Työtön, miksi et opettele koodaamaan?
Netti on täynnä ilmaisia kursseja, joilla voi opetetella.
Sitten ei tarvisi kaukomailta raijata osaajia Suomeen.
Kommentit (76)
Opettelinkin koodaamaan 15 vuotta sitten, mutta ei vaikuttanut työllistymiseeni. Nyt on tiedot ja taidot jo vanhentuneet joten ei silläkään tee enää mitään.
Vierailija kirjoitti:
Opettelinkin koodaamaan 15 vuotta sitten, mutta ei vaikuttanut työllistymiseeni. Nyt on tiedot ja taidot jo vanhentuneet joten ei silläkään tee enää mitään.
Oletko edelleen työtön?
Joo, työnantajat suorastaan kilpailee saadakseen keski-ikäisen itseoppineen mamman koodarikseen. Kyllä.
Miksi kaikki ei koodaa? Tai hoida vanhuksia? Tai ole loistavia puhelinmyyjiä?
Ei taida monikaan työtön olla tähän aikaan aamusta vastailemassa =)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko edelleen työtön?
Kyllä, mutta ollut kuitenkin töissä tietysti, välillä lyhyempää ja välillä pidempää pätkää. Ei tässä maassa mitään vakituisia enää saa, ja vaikeutuu koko ajan.
Just pari viikkoa sitten kävin työkkärin koodarikoulutuksen infossa. Siellä oli esim. n. 30v. mies joka oli koodaillut ikänsä, opiskellut sitä netissä jne. Ei silti kuulemma töitä saa kun ei ole koulutusta. Siksi oli sinne koulutukseen hakeutumassa. Pelkällä itseopiskelulla kun ei saa töitä.
Koodaripulasta valitetaan jatkuvasti. Jostakin kumman syystä kukaan valittajista ei osaa kertoa minkä koodausvälineiden osaamista tarvitaan eniten juuri nyt. Vielä vähemmän osataan kertoa sitä millaisten koodausvälineiden osaamista tarvitaan kahden vuoden kuluttua. Jostakin pitäisi vain pikaisesti saada koodaamisen mestareita, vaikka tarvetta ei pystytä määrittelemään oikeastaan lainkaan.
Aloittaja voinee kertoa syyn tähän tilanteeseen?
Ongelmana on se, että koodareista on kyllä tarjontaa, mutta ns. huippukoodarit on niitä mitkä viedään käsistä. Ja aika harvalla on kykyä ryhtyä tähän omatoimisesti.
Osaan jo koodata. Olen silti työtön. Kysyttävää?
Vierailija kirjoitti:
Ongelmana on se, että koodareista on kyllä tarjontaa, mutta ns. huippukoodarit on niitä mitkä viedään käsistä. Ja aika harvalla on kykyä ryhtyä tähän omatoimisesti.
Miksi sitten ihmetellään huippukoodareiden tuomista Suomeen? Ei sieltä huonoja koodareita tuoda.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Osaan jo koodata. Olen silti työtön. Kysyttävää?
Oma arviosi, miksi silti olet työtön?
Koodareita ei pidetä tiimipelaajina, joten työllistyminen korkeintaan etätyöjärjestelyllä tai alihankintana ja tästä syystä koodausosaaminen CV:ssä selvä miinus muunlaisia töitä hakiessa. Ulkomaalaisia puolestaan arvioidaan eri kriteereillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten ihmetellään huippukoodareiden tuomista Suomeen? Ei sieltä huonoja koodareita tuoda.
Ap.
Kuka sitä ihmettelee? Mielestäni on aivan selvää miksi ulkomaita myöten yritetään saada huippuosaajia omalle työpaikalle, sellaisia ei kuitenkaan joka oksalla kasva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap.
Kokeile jotain aloittelijan koodauskurssia, ennen kuin tulet typeryyksiäsi tänne vuodattamaan. Koodaus on jokusen asteen vaikeampaa kuin aivottomuuksien naputtelu vauvapalstalle.
Vierailija kirjoitti:
Koodareita ei pidetä tiimipelaajina, joten työllistyminen korkeintaan etätyöjärjestelyllä tai alihankintana ja tästä syystä koodausosaaminen CV:ssä selvä miinus muunlaisia töitä hakiessa. Ulkomaalaisia puolestaan arvioidaan eri kriteereillä.
Millä kriteereillä ulkomaisia arvioidaan? Mä ihmettelen sitä, että miks joku tulisi tänne kovan verotuksen maahan töihin? Jossain esim. Jenkeissä saa omaisuutta työtä tekemällä paljon helpommin kun täällä " otsa hiessä sinun tulee leipäsi ansaitseman" maassa. Mulla paljon töitä nyt vp, tuli vaan mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä kriteereillä ulkomaisia arvioidaan? Mä ihmettelen sitä, että miks joku tulisi tänne kovan verotuksen maahan töihin? Jossain esim. Jenkeissä saa omaisuutta työtä tekemällä paljon helpommin kun täällä " otsa hiessä sinun tulee leipäsi ansaitseman" maassa. Mulla paljon töitä nyt vp, tuli vaan mieleen.
Yrityksillä on jokin kulttuurisen muutoksen tarve, josta kokevat hyötyvänsä palkkaamalla ulkomaalaisia, tämä ainakin teknologiapuolella. Aasialaiset tunnetusti älykkäitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap.Kokeile jotain aloittelijan koodauskurssia, ennen kuin tulet typeryyksiäsi tänne vuodattamaan. Koodaus on jokusen asteen vaikeampaa kuin aivottomuuksien naputtelu vauvapalstalle.
Olen itse koodari.
Ap.
Ei mitään käsitystä, mitä se edes tarkoittaa.