Kauheasti kaikki kehuskelee Thaimaan matkoillaan
Miksi? Eihän ne niin paljon maksa että niihin ei olisi varaa.
Kommentit (41)
Thaimaa, 200 luvun "Kanarian saaret". Ei kehumista.
Ihmiset hymyilevät vaikka MITÄ olisi tapahtunut. Luonnotonta.
Lopuppujen lopuksi tuon iki-hymyn takana on täysi tunteettomuus.
Vierailija kirjoitti:
Niinno, jos hotellin tai ravintolan henkilökunta hymyilee vaikkei tarkoitakaan olevansa iloisia, niin onko se niin kamalaa. Tuskin se kaupan kassa tai tarjoilija Suomessakaan on superiloinen juuri minun kohtaamisestani. Tekevät työtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinno, jos hotellin tai ravintolan henkilökunta hymyilee vaikkei tarkoitakaan olevansa iloisia, niin onko se niin kamalaa. Tuskin se kaupan kassa tai tarjoilija Suomessakaan on superiloinen juuri minun kohtaamisestani. Tekevät työtään.
Suomessa saadaan tehdystä työstä asiallinen palkka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Thaimaassakin sikäläisten elintasoon nähden turistikohteiden työntekijät ovat varsin hyvässä asemassa.
Menkäähän katsomaan niitä turistinorsujen hoitokoteja niin ette ikinä enää tue eläinten hyväksikäyttöä turismissa. On ne niin karmeaa katsottavaa mutta ihana että saavat ronsut nyt olla onnellisia edes siellä. Auttakaa pelastamaan ne norsut turismilta. ÄLKÄÄ ikinä ratsastako niillä. Tubella on videoita niistä hoitokodeista jonne niitä pelastettu turismin kynsistä. Lahjoittakaa niille ja vierailkaa niissä.
Vierailija kirjoitti:
Menkäähän katsomaan niitä turistinorsujen hoitokoteja niin ette ikinä enää tue eläinten hyväksikäyttöä turismissa. On ne niin karmeaa katsottavaa mutta ihana että saavat ronsut nyt olla onnellisia edes siellä. Auttakaa pelastamaan ne norsut turismilta. ÄLKÄÄ ikinä ratsastako niillä. Tubella on videoita niistä hoitokodeista jonne niitä pelastettu turismin kynsistä. Lahjoittakaa niille ja vierailkaa niissä.
Menkää näihin : https://www.veerabianca.com/elephant-nature-park/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Thaimaassakin sikäläisten elintasoon nähden turistikohteiden työntekijät ovat varsin hyvässä asemassa.
Ootko sä oikeasti noin sinisilmäinen? Kai tiedät että monet heistä ovat ihmiskaupan uhreja? Ihan täällä suomessakin luvattoman monissa thai ravintoloissa on ihmiskauppaa ja niitä suljetaan vähä väliä.
Kävin siellä vuonna 2000 ja oli se ihan ok, mutta toiste en menisi. Se maa oli kehitysmaa silloin ja sitä se on vieläkin. Ihmiset ovat täydellisiä naamareita ja se ärsytti eniten. Maisemat ovat kauniit, mutta eivät ainutlaatuiset ja sellaiset, että kiitä enempää miettisi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Eihän ne niin paljon maksa että niihin ei olisi varaa.
En ole koskaan käynyt Euroopan ulkopuolella, enkä Euroopassakaan aurinkorannoilla. Ei vois vähempää kiinnostaa. Kaupunkiloma Keskieuroopassa ta mökkiviikko Parkanossa on paljon kivempi juttu
Hymyn takana totaali tunteettomuus. Niin? Kerro jotain uutta. En Suomessakaan ajattele, että asiakaspalvelijan hymy olisi jotenkin sydämestä tuleva ja juuri minulle tarkoitettu. Mitä hittoa?!
Älkää matkustako maihin joissa on eläinpolitiikka psiistä. Tai jos matkustatte auttakaa niitä eläimiä ja lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Hymyn takana totaali tunteettomuus. Niin? Kerro jotain uutta. En Suomessakaan ajattele, että asiakaspalvelijan hymy olisi jotenkin sydämestä tuleva ja juuri minulle tarkoitettu. Mitä hittoa?!
Ehkä ei sinulle, mutta minulle kyllä hymyillään ja jutellaan oikein mielellään Suomessa. Kun vaikka kaupassa näkee näkee henkilökuntaa monta kertaa, niin se hymy on juuri minulle. Thaimaassa taas porukkaa tulee ja menee, siellä voi olla varma, että sama tyyppi ei enää eteen tule ikinä. Tai jos tulee, niin ei tämä tusinaturisti henkilökuntaa varmasti muista. Hymy sammuu nopeasti turistin takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ei sinulle, mutta minulle kyllä hymyillään ja jutellaan oikein mielellään Suomessa. Kun vaikka kaupassa näkee näkee henkilökuntaa monta kertaa, niin se hymy on juuri minulle. Thaimaassa taas porukkaa tulee ja menee, siellä voi olla varma, että sama tyyppi ei enää eteen tule ikinä. Tai jos tulee, niin ei tämä tusinaturisti henkilökuntaa varmasti muista. Hymy sammuu nopeasti turistin takana.
No kyllä se kaupan myyjän juttelu on ihan vaan osa sitä työtä. Ei sitä, että hän olisi juuri sinusta erityisen innostunut. Kyllä minäkin saan ystävällistä kohtelua joka puolella ja olen itse kohtelias takaisin, mutta ei se mitään sinänsä merkitse.
Ihan sama ulkomailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos suomalaisia kuuntelee, niin asiallista palkkaa ole nähtykään ns asiakaspalveluhommissa.
Thaimaa, ei ikinä.
Todellakin sen ikihymyn taka on tunteettomuus. En tarkoita pelkästään asiakaspalvelijoiden hymyjä,
vaan koko kansan. He ovat tunteettomin kansa jonka tiedän. Naamasta ei nää mitään. Se jos mikä on luonnotonta.
Äidit laittavat tuosta noin vaan alaikäisen tyttönsä tai poikansa tienaamaan kadulle itseään myyden. Eikä se aiheuta
kriisiä äidille eikä suvulle.
Mikä muualla on epänormaalia ja kauhistuttavaa, on Thaimaassa normaalia.
Minusta suomalaiset ei paljoa tunteettomuudessaan muille häviä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se suomalaisen asiakaspalvelijan masentunut murjotus lienee ihan aitoa.
Thaimaa, Malediivit sun muut hedonistisen länsimaalaisen junttituristin must-kohteet on vain surullinen osoitus siitä välinpitämättömyydestä ja itsekkyydestä, johon nämä sinne lentäjät ovat mielestään oikeutettuja.
Opettaja--- kirjoitti:
Eniten ärsyttää ne viikoilla 7 tai 9 Thaimaaseen reissaavat perheet. Hiihtolomaviikko Helsingissä on viikko 8. Piste. Mä tiedän että se maksaa euron verran enemmän mennä juuri silloin, mutta elämä on. Saakelin nihilistit. Jättäisi isi yhden oluen juomatta, niin riittäisi rahat.
Yksikään opettaja ei kirjoita ”Thaimaaseen”.
Onhan se ihanaa lentää toiselle puolelle maapalloa. Siinä esimerkiksi hiilijalanjälki kasvaa roimasti ja pääsee haluamattakin tukemaan ihmiskauppaa.