viereensä makaamaan. Äiti laittoi mut lukkojen taakse jos isällä oli känniraivo päällä.. Muistan saunassa että isä pesi mun alapäätä ja äiti huusi jotain että sä et koske siihen tyttöön.
Nyt kun oon jo 28v niin nää asiat on alkanut ahdistamaan.. Oon saanut kamalia paniikkikohtauksia ja mua oksettaa.. En voi puhua kenellekkään tästä koska isä on nykyään selvä eikä juo enää ja tavallaan mua ei raiskattuja eikä mitään. Miksi silti ahdistaa niin sairaasti..?

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikinä ei isä koskettanut alapäätä ja jos tällaista muistaa, niin kieroutunutta tavalla tai toisella isän taholta. 

Mikäli oli tarvetta sinne jotenkin koskea, niin sen teki äiti. Tosin sellaisestakin on vain tosi hataria muistikuvia. Hiekkarannalla oli pi..mppiin mennyt santaa enemmän kuin olisi suotavaa ja äiti puhdisti. Olin ehkä neljän vanha. 

Eli jos ap:lla on tällaisia muistikuvia eritoten äidin huutojen ryydittämänä, niin isä on toiminut sairaalla tavalla. 

Ihan vaippaikäisen toki isäkin voi pestä. En ole siis hysteriaa lietsova. 

Kyllä kuule kumpikin vanhempi on vastuussa lapsesta ja voi yhtälailla auttaa pesutilanteessa silloin kun se ei vielä itsenäisesti suju. Ei meillä ainakaan lapset odota likaisena minun paluutani työmatkalta. Ja yh-isien lapsia ei ilmeisesti saa pestä lainkaan?

Koskeeko tuo sääntö myös poikia, eli äiti ei saa auttaa leikki-ikäistä poikaa pesussa? Siinä tapauksessa julkisissa uimahalleissakin näkee hyväksikäyttöä. Sossut ja poliisi vaan paikalle ratsaamaan.

Vierailija
42/65 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikinä ei isä koskettanut alapäätä ja jos tällaista muistaa, niin kieroutunutta tavalla tai toisella isän taholta. 

Mikäli oli tarvetta sinne jotenkin koskea, niin sen teki äiti. Tosin sellaisestakin on vain tosi hataria muistikuvia. Hiekkarannalla oli pi..mppiin mennyt santaa enemmän kuin olisi suotavaa ja äiti puhdisti. Olin ehkä neljän vanha. 

Eli jos ap:lla on tällaisia muistikuvia eritoten äidin huutojen ryydittämänä, niin isä on toiminut sairaalla tavalla. 

Ihan vaippaikäisen toki isäkin voi pestä. En ole siis hysteriaa lietsova. 

Miten tälläinen tapaus hoidetaan kun isä esim yksinhuoltaja ? Äiti vaikka kuollut. Kuka puhdistaa ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ap kommentit luin ja vaikuttaa pervopedon fantasialta, näin saa r.nkkumatskua kun ihmiset kirjottaa oikeista kokemuksista.

Vierailija
44/65 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos aloittajalla on ahdistusta, paniikkikohtauksia ja muuta traumaa jostain asiasta, niin kannattaa hakea apua terveydenhuollon puolelta. Siihen, mitä on tapahtunut, en ota kantaa, se ei ole minun asiani.

Olen mies ja olen pessyt kaikkien lasteni, ja useimpien lastenlastenikin, alapäätä. Jos sen jättäisi säännöllisesti tekemättä, saattaisi lastensuojeluorganisaatio puuttua asiaan. Läheiseni ovat käsittääkseni tyytyväisiä, kun muutkin osallistuvat hoitoon.

Ei lasten alapäätä tarvitse pestä, muuta kuin vaipanvaidon yhteydessä. Ei niitä edes SAA pestä. t: neljän äiti

Siis mitä ihmettä, miten niin ei SAA pestä? Ei meillä ainakaan neuvola tai lääkärit mitään tällaista kieltoa tunne. Saippuaa ei toki pidä käyttää ellei ole pakko, mutta se on eri asia.

Vierailija
45/65 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska olet täyttänyt 28, on rikos vanhentunut.

Eihän aloitus sitä käsitellyt, vaan miten ap voisi saada apua. Traumaattinen lapsuus rikkoo ihmisen. Paniikkikohtaukset ovat normaali reaktio sairaisiin olosuhteisiin. Oman lapsen kasvattaminen nostaa varmasti nyt traumoja aivan eri tavalla pintaan. Lapsen kanssa tajuaa miten avuton ja puolustuskyvytön on itsekin ollut ja miten sairasta vanhempien käytös on ollut. Lue ap täältä komplisoituneesta traumaperäisestä stressihäiriöstä. Saatat hyvin luultavasti kärsiä siitä. https://www.traumaterapiakeskus.com/18

Vierailija
46/65 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita laastari

Vierailija
47/65 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos aloittajalla on ahdistusta, paniikkikohtauksia ja muuta traumaa jostain asiasta, niin kannattaa hakea apua terveydenhuollon puolelta. Siihen, mitä on tapahtunut, en ota kantaa, se ei ole minun asiani.

Olen mies ja olen pessyt kaikkien lasteni, ja useimpien lastenlastenikin, alapäätä. Jos sen jättäisi säännöllisesti tekemättä, saattaisi lastensuojeluorganisaatio puuttua asiaan. Läheiseni ovat käsittääkseni tyytyväisiä, kun muutkin osallistuvat hoitoon.

Ei lasten alapäätä tarvitse pestä, muuta kuin vaipanvaidon yhteydessä. Ei niitä edes SAA pestä. t: neljän äiti

Nyt tarkoitat varmaan ettei saa pestä saippualla. Kyllä niitä täytyy pestä huuhtelemalla ajoittain, ettei tule tulehduksia.

Vierailija
48/65 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, oletko miettinyt miksi sinusta tuntuu nyt niin pahalta vaikka aikaisemmin ei tuntunut? Isäsi teki väärin, siitä ei epäilystä, mutta onko esim. viimeaikaiset tapahtumat voineet vaikuttaa suhtautumiseesi menneeseen, vai onko asia ollut kenties "hautautuneena" näin pitkään ja jättänyt jälkeen käsittelemättömiä traumoja? Hae ihmeessä apua vaikka rikoksena teko onkin nyt 28 vuotiaana vanhentunut. Ja muista että sinulla ei ole mitään syytä häpeään. Tsemppiä!

Vierailija
49/65 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ap kommentit luin ja vaikuttaa pervopedon fantasialta, näin saa r.nkkumatskua kun ihmiset kirjottaa oikeista kokemuksista.

Hyvin alkaneeseen keskusteluun hyppäsi pedofiilit ja heidän kaverinsa mukaan.. Tosi kivaa jos on paljonkin juoppoja miehiä jotka on kiinnostuneita lapsistaan vaan pimpsapesun aikaan. Herätkää.

Vierailija
50/65 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitat reippaasti vaan terveyskeskukseen ja varaat ajan mielenterveyshoitajalta. Hän tietää mitä tehdä ja ohjaa sinut tarvittaessa eteenpäin. Kannattaa soittaa vain , he ovat sitä varten ja kuulleet suurinpiirtein kaiken inhimillisen. 

Paniikkihäiriö on hoidettavissa nykyään ja useinmiten oire syvän turvattomuuden tunteen kokemuksesta.

Vierailija
51/65 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin alkaneeseen keskusteluun hyppäsi pedofiilit ja heidän kaverinsa mukaan.. Tosi kivaa jos on paljonkin juoppoja miehiä jotka on kiinnostuneita lapsistaan vaan pimpsapesun aikaan. Herätkää.

Hohhoijaa. Täällä on kyllä väitetty mm. ettei isä saisi pestä yli vaippaikäistä tai jopa ettei yli vaippaikäisen alapäätä saisi pestä lainkaan. Näissä kommenteissa tai niiden vastauksissa ei puhuttu sanallakaan mistään pelkästä alapääpesusta kiinnostumisesta eikä kukaan ole sellaista väittänyt. Tässä, kuten useimmissa muissakin ketjuissa keskustellaan aloittajan tilanteen lisäksi aloituksen sivuamista aiheista yleisellä tasolla.

Vierailija
52/65 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiantakaa sairaat kommentit.

Vierailija
53/65 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten aloitus jonka luultavimmin tehnyt 50kymppinen äijä

Vierailija
54/65 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinun vaikea uskoa sitä, että joitain ihan oikeasti käytetään lapsuudessa vanhempien taholta hyväksi. Aikuisena näiden ihmisten on todella vaikeaa opetella tulemaan toimeen kokemustensa kanssa. Tuttava esimerkiksi on ahdistuksensa takia moneen kertaan yrittänyt itsemurhaa, kun ahdistavat muistot ovat käyneet liiaksi voimille. Ja osan näistä kerroista aikana hän on ollut ammattiavun piirissä tiiviisti.

Vierailija
55/65 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinun vaikea uskoa sitä, että joitain ihan oikeasti käytetään lapsuudessa vanhempien taholta hyväksi. Aikuisena näiden ihmisten on todella vaikeaa opetella tulemaan toimeen kokemustensa kanssa. Tuttava esimerkiksi on ahdistuksensa takia moneen kertaan yrittänyt itsemurhaa, kun ahdistavat muistot ovat käyneet liiaksi voimille. Ja osan näistä kerroista aikana hän on ollut ammattiavun piirissä tiiviisti.

Minua on itseänikin hyväksikäytetty. Siksi suututtaa kun provotaan tällaisella aiheella.

Vierailija
56/65 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistunut kirjoitti:

En myöskään halua häpäistä omaa isääni, vaikka lapsuuteni oli tosi traumaattinen.. Hän on nykyään ihan kiva ihminen.. Omia lapsia en tietenkään jätä hänen kanssaan kahden.. Ap

Kaikista "oikein" tie on nyt hakea itsellesi apua ahdistukseesi ja käsitellä noita traumoja, traumoilta ainakin kuulostaa.

Lisäksi jos suinkin pystyt niin kerää rohkeutesi ja puhua asioista vanhempiesi kanssa. Olet jo lähes 30-vuotias aikuinen nainen ja sinun ei ole pakko kantaa sisälläsi heidän valitsemaansa ja aiheuttamaansa häpeää. Sinä saat ja sinun kannattaa puhua asioista suoraan. - Ei sinun tarvitse tai kannata mitään fb-postausta tästä kirjoittaa, mutta heidän kanssaan, joita asia koskettaa, asia täytyy käsitellä.

Jos isäsi on p edofiili (mistä aloituksesi antaa kuvan. Minunkin isäni on pessyt minut lapsena saunassa, muttei minulle ole ikinä tullut tunnetta, että hän koskisi minua väärin) on parasta varmistua, että hän ei traumatisoi enää ketään koskaan koskemalla väärin. Hän on kuitenkin sortunut siihen oman lapsensa kohdalla, joten hän saattaa olla ihminen, joka ei tunne normaalia empatiaa ja kätke/vastusta taipumustaan kuten suurin osa p edofiileista. Parasta olisi siis puhua asia ääneen, jolloin hän voisi hakea tukea esim. sexposta.

Millään yhdellä keskustelussa asiaa saadaan ratkaistua, mutta jostain pitää aloittaa.

Vierailija
57/65 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua on itseänikin hyväksikäytetty. Siksi suututtaa kun provotaan tällaisella aiheella.

Loppuuko hyväksikäyttö, jos aiheesta ei puhuta? Ei kannata mennä lukemaan sellaisia ketjuja, joiden sisällön arvelee ahdistavan.

Vierailija
58/65 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä ihmettä, miten niin ei SAA pestä? Ei meillä ainakaan neuvola tai lääkärit mitään tällaista kieltoa tunne. Saippuaa ei toki pidä käyttää ellei ole pakko, mutta se on eri asia.

Anteeksi mutta kerrotko MITEN peset lapsesi alapäätä kun on vaippaiän ohittanut? Luulen, että puhumme nyt eri asioista.

Vierailija
59/65 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loppuuko hyväksikäyttö, jos aiheesta ei puhuta? Ei kannata mennä lukemaan sellaisia ketjuja, joiden sisällön arvelee ahdistavan.

Aloituksen teki hyväksikäyttäjä tai siitä haaveileva.

Vierailija
60/65 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloituksen teki hyväksikäyttäjä tai siitä haaveileva.

Tuo on sinun näkemyksesi asiasta. Ikävää, että tämä aihe nostaa vaikeat kokemukset pintaan. Moni kuitenkin saattaa hyötyä siitä tiedosta, mistä voi hakea apua, jos tuollaiset asiat ahdistavat.